BMW 525e 1986-Ebling

Foorumiliikmete autod.
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

BMW 525e 1986-Ebling

Postitus Postitas Ebling »

Nagu pealkirjaski öeldud, tegu siis täiesti stock 525e-ga. Ostetud sai ta juulis 2008. Peale ostu pole ma ausalt öeldes teinud temaga mitte midagi peale tankimise. Öko sõitu harrastades võttis(tõenäoliselt ka endiselt võtab) 7.2l/100km ning normaalselt kiirendades ja bensiinikulu tähelepanuta jättes sain ma keskmiseks 8l/100km. Õli masin ei võtnud, ka seda ei vahetanud ma kordagi. Tagantjärele mõeldes oleks pidanud ehk, aga masin sellest ei kannatanud. Suve peale + septembri kuu läbisin ma temaga kokku 3000 km. Mootor ja käigukast on masinal korras. Lõpuks vajus ainult tagurpidi käik ära, kuidagi mõnusalt raskelt lülituvaks muutus, läbi läks ka minu käe all üks esimene amort ja üks kaunitar suutis tagumised kordades pehmemaks sõita. Loo moraal- ära kunagi anna tüdrukule sõita enne, kui ta pole lube kätte saanud(vahet pole, kui lähedane ta ka poleks) NING tagavedu pole esivedu(mõned juhuslikud 180-d ja 360-d tegid ilusti asja selgeks).

Pilt

pilt siis suvest(parem poolne külg on enam-vähem)

Pilt

siin on näha roostekahjustusi juhipoolsel uksel

Pilt

tagant vaates on näha siis kännu tuuninguga saavutatud sportsummuti ning Roosteussi fekaalid tagastangel. Pagasniku luuk- see olevat eelmise omaniku sõnul Gaz-53 armatsenud...

Ja mõned külmapüha pildid enne garaaži sõitmist(käima läks probleemi vabalt ning kõik töötas nagu varemgi, tegin ka väikese illegaalse proovisõidu)

Pilt

Pilt
E28 525e, 1986
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Nii-nii, väga tore, et neid autosid siia foorumisse ikka lisandub.
Aga segaseks jäid sinu plaanid selle autoga, kas lähiajal läheb ka suuremaks remondiks või sõidad temaga edasi sellises konditsioonis, nagu ta piltidel on ? Sisust tahaks ka pilte näha, kui on, mida näidata...
E34 & E32
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

Ja nee tavalised vead, algavad käigukasti hoovastikus ja looduest mis autot vähehaaval hooldab ja seltsi pakub. aga tore et neid ikka keegi putitada tahab.
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

Täna ajasin siis masina lõpuks garaaži. Miks ma ennem seda teha ei saanud on lihtne- ruum oli kõiksugu kultuuri täis ning mina ajateenistuses alates oktoobrist. Hetkel tegelen asjaga siis nii palju, kui on aega ja raha.
Siin siis mõned pildid:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

tunnistan, et sisemusest on suht jama pilt, aga esialgu käib kah.

Ärge siis foorumlased väga pahaseks saage, et auto kasimata ning käsi pilte tehes värises, tähtis on hoopis see, et auto garaažis ja minul motivatsioon voolab üle ääre.
Nagu näha siis roostet jäkub, aga väga hull seisukord pole. Keredetailidest lähevad vahetusse küljekarbid, tagumised koopakaared, stanged, vist pagassi luuk(võib olla hoopis teen vana luugi korda).
Muidu on plaanis rooste masinast välja tõrjuda, augud ära plaasterdada. Tõsi, kogu roostet ei saa ma sealt eluilmas minema ajad, kuid eks näis palju jõuab.
Eesmärk: 4. jaanuariks peab auto olema pmst kõigest paljas, millele minu mõistus peale hakkab ja valmis keevitamiseks.
Lõppeesmärk: Rooste minema, masin läikima ja uus värv peale ning muutub töökindlaks suveautoks.

Mingid päevad tagasi käisin ka Tartus endale juppe toomas.
Sain: küljekarbid ja koopakaared(väga korralikud)
summuti tagumine pütt, armatuur(vana on mul praguline), esimesed amordid
tagumine pagassi luuk
Tänud kõigile, kes aitasid juppide loovutamisel.

Vaja-
Stanged
Logarid
tagumised amordid
uued vedrud
esiklaas
mingi hunnik erinevaid pukse- varsti ehk selgub.

Homme katsun siis sisu välja saada, ehk näeb ka mis põhjaga teoksil.
E28 525e, 1986
reyo22
Postitusi: 625
Liitunud: 07 Apr 2008 17:40
Asukoht: Igal pool:)

Postitus Postitas reyo22 »

Noja , mis ma muud ikka sulle ütelda tahan igatahes Jõudu ja Jaksu
Auto välimusel väga viga polegi. 8)
e28 528i , 525i
Suunatuli on nagu kondoom, kui pauk käib siis mõtled miks seda ei kasutanud;)
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Karbid said need, mida ma soovitasin?

Tundub, et e28 põhiline mädakoht on amordikannude kõrval. Vähemalt minu käest läbi käinud paaril eksemplaril on seal kll mäda olnud. Sul tundub üks pool ka küllalt roostes. Seal topeltplekk ja taastamine paras jura.


Päris huvitava mustriga istmed sul. Ja kassetihoidjad on ka ilus vidin.
e28 528iA '84
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

need amordikannud on ka vist ikka tüüpviga et enamustel mädaneb mida ma näinud olen
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

Tänud veelkord meelis_k. Ma tõsiselt kaalusin mõne esinduse kaudu karpide tellimist, aga vedas siiski. Muidu jh, karbid ja kaared sinu sõbra käest. Muidu ma vaatasin neid amordikanne lähemalt ja selgus, et seal õnneks(sülitab kolm korda üle õla, et ka rellaaka terashari mu veendumust ei rikuks) paistab olevat pindmine rooste.

HOIATUS! ALGAJA TEHNIKAHUVILINE - varasem kogemus praktiliselt puudub

ja pidagem nüüd viimast heaga silmas, sest mul ikka tekib mõni küsimus.
Tänane päeva präänik:
Lammutamisel selgus, et tagumist istet ei saa ka parema tahtmise juurest kätte. Istme parema ja vasakpoolsed külje aasakujulise kinnitused on lahti, aga keskel(sealt kust jookseb läbi kardaanitunnel, samas kohas asub minu autol ka lüliti bensiinipumba vooluringi katkestamiseks) on iste konkreetselt kinni! Nagu mingi linnuke, lehvitab tiibu, aga üles ei tõuse...
Eks ma homme hommikul alustan varakult jamamisega, aga jätan küsimuse soola.(loodan siiski, et suudan ise olukorra lahendada)
E28 525e, 1986
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

keskel peab olema kruvi minul igatahes oli vaata seda
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Endal on ikka eriti kergelt lahti tulnud istmed.

Võid galeriist vaadata minu 520i amordikannude kõrval oleva pindmise rooste lahtikratsimist :) Tuleb täitsa lahti lõigata ja uus plekk aretada.

Siis on hästi, kui karbid ja tiivakaared said :)
e28 528iA '84
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Ebling kirjutas:Muidu ma vaatasin neid amordikanne lähemalt ja selgus, et seal õnneks(sülitab kolm korda üle õla, et ka rellaaka terashari mu veendumust ei rikuks) paistab olevat pindmine rooste.
Ülimalt vähetõenäoline.

Need hakkavad ikka alati altpoolt roostetama
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

Täna siis jamasin terve päeva sisuga ning tulemused on üsna nutused. 6 tunni peale sain ma välja kõik sisemised plastikdetailid peale armatuuri ning ventilatsioni konsooli. (pildid hetke seisukorrast hiljem). samuti avastasin roostet tagumiste numbrilaua tulede ümbert. Vihje peale õnnestus ka tagumine iste minema saata, kuid seljatugi jäi ikkagi alles. raadiot lahti ühendades juhtus see, et suutsin raadio külge kinnituva jämeda musta, üksikult aseteva kaabli, kusagilt armatuuris peidus oleva, sisemise kinnituse küljest lahti tõmmata(näis, mis sellega hiljem saab)
Tänased küsimused.
1. Kuidas see neetud armatuur minema saada? hetkeseisuga on lahti ühendatud mõlema külje, piilari all paiknevad kinnitus poldid. Ehk siis armatuur loksub koos sisemusega üles-alla, kuid rohkem ei midagi. Kas peaks kõik võimalikud juhtmed ehk lahti ühendama?(juhtmemeetreid on seal rohkem kui küll ning ei tahaks seda impro ajel näppima minna)
2. tagaistuja seljatugi jääb jonnakalt enda kohale, ainukesed kinnitused, mis ma tuvastasin olid turvavööde omad... Muidu jätaks seljatoe alles, kuid mürasummutus matt läheb ismepõhjast seljatoe alla välja. Kus paiknevaid mutreid-kruvisid ma peaksin probleemi lahendamiseks otsima?

Tänan ette ära, Jaanus/Ebling
E28 525e, 1986
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

1. juhtmed lahti armatuuri küljest, õhukanalid tulevad koos armatuuriga, armatuur natuke suurema jõuga tõmmates tuli endal ära...
2. seljatugi ülevalt kahe kinnitusega kinni mis avanevad kui lükkad ülesse... enne kruvid seljatoe alumistelt nurkadelt lahti... neid 2tk...
3. jõudu tööle...
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

Tänud :D
E28 525e, 1986
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

Roosteussi jälil...


Tagumine parem amordikann

Pilt

Istme alune osa, tegemist siis parema poolega taaskord
Pilt

istme alune osa, kuid seekord ka vasakpoolne...
Pilt

teise nurga alt, vasakpoolne istme alus
Pilt

Sellised toredad numbrilaua valgustite ümbrised
Pilt

Pilt

Roostega tänaseks kõik, kuid mõtlesin, et klõpsin ka masina ühte lisadest- stereot
Pilt

Nagu näha siis minu poolest keevitajat küll majanduslangus ei tohiks kimbutada. Piltidelt saab vähemalt hiljem võrrelda, kuigi mul selline tunne, et mu teemast saab siin väike galerii..
Muidu tekkisid mul taaskord(oh üllatust!) jamad lammutamisel.
Nimelt on roolisamba kõrguse süsteem täielikult kinni. Lükkan hoova alla ja mõtlen, et võiks nüüd nagu rooli alla lasta, saaks armatuuri kätte ilma kellasid lõhkumata, aga mitte midagi, täiesti statsionaarne.
1. Kuidas rooli lahti ühendatakse? ma jõllitasin teist tükkaega, aga kohale ei jõudnud suurt midagi. Rooli küljest võttes saaks ka armatuuri minema (lõpuks) vedada.
2.Mul on vaja roolilatt samuti lahti ühendada. Kui ma salongis oleva liigendi juurest keeran ühendus mutri lahti, ega alumine osa, mis edasi nina poole läheb, mul kusagile alla minema ei lenda? :oops: :lol:
Mõtlesin, et küsin igaksjuhuks üle, muidu hiljem kahetsen.

Tänud tulevastele abilistele :P
E28 525e, 1986
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Eks tööd ikka jätkub aga asi on seda väärt!

Rooli eemaldamiseks võta väikse kruvikaga bmw märk roolilt maha, siis näed juba suurematsorti mutrit. Keerad selle lahti ja rool käes. Aga ettevaatust rooli ära võtmisel, mutter tasub veidi otsa jätta enne kui rool ära tõmmata kuna sageli on rool väga kinni ning niisama ära tirides võib piki vahtimist rooliga saada :D

Roolilati eemaldamiseks tuleb kapoti alt liigend lahti võtta, siis tuleb ta juba salongipoolt välja. Aint et ega ta siis lihtsalt ei tule, päris kõvasti on kinni.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

Väga lahe! Homme katsetan ja üritan end siis mitte sinise silmaga premeerida.
Edu teile enda masinatega!
E28 525e, 1986
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Edu ka minultpoolt. Ausaltüteldes tundub surma päästmine taevaväravatevahelt , ehk lühidamalt jõuluime. Imed on toredad asjad, kuid kas vanainimese päästmine hingamistorudega ka kaua kestab eks seda näeme. Üldiselt kui riided vanainimesel seljast võtta tundub teine üsna kole ja meelsamini lükatakse kirst juba uksetaha ootama.
e28
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

See vanur ei lähe kusagile! Mul on väga hea motivatsiooni allikas. Kõik on tehtav, küsimus on tavaliselt tahtmises ja võimalustes.
Üldiselt on lugu järgmine. Kui ülevärvimisest asja ei saa siis rooste saadan ma minema ning tuleb lihtsalt tellida liiter-kaks tooni. Veidi zebra jääb, aga mis sellest, kõik saab selleks hetkeks korda. Muidugi ei saa masinat ideaalsesse korda, kuid üv legaalselt läbi ning suht sileda välimuse on ikka võimalik talle kinkida :twisted:
Mul on ka plaanitud eelarve masina jaoks. kokkuvõtlikult on see 13 000-17 000.- Tõsi, ülevärvimine on kallis lõbu, kuid kui järg seal maal, eks siis hakkan otsima osavamaid vendi, kes töö nii 8000-10 000(ainult välimised, nähtavad detailid. ülejäänuga saab ise hakkama) eest ära teeks. varuosad on plaanis osta kasutatud, kui muidu ei saa siis ka uued ja kallimad. Nii, ja nüüd lööge minu plaanid segamini. tehke võhikule selgeks, milliseid vigu võib siin plaanis esineda, sellisel juhul tean end ehk ettevalmistada
E28 525e, 1986
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Nimelt on roolisamba kõrguse süsteem täielikult kinni. Lükkan hoova alla ja mõtlen, et võiks nüüd nagu rooli alla lasta, saaks armatuuri kätte ilma kellasid lõhkumata, aga mitte midagi, täiesti statsionaarne.
1. Kuidas rooli lahti ühendatakse? ma jõllitasin teist tükkaega, aga kohale ei jõudnud suurt midagi. Rooli küljest võttes saaks ka armatuuri minema (lõpuks) vedada.
Igaks juhuks mainin, et rool on reguleeritav "sisse-välja", mitte "üles-alla". Ja rooli mutter oli vist nr 22 padrun.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta