BMW 320 Baur, Nuga
Oeh, ma pean ennast kogumasiim528 kirjutas:ja millal tuleb pikem jutt auto valmimisest ja loomulikult PILDID
Küll aga tänaksin kõiki, kes bauri taastamisel ja kiireks läinud komplekteerimisel mul vabatahtlikult abis käisid - tõnis, sysi, priit (otepäält), siim528, silver_o, kristjan, mask, mart (aka 325ix). Suurimad tänud
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Eile sai jälle üle pika aja garaažis nokitsetud. Selle tulemusena toimib nüüd pidurivõimendi (lisaks töötab ka mootor ühtlasemalt, kuna 4 - 6 silindrid said sealt lisaõhku). Armatuurlauas sai kõik pirnid tööle pandud, tahho sai tööle ja ka spidomeeter näitab nüüd reaalseid numbreid. Pisivigadest sai kõrvaldatud veel loperdav ukseliist ja küljepeegel ja tööle said tagumised numbrituled. Ahjaa, vahepeal tõin ka teisest garaazist porimatid (bmw originaalid) ja tegin neile suurpuhastuse.
Täna vaab arvatavast veel sumpamajanduse üle, et saada sellest tüütust kõlinast lahti.
Septembris arvatavasti laseb katuse tagumise osa paigaldada (sügisvihmad, noh ) ja võib-olla ka natuke polsterdust.
Täna vaab arvatavast veel sumpamajanduse üle, et saada sellest tüütust kõlinast lahti.
Septembris arvatavasti laseb katuse tagumise osa paigaldada (sügisvihmad, noh ) ja võib-olla ka natuke polsterdust.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Nii paranoiline ma kah pole, et märja ilmaga sõidetud ei saakustas kirjutas:Kas mitte ei peaks sügisvihmade ajal, Baur, ära pakituna garaažis, talveund ootama?
Hetkel on kindlustus novembri alguseni tehtud, aga eks ta esimeste talvekülmade saabudes ka talvekorterisse jääb.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Sumpaasjast ei saanud hetkel midagi. Esiteks tuleks sobiv tripp leida ja teiseks peaks sumpa uuesti lahti võtma ja torude liitekohti tihendama.
Sai siis hoopis vergaseri stellungitega mässatud. Tuli välja, et leerlaufabschaltventiilid ei tööta. Thermostellmootor kah _vist_ ei tööta, igatahes ei õnnestunud tema liikuvat kolbi kuidagi liikuma saada. Aga võib-olla oli mul üldse vale kontrollimeetod. Samuti tundus, et suuri lõõre sulgev vedru oli kuskile jalga lasknud. Sümptomite järgi võib kinni kiilunud olla ka TN-starteri kolb, aga seda ei tahtnud eile kuuma jahutusvedelikuga lahti võtma hakata.
Õnneks on mitu varukarpat, remondikomplekt ja remondijuhendid olemas ja juba hakkab isegi ettekujutus selle vergaseri tööpõhimõtetest tekkima.
Eks näis, mis välja tuleb
Jätkuvalt olen ma hämmeldunud, kuidas selline karpaga mootor nii vähe bensiini võtab Praegune kulu koos linnasõitude, kiirenduste ja mootori timmimistega on kõvasti alla 10l/100km
Sai siis hoopis vergaseri stellungitega mässatud. Tuli välja, et leerlaufabschaltventiilid ei tööta. Thermostellmootor kah _vist_ ei tööta, igatahes ei õnnestunud tema liikuvat kolbi kuidagi liikuma saada. Aga võib-olla oli mul üldse vale kontrollimeetod. Samuti tundus, et suuri lõõre sulgev vedru oli kuskile jalga lasknud. Sümptomite järgi võib kinni kiilunud olla ka TN-starteri kolb, aga seda ei tahtnud eile kuuma jahutusvedelikuga lahti võtma hakata.
Õnneks on mitu varukarpat, remondikomplekt ja remondijuhendid olemas ja juba hakkab isegi ettekujutus selle vergaseri tööpõhimõtetest tekkima.
Eks näis, mis välja tuleb
Jätkuvalt olen ma hämmeldunud, kuidas selline karpaga mootor nii vähe bensiini võtab Praegune kulu koos linnasõitude, kiirenduste ja mootori timmimistega on kõvasti alla 10l/100km
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Mul on nii tuunitud mootor, et sysi 323i'lgi on raskusi sellise kiirenduse näitamisegakustas kirjutas:Kuidas siis ka 320/6 edasi liigub selle mootoriga? Tõnis'e 320/6 teemas toimus mingine vaidlus selle mootori võimekuse üle.
Ei aga ma olen mootori suutlikkusega väga rahul Linnas 50 kmh viiendalt kiirendades on kiirendus parem, kui mu mazdaga kolmandalt kiirendades
Eks oma osa selles ole ka 315'e diffril (ülekandearv 4,1 originaali 3,64 vastu).
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vahepealsetest tegemistest.
Jätkuvalt sai mässatud karburaatori ja süüte seadetega. Järsul vajutamisel tekkinud mootori poomisest sai lahti. Nüüd aga ilmnes järgmine viga. Nimelt kipuvad aeg-ajalt järsul gaasi põhjavajutamisel ja siis gaasi vabastamisel karburaatori suured lõõrid lahti jääma. Pole just väga meeldiv omadus
Negatiivse poole pealt veel selline seik, et mootori kokkupanekul sai kõik jahutussüsteemi lõdvikud uute vastu vahetatud, st. kõik peale ühe Nii oligi ükskord garaaži sõites auto alt tilkumist kuulda. Uurides selgus, et seesama vahetamata jäänud lõdvik oli otsustanud endasse prao tekitada.
Ajutise lahendusena sai otsast natuke maha lõigatud ja vana voolik oma kohale jäetud. Eks järgmise UM'i tiiruga tule see lõdvik uus võtta.
Täna panin ka kokkutuleku eelses sagimises tähelepanuta jäänud salongi esiosa kokku. Kohe palju viisakam sai Keskkonsool sai esialgu küll kahjuks uuema malli oma pandud, st. nüüd on mul kaks sigaretisüütajat
Jätkuvalt sai mässatud karburaatori ja süüte seadetega. Järsul vajutamisel tekkinud mootori poomisest sai lahti. Nüüd aga ilmnes järgmine viga. Nimelt kipuvad aeg-ajalt järsul gaasi põhjavajutamisel ja siis gaasi vabastamisel karburaatori suured lõõrid lahti jääma. Pole just väga meeldiv omadus
Negatiivse poole pealt veel selline seik, et mootori kokkupanekul sai kõik jahutussüsteemi lõdvikud uute vastu vahetatud, st. kõik peale ühe Nii oligi ükskord garaaži sõites auto alt tilkumist kuulda. Uurides selgus, et seesama vahetamata jäänud lõdvik oli otsustanud endasse prao tekitada.
Ajutise lahendusena sai otsast natuke maha lõigatud ja vana voolik oma kohale jäetud. Eks järgmise UM'i tiiruga tule see lõdvik uus võtta.
Täna panin ka kokkutuleku eelses sagimises tähelepanuta jäänud salongi esiosa kokku. Kohe palju viisakam sai Keskkonsool sai esialgu küll kahjuks uuema malli oma pandud, st. nüüd on mul kaks sigaretisüütajat
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Niisiis, väike kokkuvõte auto komplekteerimisest.
13.juuli - Sain auto värvimisest kätte. Esimese liigutusena tuli loomulikult paigaldada bmw märgid ette ja taha 23 päeva deadline'ni.
16.juuli - Masendus. Tühi sildadel kere seisab garaažis ja kuskilt otsast alustada nagu ei oska Alustasin tagapiduritest, varem olid juba piduriklotsid, paigalduskomplekt ja käsipiduritrossid valmis muretsetud. Pidurite osas läks kõik ladusalt, välja arvatud see, et peale uute tagapiduriklotside paigaldust olid tagarattad suhteliselt kinni.
