BMW 528 '84 E28, Mikk_528

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Mikk_528
Postitusi: 48
Liitunud: 23 Okt 2007 10:38
Asukoht: Tartu
Kontakt:

BMW 528 '84 E28, Mikk_528

Postitus Postitas Mikk_528 »

Saamise lugu:
Kui sellest klubist/foorumist eelmise aasta sügisel teada sain, oli mul see pill juba nädalake õue peal seisnud. Tegemist siis 84 aasta 528, hetkel seisab veel Rootsi Kuningriigi registris. Olin erinevaid haininasid ostumõttega jälginud juba mõnda aega, aga see nö. "kukkus sülle". Sõbra vend oli kunagi kas omale toonud või lasi tuua selle auto, sõitis sellega siis mõnda aega ja kui paari kuu pärast keema läks, jäi seisma. Seisis ta seal siis aastakese või sinnakanti, kui oli vajadus bemari pidurite järgi. Uurisime siit-sealt, ja öeldi, tulge mehed, viige terve pill minema. Kohale jõudes hakkas hõbeniit suunurgast immitsema. Kui keegi terve mõistusega inimene oleks seda kõrvalt näinud, arvaks ta minust praegu kindlasti üsnagi omamoodi. Aparaat oli poole veljeni pinnasesse vajunud, värvkatet kattis sammal ja kui ma ei eksi, siis vist lehise okkad. Väga tõenäoliselt oli neid seal vähemalt tonn. Aga noh....sisemine ilu on ju see kõige tähtsam:):)...alguses ei saanud nagu arugi millega tegemist, kuna keegi oli istmed katnud äärmiselt ilmetute katetega. Aga mis koorus välja sita alt...kena sinine tekstiilist M korvistmed. Jõnks jõnks tegi midagi. Armatuurist vaatas vastu stiilne õuldškuul philips magnetoola, millel manuaalsed volüümi ja sagedusotsingunupud ning manuaalne jaama salvestus. Polnud nii peenet kaadrevärki varem näinud. Lisadest veel kärukonks ja webasto soojendi. Põhjamaade pakett:P.Ei läinud 15 minutit kui treila kohal ja pill peale sai tõmmatud. Esimene sõit läks kohe KM autohooldusse. Kaido pidi seal peaaegu püksi laskma, et mis peletise ma nüüd leidsin. Kiire keemia ja survepesu...hakkas juba looma. Pruunist ja hallist autost sai arctic blau...või kuidas seda nüüd täpselt kirjutatigi. Hakkas looma ühesõnaga. Järgmine käik garaazi juurde ja auto treilalt maha, õhtuks oli asi juba nii kaugel, et sita ja saiaga mätsides sai masinale hääled sisse puhutud. Käis nagu kell. Rõõm ja ovatsioonid ja esimesed mõõdukad kiiruskatsed tähe tänava tollilao ees tõid vead välja. Surve sees. Pole hullu, edasi sai masin sleppi, sest mis sa tast ikka piinad kui haigus man. Vedasime mulle maale, õhtuks oli plokikaan maas ja vajalike juppide nimekiri koostatud.
Järgmine päev: Kaan tegemisse, lihv plus kõik sisemised kodinad. UM-is vaadati kui pooletoobist, kuid nenditi, et on hullemaidki vend, kes veel vanematele aparaatidele juppe nõuavad. Sai siis tellitud kõikvõimalikud tihendid ja semmekad jne jne. Arve löödi kokku esialgselt sinna 11-12 tuh. kanti. Ei meeldinud mulle see asi ja tõmbasin osad jupid maha. Noh, loll ka, tegelikult saaks ju paljusid juppe ka mujalt, mõtlesin, et see on üks kord kui ma kõik esindusest ostan. Loll olin jah. Lõpuks sain arve sinna 9 pluss kanti ja lõime käed.
Möödus kolm nädalat:
Ja jupid olid kohal ning kaan ootas juba mõnda aega. Õhtul Lasitast läbi ja hulgim erinevas vajalikus mõõdus polte-mutreid kaasa ning isuga tegema. Nikerdasin mis ma seal nikerdasin, jupid külge said. Järgnes käivitamise epopöa. Auto oli peal miski vinge svenssonite alarm aastatest 80 ma pakun. Ei ole elektroonikaga kõige suurem sõber aga noh üht teist on näpitud. Paarimees seevastu ei suuda elada, kui midagi ei jooda või hakkavad käed värisema, kui vähemalt korra päevas trükkplaati ei näe. Kiire kõne ja juba oli jalad taeva poole armatuuri all, lõikumas pakse punaseid ja ühendamas neid vähem või rohkem paksemate mustadega. Ei midagi...nagu aku oleks tühi. Selge, laeme siis. Ikka ei midagi. Vihastusin, näe, kül olen loll.
Järgmine päev: Paarimees kaasa, sest oma silm on ikka kuningas. Leidis kurat kapoti alt lahtisi juhtmeid. Raudselt neid seal enne polnud. Aga võta näpust, ikka ei käi. Korra nagu veab, siis jälle suss. Totsna aku surnd. Uus aku peale....vaikus. Midagi on mäda. Kusjuures Rain veel küsis vahepeal, kas maandus on. Näitan mootoripadja juurde, muidugi on, ega miski eilane pole. Peale paari käivitamiskatset hakkas juhtmetest kergelt dzinni tulema. Rain ronis seepeale kanalisse ja lubas mu mitmeks seibiks lõigata. (tegelt ütles palju ropemini- ta juba on selline ropu suuga, nomis teha) Kontrollisin kunagi ka saalesid, et kas on head veel ja selleks tõstsin mootorit üles, et karteri kätte saaks. tagasi pannes kruvisin küll kõik kinni, aga patjade pingutamise jätsin pärastiseks. Küll jõuab. Maanduskaabel tölbendas muidugi niismama ja oma tööd ta ei teinud. Maandus kinni, võtit..poolest pöördest käis. Isegi silma järgi pandud süüde oli nii enam-vähem. Rain sinnamaani kanalist välja polnud tulnud ja rikkus muidugi tuju kohe ära.... ütles et ploki ja kaane vahelt on õline. Lambivalgel oli asi isegi hullem...õli mitte ei immitsenud, vaid voolas. Lasin soojaks ja pingutasin poldid uuesti üle...ikka voolab. (Palju roppe sõnu)
