Argo 528i

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Argo 528i

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Tere foorumlased!

Autost lühidalt:

Auto ise sai ostetud septembris 2008 antsla kandist. Tegemist BMW 528i-ga millel on LSD differ. Lisad: neli korda elektri aknad, elektri katuseluuk klaasist, kompuuter, tulepesurid, elektri istmed, püsikiiruse hoidja, tagaklaasi soojendus. Huvitavat on veel alpina rool, alpina käigugangi nupp ja tagurpidi käigukast. Hinda sai makstud 8000.-


Seisukord:

Esimeste istmekatete all on kahjuks päris masendav pilt. Mõlemad esiistmed on usna ribadeks ja ära istutud. Katete alla on eelmine omanik pannud isegi lisa pehmendust, kuna lausa kõvaks on läinud istmed. Juhi iste tundub üldse teistsugune kui ülejäänud. Tagaistmetelt võtsin katte ära kuna need väga hullud välja ei näe. Vajaks arvatavasti head pesu.
Veermiku osas on halb roolikarp, milles tundub päris suur loks olevat.
Roostet on esipõllel, karpidel, ühel tagumisel tiival, esimesel tiival ja veel nii mõneski kohas.
Mootori seisukord pole kah kiita. Sööb õli, ajab sinist tossu välja, klapid klõbisevad.

Tehtud tööd:

Praeguseks olen ära vahetanud tagasilla kanduri puksid, esimesed kettad ja klotsid, tagumised supportid ja klotsid, termostaadi ja sumpat olen lasknud keevitada. Diffri kaane kinnitus murdus ära, ka seda tuli lasta keevitada. Kuna eelmine keevitus oli mingi traatkeevitus siis see ei pidanud kaua vastu. Sellega seoses ka diffris uus õli. Alguses sai teadmatuses sisse pandud veel vale õli mis tekitas lisa kulutusi mõnusalt.

Andke mõtete, ideede ja kommentaaridega tuld!

Minu küsimused Teile:

1. Mida arvate ja miks üldse on tagurpidi käigukast? Ehk esimene käik on seal kus muidu teine.

2. Kuidas kõige paremini teada saada mida tuleks vahetada, et mootori seisukorda parandada?



Pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Argo Allikmets, 15 Okt 2008 19:07, muudetud 2 korda kokku.
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

sisu on täitsa tasemel... teeb lausa kadedaks need el lisad... aga välimus vajaks tegemist esmapilgul... kuidas roostega, veermiku ja mootori seisukord?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Lisadega on tõesti seda masinat õnnistatud 8)
Mis pilt nende istmekatete alt avaneb?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

Auto jah päris hea, hind ka väga soodne.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

das Schnäppchen

Postitus Postitas Jaan »

Autot ennast vaja ilmselt kohendada? Muidu äärmiselt hea tehing. Lisavarustuse nimekiri on muljetavaldav :D Selle ükshaaval kokkuajamise hinnale ei tahaks teist korda mõelda, oma kogemustest rääkides.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: Argo 528i

Postitus Postitas nuga »

Argo Allikmets kirjutas: 1. Mida arvate ja miks üldse on tagurpidi käigukast? Ehk esimene käik on seal kus muidu teine.
Tagurpidi ehk nn. dogleg kasti kasutati sportliku suunitlusega autodel. Tavapärasest erinev käigulülitusskeem võimaldab kiiert ja täpset 2-3 käigu vahetust. Kui tavakastidel on otsekäik neljas, siis doglegil on see üldiselt viies.
Kes on doglegi kasutanud, need kiidavad. Mina kaasaarvatud 8)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Re: Argo 528i

Postitus Postitas Argo Allikmets »

nuga kirjutas:
Argo Allikmets kirjutas: 1. Mida arvate ja miks üldse on tagurpidi käigukast? Ehk esimene käik on seal kus muidu teine.
Tagurpidi ehk nn. dogleg kasti kasutati sportliku suunitlusega autodel. Tavapärasest erinev käigulülitusskeem võimaldab kiiert ja täpset 2-3 käigu vahetust. Kui tavakastidel on otsekäik neljas, siis doglegil on see üldiselt viies.
Kes on doglegi kasutanud, need kiidavad. Mina kaasaarvatud 8)

Tänud huvitava info eest! Eks alguses natuke harjumatu aga kohati tundub küll parem tõesti.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Kuna auto radikas lasi ülemise lõdviku juurest läbi, plastik oli ära murdunud, tuli uus radikas osta. Saigi kasutaja argo käest tema vana, minu uus ära toodud. Selgus aga, et see laseb ribide vahelt läbi. Uuel jällegi plastik vann terve, mis vanal katki.

Kas keegi oskab öelda kus on võimalik vanni vahetust teha? Ja mis selline lõbu maksma võib minna?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

pane pulbrit sisse, võtab augud kinni
e28
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Cardo kirjutas:pane pulbrit sisse, võtab augud kinni
Mis pulbrit ja kaua see vastu peab?
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Cardo kirjutas:pane pulbrit sisse, võtab augud kinni
Äran'd jama, kulla mees :)
Radikameistrid vahetavad selle otsavanni kiiresti ja kvaliteetselt ära...
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

mart154 kirjutas:
Cardo kirjutas:pane pulbrit sisse, võtab augud kinni
Äran'd jama, kulla mees :)
Radikameistrid vahetavad selle otsavanni kiiresti ja kvaliteetselt ära...
Aga oskad sa äkki täpsemalt midagi rääkida?
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2556
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

http://www.radiaator.ee, seal tegelesid mäletamistmööda parandamisega ka. Mina tellisin küll nende kaudu uue, seega täpsemalt ei tea.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

lugesin teema algust... ostsite antsla kandist... kui saladus pole kelle käest... ei näinud küll seal kandis ühtegi sellist liikumas...
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Priit kirjutas:http://www.radiaator.ee, seal tegelesid mäletamistmööda parandamisega ka. Mina tellisin küll nende kaudu uue, seega täpsemalt ei tea.
Lisaks soovitaks veel Laki Autot, seal nad putitasid seda kraami...

Ja üks väga oskuslik vend on Kalle Kirsipuu, 56465227
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Suured tänud abi ja vihjete eest;)

Antsla lähedalt ühe Mihkli käest. Auto oli ta ema nimel. Kui õigesti mäletan, siis väga tihti nad sellega ei sõitnud.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Vahepeal siis aeg edasi läinud ja üht teist tehtud.

Teada tundud asi on see, et seismine on auto surm. Pärast paari nädalast seismis oli õhulugeja otsad andnud. Ei tahtnud mootor hästi käima minna ja sõites poos 4500 pöörde pealt kinni. Panin 2.5e õhulugeja peale ja mure kadus.

Salongi puhur hakkas pärast natukest töötamist koguaeg undama ja urisema. Lõpuks sai kahest mootorist üks korralik kokku pandud, nüüd vaikne.

Kuna radikas oli katki, tuli uus muretseda. Nüüd korralik, siiski kasutatud, radikas peal. Ära sai vahetatud ka termostaat. Mure, mille pärast tööd ette võtsin, ei kadunud - mootor läheb seistes liiga kuumas sõites liiga külmaks.

Täna sai äsja ülevaatusel käidud ja selgus üht-teist veermiku kohta. Üks rooliots on läbi, tagaamordid läbi, juhipoolne tagumine rattalaager läbi.

Küsimused:

1. Kas ja mida õhulugejaga teha, et korda saada?
2. Kui suur erinevus on 2.5 ja 2.8 õhulugejatel? (toote kood on sama)
3. Mis võib põhjustada mootori temperatuuri liiga kõrgele tõusmist kohapeal käijates? Sõites jällegi langeb temperatuur alla normi.


Jälle targem ja tean mida vaja vahetada kuid siiski oleks veel palju kasu Teie abist. :wink:
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Õhulugejad on 2.5-el ja 2.8-l täpselt samad, st. erinevus puudub.
Kui kohapeal läheb liiga kuumaks mootor, siis on ventika termosidur otsas omadega ja vaja see uus panna. Sõites oleneb mootori temp. ikka ainult termostaadist. Samas sul võib ka näidikute ploki seier valetada temp. suhtes.
E34 & E32
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Termostaat sai nagu vahetatud, seega see ei tohiks mõjutada. Aga see seier küll natuke paneb vigast vahepeal. Eile alles oli see kui temperatuuri näidik üldse ei töötanud vahepeal. Siis lambist jälle hakkas tööle.
Kasutaja avatar
Argo Allikmets
Postitusi: 80
Liitunud: 07 Apr 2008 17:13

Postitus Postitas Argo Allikmets »

Eile sai tagumised amordid ära vahetatud. Panin alla bilsteini B4-d. Juhtitavus läks tunduvalt paremaks, ei uju enam nii palju. Üldmulje autost aga siiski see, et vedrustus liiga pehme.
Mida peaks tegema, et auto jäigem oleks, ei õõtsuks kõljelt küljele liiga palju?
Suletud