8. leht 9-st

Postitatud: 23 Nov 2012 16:05
Postitas trevi
Radikaprobleem lahendatud, tänud Kristjanile Puka'st.

Coilpack on senini olnud väga vale koha peal lanseka küljes, juhtmed jooksmas valelt poolt ning selgelt paistis silma, et midagi on väga valesti. Lõpuks sai alumiiniumprofiilide jääkidest tehtud coilpackile kronsa, mis kinnitub jagaja jala (ülejäänud jagaja treisin lihtsalt otsast ära) ning coilpacki vahele. Õige asukoha tõttu saab lõpuks kasutada õigeid küünlajuhtmeid koos originaal juhtmerenniga. Lõpuks hakkab kapotialune saavutama sellist välimust, et võib sellega probleemideta minna ka ametlikule ülevaatusele.

Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 23 Nov 2012 18:01
Postitas Iff
Päris hea! Usun, et vilumatu silm ei märkakski vahet võrreldes originaaliga

Postitatud: 25 Nov 2012 13:15
Postitas trevi
Talvepuhkus algas täna:
Pilt

Kõik sel aastal plaanis olnud ehitustööd said tehtud, järgmine aasta on plaanis tänavale saada, eks näis.

Postitatud: 26 Nov 2012 23:33
Postitas karu
Pane auto alla kile ka siis ei tule maa seest niiskust nii palju :wink:

Postitatud: 27 Nov 2012 09:22
Postitas trevi
Huvitav mõte. Samas on aluspinnaks liiv, kas sealt seest tuleb üldse niiskust?

Postitatud: 28 Nov 2012 22:16
Postitas Arvo
Mul elu esimene auto seisis paar aastat sarnases liivase põhjaga katusealuses (tuultele küll mitte niivõrd avatud) ja peaks mainima, et säilis seal väga hästi. Kergelt roostetav tiivakaar oli 2 aasta möödudes igatahes samas seisus.
Minuarvates on tähtsam, et autol oleks seestpoolt matid kuivad, võibolla tasuks isegi aken praokile jätta?

Postitatud: 28 Nov 2012 23:25
Postitas Cardo
Mis materjalist see kate on ? Roostetamise vastu aitab tõesti hea ventilatsioon ja kui varikatus on peakohal, siis ainuke niiskus on õhuniiskus. Kas see kate just vastupidist efekti ei või tekitada ?

Postitatud: 29 Nov 2012 07:49
Postitas Jaks
Põranda kohapealt on kindel see, et kui liiv on 30 cm sügavuseni kuiv siis sealt enam niiskust ülesse ei tule kindlasti.

Postitatud: 29 Nov 2012 10:37
Postitas trevi
Kate on tavaline autokate, ostetud automaailmast vms, minu kogemus näitab, et see laseb õhku läbi, kuivab imekiirelt ning õhuniiskusest tingitud kondens ei lange auto peale, vaid katte peale. Ja aknad ja luuk on kõik kenasti tuuldumisasendis, lisaks katuseraam hoiab enamuse kattest auto pinnast õhus ja õhk saab veel enam läbi käia.

Postitatud: 30 Nov 2012 12:25
Postitas karu
Ma lihtsalt olen näinud vähe vanemaid autosi mis muldpõrandaga garaazides seisnud kaua ja need autod on ikka väga mädad alt.

Postitatud: 18 Mai 2013 18:25
Postitas trevi
Sai talvel Megasquirdi tarkvara uuendatud. Selle käigus jäi tähelepanuta, et sädeme polaarsus läks valeks. Enne vea tuvastamist keeldus auto käivitumast ja ainult paukus - süüde toimus suhteliselt suvalistel hetkedel. See oli talvel.

Täna oli see päev, kus sai avastatud, et kahtlaselt väike osa heitgaasidest väljub oma õigest kohast ning liigagi palju tuleb rattakoopast. Põhjus väga lihtne:

Pilt

Kusjuures eelnevalt sai sõidetud 300km ning saanud aru, et väljalaskehääl häirivalt vali oleks. Küll oli pärast püti kordategemist aru saada, et läks vaiksemaks küll :)

Postitatud: 30 Sept 2013 10:19
Postitas trevi
Fakt on see, et BBS stangelisa facelift variandile ei sobi. Kui pre-facelift E23 peal näeb see välja ülimalt seksikas, siis uuema variandi teeb koledaks.

Seega sai katsetatud erinevaid variante (et kuidas näeb pre-facelifti esipõll uuemal välja jne ning lõpuks tõdetud, et parim variant on ikkagi originaal esipõll).

