525eA '87, Mart

Foorumiliikmete autod.
Suletud
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

525eA '87, Mart

Postitus Postitas mart154 »

Niisiis, tagasi haininaridades :)
Hankisin endale vanuri rahuliku-öko vana-auto... :lol:

Pilt


Äsja saksast...
Mootorgi pole veel ära jahtunud! :D
1550kilomeetrit ilma ühegi probleemita viimase 24h jooksul...

Eks täpsemalt siis, kui auto lähemalt üle vaadatud.

Roheline metallik, spoilaring, mõnede kahjudega.
Automaatkast ja m20b27 mootor. Lekivad mõlemad natuke õli. Läbisõit 296 637

Mõned puksid ka vaja vahetada, eks sellega tegeleb järgmine nädal.

Eks erksamad leidsid juba galeriist mõned pildid... Ise pole veel jõudnud fotografeerima. Need on müügikuulutusest.

Ahjaa, kui kellelgi on suurem huvi selle auto vastu, kui minul, võib mulle pakkumise teha.

EBK-st päästetud reisikiri kirjutas: Kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis asi sai alguse mõni aeg tagasi ühest nostalgiahoost, kus ma oma endist 528i-d meenutama kukkusin...

Nostalgia kujunes kolesuureks...
Mis siis ikka, mobile.de lahti ja sirvima...
Sirvimine käis kokku umbes kuu aega. No EI OLE mitte kui midagi...
Lõpuks näkkas umbes 3 autot + mõned, mida nii väga ei igatsenud...
Nii nelja päevase etteplaneerimisega sai siis lennupiletid ja rongi-autoplatsi plaanid välja prinditud.

Mis siis ikka, enne lennukit suur kaalumine, et milline kolmest ikkagi see kõigeparem on. Kerge paanika tabas mind siis, kui üks kolmest ära müüdi ja teise kuulutus ära kadus. Õnneks leidsin ikka üles. Kuna kolmest oli jäänud 2, siis osutus otsustamine natukenegi lihtsamaks :) Mitte, et see lihtne oleks olnud :)

Igatahes, Lennukisse, hotelli, rongi, autoplatsile... Ja algas vesistamine...
Esmapilgust kohe armunud... :lol:

No kohe nii ära armunud, et teise auto vaatamine ununes sootuks... :)

Üritasin siis kusagilt kainet mõistust koju kutsuda, et ikka vigu otsida :D
No otsisin ja otsisin. Vähemalt oma arust :) No midagi väga halba silma ei jäänud... Unustasin end lausa otsima :), siis tuli autoplatsi omanik, ja küsis, et kas ma elama tahan jääda sinna autosse... Ma siis vastu, et jah, aga ühtlasi elamise ajal sõidaks Estlandi poole kah :)

Retk kohalikku ARK-i, 20km... Kõik tundus ikka enamvähem OK, mõned pisimured küll tulid välja, aga sellest me ei räägi. :)

Kerge ärritumine ARK-is, kui mul ei õnnestu kollaseid transiitnumberid saada ja sunnitakse pea poole kallimalt punased kaela. Ah, eks neil seal ka majanduslangus ja raha vaja...

Kerged vaatlused paberitesse selgitasid, et mina olin vanakese viies omanik. 2 esimest Berliinis, üks neist mingi kirik. 2 järgmist ostukoha lähedases külas...

Edasi siis Poola poole... Alguseks märgiks ära, et läbisõidunäit näitas 296 637.

Esialgu oli tore...
Kiirteed, tühjad, vähe teetöid, head kiirused, vähe probleeme...
Siis tuli Poola... Ja jätkus... ja jätkus... ja saabus hommik... ja poola jätkus... ja jätkus...
Ühesõnaga, kaua oli seda.

Edasi oli tunne, nagu kodus juba oleks :) Seekord ei nõudnud isegi leedu politsei midagi... Erinevalt varasematest kogemustest..

Ühesõnaga, 1550km ja 27h hiljem olin Võrumaal, vanematekodus...

Seal siis väike mõnepäevane uinak ja kohustuslik maatööde kuur, ning tagasi koju :)

Kerged kekkamised sõprade ees ja siin ma olengi... :)
Vaja ju teie ees ka kekutada...


Ühesõnaga paar päeva nautimist ja asjade ülevaatamist, ning täna tellisin kotitäie varuosi.
Vaja ju ometigi saksa õli ja tolm maha saada ja asendada eesti soola ja lögaga... :P

Homme katsun minna väiksele keskeesti ringreisile, et mõned väga vajalikud jupid veel üles leida.
Ehk näkkab :)

Ahjaa... Et siis autost endast ka või?
Noh, 525e, M20B27 mootoriga, 4-käigulise automaatkastiga, paistab, et Pfeba spoileriringiga... Selle kohta ma veel vajan täpsustusi ja abi puuduvate detailide otsimisel. Niiet, kui kellelgi infot, palun aidake kohe :)

Lisaks võib veel autost leida püsikiirusehoidja, mis, vana raip, ei tööta...
Teate ka, kuidas ma seda Poolas igatsesin??? Ei, te ei tea... ja kes teab, see võtku teatavaks, et veel rohkem igatsesin..

Varustust nagu vanakesel rohkem eriti polegi. OK, mingi Sony makk on kah, ja vahva elektriga surisev antenn, aga see pole originaalvärk enam...
Viimati muutis mart154, 22 Jaan 2010 13:29, muudetud 2 korda kokku.
E28
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Juul 2005 21:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E28 »

Väga kena pill 8)
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Eestist ikkagi midagi korralikku ei leidnud?

Pildil tundub aparaat päris kobe. Tore, kui selliseid kodumaa pinnale juurde tuuakse :)
e28 528iA '84
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Tore, et kenasti probleemideta tagasi jõudsid autoga :)
Polegi vist eriti viimasel ajal E28-d saksast toodud.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Ohooo, nüüd pead ettenäitamise korraldama :)
e28
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Eestist jah, ühtki "valmis" autot polnud saada... Hea kerega projekte on leida küll...

Ja Cardo, oota, las ma vuntsin ta üles enne ilusti :)
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Ja sellest esipõllest peab mingi tõmmise tegema, kui plaan on oleksin osaline vähemalt ühele koopiale.
e28
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Põllelisa on Pfeba kirjadega ja suti kannatada saanud. Koopiaid peaks tegema jah :) Eks ma ajan seda asja :)

Aga ehk keegi teab midagi neist küljelisadest? Nagu piltidelt näha, neil tungikatted puudu ja parempoolsel esimene ots... Tahaks neid ka kusagilt leida :)
Kasutaja avatar
raudpats666
Postitusi: 353
Liitunud: 12 Okt 2007 18:01

Postitus Postitas raudpats666 »

Cardo kirjutas:Ja sellest esipõllest peab mingi tõmmise tegema, kui plaan on oleksin osaline vähemalt ühele koopiale.
öko autol oli samasugune esipõll http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t ... c&start=20
aga õnneks see minu jagu juba :D
vali elu, ära kihuta ja ära riku seadust...
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Veel lisaks.
Käisin täna auto all kah, mootor on jah, kenasti sisse õlitatud. Eks sellega tuleb esimese hooga kohe tegelda. :)

Põhja-alt tuleks korralik pesu teha. Auto on olnud põhimõtteliselt maamehe omand ja toredalt porine.

Kui kellelgi on võimalusi survepesurit ja tõstukit koos kasutada, paluks ses osas abi!

Edasi vaatasin ka küünlaid. Kõvade õlipõlemisjääkidega olid ja muidugi üsna vanad. Lisaks veel BMW kirjadega :) Loodan, et ikka vahetatud ja lihtsalt esindusest ostetud, mitte 300 000km läbi sõitnud :twisted:

Küünlad ajasid hirmu peale, otsustasin ka kompressioonid ära mõõta.
Tulemused sellised (tegin 2 mõõtmist):
1. 12,1/12.0
2. 12.5/12.5
3. 11.0/12.3
4. 13.0/12.9
5. 12.0/11.8
6. 11.3/12.4

Mõõdetud siis külmalt ja avatud gaasiklapiga.
Ei oska nii arvatagi.. Väga häda vast polegi.
Naljakas, et 4. silinder nii kõrge on? :)

Arvestades õlijääkidega küünlaid, siis ehk tasuks kaanetööd ära teha, saab asjad ühtlasemaks.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Täiendame siis juturaamatut...

Enne maakodust linnatulekut sai kickdowni lüliti tööle õpetatud.. Vanuri autost sai üpriski noor varss (no nii noor, kui 21-aastane olla saab) :)

Möödasõite oli ikka üsna mõnus teha. Enam ei tahagi manuaali...

Kiiremas korras on aknatihendid vaja ära vahetada. Kohin on päris jube...

Nüüdseks siis 1800km sõidetud. Ikka rahul :)
Alaku auto kenamakstegemine :)

See sügis katsuks mootorilt veel kaane maha võtta, õlilekked ära kaotada ja klapimajandus korda teha.
Homme katsun tagasilda mõned puksid ka hankida :)

Kui keegi oskab küljelisadele puuduolevaid osasid kusagilt pakkuda, andke kiiresti teada!!! :)

EDIT: Tahtsin tegelikult kirjutada ja kurta kurba saatust mittetöötava püsikiirusehoidjaga :)

Vat see hoidja on selline lisa, mida igatsen igale autole :)
Aga vat siis, kui ta on, ja ei tööta... siis 1500km sõites ajab ikka hulluks küll. :)
Paistab, et kang kutu... liigub kuidagi kahtlaselt ja "lõdvalt". Eks ka asi, mida järgneva 9 kuu jooksul parandada saab :)
Viimati muutis mart154, 05 Okt 2008 19:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Tubli töö!
Paneme siis stopperi käima ja 9 kuu pärast hindab komisjon saavutatud tulemust :D
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
e28hai
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Mär 2007 16:18

Postitus Postitas e28hai »

Väga ilus ja korralik auto, palju hetkel siis ETA koos automaat kastiga kütust tarbib? :)

Kas plokikaant jms vajalikku minevat ei viska ümber mingi m20b25 pealt (LOW-budget project for greater performance) , saaksid endale väikese raha eest jõudu juurde, selle mis ETA oma automaatkasti ära kaotab ehkarvestades seda ,et küttekulu ei muutu ja mootori pead nii ehk naa lahti kakkuma :roll: :wink:

Edu haininaga,tõsine retropill 8)
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

Auto näeb päriselus palju parem välja kui nendel müügipiltidel. Täitsa ilus kohe võiks öelda. Pisiasjade kallal veidi nokitsemist ning täitsa mõnus retrokulgur. Päid paneb tänaval pöörama juba praegugi küll.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Renx
Postitusi: 497
Liitunud: 07 Aug 2005 21:01
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Renx »

Tubli!...silm lausa puhkab ja ila jookseb suunurgast.Hea vaadata kohe, et selliseid iludusi ikka aegajalt juurde tekib :wink: 8) ...millalgi tahaks oma silmaga kah üle kaeda :D
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

e28hai kirjutas:Väga ilus ja korralik auto, palju hetkel siis ETA koos automaat kastiga kütust tarbib? :)

Kas plokikaant jms vajalikku minevat ei viska ümber mingi m20b25 pealt (LOW-budget project for greater performance) , saaksid endale väikese raha eest jõudu juurde, selle mis ETA oma automaatkasti ära kaotab ehkarvestades seda ,et küttekulu ei muutu ja mootori pead nii ehk naa lahti kakkuma :roll: :wink:

Edu haininaga,tõsine retropill 8)

Kütust ikka niipalju, kui paagis on. Egas ta rohkem tarbida saa :)

M20B25 kaanele olen ma ka jõudnud mõelda, aga see ei osutu nii lihtsaks operatsiooniks, kui arvatakse, sest siis tuleb automaatkastile kah selgeks teha, et see auto võib rohkem pöördesse minna, kui 4800rpm :)

Tegeleme parem muude tähtsate asjadega, aitab sellest mootorist küll :)
Pidage meeles, et kiirestisõitmise auto on mul juba garaazis!
Renx kirjutas:Tubli!...silm lausa puhkab ja ila jookseb suunurgast.Hea vaadata kohe, et selliseid iludusi ikka aegajalt juurde tekib :wink: 8) ...millalgi tahaks oma silmaga kah üle kaeda :D
Ülevaatamise kohapealt. Äkki õnnestubki veel sel aastal. Samas ei luba midagi.

Tahaks tehnikapoolt enne natuke aidata -
Laua all kilekotis praegu:
* tagasilla suured puksid,
* difripadi,
* õlid-filtrid,
* küünlad,
* rihmad.

Homme-ülehomme saabub ka uus signa. Vähe kvaliteetsem kui praegune, siis saab keskluku ka nupust tööle. Praegu võta signa maha ja siis mine uksi kruvima... Brrrr....
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

NB!

Kast (24 purki/pudelit) eesti õlut või limonaadi vastavalt omaniku soovile sellele mehele, kes hangib mulle puuduolevad küljespoilerite tükid. :)

* kõik 4 tungraua augu katet
* parema küljespoileri esimene tükk


edit: tükkide eest maksan muidugi ka!
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

..kõva :lol: 8)
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Juhtusin siin saksa autodokumente vaatama...

1. Omanik, härrasmees Berliinist, sünniaastaga 1955. Omanud autot 1987-1991
2. Omanik, kirik Berliinis. Omanud autot 1991-1996
3. Omanik, härrasmees Lübbenist, sünniaastaga 1940, Omanud autot 1996-2000
4. Omanik, Härrasmees Lübbenist, sünniaasta 1967, omanud autot 2000-2008.
Suletud