Esipõllega oli selline lugu, et esimese hooga ei õnnestunud seda kuidagi paika saada. Isegi mitte sinnapoole, asi oli kuidagi totaalselt paigast ära Hiljem selgus, et vasakpoolne pukseerimisaas, mis peaks põlle alt välja paistma, oli ülespoole paindunud ja seega ei lasknud esipõllel oma kohale minna.
Originaalvedrudega, kõrge profiiliga rehvidega ja mootorita kere nägi muideks kentsakalt kõrge välja - x21
17.juuli - Teemaks vedrustus. Tagumiste amortide-vedrude vahetamine on e21'l äärmiselt lihtne - alt üks polt lahti ja ülevalt kolm mutrit ja asi tuleb ühes tükis alt ära. Ratasteks läksid 15" BBS valud koos 205/50 R15 rehvidega. Esimestega oli lugu tunduvalt keerulisem. Üks amorti püstakus sees hoidev mutter oli totaalselt roostes ja ei nõustunud ka vaatamata meie suurimatele pingutustele ennast avama. Lõpuks aitasid meetrise varrega torutangid siiski hädast välja. Kohe järgmine probleem - amort ei tule püstakust välja Sai siis tugilaager otsa kruvitud ja haamriga altpoolt taguma hakatud. Pikkamööda nii me ta sealt välja saimegi. Üritasin uut amorti paigaldada, aga selgus, et liiga pikk Asja uurides tuli püstakust muu sodi seest välja paar suuremat mutrit Arvatavasti olid külasepad siis aretanud sinna mingi lühema amordi ja pikkuse kompenseerimiseks need mutrid püstakusse poetanud Seevastu teine amort tuli nagu naksti lahti, püstak oli seest väga puhas ja amordiks oli bmw originaal boge
Ahjaa - uuteks amortideks said jaapanis valmistatud kyb'i gaasikad.
21.juuli - Sain galvaanikast oma detailikasti kätte. Lisaks muudele juppidele sai uuesti tsingitud ka suurtes kogustes igasugu polte, mutreid, seibe ja klambreid. Kõik loomulikult bmw päritolu. Seega sain tagasihoidlike kulutustega suure koguse vajaminevaid originaalseid ja korralikke vidinaid. Nüüd sai komplekteerimine täie hooga alata Sai algust tehtud ka salongi komplekteerimisega. 15 päeva deadline'ni .
22.juuli - Asusin elektrisüsteemiga tegelema. Alustasin tartus anne turult, kust sai ostetud originaali meenutavat riideteipi. Seejärel juhtmepuudelt vana teip maha, juhtmed atsetooniga korralikult puhtaks ja üüt teipi ümber mähkima. See oli esialgu arvatust lihtsam, aga aeganõudvam tegevus. Kui see valmis, siis sai oma varudest välja otsitud väga korralik ja oksüdeerumata klemmidega kaitsmekarp. Tänu värvikoodidega spikrile karbi põhjas ei olnud juhtmete ühendamine eriti keerukas.
26.juuli - Sai igasugu pisemaid nokitsemisi tehtud:
27.juuli - Tõstsime mootoriploki peale. Kuna tali kasutamise võimalust ei olnud, siis tuli plokk ilma käigukasti ja plokikaaneta tõsta.
29. juuli - Tavapärane komplekteerimine. Oli väga tegus päev
30.juuli - Näide sellest, kuidas midagi ei kruvitud niisama külge - roolivõimupump:
4.august - 1 päev deadline'ni. Auto elutähtsad sõlmed olid kõik justkui paigas. Võis hakata käivitamisele mõtlema. Panime aku peale, et elektrisüsteemi kontrollida. Niisiis... akuklemmid peale ja... plahvatust ei järgne, vaatame veel natuke aega hirmunult ringi... kärsahaisu ei kuskil Niisiis hakkame uurima mis töötab, mis mitte. Vasak esimene lähituli töötab. Hoolimata süütevõtme ja tuledelüliti asendist. Üks tagatuli kah töötab ja see on... kõik Ok, tester välja ja kala püüdma. Selgus, et üks kaitsmekarpi minev juhtmekimp oli ikka valesti pandud ja kaitsmekarbid ise polnud 100% identsed. Mõned tunnikesed pusimist ja tunduski, et elekter on enam-vähem paigas. Nüüd siis oli aeg sealmaal, et võis ka korra starterit proovida. See töötas
Veel kõik sõlmed korra üle kontrollida ja võis hakata tõsisemalt starterit käiama. Tükk aega käiamist ja ei midagi Veaotsingul selgus, et bensiinipump ei löö. Mis seal siis ikka, teine pump oli õnneks olemas. Vahetamiseks aga tuli jagaja eemaldada, mille tulemusega märkide abil paika pandud süüteajastus läks loomulikult paigast. Teine pump lõi ilusti bensiini ülesse. Jälle kapotialune kokku ja proovima. Sumpast hakkasid esimesed harvad paugud kostuma. Kuna bensiin läks peale ja säde oli olemas, siis järeldasime, et süütemoment on totaalselt paigast ära. Peale jagaja asendi korrigeerimist hakkas mootor juba lubama. Siit ei läinudki enam mootori käivitumiseni palju aega
Nüüd oli veel vaja auto kibekiiresti Siimu juurde viia, et järgmise päeva hommikul katuseraami veidike värvida saaks. Väljas sadas lausvihma ja autol polnud ei katust ega esiklaasi... hmm, mis politsei selle peale arvaks... . Õnneks oli vaja vaid paar tänavavahet sõita. Esimesed tähelepanekud - roolivõimendi töötab , hetke pärast selgub, et pidurivõimendi ei tööta Esimesest sõidust saadud adrenaliinisüst on veel pikalt peale sõitu tunda. Kell oli 2 öösel.
5.august - Deadline. Siim tegeleb värvimisega, mina koos abilistega paigaldan veel viimaseid detaile, ilma milleta poleks ülevaatusele mõtet minna - stanged, turvavööd, klaasid jms. Tund aega enne ARK'i sulgemist jõuan sinna värvivahetust vormistama. Nüüd kiirelt ülevaatusele. 15 minutit enne ülevaatuspunkti sulgemist jõuan ka sinna. Nüüd siis on auto ka täiesti street legal .
Viimane õhtu enne kokkutulekut ei viitsi enam midagi autoga teha, selle asemel joome õlut ja meenutame, kui peenelt see asi ära tehtud sai
13.juuli - Sain auto värvimisest kätte. Esimese liigutusena tuli loomulikult paigaldada bmw märgid ette ja taha 23 päeva deadline'ni.
16.juuli - Masendus. Tühi sildadel kere seisab garaažis ja kuskilt otsast alustada nagu ei oska Alustasin tagapiduritest, varem olid juba piduriklotsid, paigalduskomplekt ja käsipiduritrossid valmis muretsetud. Pidurite osas läks kõik ladusalt, välja arvatud see, et peale uute tagapiduriklotside paigaldust olid tagarattad suhteliselt kinni.
Esipõllega oli selline lugu, et esimese hooga ei õnnestunud seda kuidagi paika saada. Isegi mitte sinnapoole, asi oli kuidagi totaalselt paigast ära Hiljem selgus, et vasakpoolne pukseerimisaas, mis peaks põlle alt välja paistma, oli ülespoole paindunud ja seega ei lasknud esipõllel oma kohale minna.
Originaalvedrudega, kõrge profiiliga rehvidega ja mootorita kere nägi muideks kentsakalt kõrge välja - x21
17.juuli - Teemaks vedrustus. Tagumiste amortide-vedrude vahetamine on e21'l äärmiselt lihtne - alt üks polt lahti ja ülevalt kolm mutrit ja asi tuleb ühes tükis alt ära. Ratasteks läksid 15" BBS valud koos 205/50 R15 rehvidega. Esimestega oli lugu tunduvalt keerulisem. Üks amorti püstakus sees hoidev mutter oli totaalselt roostes ja ei nõustunud ka vaatamata meie suurimatele pingutustele ennast avama. Lõpuks aitasid meetrise varrega torutangid siiski hädast välja. Kohe järgmine probleem - amort ei tule püstakust välja Sai siis tugilaager otsa kruvitud ja haamriga altpoolt taguma hakatud. Pikkamööda nii me ta sealt välja saimegi. Üritasin uut amorti paigaldada, aga selgus, et liiga pikk Asja uurides tuli püstakust muu sodi seest välja paar suuremat mutrit Arvatavasti olid külasepad siis aretanud sinna mingi lühema amordi ja pikkuse kompenseerimiseks need mutrid püstakusse poetanud Seevastu teine amort tuli nagu naksti lahti, püstak oli seest väga puhas ja amordiks oli bmw originaal boge
Ahjaa - uuteks amortideks said jaapanis valmistatud kyb'i gaasikad.
21.juuli - Sain galvaanikast oma detailikasti kätte. Lisaks muudele juppidele sai uuesti tsingitud ka suurtes kogustes igasugu polte, mutreid, seibe ja klambreid. Kõik loomulikult bmw päritolu. Seega sain tagasihoidlike kulutustega suure koguse vajaminevaid originaalseid ja korralikke vidinaid. Nüüd sai komplekteerimine täie hooga alata Sai algust tehtud ka salongi komplekteerimisega. 15 päeva deadline'ni .
22.juuli - Asusin elektrisüsteemiga tegelema. Alustasin tartus anne turult, kust sai ostetud originaali meenutavat riideteipi. Seejärel juhtmepuudelt vana teip maha, juhtmed atsetooniga korralikult puhtaks ja üüt teipi ümber mähkima. See oli esialgu arvatust lihtsam, aga aeganõudvam tegevus. Kui see valmis, siis sai oma varudest välja otsitud väga korralik ja oksüdeerumata klemmidega kaitsmekarp. Tänu värvikoodidega spikrile karbi põhjas ei olnud juhtmete ühendamine eriti keerukas.
26.juuli - Sai igasugu pisemaid nokitsemisi tehtud:
27.juuli - Tõstsime mootoriploki peale. Kuna tali kasutamise võimalust ei olnud, siis tuli plokk ilma käigukasti ja plokikaaneta tõsta.
29. juuli - Tavapärane komplekteerimine. Oli väga tegus päev
30.juuli - Näide sellest, kuidas midagi ei kruvitud niisama külge - roolivõimupump:
4.august - 1 päev deadline'ni. Auto elutähtsad sõlmed olid kõik justkui paigas. Võis hakata käivitamisele mõtlema. Panime aku peale, et elektrisüsteemi kontrollida. Niisiis... akuklemmid peale ja... plahvatust ei järgne, vaatame veel natuke aega hirmunult ringi... kärsahaisu ei kuskil Niisiis hakkame uurima mis töötab, mis mitte. Vasak esimene lähituli töötab. Hoolimata süütevõtme ja tuledelüliti asendist. Üks tagatuli kah töötab ja see on... kõik Ok, tester välja ja kala püüdma. Selgus, et üks kaitsmekarpi minev juhtmekimp oli ikka valesti pandud ja kaitsmekarbid ise polnud 100% identsed. Mõned tunnikesed pusimist ja tunduski, et elekter on enam-vähem paigas. Nüüd siis oli aeg sealmaal, et võis ka korra starterit proovida. See töötas
Veel kõik sõlmed korra üle kontrollida ja võis hakata tõsisemalt starterit käiama. Tükk aega käiamist ja ei midagi Veaotsingul selgus, et bensiinipump ei löö. Mis seal siis ikka, teine pump oli õnneks olemas. Vahetamiseks aga tuli jagaja eemaldada, mille tulemusega märkide abil paika pandud süüteajastus läks loomulikult paigast. Teine pump lõi ilusti bensiini ülesse. Jälle kapotialune kokku ja proovima. Sumpast hakkasid esimesed harvad paugud kostuma. Kuna bensiin läks peale ja säde oli olemas, siis järeldasime, et süütemoment on totaalselt paigast ära. Peale jagaja asendi korrigeerimist hakkas mootor juba lubama. Siit ei läinudki enam mootori käivitumiseni palju aega
Nüüd oli veel vaja auto kibekiiresti Siimu juurde viia, et järgmise päeva hommikul katuseraami veidike värvida saaks. Väljas sadas lausvihma ja autol polnud ei katust ega esiklaasi... hmm, mis politsei selle peale arvaks... . Õnneks oli vaja vaid paar tänavavahet sõita. Esimesed tähelepanekud - roolivõimendi töötab , hetke pärast selgub, et pidurivõimendi ei tööta Esimesest sõidust saadud adrenaliinisüst on veel pikalt peale sõitu tunda. Kell oli 2 öösel.
