BMW e28 525eA "Chromeline"

Foorumiliikmete autod.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

BMW e28 525eA "Chromeline"

Postitus Postitas Jaan »

"Tehnika Kõigile" 05/1983
PR uudised: Sõiduk, mis rahuldab teid täiesti!

Pilt

Proovisõiduwanker: BMW 525eA / 1983. Mootor: R6 M20B27, Bosch Motronic DME sissepritsimise süsteem, töömaht 2693 cm3. Wõimsus: 92 kW (121 hj) 4250 pöörde juures. Käigukast: 4 edasikäigu kiirusega ZF4HP22 automaatne käigukast. Mõõdud (pikkus/laius/kõrgus): 4620/1700/1415 mm. Telgede wahe: 2625 mm. Mass: tühimass 1290 kg, täismass 1760 kg. Tippkiirus: 190 km/h. Kiirendus (0-100 km/h): ~11 s. Kütusepaak: 70 L. Kütusekulu: 90km/h maantee 7,0 L / linn 12 L / keskmine 9,5L / 100 km. Pagasiruum: 460 L.

BMW e28: Meie tänawapildis tun­dub 5. sarja BMW järjest rohkem tooni andvat: oma sisu ja kwaliteedi poolest parima hinnaga autot kohtab juba kodumaa teedel igal sammul. Nagu kõik teame, alustas BMW 1978. aastal arendustööd 2. põlwkonna 5. sarja wäljatöötamiseks. E28 esmaesitlus toimus 1981 a. juunis Münchenis. Wälimuse osas muudeti auto piirjooned eelkäija e12-ga wõrreldes selgemaks, weidi kandilisemaks. Autole peale waadates tundubki see palju kandilisem ja kaasaegsem kui eelkäija. Weidi suuremad muudatused olid näha kabiinis: e21, e23 ja e24 eeskujul on armatuur saanud kaasaegsema, juhile suunatud kujunduse osaliseks. Näidikud on uued ja meenutavad suurema wenna e23 oma. Juba standardwarustuses kasutatud materjalid on kwaliteetsed ja soliidsed. E28 on näide autost, kus saame näha disainer Paul Bracq’i käekirja kes küll ise huwitaval kombel auto kujundamisel ei osalenud.

Wanemale autosportlasele meenub kõrwalepõikena kindlasti, et BMW on pikemaajaliste traditsioonidega firma. Weidike ajaloost: Aastal 1913 asutab Karl Rapp Müncheni lähedal endises jalgrattatehases firma nimega Rapp-Motorenwerke, eesmärgiga walmistada lennukimootoreid. Aastal 1913 asutab samas lähedal Gustaw Otto wäikese tehase nimega Bayerische Flugzeugwerke, eesmärgiga ehitada wäikelennukeid. Aastal 1916 asutatakse Bayerische Flugzeugwerke AG ehk BFW. Aastal 1916 saab Rapp Motoren Werke uue nime, see on Bayerische Motoren Werke GmbH ehk BMW. 1922. aastaks kujuneb BFW ja BMW koostööst välja firma BMW sellisel kujul, nagu tunneme teda tänapäeval. 1923. aastal weeres esimene samanimeline mootorratas kogu rahwa rõemuks nagu kewadine wasikas tehasewärawast wälja. Säälsamas Münchenis nägi 1929. aastal ilmavalgust ka esimene BMW logoga wanker Dixi 3/15 - mis ka mõnes eksemplaris Eesti Wabariigi teedele wilksatama jõudis kuid siiski tollal laialt meie teedel levinud Austinitele wäga suurt wõistlust ei pakkunud.

Nüüd jätkame oma proowisõiduisendiga. Tuginedes e12 ja e21 edule loodab BMW uuest wiienda sarja põlvkonnast müüginumbrit, mis BMW kaubamärgile hoopis uue tähenduse annab nii, et iga põlwepikkune poisike teda teab ja kogu maailma linnud ja loomad teda imestusest vaatama jääwad kui tema mööda sõidab. Wastne 5. sari on oma sõiduomadustelt, wälimuselt ja ka austuse poolest oma klas­si paremiku hulka tõusnud, ent ületab wõistlejaid tunduvalt just oma kwaliteedilt. Auto juures näeme kuidas iga osa on hoolikalt läbi mõeldud ja lausa südamega tehtud.

BMW ainuesindajalt Eestis proowisõiduks saadud wärskelt tehasest weerenud helebeez standardwarustuses 525eA on soliidne automobiil, seda nii eest-, alt-, pealt- kui tagantwaates. 2,7 liitrine mootor liigutab seda autot wäledalt. Täisautomaatne käigukast wahetab käike sujuwalt ja jõnksutamata. Ees ja taga asetsevad ketaspidurid on wäga tõhusad, need peatavad auto kindlalt. Juhitawus on esmaklassiline, mugawus suurepärane. Istet annab piisawas ulatuses reguleerida ja see on... mugaw. Kõik lylitid, hoowad ja pedaalid on leidnud endale parima wõimaliku asukoha just seal kus nad olema peawad. Lisadena wõime mainida esimeste istmete käetugesid (mis on just pikal sõidul wäga hääd ja käepärased) ja elektriliselt liigutatavaid wälispeegleid. Eriliselt hästi sobib automobiil Eesti teedele ja kliimasse seetõttu, et tema soojenduswärk meie jahedal ja külmal sügis- ja talweperioodil ülimalt tõhusalt sooja annab. Auto mürasummutus on esmaklassiline, wäljast salongi kostev müra on minimaalne. Reas kuuene mootor myhab meeldivalt waikselt.

E28 mudeliwalikus on saadaval 6 bensiinimootorit: M10B18, M20B20, M30B25, M20B27, M30, M30B34. Esmakordselt BMW ajaloos on rahwale pakkuda ka diiselmootor M21D24. Käiwad kuulujutud, et BMW on uuel aastal wälja toomas hoopis palju wägevamat 5. sarja mudelit, kus peal olla pöörased 210kW wõimsust arendav mootor (mida kasutati wäikesarja M1 autodel)! Selle arenduse kohta meil hetkel täpsem info puudub.

Automobiilile saadaoleva lisawarustuse nimekiri on rikkalik. Kataloogist on wõimalik kunde erisoowide olemasolul juurde tellida: elektrilised klaasitõstukid, elektriline katuseluuk, eriliselt tumendatud klaasid mis on head just suweperioodiks, eesistujate käetoed, mitme wärvitooniga istmed kas sametise wõi nahkse kattega, elektriliselt reguleeritawad istmed, istmesoojendus, autopiloot mis ise kiirust hoiab, tulepesurid intensiivpesurežiimiga, päikesesirmis asuv walgustusega meigipeegel, tester kus pealt juht näeb kas jahutuswedelik otsa on saamas wõi kas on äkki mõni lambipirn katki, pardaarwuti, tagakardin, mitut sorti waluveljed, weokonks - kui waid mõndasid mainida.

Lõpetuseks lisame, et proowitud uus 5. sarja BMW oma kuulsust igati õigustab. Seda nii linnas kui maal, nii pikka kui lühikest maad sõites. See on elegantne, mugav, ökonoomne. Uus BMW e28 on autosõitja soowide kehastus. 54 aastat kogemusi automobiilide ehitamisel on loonud wõimaluse walmistada hea hinnaga uusi, nii wäliselt kui ka tehniliselt täiuslikke ja luksuslikke autotüüpe, mis rahuldavad ka kõige nõudlikumat autosportlast.

Kylastage meie kauplusi! Tulge ja waadake neid! Tehke proowisõit! Weenduge nende kõrges wäärtuses ja heades hindades!

-------------------------------------------------------------------------
Ostudel ja järelpärimistel nimetage "www.bmwclassic.ee"
-------------------------------------------------------------------------
Viimati muutis Jaan, 25 Dets 2017 21:38, muudetud 12 korda kokku.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Ma tean, mida Sa tunned :)

Tervisi natuke uuema ajakirja samalt väljaandelt :)
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

mart154 kirjutas:Ma tean, mida Sa tunned :)

Tervisi natuke uuema ajakirja samalt väljaandelt :)
Tänu! :)
Viimati muutis Jaan, 01 Okt 2017 19:57, muudetud 3 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

wörk

Postitus Postitas Jaan »