Kuna vana esipõll läks utiili (ei olnud säilitamist väärt korras), siis sai toodud asemele teine, seekord ilma udutulede aukudeta. Ja üle pika aja näeb auto normaalne välja :)

Pilt

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 18 Nov 2014 19:01
Postitas trevi
Hakkame mõttes valmistuma järgmiseks talveralliks. Plaan on kasutusel võtta 15" talverehvid, siis saab neid ka kaasaegsematel sõidukitel pidada. 14" talvekate pidamine puhtalt seepärast, et saaks nendega ainult talverallit sõita on sulaselge priiskamine. Igatahes said endale uue kuue ühed kirju ajalooga veljed - Valmistamisaasta 86, ning kunagi hangitud sellele autole: http://bmwclassic.ee/forum/viewtopic.ph ... &hilit=728 Minu kätte sattudes olid nad korralikult ussitanud ning oma kaubanduslik välimuse kaotanud. Vahepeal said nad endale musta värvi, et olla kasutusel talverallil - aga see oli nii kole, et tekkis tahtmine veljed vanarauda ära anda. Siis jäid nad paariks aastaks seisma, kuniks...:

Enne:
Pilt

Pärast:

Pilt

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 25 Jaan 2015 16:28
Postitas trevi
Katkine katuseluugiäravoolutoru oli seistes palju pahandust korda saatnud. Nimelt oli vesi salongi tulnud ning igalpool korralik hallituskord peal. Salong sai tühjaks kistud ja ära kuivatatud, toru parandatud. Aga algusest peale on selle auto lagi mind häirinud. Määrdunud ja kole, ei olnud mingit märki, et sellest võiks asja saada. Siiski sai teine pesumasinasse visatud - läks veidi puhtamaks küll. Huvi pärast sai proovitud, et mis toimub 90 kraadiga pestes - hakkas täitsa looma ning seejärel sai leotatud veel imeasjades, mootoripesuvahendis, pesuvalgendajas jne ja uuesti läbi pestud. Ja riie nagu uus.

Siin on kontrastiks katuseluugi kate. Tegelikult oli kogu lagi suht samasugune.
Pilt

Siin ka kate pestud.
Pilt

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 31 Jaan 2015 13:44
Postitas trevi
Kuna katus oli lahti sai tehtud juhtmestik kaardilugejavalgusega peegli tarvis ning samuti ka sirmivalgustuse jaoks.
Ja lõpptulemusest:

Pilt

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 31 Jaan 2015 18:35
Postitas raunz
Väga hea lõpptulemus :)

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 08 Veebr 2015 16:31
Postitas trevi
Lõpuks sai sisu tagasi kokku, jäi päris viisakas:
Pilt

Ja siis loomulikult prooviringile, et torudest ämblikud välja köhida ning vaadata, kas kõik toimib.

Pilt

Vaja veel spido ja tahho tööle panna (ei mäleta enam, kas seal pistikudki ühendatud), aknapesupumpad tööle ajada (pumba mootorid töötavad, aga võlli on ajaga kinni osüdeerunud) ja tagurpidikäigu tuled tööle ajada. Sai veendutud, et kiilasjää peal on üherattavedu väga igav. All on hetkel 2.93 (41/14 hammast) ülekanne, ja olemas on 3.15 (41/13 hammast) ülekandega E32 LSD. Võrreldes ülekannete tabeleid, siis 2,93 tundub olevat mugavam sõita CR kastiga. Nüüd on ainult küsimus, et kui lihtsalt tõsta LSD element koos taldrikuga praegusesse difrisse (ülekanne jääb samaks, kuna taldrikul on samapalju hambaid), siis kui suur võimalus on hambumist tuksi keerata, kui tigu ei puutu ja kasutada vanu reguleeriseibe. Kui keegi on sel teemal targem, võib kogemusi jagada.

Vb peaks ajusse uuema tarkvara ka laskma, nii moepärast. Ja muidugi, tundus, et kuidagi kõrge on mootori temp kui kohapeal tiksub pikalt - kapotti avades selgus, et keegi on sealt propelleri pihta pannud koos viskoga, peab selle ka üles otsima.

Parasjagu täpselt saab talveralliks valmis.

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 08 Veebr 2015 19:43
Postitas Aaro
LSD elemendid on küll erinevad:

Pilt

aga ehk mõni targem oskab täpsemalt õelda.

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 08 Veebr 2015 20:10
Postitas trevi
Eelnev info peaks typ188 difri kohta käima, mul on aga typ210, selle kohta internet ei maini taolisi asju :)

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitatud: 16 Veebr 2015 15:34
Postitas trevi
Ja lõpuks ometi on auto tänavalegaalne. Viimati oli ta seda 2011. Uskumatu kuidas aeg lendab