5.august - Deadline. Siim tegeleb värvimisega, mina koos abilistega paigaldan veel viimaseid detaile, ilma milleta poleks ülevaatusele mõtet minna - stanged, turvavööd, klaasid jms. Tund aega enne ARK'i sulgemist jõuan sinna värvivahetust vormistama. Nüüd kiirelt ülevaatusele. 15 minutit enne ülevaatuspunkti sulgemist jõuan ka sinna. Nüüd siis on auto ka täiesti street legal .
Viimane õhtu enne kokkutulekut ei viitsi enam midagi autoga teha, selle asemel joome õlut ja meenutame, kui peenelt see asi ära tehtud sai
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Nüüd siis peaks sumpamajandusega korras olema. Kaks lekkivat liitekohta sai lahti võetud ja spets möginaga ära tihendatud. Samuti sai lahti sellest põhja alt tulevast ebameeldivast kilinast.
Juba enne purunenud jahutusvedeliku lõdvik otsustas uuesti saba anda Sinna vast leiab ajutiselt midagi asemele, seni kuni UM'st uue saan.
Klõpsisin mõned pildid ka salongist. Salong ise-enesest muidugi tahab veel korralikku puhastust saada.
Juba enne purunenud jahutusvedeliku lõdvik otsustas uuesti saba anda Sinna vast leiab ajutiselt midagi asemele, seni kuni UM'st uue saan.
Klõpsisin mõned pildid ka salongist. Salong ise-enesest muidugi tahab veel korralikku puhastust saada.
Viimati muutis nuga, 22 Veebr 2006 16:34, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Nüüdseks on siis selgunud, et mootoriga on ikka jama Suitseb päris korralikult ja õlikulu on suur. Komplekteerimise ajal võtsime küll ühe kolvi välja, uurisime silindriseinu ja rõngaste lukuvahesid ning nende järgi paistis asi igati ok olevat.
Nüüd sai ka silindrite kompressioonid ära mõõdetud. Külma mootoriga olid need sellised: 10,2 10,2 9,5 8,8 9,5 11,0
Tuleb talvel alumiste otsa remont ette võtta
Nüüd sai ka silindrite kompressioonid ära mõõdetud. Külma mootoriga olid need sellised: 10,2 10,2 9,5 8,8 9,5 11,0
Tuleb talvel alumiste otsa remont ette võtta
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
No seda oli su taga sõites silmaga näha ja ninaga tunda jah Kui alumist otsa remondid siis soovitaks ikka kohe uued rem. mõõdus kolvid osta ja silindrid üle puurida... vanade juppidega tegemine on rohkem selline müügi jaoks asinuga kirjutas:Suitseb päris korralikult ja õlikulu on suur.
M20 jaoks ei tohiks kolvid sellist hingehinda maksta ka nagu näiteks minu vanale M30-le
No minu meelest on ca.2000 eek/tk ikka liiga kallis. Liiatigi pole ju hobiautoga plaanis sadade tuhandete kilomeetrite kaupa läbisõitu koguda, pigem ikka nii paartuhat kilomeetrit aastas.Arvo kirjutas:M20 jaoks ei tohiks kolvid sellist hingehinda maksta ka nagu näiteks minu vanale M30-le
Eks kui talv käes ja mootor lahti, siis paneb ka kindla plaani paika.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Väike meenutus kokkutulekult... hapud viinamarjad
Viimati muutis nuga, 22 Veebr 2006 16:34, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline