1. leht 3-st

BMW M535i 1985 - margus

Postitatud: 14 Veebr 2008 15:01
Postitas margus
Ehk nagu ka foorumist silma võis jääda, siis sai otsitud omale veidi klassikalisemat sõidukit kui tänavapildis muidu näha on: oli ostusoov

Eks tehti igast erinevaid pakkumisi, kuid mõtted oli ikka midagi natukenegi erilisemat kui juba sellise auto ostuks läheb. Jäigi silma üks 535 pakkumine, millest ka omanik oli lahkelt nõus rääkima ja infot jagama :) Ausalt öeldes peale mõningat infovahetust ei olnudki analoogset midagi silma jäänud ja salamini oli ka otsus tehtud, jäi veel teostus. Nüüd võiks juba öelda, et TEHTUD :D

Auto: BMW e28 M535i 160kW. Lisadest el. aknad/peeglid, katuseluuk, M sisu, lsd ja ega sel ajal väga palju suurt midagi ei pandudki lisasid. Ainuke asi, mida ehk tahaks, oleks konditsioneer, aga selle väikese asja võib ka ära jätta ;)

Hetkeseis: lsd tuleks ära lõpetada ja alla panna(praegu mingi tavaline suht pika ülekandega differ - maanteel 100km/h ja 1600rpm), salongi soojendusega veidi vaeva näha(puhutav õhk muutuv kuumast külmaks täiesti suvalistel hetkedel), tagaaknasoojendus korda teha, esisild ka ujub. Suurematest asjadest tuleks teine korralik kere otsida ja sinna kogu kupatus ümber laduda ilusti ja salong üle korrastada kõik.

Plaanid: no kõigepealt korda teha enamvähem(kere jääb küll vist järgmisesse talve) ja salong üle käia. Sillad üle käia, et ei ujuks nii palju. Kusagil ülekandes ka mingi asi vahest läheb resonantsi... Suveks tahaks ka sobivad veljed alla panna ja selle aasta sõidaks isegi ära nii.

Eelmine omanik lubas ka kallale tulla kui autot väga ei hoia ja seega motivatsiooni nii mitmestki kohast, et elukas ikka tippvormi ajada :)

Tänud siinkohal: raudpats666, argo

Kui keegi selgitaks ka veel kuidas pildid galeriisse saab, siis tekiks ka mõni üksik algupärane pilt.

Postitatud: 14 Veebr 2008 15:18
Postitas nuga
Saatsin Sulle galerii osas PS'i :)

Postitatud: 14 Veebr 2008 17:45
Postitas raudpats666
pildi kohapealt võin sind aidata, saadan ps'i või siis saame kokku mõnipäev:) tuleta lihtsalt meelde siis:)

Postitatud: 15 Veebr 2008 13:34
Postitas pisike528
Kelle M535 sa ära ostsid kui saladus pole? :D

Postitatud: 18 Veebr 2008 13:45
Postitas nuga
Kui ma nüüd õigesti otsad kokku viin, siis kas tegemist on selle masinaga:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album489
On teist tartu linnapeal liikumas nähtud :P

Postitatud: 18 Veebr 2008 13:59
Postitas margus
nuga kirjutas:Kui ma nüüd õigesti otsad kokku viin, siis kas tegemist on selle masinaga:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album489
On teist tartu linnapeal liikumas nähtud :P
Jäin vahele... 8) Eks seda autot on vist kuulda ka veidi kaugemale kui tavaliselt :oops:
Tegu tõesti Argo vana autoga. Plaan millalgi pesulas ära käia ja ehk teeb ka valges mõne puhta pildi.

Auto kohta veel täheldanud, et kui alla veerand paagi kütust on, siis pööretel(nii 3000+ rpm) poob tuntavalt kinni. Samas paarutanud ei ole ka üle 4000 rpmi ja suurt ei ole veel uurinud asju. Klapid tahaksid ka tsipa regulli, sest teatud režiimidel on mõningat klõbinat kuulda.

Küsimus ka laiale ringile, et kas e28-l on ka peeglisoojendused olemas? Kui jah, siis kas sisse lülitub koos tagaaknasoojendusega?

Seniks aga over & out :)

Postitatud: 18 Veebr 2008 15:32
Postitas Arvo
margus kirjutas: Küsimus ka laiale ringile, et kas e28-l on ka peeglisoojendused olemas? Kui jah, siis kas sisse lülitub koos tagaaknasoojendusega?
mu E30-l olid peeglisoojendused täiesti olemas, see oli küll 89 aasta mudel aga tõenäoliselt võib neid ka e28 küljest leida. Peeglisoojendused on pmst kogu aeg sisse lülitatud (st töötava mootoriga) ülekuumenemise vältimiseks on kütteelemendi taga veel väike termolüliti... täpselt ma ei tea mis temperatuuri juures see lülitub aga arvata võib, et väga palava ilmaga peeglisoojendused tööle ei hakkagi.

Postitatud: 18 Veebr 2008 23:19
Postitas pisike528
E28l peegli soojendused olemas.Mu 528l olid ka küljes...

Postitatud: 19 Veebr 2008 10:30
Postitas raudpats666
max pane nüüd mõni pilt :D ära hoia mehi teadmatuses :twisted:

Postitatud: 20 Veebr 2008 13:07
Postitas Aare
E30 peegisoojendused lülitatakse sisse/välja koos tagaakna soojendusega. Koos sellega käivad ka aknapesudüüside soojendused ja ukseluku soojendus (kui on).

Postitatud: 20 Veebr 2008 13:37
Postitas VeikoS
Ukseluku soojendus peaks ikka siis tööle minema kui lingi korra üles tõstad :D
Sõiduajal koos klaasisoojendusega poleks tast mingit kasu :D

Postitatud: 20 Veebr 2008 13:42
Postitas kustas
Aare kirjutas:Koos sellega käivad ka aknapesudüüside soojendused ja ukseluku soojendus (kui on).
Ega jah. Lähed talvel auto juurde, avastad, et ukse lukk jääs. Lööd klaasi sisse, et tagaklaasisoojendus sisse lülitada..
See sedapidi, et lähed külmunud auto juurde, tõstad ja hoiad paar sekundit ukselinki üleval ja niikaua sulab lukk üles.

Postitatud: 20 Veebr 2008 14:51
Postitas Arvo
Aare kirjutas:E30 peegisoojendused lülitatakse sisse/välja koos tagaakna soojendusega. Koos sellega käivad ka aknapesudüüside soojendused ja ukseluku soojendus (kui on).
See on üks valearvamus, ma enda autol nimelt spetsiaalselt kontrollisin seda peeglite värki.

Postitatud: 22 Mär 2008 20:46
Postitas raudpats666
max kus pildid :x

Postitatud: 22 Mai 2008 13:33
Postitas margus
Nonii kaaskannatqajad :)
Eile sai peale pikaldast vaheaega jälle kalale hääled sisse puhutud - väike aku turgutamine ja süüdet ja... noh läks kohe paugust käima. Eelmine omanik on ka hoolt kandnud süütesüsteemi uuendamise eest ja eks sellel ole kindlasti oma osa heal käitumisel :D
Sõidab päris hästi, kuid kõik eelnevad mured on vaja veel lahendada. Ehk jõuab järgmise nädala jooksul LSD alla panna(praegu ei ole üldse tore sõita!) ja peab vaatam, mis on põhjuseks, et üle 3500rpmi kinni poob. Ehk on pump väsinud ja ei anna survet välja?
Tiba sai ka mõned salongi osad värskemate vastu välja vahetatud. Tekkis veel küsimus, et kas tavalise kella asemele saab panna jubina, mis näitab ka kuupäeva, välistempi jne asju? On vaja vist ka midagi juurde installida?

Kõige kurvem oli veel minu enda lohakus - auto oli seisma jäämiseks ikka veel talvemustusega koos ja oh seda puhastamist...

Pilte ei ole VEEL, aga eks varsti maiasmokkadele midagi tuleb 8)

Postitatud: 10 Juun 2008 12:38
Postitas margus
Tore tore tore on nüüd juba mõnda aega beeemmveega ringi kärutada. Nädalavahetusel sai ka LSD alla, kuid jällegi on põhjust nuriseda(nõudlik nagu ma olen :P) kuna quattro pealt tagaveolisele üleminek on ikka tsipa raske küll :)
Üks asi, mis on ikkagi veel jäänud müstiliseks on salongisoojendus. Sai vahetatud see reguleerimisklapp mootoriruumis asub eelneva niisama lambist vahelduva sooja-külma õhu asemel on kaks äärmust - kas külm või täiesti soe. Vahepealset õhtu ei tule ka parima tahtmise juures. Milles võiks viga olla?
Enne differentsiaali vahetust tundusid ka tagumised rattad väga lääpas olemas ja ei suutnud tuvastada ka ühtegi väsinud või kulunud puksi. Peale LSD alla panekut(mis seal ka ennemuiste oli), said ka rattad suht otseks. Eelmine tavaline differ oli keskmise korpusega vist.

Nüüd oleks veel vaja reguleerida katuseluuki, kontrollida kütusesüsteem üle(vist on paagis midagi lahti, et alla veerandi paagi ei toimi alati nii nagu peaks) ja siis edasi juba salongi ümberehitusele. Ehk vastu talve saab hakata ka uut kere otsima, et kergema vaevaga siledaks-sirgeks saaks :)


Mitteametlikult võib auto huvi korral ka uue suure huvilise garaaži veereda ;)

Postitatud: 12 Juun 2008 10:35
Postitas margus
Oskab keegi öelda, et milline õli läheb LSD differentsiaali?
Valvoline kataloog ei paku selle kohta midagi...

Postitatud: 12 Juun 2008 11:22
Postitas Ruut
Mine oma nõuga UM ja lase omale vastav kogus tünnist valada. See on kõige odavam lahendus. Poest ostes Castrol ja LiquiMoly pakuvad kindlasti vastavat LS markeeringuga õli.
http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t ... =%F5li+lsd

Postitatud: 13 Okt 2008 09:18
Postitas margus
Ahoi!

Suvi on olnud omajagu kiire ja tegemist on ka palju olnud nii et autoga polegi jõudnud väga tegeleda. Vahepeal sai läbi ka TÜV ja suve teine pool tuli liigelda juba igapäevamasinaga. Seni bemm seisis niisama ja ootas paremaid päevi.
Sai ostetud ka teised veljed(tänu Meelis K) ja enne talveunne minekut pestud ja mõned pildid ka mälestuseks tehtud.
Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt

Ehk jõuab nüüd talvel ära teha ka muu vajaliku - tagumised pidurid korralikult korda, tagasilla puksid kõik vahetada ja kui hästi läheb, siis peaks ka kerega midagi ette võtma - mõned kohad annavad juba märku väsimusest. Eks näis kuidas asjad liikuma hakkavad, aga plaane on alati rohkem kui võimalusi nende teostamiseks :)

Veel pilte saab vaadata: http://www.bmwclassic.ee/galerii/Margus-M535

PS! Tean jah, et kas rehvi on omavahel valesti alla sattunud :oops:

Postitatud: 13 Okt 2008 10:57
Postitas meelis k
Minu arvates päris hästi sobivad. Kindlasti paremini kui minu hallile oleks jäänud :)

Huvitav, et pilte vaadates mõtlen ma ikka, et auto on musta värvi. Peab vist ekraani sättima :D