BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Tänan :D Kuna viga oli piisavalt imelik, siis pidi sellel olema lihtne põhjus. Vahetasin ära kütusefiltri, aga sest ei muutunud miskit. Järgmisena otsustasin millegipärast õhulugejalt juhtme küljest võtta ja siis käivitada proovida, ilma õhulugejata ei tohiks mootor üldse käima minna, aga läks täpselt nagu enne. Uurisin asja lähemalt ja selgus, et õhulugeja juhe oli mingil hetkel väheke sikutada saanud ja üks klemm oli pistikust välja tulnud. Lükkasin klemmi omale kohale tagasi, keerasin võtit ja auto käis :D Üsna viletsalt, aga välja enam ei surnud. Nüüd siis tuleb masin korralikult käima saada, aga suur võit on saavutatud 8) Samuti selgus, et salongiradikas vajab vahetamist, sest esiklaas läks seestpoolt uduseks. Eelmine sügis autot seisma pannes oli ka põrandavaip vähe märg.
Vahepeal jõudsin ka rõõmustada, et nivoosüsteem on siiski korras, aga tegelt ikka ei ole. Pump undab, aga autol taguots ei kerki. Muudes foorumites kolamise tulemusena paistab viga olema jubinas, mis pumbast tuleva õli kahe amordi vahel ära jagab. Esialgu peaks proovima seda puhastada ja vaadata, mis süsteem selle peale teeb.
Nagu ma korduvalt olen siin teemas maininud, siis tegemist jätkub, aga hetkel see väga ei morjenda, sest mootor ju käib :lol:
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Minu jaoks võib nüüd ka hooaja alanuks tunnistada, sest käisin just haiga sõitmas :D Käib korralikult ja minek on ka täitsa olemas. Tõsi küll, selleks et auto sõitma saada, tuli tagumine nivoosüsteem ajutiselt elimineerida ning nivooamortidega tagapüstakud asendusid tavalistega. Siinkohal, nagu ikka, tänud trevile, ilma kelleta poleks see õnnestunud. Muidu poleks ehk seda sammu ette võtnud, aga järgmiseks nädalaks oli kindlasti sõitvat autot vaja. Nüüd on aega süveneda nivoosüsteemi hingeellu ja samas saab sõita ka :P Kindlasti on see samm ajutine ning kui viga leitud, krutin nivoosüsteemi auto alla tagasi.

Samas tervitaks karu ja loodan, et tal foori taga autole järgi vaadates kael suure keeramise peale haigeks ei jäänud :D
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Postikana tõi täna mõnda aega oodatud paki. Tegu täiesti kasutamata jalamattide komplektiga. Matid on küll värvilt anthrazit, mitte nutria, aga parem ikka kui mitte midagi või miskised kummist latakad. Sain need ebayst, millele paar nädalat tagasi üle pika aja pilgu peale viskasin, et uut tagatuleklaasi leida. Seekord läks hoopis nii.

Pilt
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Jäin tee peale, laksust suri mootor välja ja enam käima ei läinud. Vaatasin kapoti alt erinevad pistikud üle, kõik olid kinni. Helistasin trevile, kes kupatas terve pere auto peale ja sõitis kohale :D Kuna alles sai süütepooli vahetatud, siis sai kahtlustatud selle viga. Süütepoolist tuli säde, aga küünaldel sädet polnud. Seejärel keerasime jagaja kaane lahti, mille järel võis auto all näha järgmist pilti:

Pilt

Jagaja rootor oli ilmselt lahti tulnud, katki läinud ja seejärel lõhkunud ka jagaja kaane.

Pilt

Muud polnudki teha, kui auto nööri otsa ja linna poole ajama. Oli meeldiv vanatehnikaüritus :D Suht meeldiv on ka see, et see juhtus kümmekond kilomeetrit Tallinnast mitte näiteks kuskil Pori kandis :)
BMW 745iA Executive -84
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

kes kinni keeras? :D
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Ise keerasin. Asi polnud mitte piisavalt kõvasti keeramises, vaid pigem seibide puudumises. Praegu on uued osad juba küljes ja sõidab jälle.
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Lugesin trevi viidatud teemat ja uurisin rootori tükke lähemalt ning leidsin üles koha, kust rootor järgi andis.

Pilt
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Sattusin ükspäev meenutustelainel surfates selle auto salongi piltidele ja need jäid mind kohe pikemalt "häirima" :D Fenomenaalselt äge sisu ma ütleks 8)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Pea poolteist aastat on siin teemas vaikus olnud. Pärast eelmise aasta Uunikute Talverallit kadus üsna päevapealt huvi autoga tegeleda ja masin jäi garaaži seisma.
Pilt

Aeg-ajalt käisin teda vaatamas ja pidin iga kord nentima, et huvi pole tagasi tulnud. Kõige tipuks läks kuuma suve ja viletsa ventilatsiooniga maa-aluse garaaži koosmõjul nuga poolt esile tõstetud fenomenaalselt äge sisu hallitama. Õnneks oli tegu ainult pindmise hallitusega ja suuremat kahju ei tekkinud. Ostsin SmartServicest ka kolm pudelit keemiat, millega hallitus eemaldada ja haisust vabaneda. Kasutada seda ei ole veel jõudnud, sest vahele tuli kolimine mere taha.

Niisiis istusin oktoobris autosse, sõitsin üle poole aasta sellega maa alt välja ja sõitsin sellega Saaremaale. Sellele eelnes vaid kümmekond kilomeetrit "testisõitu" Tallinna vahel, et vaadata kas auto on ennast vahepeal katki seisnud. Ei olnud. Järgnes muretu reis haininaga, mille käigus jõudsin tõdemuseni, et sõiduomadustelt ei jää see kuidagi alla minu 20 aastat uuemale igapäevasõiduks olevale Skandinaavia perevagunile.

Tänapäevase seisuga julgen väita, et see auto on jälle minu jaoks huvitavaks muutunud, ees ootab järjekordne Uunikute Talveralli ja seejärel juba faas nimega "kevadeks saab valmis". Ajahammas koostöös roosteussiga on kerele mõjunud ja see tahab remonti. Ja kui auto on juba lahti võetud, ega siis koledaid juppe enam tagasi külge panna ei saa.
Viimati muutis ingmarp, 17 Jaan 2011 14:45, muudetud 1 kord kokku.
BMW 745iA Executive -84
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

küll leiad inpiratsiooni ;)

Siin vaatasin terve teema läbi.

Auto on pärl.
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
martinvr
Postitusi: 89
Liitunud: 28 Okt 2009 17:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas martinvr »

Need 14'' lähevad siia alla? :D
sorry kui valesti arvan, ma tegelikult teemat lugenud ei ole.

Raimo.
'82 518/525i
LowGarage.
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

martinvr kirjutas:Need 14'' lähevad siia alla? :D
sorry kui valesti arvan, ma tegelikult teemat lugenud ei ole.

Raimo.
No esialgu lähevad riiulisse, aga ilmselt võib neid ka kunagi tulevikus auto küljes ka näha...
BMW 745iA Executive -84
J-Rider
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Juun 2010 22:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas J-Rider »

Ketas on siis nii väike? et see läheb alla?
https://www.facebook.com/thelowGarage / Autode hooldus, remont ja ümberehitus! Raimo 55 636 900
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

J-Rider kirjutas:Ketas on siis nii väike? et see läheb alla?
Jep. 745i rehvimõõt tehasest oli 205/70VR14.
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Ettevalmistused talveralliks on täies hoos. Jaksilt hankisin martinvr-ilt ostetud velgedele sobivad rehvid, mis minule üllatavalt on valgete rantidega, seda ei maininud Jaks kordagi :D Aga seda vanakoolim on :P

Täitsa lahe kooslus mu meelest:

Pilt
BMW 745iA Executive -84
jossu
Postitusi: 341
Liitunud: 30 Juun 2009 18:16
Asukoht: Tartu/ Saaremaa

Postitus Postitas jossu »

valgete rantidega? täitsa rohelised ju...
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

jossu kirjutas:valgete rantidega? täitsa rohelised ju...
See on jah miskine rohekas törlönt seal peal, aga see tuleb maha.
BMW 745iA Executive -84
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Tegelt on rehvid kahtepidi kasutatavad.
Ja rant muudab värvi kui sellega vastu äärekivi sõita.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

Nühkisin rohelise jama valgete rantide pealt maha, lõpptulemus on selline
Pilt

Sellega loen ettevalmistused talveralliks peaaegu lõppenuks, vaja on veel veidi testkilomeetreid selja taha jätta ja aasta aega seisnud autole sõitmine uuesti meelde tuletada :P
BMW 745iA Executive -84
Vasta