BMW 320 Baur, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

BMW 320 Baur, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Vist on paras aeg oma 320 Baurist kah rääkida :)
Asi sai alguse sellest, et 2004 aasta alguses leidsin bmw klubi foorumist tagasihoidliku kuulutuse stiilis "m: e21 cabrio". Müüjale helistades selgus, et auto asub tartumaal, roiu kandis. Väljalaske aasta pidi olema '79 ja katuse kohta arvati, et peaks olema originaal, kuigi kindel ei oldud.

Vaatama sõites keerasine järjest väiksematele ja lumisematele teedele. Juba hakkas kahtlus tekkima, et kas nii pärapõrgus saabki üldse üks selline haruldus paikneda :P Lõpuks siiski jõudsime ühte majapidamisse, kus leidus igasugu huvitavat tehnikat. Näiteks vaatas kuuri alt vastu vana caddillac, natuke eemal ümberehitatud luaz ja selline eksoot nagu daf daffodil :shock: Lootus hakkas tõusma :) Siis näitas omanik eemal keset põldu seisvale autole - see pidigi e21 cabrio olema. Lähemale jõudes lootused järjest tõusid, spetsiifiline bauri siluett hakkas moodustuma :D

Pilt Pilt Pilt Pilt

Paari meetri kauguselt vaadates tundus masin veel päris kobe olema, aga lähemalt kereosa uurides selgus, et see on siiski suhteliselt läbi omadega :cry: Kõige tähtsam oli siiski katuse osa ja kui välja arvata tagaosa kate, siis tundus see enam - vähem komplektne ja originaalne olevat. Tagaosa kate oli prostalt lihtsalt mingi vakstuga asendatud :?
Välisest küljest veel. Masinal olid all e30'e plekkveljed, parempoolsed tuled olid katki. Positiivsema poole pealt olid olemas originaal kroompeeglid, praktiliselt veatud stanged ja alpina kirjaga helkurpaneel tagatulede vahel.
Salong oli võrdlemisi olematu. Vaipa ei olnud, istmed olid lahti, keegi oli salongis suitsukonidega vandaalitsenud, katuseraami kattev nahk oli kohati katki, näidikuplokk oli uuema malli oma, analoogkell oli ära lõhutud.
Ega mootoriruumiski parem pilt ei avanenud. Esmapilgu ei hakanud isegi mootor silma :P Vana malli elektriline ventilaator oli asendatud mingi tundmatu ja originaalist väiksema ventilaatoriga. positiivseks üllatuseks oli roolivõimendisüsteem :)

Pilt Pilt Pilt Pilt

Kokkuvõttes oli masina seisukord juba selline, et taastamine ei oleks mõtekas. Siiski sai omanikult hinna kohta päritud ja kuna see osutus võrdlemisi soodsaks, siis mõtlesin, et ahh, mis seal ikka, vean ta omale koju ära, siin põllul poleks sellel autol lootustki olnud.
Omaette lugu oli dokumentidega. Peale käsiraha maksmist sain ma enda kätte küll reg. tunnistuse b-osa ja müüja lubas mulle registrijärgse omaniku kontakti ja passi a-osa anda. Lubaduseks see jäigi :x Esialgu lihtsalt vabandas ennast aja puudumisega, hiljem enam lihtsalt ei vastanud mu kõnedele. Õnneks leidsin küll omaniku omal käel üles ja peale pikka veenmist õnnestus ta ARK'i vedada. Ja nii oligi baur aasta ja paar kuud peale ostmist juba minu nimel :P

to be continued...
Viimati muutis nuga, 23 Mär 2006 16:15, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Auto ajaloost siis kah. Nii palju, kui seda mulle teada on.

Vin-koodi järgi väljus ta bmw tehasest novembris 1978. Bauri seerianumbri (A000535-06) järgi võib oletada, et bauri töökojast väljus ta kabriona '79 aasta alguses. Huvitava faktina võib välja tuua, et e21 mudeli üks järjekordsetest pisematest kohendustest oli just oktoobris '78 ära olnud. Seega kuigi minu bauri puhul on tegemist '79 facelifti eelse masinaga, on tal palju asju juba uuema variandi omad. Näiteks suunatule-kojamehe kangid on uuemad, istmeliigutamis mehhanism on uuem, sumbutajatoru on juba tagapaneeli äärepoolt välja toodud jne.