Auto oli algselt 15 000.- krooniga müügis. Katkise esiklaasi ja jubedat lärmi tegeva summuti arvelt sai hinda alla. Lõpphinnaks maksudega kujunes 7000.- krooni. Soov oli hankida automaatkastiga versioon. See oli ainuke müügis olev isend. Summa tundus seisukorda arvestades enam-vähem mõistlik. Ees ootasid mõned hädatarvilikud tööd. Pika jutu asemel värsket pildimaterjali :D

Summuti abimaterjalidega:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Tagarattalaagrid:
Pilt
Pidurikettad:
Pilt
Pilt
Klotsid, voolikud, torud ja muu kraam:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kütusefilter uue kinnitusega:
Pilt
Pilt
Kaitseplekid:
Pilt
Pilt
Käsipiduritrossid:
Pilt
Esipõll ja suunatuled:
Pilt
Pilt
Pilt

Mõned enne ja pärast fotod :D

Enne:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Pärast:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Sellega on kõik hädatarvilik tehtud. Mingit muuseumitaset taga ei aja. Auto on igapäevasõidukina kasutusel.
Viimati muutis Jaan, 05 Jaan 2018 17:24, muudetud 12 korda kokku.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ma vaatasin tükk aega neid "esiklaasi" pilte enne kui aru sain, milles point on :lol:
Jaan, kas sul on mingi konkreetne põhjus miks sa varuosadele koodikleepsud külge jätad? See tundub minu jaoks sama, kui käia tänaval uute saabastega, hinnasildid talla all välkumas :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
bimmer850
Postitusi: 71
Liitunud: 04 Jaan 2006 18:45

Postitus Postitas bimmer850 »

Palju uus esipõll maksab?
BMW E28 524TD 1987
BMW E34 524TD 1990
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

... koodid võivad küljes olla eemaldamine on paras töö uus Klokkerholmi esipõll maksab nii tuhande (krooni) ringis...
Viimati muutis Jaan, 01 Okt 2017 19:59, muudetud 4 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Jaan kirjutas:Noh... koodid võivad ju küljes olla. Nende eemaldamine on kah paras töö
Ise kasutan selleks tööstuslikku fööni ja liimijääkide puhastamiseks nitrolahustit. Väga mõnus töö :D
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ausalt öeldes pole fööni peale mõtelnud. Peab info tallele panema.
Viimati muutis Jaan, 29 Apr 2011 11:21, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

Ja silm puhkab lausa, jõudu kordaminekus.
Sander
Postitusi: 427
Liitunud: 11 Apr 2005 12:37
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Sander »

Jaan kirjutas: Uus Klokkerholmi esipõll maksab nii tuhande ringis...

ummis oli uue a osa põlle hind 4000 eeki midagi minu mälu järgi.
...
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Kroom

Postitus Postitas Jaan »

Pilt
Pilt
Viimati muutis Jaan, 05 Jaan 2018 17:34, muudetud 10 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kevadised märtsijänesed tõid United Motorsist kohale sellised tarvilikud asjad:
Pilt
Viimati muutis Jaan, 05 Jaan 2018 16:44, muudetud 2 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Njah... ma oleks võinud sulle samasugused anda täitsa mõne õlle eest :)
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

mart154 kirjutas:Njah... ma oleks võinud sulle samasugused anda täitsa mõne õlle eest :)
Tasub panna uued. Sama kehtib kütusetorudele.
Viimati muutis Jaan, 25 Mär 2013 23:19, muudetud 3 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Tuli see auto meelde :).

Kuidas auto elab?
e28 528iA '84
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

...erilist uudist pole.
Viimati muutis Jaan, 01 Okt 2017 20:02, muudetud 2 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Detsembri kõvade külmadega (-20C) hakkas käigukast vigurdama. Uurime asja.

P.S. Vaata et õli on normis, filter puhas/vahetatud ja ei ole probleemi.
Viimati muutis Jaan, 01 Okt 2017 20:04, muudetud 3 korda kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Kasti leidmine M20 mootorile pole ehk kõige raskem. Mind paneb ikka vaimustama sinu hasart pidada selliseid autosid igapäevasõidukitena :)
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

4HP22 kast on ju m30 mootoril ka. Mis M20 kastil teistmoodi on, teine koda? Kui nii väike vahe, siis on kasti leidmine veel lihtsam.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta