BMW 320i e30 83a. karlerik

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Tegelesin autole uue näo andmisega... veljed.
Esimeseks võtsin värvieemaldiga värvi maha. Soodaprits oli koguaeg peas aga liialt kallis lõbu, täpset aega keegi ei pakkunud ja tunni hind päris krõbe. Soodapritsi mehed avaldasid ka arvamust, et kui ennem on tehtud värvieemaldiga, siis allesjäänud värv läheb eriti kõvaks ja võib topelt aega minna. Alul otsustasin, et poleerin ääred. Lasin siis liivapritsimeestel keskosad puhastada. Järgmine samm oli garaazi ja proovisin noorte meeste moodi auto rattad õhku ja liivapaberiga mässama. Siis aga sain aru, et see võtab terve igaviku, et neist asja saada. Protsess oli uskumatult aeglane, neljas käik sees ja põhimõtteliselt liivapaberiga suudaks ratta seisma suruda- mõtetu jama. Kuna nägin et asja ei saa, kahjustusi päris palju, siis sai uuesti viidud veljed liivapritsi ja ääred puhtaks. Kuna olin nad vanast värvist ennem puhastanud, siis apelsiinikoort ei tekkinud, mida kartsin kõige rohkem. Kodarate servad läksid küll vähe kumeramaks aga see mulle meeldib. Lõpptulemus jääb nagu originaal 15´veljed aga on 16´. Tõenäoliselt tulevad ka 3mm flantsid kõigile ratastele kuigi vaja on ainult esimestele. Ühtluse mõttes panen vist ka tagumistele.
Kuna õues külm ja garaaz sama külm, siis mootori kallale ei olegi jõudnud. Külma trotsides sai -5 kraadises pakases roolilatt alt võetud ja see on tänaseks taastatud. Vana võll oli nii roostes(väljast ei näinud), et see lendas prügisse ja pandi uus parem natuke lihvimist vajav võll. Latt seisab nüüd raamaturiiulis raamatute taga peidus, et niiskus liiga ei teeks.
Üks pilt- vasakul karukeelega üle käidud velg ja paremal liivapritsist tulnud. E-bayst ostsin ka 60mm silikon BMW märgid.
Pilt
Millega peaks velgi pesema ennem värvimist? Poldiaukude puurimisega on veljed vähe õlised. Kas nt. Fairi on mõeldav?
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Peale liivapritsi, ei ole üldse hea jätta velgi toorelt seisma. Õhuniiskus tekitab sinna kohe oksiidikihi ja võib tekkida mõningaid probleeme värvi nakkumise kvaliteediga jne . Kasulik oleks kohe olnud kruntida ja värvida.
e28
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Nende velgede soetamise tagasilöögid on juba ära tüüdanud aga ma pressin ikka edasi. Eks ma pea siis kähku tegema, õnneks kelder on kuiv ja loodan, et suurt kahju pole veel saanud. Pulbervärvijad vist pesevad nad mul ise oma vahenditega ära niiet ise ei hakka neid leotama.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Nüüd siis hommikus saati garaaziz aega veetnud ja mootor pilbasteks. Mis sellega peale hakata. Kes ei mäleta, siis põhjus milleks lahti sai võetud oli surve puudumine viiendas silindris.
Kõige suurem küsimus on mootoriplokk ise kuna silindriseintel kriimud peal, silmaga näha ainult roostekarva jutid ja küünega katsudes ka mõnes kohas minimaalne sügavus. Kas ka kolvirõngaid saab niipalju lahti võetud mootoril kontrollida?
Esimene silindritest:
Pilt
Teine silindritest: määrdund jutid, võimalik, et ka küünega midagi tunda.
Pilt
Kuidas on võimalik näha silindrite seinu neil silindritel kus silindrid ülemises asendis?
Sealt edasi tuleb küsimus plokikaanega, kui plokki võiks veel kasutada, siis kuhu ma selle viin?
Pilt
Pilt

Lõpetuseks niisama pilt...
Pilt
Jube hea oleks kui keegi, kes mootoreid tunneb tuleks minuga kaasa seda polkki vaatama. Ise viin ja toon.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Auto koos ja tänavatel tagasi. Täitsa meeldiv on vaadata ja sõita, pole küll üle 10km veel sõitnud kuna paar asja tahab veel tegemist. Roolivõimendi teeb ikka sõidu palju nauditavamaks.
Talve, kevadel siis tehtud järgmised asjad:
1. plokikaane remont, klapid puhtaks, uued tihendid, juhtpuksid olid viimasepeal olnud ja neid ei vahetatud, kaas oli ka freesitud juba ennem mind niiet see sai aint lihvi
2. roolilatt lastud parandada, kõik uued tihendid, hammaslatt ja kaitsekummid
3. uued sisemised rooliotsad
4. uued veljed 16´ 205/50 rehviga
5 uued esituled, ilus selge vaade kohe :)
6. kõrvalistuja istme õmblus 30cm uuesti kuna oli lahti
Eile sai ka auto seadistatud tänud Raimond-ile, enamat ma temast ei tea aga kõik on nagu kella värk. Paikka said siis klapivahed, süüde, segu. Tänud veel Kavor motorspordile, kes tegi kaane remondi. Tänud Eero-le Autointist, kes varustas juppidega ja andis nõu kuidas mootor lahti ja kokku saada.
Esmaspäeval veel sillastend, ülevaatusele ja õlivahetus. Siis saaks ehk sõita juba.
Lisan paar pilti lõpetuseks:
Pilt
Pilt

Sellel pildil siis ees uus velg prooviks. Mulle jubedalt meeldib. Originaalidega võrreldes ikka peenemad, ei läigi ja kuidagi väga paigas. Veljevärviga läks algul vaadates puusse aga täitsa sobib. Tahtsin tavalist veljehõbedat aga pulbervärvija vist ajas potid sassi. Lisaks hakkas värv kuumutades mullitama ja pidin randid uuesti värvima. Ei tahtnud raha rohkem raisata ja sai Hammerite hõbedaga randid uuesti tehtud. Rant siis jällegi natuke heledam kui keskosa. Mullitama läks kuna veljed nii vanad ja neil oli lakk ja värv maas, mis põhjustas oksudeerumise sügavale al. sees.
Pilt
Pilt
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Meelest läks vee asju, mis sai tehtud:
Pihustite kontroll, mille tulemus oli hea. Näitajad(pole aimugi mis skaalas) 17-18 vahel e. korras. Pihustid said ka uued tihendid.
Vahetatud sai ka gaasitross ja üks tuulutus torujupike.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Sai uuendatud vaakumvoolikuid ca. 2,5m. Selle käigus piilusin ka õlikorgi alt sisse ja oh imestust midagi oli nagu puudu. Õlitustoru nookurite tarbeks oli puudu, mis ajast ta juba puudu oli, ei tea. Kui mootori kokku ladusin siis ei pannud tähele ja ei usu ka, et klapivahede paika sättimisel meister selle eemaldas. Nüüd keldrist vahetuseks ostetud plokikaanelt sain selle puuduoleva toru. Loodan, et viga ei saanud midagi.
Vaakumvoolikutest sai ka üks jupp toru UM-i tagasi viidud kuna andis otsad, ma arvan et esimese 100km-iga. Tellitud sai uus, aga järgiminnes oli ka see voolikujupp juba murenema hakanud, kõva kui kivi. Raha küsisin tagasi(7,4eur) ja läksin romulasse voolikut otsima- 0,40eur-i ja asi korras. Audi-VW voolikujupp :)
Pidurivedelik sai kah vahepeal müstiliselt otsa, 250ml valasin peale. Piduriklotside tule süttides aga tormasin kohe esimesi kettaid ja klotse ostma. Need seisavad nüüd kuuaega keldris ja on varuks.
Vedelikukadu tuleb muidugi üles otsida. Sinna kuhu silm ulatas kõhuli olles leket ei näinud.
Lekkima on aga hakanud karteri tihendi vahelt ja roolivõimu voolikute kinnitustest- uusi seibe sinn avaja.

Paar piltti lisaks
Pilt

Katkine voolik
Pilt

Abimees, tema need uued vaakumvoolikud paigaldaski, töökotta pold vaja viia.
Pilt
320i 83a. Saab9-3 08a.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Palju kõik vaakumvoolikud maksma läksid, kui küsida võib? Ning kas ostsid kõik UM'ist (välja arvatud üks)?
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Hetkel tegelesin kõikide peenikeste ja sirgete voolikute väljavahetamisega. Poest meetri kaupa ostetavate voolikutega. Need erimõõdus ja eri kujudega voolikud on mul vahetatud ja korras. Hinda maksin ca. 4 euri.
320i 83a. Saab9-3 08a.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Selge :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Sattus siukke juhus kus kokku said kaks ühesugust 83a kupeed 15 tolliste velgede müümise tagajärjel. Minu oma seisis pukkidel paar päeva.
Pilt
Seisukord oli samuti täiesti võrreldav, müstika. Konksu tal pold, niiet linnapeal tunneks konksu järgi minu oma ära :), ka udukate katted oild samasugused.
Sugulasest niipalju, et sel olid pruunid orig. klaasid (esimene mõraga, kui kellelgi on kuskil pruuni tooniga esilkaasi, siis minukaudu saab talle pakkuda). Mis veel kadedaks tegi oli tumepruun kangas sisu koos pruunikate uksepolstritega, väga eeskujulikult säilinud va. esiiste, mis tahaks uut kangast. Mootoriks oli 1,6 karpa.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Jändan ikka oma kõikuva ja nüüdsest juba pea pidevalt 1100 pöördelise tühikäiguga. Täna katkusin lahti õhufiltri kopsikupeal asuva kaane, kust vaatas vastu järgmine pilt:
Pilt
Kõik tundus olevat OK, jutud kulunud kontaktist ei pea paikka, ilus puhas nagu just tehasest tulnud. Andke nüüd nõu. Kuhu ma veel vaatama pean, et sellele tühikäigu kõikumisele järgi saada? Pöördeid saab alla kiskuda käik sees ja pidur peal. Piinad vähe sidurit ja nii saan pöörded normi tagasi...800 pööret. Vaakumvoolikud korras. Küünlajuhtmed ju ei saa sellist jama tekitada?

Lõpetuseks paar niisama pilti käesolevast projektist, lastemajad. Just esitlusele jõudes. vana hea teisaldatav originaalkonks töötab laitmatult.
Pilt
Pilt
320i 83a. Saab9-3 08a.
Muhv
Postitusi: 272
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Postitus Postitas Muhv »

Päris põnevad lastemajad paistavad! Infi paluks.
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

Endal on ka tühikäiguga probleemid.

Kui on b20 mootor..siis peaks saama külmkäivitus pihusti juurest kruvikeerajaga sättida pöördetuid natukene.
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

"Katkine voolik" - kui hullusti see mootori tööle mõjub? Endal hakkab ka sama asjandus otsi andma.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Lastamajadele tuleb koduleht www.karameldesign.eu (arvan, et umbes kuu pärast või varem on valmis), neid maju on 2 tüüpi, KUUBIK(pildil)2versiooni ja SUUREMAD(kõrgemad, laiemad, pikemad) 3versiooni, kuhu ka täiskasvanud sisse mahuvad. Terve koduhoov majade näidiseid täis. Disain on minu ja mu abikaasa sulest(hiirest :) ). Idee on kaasaegne lastemaja, mis sobiks ka kaasaegsele arhitektuurile, üheks müügiargumendiks on: kokkupanek 1,5 tundi. Lisainfot saab minult kas meili karlerik(at)karlerik.ee, telefoni 55645746, või ps. teel. Näidiseid saab ka mu koduhoovis näha :wink:.

Läks reklaamis ära aga teemast kah, peab vist seadistus kruve keerutama hakkama sest kõik nõrgad lülid voolikute näol on parandatud.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Hooaja lõpp ja mu väikevend(minujaoks) Alexander-Bertil tegi paar pilti kui mina garaazi koristasin. Vaieldamatult parimad pildid siiani ja auto nägi just selline välj kui pimedasse garaazi talveks ära parkisin.
Kuidas nüüd hoiustama peaks, kas akuotsad külge või lahti?
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Kui õigesti mäletan, siis kunagi keemiatunnis räägiti, et roostetamise vältimiseks tuleks aku miinusklemm jätte ühendatud.
Parandage, kui eksin.
e28 528iA '84
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Kui aku talveks auto peale jätta on suure tõenäosusega kevadel uut akut tarvis. Paar akut niimodi minevikus ära tapetud. Aku parimaks säilimiseks peaks olema ta soojas ruumis, 100% täis laetud ning talve jooksul tuleks paar korda veel laadija järgi ühendada.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Tegelen tagastange parandusega ja lasen stange sisepinna liivapritsiga roostest puhastada. Mul on 4a. tagasi autovärvi poest ostetud happekrunti. Kas seda võib veel kasutada kruntimiseks? Või võiks kasutada zinc-spray- d? Viimistluseks kasutan hõbedast värvi.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Vasta