Pilt

Eestisse toodi ta '96 aasta suvel lõuna-eestis teada-tuntud gefi autolammutuse poolt. See, kust see masin siia jõudis, pole mulle teada, küll aga tegin lammutamise käigus sellise tähelepaneku, et kui tavaliselt leiab sellistest autodest saksa markasid, siis mina leidsin n.liidu kopikaid :roll: Arvatavasti oli ta mingil määral avariiline olnud, igatahes kohe peale eestisse jõudmist olla talle kereremont tehtud. Auto vanust ja tolle aja kohalikke olusid arvestades paistab, et töö on päris põhjalik olnud. Remondi käigus asendus ka originaalne kaschmirgold metallikvärv rohelise metallikuga, täpsemalt oxfordgreen metallikuga. Räägitakse, et autos oli ka hele nahksisu. Lisaks tuli omanikuga rääkimisel välja, et autol olid suured "Gefi" reklaamkleepsud.
Enne minu kätte jõudmist oli ta veel mitme omaniku vahet rändanud ja niimoodi unarusse jäänud. Lõpuks oli originaalmootor kokku jooksnud ja see oligi viimane kord, kus see masin omal jõul liikus.

Edasisest niipalju, et mul on plaan baur kokkutulekuks liikuma (ja mitte ainult ;) ) saada :D
Viimati muutis nuga, 23 Mär 2006 16:16, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
must318

Postitus Postitas must318 »

edu igal juhul taastamiseks huvi selline eestis vist rohkem selliseid isendeid ei leidu?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

must318 kirjutas:edu igal juhul taastamiseks huvi selline eestis vist rohkem selliseid isendeid ei leidu?
Tallinnas on üks sinine 320 ja kuskil peaks olema ka üks punane 318i.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Peale auto kojuvedamist sai hakata täpsemalt tema komplektsust uurima ja vajaminevaid detaile otsima.

Üks asi, mis vajas kindlasti väljavahetamist, oli uuema malli esipõll. Kuna põll iseenesest oli väga korralik, siis leidis ta omale koha minu 323i ees :) Uue põlle leidmine oli kah päris huvitav juhus. Nimelt käisime kord gefi autolammutuse juures asuvat nn. politseiparklat ja seal asuvaid haininasid kiibitsemas. Aga esimene asi, mille mu terav pilk autost väljudes tuvastas, oli eemal treileril seisev facelifti eelse e21'e ninatükk. Ega sellega pikka mõtlemist polnudki, tulin umbes nädala pärast sinna tagasi ja sysi (tervitused talle siinkohal) orgunnitud kaubikuga sai nina oma valdustesse veetud. Kaupa tehes selgus veel, et tegemist oli 90-nendate algupoolel või keskpaigas saksast sellisel kujul toodud ninaga. Tol ajal oli selline komme, et varuosasid toodi näiteks pooliku auto küljes olevaina :roll: Seega oli nina eesti soolalögast täielikult puutumata jäänud ja sellest tulenevalt suurepärases korras :D

Pilt Pilt Pilt

Salongidetailidest oli vaja kõigepealt leida vana malli näidikuteplokk ja analoogkell. Täpselt sellised asjad juhtusid haininafänn Kristjanil (tervitused temalegi) üle olema :)

Nii põhjaliku projekti puhul on alati hea, kui on kasutada sobiv doonormasin. Nii saigi võrust '79 aasta 320 ostetud. Sealt sain päris palju just selliseid juppe, mis bauril puudu olid. Näiteks radiaator, elektriline ventilaator, heas korras summutisüsteem, 5k. käigukast ja nuud peenemat kraami.

Pilt Pilt Pilt

Kuna tulevikus on plaanis baur ikkagi automaatkastile ümber teha, siis selle plaaniga seoses on veel mõned osad vaja leida. Nimelt on puudu automaatkasti ja 6sil. mootoriga sobiv kardaan (e21'l on muide kokku 4 erineva pikkusega kardaani, millest 3 mu varudes olemas on, aga kahjuks on just see õige kardaan puudu :cry: ) ja automaatkasti õlijahutusega radiaator.
Viimati muutis nuga, 23 Mär 2006 16:17, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Asjalik projekt :D

Bauride arvu kohta ei oska midagi täpsemalt lisada kuid seda Tallinna sinist olen näinud. Oli päris kena ja viisaka välimusega.
must318

Postitus Postitas must318 »

Nimelt käisime kord gefi autolammutuse juures asuvat nn. politseiparklat ja seal asuvaid haininasid kiibitsemas.
äkki tegid veel pilte mis seal huvitavat seisis ,kui teind äkki saad aadressi öelda kus siuke põnev koht on tahaks ka uurida mis seal leidub .
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

must318 kirjutas:äkki tegid veel pilte mis seal huvitavat seisis ,kui teind äkki saad aadressi öelda kus siuke põnev koht on tahaks ka uurida mis seal leidub .
http://www.bmwclassic.ee/galerii/flash/adf
http://www.bmwclassic.ee/galerii/flash/adt
http://www.bmwclassic.ee/galerii/flash/aeq
Viimati muutis nuga, 23 Mär 2006 16:17, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Veel natuke jupivarumisest.
Leidsin tartus ühe emexiteel oleva masina, kust sain maha keerata hella esitulede kiti, kus on suur lähituli ja väiksem kaugtuli. Arvatavasti keeran selle oma baurile ette. Lisaks sain sealt ka korraliku esitiiva.
Veel üks kohe emexiteele saadetav masin asus mäksa kandis. Sealt sain vana malli esipõlle külge käivad iluvõred, kroompeeglid (bauril oli ühe poole peegel mõlgiga) ja palju muud vajalikku.

Pilt Pilt Pilt Pilt

E30'e plekkvelgede asemele tulevad arvatavasti 15" BBS'i kärjed. BBS'ist rääkides sai kunagi varutud ka esispoiler mõttega see baurile ette panna, aga see jääb siiski vist oma aega ootama. Samuti sai tulevikule mõeldes automaatkäigukast koos valitsa ja juhtmestikuga ära ostetud

Pilt Pilt Pilt Pilt
Viimati muutis nuga, 23 Mär 2006 16:19, muudetud 2 korda kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Nüüd natuke bauri kõige spetsiifilisemast osast - katusest.

Nagu eelnevalt mainitud tundus katus peale tagumise katte suhteliselt komplektne. Lähemal uurimisel selgus aga et nii see teps mitte polnud. Võrreldes ETK'd, veebist leitud e21 bauride pilte ja enda masinat tuli välja, et kõige olulisematest asjadest oli mul puudu terve hulk tihendeid, vihmaveerennide kroomliistud, katuse esiosale käiv riidest kate ja lahtises asendis katusele peale käiv riie.
Kasutatult selliseid asju leida oli nii lootusetu üritus, et ma ei hakanud proovimagi. Kirjutasin siis vajaminevate detailide koodid välja ja uurisin um'st nende saadavust. Üllataval kombel oli enamus asju isegi veel saadaval. Hinnad olid muidugi tavadetailide hindadest tunduvalt krõbedamad, aga suurt valikut nagu polnud ja ega see saadavuski aja jooksul ei parane :roll: Paari nädala pärast oligi enamus valaminevaid detaile kohal, ainult paari tihendi kohta öeldi, et neid enam ei saa :cry:
Katuse demonteerimisel selgus ka, et palju kasutatud kruvidest ja muudest kinnitusdetailidest olid mitteoriginaalid. Seetõttu tellisin ka peotäiest kruvidest koosneva katuse paigalduskomplekti, mille hind oli... :evil:

Pilt Pilt Pilt Pilt

Ahjaa, katusekatte enda tellisin kah loomulikult. Kuna uue originaali hind tundus way liiga valus, hakkasin otsima alternatiive. Kõige mõistlikum tundus saksas originaali järgi tehtud replica. Katus tuli sellisest firmast nagu ck-cabrio. Sai võetud ka kõvakatuse katmiseks vajalik materjal, kuna originaal on suhteliselt pleekinud ja kohati räbal. Kui katusematerjalid kohale jõudsid, selgus et viimasest materjalist jätkub ka katuse esiosa ja turvakaare katmiseks :)

Pilt Pilt Pilt

Katuseraamistiku sissepoole jääva osa lasen arvatavasti kohalikel meistritel originaalisarnase musta kunstnahaga katta.
Viimati muutis nuga, 23 Mär 2006 16:20, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Siinkohal jätangi esialgu teema katki :P
Nagu juba varem mainitud, kui midagi vahele ei tule, siis toimub auto ametlik esmaesitlus augusti alguses haininade kokkutulekul :wink:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Siis peab kindlalt sinna ikka kohale tulema, bauri tahaks väga näha :P
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Väike teaser kah, vältimaks pettekujutelma, et see projekt seisma on jäänud :lol:

Pilt

Pildil siis masin juba originaalses kaschmir metallik värvitoonis.
Komplekteerimine käib täie hooga ja ma tahaks ikka loota, et kokkutulekuks saab masina liikuma.
Viimati muutis nuga, 16 Okt 2007 15:24, muudetud 2 korda kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

:shock: Väga kena toon sellele autole 8)
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ahjaa, eel- ja värvitööd tegi siim528 siitsamast foorumist. Au ja kuulsus talle :D
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Kas sama värv mis Priit'u e23'el?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

kustas kirjutas:Kas sama värv mis Priit'u e23'el?
Täpselt nii.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

It's alive :!: :shock: 8)

Esmamuljed... - raju, ei oska muud öelda 8)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Priit Peljo
Postitusi: 858
Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
Kontakt:

Postitus Postitas Priit Peljo »

:D 8)
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Hetkel siis seis selline, et auto sõidab aga ideaalsest on asi kaugel. Kogu tehnika on totaalselt seadistamata. Enne kokkutulekut läks asjaga nii kiireks, et oli probleeme asja kokkusaamisegagi, seadistamiseks ei jäänud üldse aega. Arvestades aga, et auto on pea-aegu täielikult erinevatest allikatest saadud juppidest kokku laotud, siis toimib ta praegu isegi üle ootuste hästi.

Hetke põhiprobleemid:
* Pidurivõimendi lekib - raske pidurdada ja tühikäigul pidurdamisel kipub välja surema, peab varbaga pidurdama (võimendi ei tööta, ma rõhutan) ja kannaga gaasipedaalil mängima.
* Segu ja süüte pool ( :lol: ) seadistamata. Käivitamisel viskab tossupilve tagant välja, kiirendamisel haiseb tuntavalt. Järsult gaasi põhjavajutamisel (pööretel 2000 - 4000 rpm) poob mootori kinni. Sujuval gaasivajutusel kiirendab vägagi erksalt :)
Kütusekulu tundub samas normis olema - umbes 30 liitriga tegi kokkutuleku otsa (üle 400 km edasi - tagasi) ära.
* Summuti keskmine kinnitustripp puudu ja sellest tulenevalt kõliseb tühikäigul midagi põhja all ja arvatavasti käib summutitoru ka aeg - ajalt vastu kardaani.
* Salongisoenduse kraan lekib pisut. Proovisin küll tihendit paremini sättida ja hermeetikuga tihendada, aga ei midagi. Arvatavasti tahab uut tihendit. Samas jääb see lekkimine aja möödudes järjest vähemaks, arvatavasti jääb ise varsti kinni.
* Käivitades ei ole starteri hääl teps mitte õige - nagu oleks hambumisega midagi valesti :?

Üle ootuste hästi toimib jällegi jahutusüsteem. Facelifti eelsetel e21'tel kasutati kahe kiirusega elektriventilaatorit radiaatori ees. Hetkel on bauril peal mitteoriginaal ventilaator ja kuna üks temperatuurianduritest on katki, siis ainult ühe kiirusega. Samas asi toimib väga hästi ja hoiab isegi sooja ilmaga kohapeal õiget temperatuuri.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta