1. leht 2-st

BMW e28 525eA "Chromeline"

Postitatud: 24 Nov 2008 23:56
Postitas Jaan
"Tehnika Kõigile" 05/1983
PR uudised: Sõiduk, mis rahuldab teid täiesti!

Pilt

Proovisõiduwanker: BMW 525eA / 1983. Mootor: R6 M20B27, Bosch Motronic DME sissepritsimise süsteem, töömaht 2693 cm3. Wõimsus: 92 kW (121 hj) 4250 pöörde juures. Käigukast: 4 edasikäigu kiirusega ZF4HP22 automaatne käigukast. Mõõdud (pikkus/laius/kõrgus): 4620/1700/1415 mm. Telgede wahe: 2625 mm. Mass: tühimass 1290 kg, täismass 1760 kg. Tippkiirus: 190 km/h. Kiirendus (0-100 km/h): ~11 s. Kütusepaak: 70 L. Kütusekulu: 90km/h maantee 7,0 L / linn 12 L / keskmine 9,5L / 100 km. Pagasiruum: 460 L.

BMW e28: Meie tänawapildis tun­dub 5. sarja BMW järjest rohkem tooni andvat: oma sisu ja kwaliteedi poolest parima hinnaga autot kohtab juba kodumaa teedel igal sammul. Nagu kõik teame, alustas BMW 1978. aastal arendustööd 2. põlwkonna 5. sarja wäljatöötamiseks. E28 esmaesitlus toimus 1981 a. juunis Münchenis. Wälimuse osas muudeti auto piirjooned eelkäija e12-ga wõrreldes selgemaks, weidi kandilisemaks. Autole peale waadates tundubki see palju kandilisem ja kaasaegsem kui eelkäija. Weidi suuremad muudatused olid näha kabiinis: e21, e23 ja e24 eeskujul on armatuur saanud kaasaegsema, juhile suunatud kujunduse osaliseks. Näidikud on uued ja meenutavad suurema wenna e23 oma. Juba standardwarustuses kasutatud materjalid on kwaliteetsed ja soliidsed. E28 on näide autost, kus saame näha disainer Paul Bracq’i käekirja kes küll ise huwitaval kombel auto kujundamisel ei osalenud.

Wanemale autosportlasele meenub kõrwalepõikena kindlasti, et BMW on pikemaajaliste traditsioonidega firma. Weidike ajaloost: Aastal 1913 asutab Karl Rapp Müncheni lähedal endises jalgrattatehases firma nimega Rapp-Motorenwerke, eesmärgiga walmistada lennukimootoreid. Aastal 1913 asutab samas lähedal Gustaw Otto wäikese tehase nimega Bayerische Flugzeugwerke, eesmärgiga ehitada wäikelennukeid. Aastal 1916 asutatakse Bayerische Flugzeugwerke AG ehk BFW. Aastal 1916 saab Rapp Motoren Werke uue nime, see on Bayerische Motoren Werke GmbH ehk BMW. 1922. aastaks kujuneb BFW ja BMW koostööst välja firma BMW sellisel kujul, nagu tunneme teda tänapäeval. 1923. aastal weeres esimene samanimeline mootorratas kogu rahwa rõemuks nagu kewadine wasikas tehasewärawast wälja. Säälsamas Münchenis nägi 1929. aastal ilmavalgust ka esimene BMW logoga wanker Dixi 3/15 - mis ka mõnes eksemplaris Eesti Wabariigi teedele wilksatama jõudis kuid siiski tollal laialt meie teedel levinud Austinitele wäga suurt wõistlust ei pakkunud.

Nüüd jätkame oma proowisõiduisendiga. Tuginedes e12 ja e21 edule loodab BMW uuest wiienda sarja põlvkonnast müüginumbrit, mis BMW kaubamärgile hoopis uue tähenduse annab nii, et iga põlwepikkune poisike teda teab ja kogu maailma linnud ja loomad teda imestusest vaatama jääwad kui tema mööda sõidab. Wastne 5. sari on oma sõiduomadustelt, wälimuselt ja ka austuse poolest oma klas­si paremiku hulka tõusnud, ent ületab wõistlejaid tunduvalt just oma kwaliteedilt. Auto juures näeme kuidas iga osa on hoolikalt läbi mõeldud ja lausa südamega tehtud.

BMW ainuesindajalt Eestis proowisõiduks saadud wärskelt tehasest weerenud helebeez standardwarustuses 525eA on soliidne automobiil, seda nii eest-, alt-, pealt- kui tagantwaates. 2,7 liitrine mootor liigutab seda autot wäledalt. Täisautomaatne käigukast wahetab käike sujuwalt ja jõnksutamata. Ees ja taga asetsevad ketaspidurid on wäga tõhusad, need peatavad auto kindlalt. Juhitawus on esmaklassiline, mugawus suurepärane. Istet annab piisawas ulatuses reguleerida ja see on... mugaw. Kõik lylitid, hoowad ja pedaalid on leidnud endale parima wõimaliku asukoha just seal kus nad olema peawad. Lisadena wõime mainida esimeste istmete käetugesid (mis on just pikal sõidul wäga hääd ja käepärased) ja elektriliselt liigutatavaid wälispeegleid. Eriliselt hästi sobib automobiil Eesti teedele ja kliimasse seetõttu, et tema soojenduswärk meie jahedal ja külmal sügis- ja talweperioodil ülimalt tõhusalt sooja annab. Auto mürasummutus on esmaklassiline, wäljast salongi kostev müra on minimaalne. Reas kuuene mootor myhab meeldivalt waikselt.

E28 mudeliwalikus on saadaval 6 bensiinimootorit: M10B18, M20B20, M30B25, M20B27, M30, M30B34. Esmakordselt BMW ajaloos on rahwale pakkuda ka diiselmootor M21D24. Käiwad kuulujutud, et BMW on uuel aastal wälja toomas hoopis palju wägevamat 5. sarja mudelit, kus peal olla pöörased 210kW wõimsust arendav mootor (mida kasutati wäikesarja M1 autodel)! Selle arenduse kohta meil hetkel täpsem info puudub.

Automobiilile saadaoleva lisawarustuse nimekiri on rikkalik. Kataloogist on wõimalik kunde erisoowide olemasolul juurde tellida: elektrilised klaasitõstukid, elektriline katuseluuk, eriliselt tumendatud klaasid mis on head just suweperioodiks, eesistujate käetoed, mitme wärvitooniga istmed kas sametise wõi nahkse kattega, elektriliselt reguleeritawad istmed, istmesoojendus, autopiloot mis ise kiirust hoiab, tulepesurid intensiivpesurežiimiga, päikesesirmis asuv walgustusega meigipeegel, tester kus pealt juht näeb kas jahutuswedelik otsa on saamas wõi kas on äkki mõni lambipirn katki, pardaarwuti, tagakardin, mitut sorti waluveljed, weokonks - kui waid mõndasid mainida.

Lõpetuseks lisame, et proowitud uus 5. sarja BMW oma kuulsust igati õigustab. Seda nii linnas kui maal, nii pikka kui lühikest maad sõites. See on elegantne, mugav, ökonoomne. Uus BMW e28 on autosõitja soowide kehastus. 54 aastat kogemusi automobiilide ehitamisel on loonud wõimaluse walmistada hea hinnaga uusi, nii wäliselt kui ka tehniliselt täiuslikke ja luksuslikke autotüüpe, mis rahuldavad ka kõige nõudlikumat autosportlast.

Kylastage meie kauplusi! Tulge ja waadake neid! Tehke proowisõit! Weenduge nende kõrges wäärtuses ja heades hindades!

-------------------------------------------------------------------------
Ostudel ja järelpärimistel nimetage "www.bmwclassic.ee"
-------------------------------------------------------------------------

Postitatud: 25 Nov 2008 09:19
Postitas mart154
Ma tean, mida Sa tunned :)

Tervisi natuke uuema ajakirja samalt väljaandelt :)

Postitatud: 27 Nov 2008 15:23
Postitas Jaan
mart154 kirjutas:Ma tean, mida Sa tunned :)

Tervisi natuke uuema ajakirja samalt väljaandelt :)
Tänu! :)

wörk

Postitatud: 29 Nov 2008 15:21
Postitas Jaan
Auto oli algselt 15 000.- krooniga müügis. Katkise esiklaasi ja jubedat lärmi tegeva summuti arvelt sai hinda alla. Lõpphinnaks maksudega kujunes 7000.- krooni. Soov oli hankida automaatkastiga versioon. See oli ainuke müügis olev isend. Summa tundus seisukorda arvestades enam-vähem mõistlik. Ees ootasid mõned hädatarvilikud tööd. Pika jutu asemel värsket pildimaterjali :D