(Kunagi kusagil siin vahepeal ostsin tallinnast veel uued-kasutatud veljed, kuna roostes plekid taga ja miskid hirmsad 15" vallerid ees polnud parim kooslus.Alla said siis laia äärega 16"(tahtsin just selliseid laia äärega, kas BBs või Remoteci) BBS-i klassikalised kärjed. Täitsa vint minuarust.
Järgmine päev: Kaan uuesti maha, targemad mehed kohale. Tulid oma miski peene rauaga, diagnoosisid, et ka plokk kõver. Tere-tore.
Miski nädal hiljem:
Piilun garaazi ukse vahelt, et mis ta teeb. Seisab seal, plokk ikka kõver. No seisa siis.
Nädal veel hiljem:
Mõtlen, kurat, ei saa nii et üks plokk mind nii jebib. Plaan tehtud, vaatan kusagilt uue. Pakuti ka, et , lihvitakse vana ära...aga enne veel tuleb pakkumine, et 2,8 mootor, toome kohale ja ette-taha....1500.-. tavai, tooge. Õhtul šefid kohal, rõõmsad näod, et nemad saavad sitast lahti ja raha ka veel peale, tarivad mulle mootori garaazi alla. Vaatan, midagi ei klapi. Jagaja ploki küljes. Plokk kuidagi lühike ka. Isegi sisselaske kolle tesitmoodi...ei mehed, see pole 2.8. On on, raudselt, kellegi vanamees või kes iganes oli omal vahelt ära võtnud et benssu pidi võtma ja paberite järgi kindlasti ka 2.8. Toon pagasnikust oma sisselaske kolde ja asetan teise kõrvale...üks silinder jääb üle ääre. Nüüd hakkasid küll uskuma. Niikaua kui ma neile tõestuseks plokilt koodi netti lõin, oli nende uskumus juba süvenenud ja mootori bussipeale tagasi tassinud. 2,3 oli raibe hoopis. Muud targemat nad sellega teha ei osanud, kuulsin, et olla kuusakoskisse selle viinud ja saanud poisid 600 krooni. Kindlast oli sellegi üle õnnelikud. Mina muidugi veel õnnelikum, et on lollemaid kui mina:):).
17 jaanuar:
Leian foorumist, et müüb kodanik 3,5 mootorit. Ja kasti annab kaasa. Ja veel hulga juppe. Raha tahab ka ainult 3.5 tuh. Kiri ruttu teele, et olen huvitatud, järgmisel hommikul ka kõne, et hakkan liikuma paari tunni pärast. Usinamad foorumikülastajad vast teavad siis, et müüja oli keegi aarec ja asukoht Jõgeva.
Enne minekut veel kõne, et siit ma siis nüüd tulen....telefon väljas. Kurat. Proovin natukese aja pärast uuesti. ikka väljas. Meel juba must, et head lubajad mehed, ise müüb aga nüüd telefon väljas. Õhtu juba käes, proovin ma ei tea miks uuesti...kutsub. Vinge. Olla telefonil aku tühjaks saanud. Missa kostad. Lepin siis laupäevaks kokku, et kindlasti tulen, saabki venna laupäeval ka kätte. Tirtsti Jõgevale, sealt tüüp peale ja mootri järgi. Tee peal haagivad sappa kohalikud militisionäärid ja teevad trahvi 180krooni, kuna firma bussil puudub ülevaatus. Ei morjendanud üldse, saaks nüüd vaid mootori kätte.
pikutaski vana mölakas garaazi all. kaan maas ja kerge rooste peal. ju jupp aega seisnud. Pole hullu, poiss on sisse keeranud uued saaled ja annab veel kauba peale hunniku tihendeid ja värke 1700 krooni väärtuses. Tsekid ka.:) No on hea inimene, peaks kandideerima selleks rahvuslikuks uhkuseks järgmine aasta. Raga ja jupid vahetavad nobedalt omanikke, Tartusse tagasi.
Täna:
Mootor garaazi ja paari tunni pärast on algosadeks. Ongi uued saaled sees. plokk ka nitsevoo, ranti pole ega kedagi, tipp topp. Vänt korralik, esimese silindri juures aimatav rant. Pole hullu, homme treiali juures saab täpsemalt teada. Kaan ka tegemisse, kõigepealt aga pessu, see nii must, et pole vist ammu õli vahetatud. Peale treialit poodi ja uued rõngad, vastavalt sellele, mis treial siis ütleb. Hästi ütleb, ma arvan. Kast läheb ülehomme Vahi tänavasse Jüri kätte, vaadaku üle, sünkrod ja jupid. Täna lihsalt ei mahutnud enam peale. Siit siis aimu, et mis tulema peaks....
Plaan on auto üleni uue värvi alla saada, jääb ilmselt samasugune arctic blau, vbolla mõningate väikeste tooninüanssidega. ilus sinine on see arctic tegelt. Pluss pleki ja korrosioonitõrjetööd. Uss siin-seal sees, aga ei midagi väga hullu.

Pilte ma loodan lähiajal, fotokas küll olemas aga auto pole siiani objektiivi ette sattunud.
Ei arvanud, et sissejuhatus nii pikk tuleb, kes ei jõua lugeda, see lugemata jätku.

Mikk
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Illustreeri oma juttu piltidega jah :) Aga see jutt tuletab paljuski meelde neid autosid, mida ise on samamoodi siit-sealt leitud, toodud ja putitatud :)
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Päris suur kirjatükk :D
Aga läbi jõudsin ikkagi lugeda.
Tundub, et auto asub Tartus. Äkki juhtub kunagi nägema masinat ka :)

Pilte tahaks küll näha.
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
parimautoonBMW
Postitusi: 39
Liitunud: 19 Sept 2007 21:33

Postitus Postitas parimautoonBMW »

jutt oli kül pikk, aga selle eest huvitav :)
Ootan väga pilte :)
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Mulle meeldib igasuguseid huvitavaid asju lugeda, eriti kalateemalisi! Edu putitamisel ja ootab ka pilte!
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Mikk_528
Postitusi: 48
Liitunud: 23 Okt 2007 10:38
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_528 »

Pilte? Palun:

Selline pill:
Pilt
Pilt

vaja keretöödeks nüüd lahti võtta... kartsin hullemat, aga tuli välja, et päris õudne polegi. Kõrvalistuja jalgade juurest avanesid ainult vaated teele, rattakoopasse ja mootoriruumi.
Pilt
Pilt
TD
Postitusi: 157
Liitunud: 17 Aug 2007 09:30
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas TD »

Päris kuri nägi välja, kuid kui tulid salongist pleki pildid siis vaatas vastu ju täiesti tavaline vanake e28.
Edu masinaga. Et siis teisest ka asja saaks :wink:
Mikk_528
Postitusi: 48
Liitunud: 23 Okt 2007 10:38
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_528 »

peab saama, hetk tagasi lõpetasin mootoriruumi tühjendamise, igasugune kila-kola eest ära, et ka sinna saaks värske värvi selga. Nüüd ootan kõnet, et kunas massina ära võib viia
Kasutaja avatar
parimautoonBMW
Postitusi: 39
Liitunud: 19 Sept 2007 21:33

Postitus Postitas parimautoonBMW »

Veljed ja värv sobivad väga hästi kokku :)
edu!
Mikk_528
Postitusi: 48
Liitunud: 23 Okt 2007 10:38
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_528 »

Eelmine nädal saabus värvist mootoriplokk, kaua tehtud kaunikene. Samuti Leedust LSD, Ebay abiks. Ja kui Usast või Hiinast tuleb kaup kohati 5 päevaga, siis Leedust tuli 2 nädalat. Kere ikka veel remondis, augud on kinni kaetud ja varsti seisab ees vana värvi lihvimine. Kui fotokas näppu juhtub, saab mõne klõpsu ka. Nüüd sidurit jahtima.
Vasta