Summuti abimaterjalidega:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Tagarattalaagrid:
Pilt
Pidurikettad:
Pilt
Pilt
Klotsid, voolikud, torud ja muu kraam:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kütusefilter uue kinnitusega:
Pilt
Pilt
Kaitseplekid:
Pilt
Pilt
Käsipiduritrossid:
Pilt
Esipõll ja suunatuled:
Pilt
Pilt
Pilt

Mõned enne ja pärast fotod :D

Enne:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Pärast:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Sellega on kõik hädatarvilik tehtud. Mingit muuseumitaset taga ei aja. Auto on igapäevasõidukina kasutusel.

Postitatud: 07 Jaan 2009 00:31
Postitas nuga
Ma vaatasin tükk aega neid "esiklaasi" pilte enne kui aru sain, milles point on :lol:
Jaan, kas sul on mingi konkreetne põhjus miks sa varuosadele koodikleepsud külge jätad? See tundub minu jaoks sama, kui käia tänaval uute saabastega, hinnasildid talla all välkumas :P

Postitatud: 07 Jaan 2009 00:39
Postitas bimmer850
Palju uus esipõll maksab?

Postitatud: 07 Jaan 2009 12:10
Postitas Jaan
... koodid võivad küljes olla eemaldamine on paras töö uus Klokkerholmi esipõll maksab nii tuhande (krooni) ringis...

Postitatud: 07 Jaan 2009 12:17
Postitas nuga
Jaan kirjutas:Noh... koodid võivad ju küljes olla. Nende eemaldamine on kah paras töö
Ise kasutan selleks tööstuslikku fööni ja liimijääkide puhastamiseks nitrolahustit. Väga mõnus töö :D

Postitatud: 07 Jaan 2009 12:35
Postitas Jaan
Ausalt öeldes pole fööni peale mõtelnud. Peab info tallele panema.

Postitatud: 07 Jaan 2009 15:00
Postitas Ammy69
Ja silm puhkab lausa, jõudu kordaminekus.

Postitatud: 07 Jaan 2009 16:42
Postitas Sander
Jaan kirjutas: Uus Klokkerholmi esipõll maksab nii tuhande ringis...

ummis oli uue a osa põlle hind 4000 eeki midagi minu mälu järgi.

Kroom

Postitatud: 17 Veebr 2009 11:53
Postitas Jaan
Pilt
Pilt

Postitatud: 08 Mär 2009 14:43
Postitas Jaan
Kevadised märtsijänesed tõid United Motorsist kohale sellised tarvilikud asjad:
Pilt

Postitatud: 09 Mär 2009 09:25
Postitas mart154
Njah... ma oleks võinud sulle samasugused anda täitsa mõne õlle eest :)

Postitatud: 27 Mär 2009 12:29
Postitas Jaan
mart154 kirjutas:Njah... ma oleks võinud sulle samasugused anda täitsa mõne õlle eest :)
Tasub panna uued. Sama kehtib kütusetorudele.

Postitatud: 16 Nov 2009 21:27
Postitas meelis k
Tuli see auto meelde :).

Kuidas auto elab?

Postitatud: 05 Dets 2009 10:15
Postitas Jaan
...erilist uudist pole.

Postitatud: 21 Jaan 2010 21:35
Postitas Jaan
Detsembri kõvade külmadega (-20C) hakkas käigukast vigurdama. Uurime asja.

P.S. Vaata et õli on normis, filter puhas/vahetatud ja ei ole probleemi.

Postitatud: 21 Jaan 2010 21:48
Postitas sysi
Kasti leidmine M20 mootorile pole ehk kõige raskem. Mind paneb ikka vaimustama sinu hasart pidada selliseid autosid igapäevasõidukitena :)

Postitatud: 21 Jaan 2010 22:04
Postitas trevi
4HP22 kast on ju m30 mootoril ka. Mis M20 kastil teistmoodi on, teine koda? Kui nii väike vahe, siis on kasti leidmine veel lihtsam.