1. leht 11-st

BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 17 Veebr 2009 16:03
Postitas karlerik
Tervitus, esimene "hainina" järeltulija... kuulsin foorumi laienemise soovidest ja võtsin sõnaotsast kinni

Möödas on ca 5 aastat mil oma esimese päris auto ostsin (esimene oli zaz965(maantee-muhk) e. masin) ja see oli e30 316i 93a. touring. Maha müüsin ca. 2,5 aastat tagasi ja asemele sai võetud e46 318i touring. Peale seda on olnud suur soov uuesti VANA BMW rooli tagasi saada. Nüüd siis tekkis perre vajadus osta teine auto(eks ta rohkem vajadus VANA auto järgi oli). Auto on Eestis olnud vähemalt 10 aastat aga eelmine omanik, omanikud on olnud hoolsad ja säilinud on ta hästi.

Autoks e30 320i 92kw 83a. kupee beez-metallik.
Lisad: must nahksisu (ei old originaalis, originaal on olnud rohekas-pruun kangas), katuseluuk, kompu peeglikohal, m-tech 1 rool ja käigukanginupp, 14`valud ja lõpetuseks originaal kärukonks(eemaldatav).
Midagi ulmelist ei ole aga iseloomu on ja sõidab hästi.

Peale ostu läks ta Valdeku(Carmasters) hoolsa meeskonna kätte ja tehti kõik vajalik, et täita minu soov usaldusväärne auto saada. Tehtud tööde nimekiri oli pikk, alates vaakumvoolikutest lõpetades amortidega.
Kuna mingilmääral oli ka roosteuss teda purendu sai ta viidud Tõnise juurde, kes parandad augud ja tegi ka ennetustööd. Tänud!

Plaanis:
-Auto jääb originaalkonditsiooni.
-Sisu tahab hoolt, käigukanginupp nahatada, istmed hooldada, põhjavaip vahetada(see on rohekas-beez), keskonsool viisakama vastu, tagumistele istmetele peatoed, porimatid
-Kapoti ja tagaluugi embleemid vahetada, värv maas
-Kapoti alt porolon vahetada
-Esimesed udutuled paigaldada, pole aga nupp salongis olemas
-Ostetud 15` originaal kärjed, mis said uue värvi. Suve ootavad ka 205/55/15 suverehvid(internetist tellitud uued nn. "säästurehvid")
-Kaugemas tulevikus roolivõim panna(ilma võimuta on parklas päris raske)

Puudu:
1. udutuled
2. peatoed 2tk.
3. BMW logod ette ja taha
4. kapotialune helisummutus "porolon"
5. põrandamatid

Üks probleem mootori töös on tulnud, külmalt puterdab (nagu ei teeks mõni silinder tööd) ja tühikäik ei ole piisavalt ühtlane, diagnostika on korduvalt tehtud aga ideaalseks ei ole saanud. Vaakumvoolikud, tühikäigu mootor, jagajakaas- rootor vahetatud. Vahetamata on küünlajuhtmed, kas kala võib seal olla?

Rohkem ei oskagi hetkel pajatada, eks jõuab.
Pilte näeb: http://album.ee/album/271762/50097984 need küll väga viletsad aga tulevad paremad.
Karl

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 17 Veebr 2009 18:02
Postitas Sander
kas see auto oli kunagi pikalt müügis mõnel autoplatsil?

Postitatud: 17 Veebr 2009 23:51
Postitas mart154
kerge lonkamine võib muidugi tulla ka mõnest kergelt lekkivast klapist...

võin müüa komplektse plokikaane :P
Saad kõrvale ära taastada :)

Postitatud: 17 Veebr 2009 23:58
Postitas nuga
Kas diagnostikas mõõdeti ka silindrite kompressioonid ära? Kui need on ebaühtlased, siis pead jah rauda remontima hakkama.

Aga auto on aus, edu temakesega!

Postitatud: 18 Veebr 2009 11:42
Postitas karlerik
Diagnostika silindrite kompressioonid amprites olid normis
1- 21.5
5- 21.7
3- 21.5
6- 21.7
2- 21.8
4- 21.7
Uurisin nati asja ja kahtlus langeb pihustitele, Truumu(diagnostika) soovitas proovida mingit injection-cleanerit.
Teen katsetuse.
mart154- plokikaane pakkumise jätan meelde ;)

Postitatud: 18 Veebr 2009 12:51
Postitas mart154
Minumeelest Truumu teeb (või teab kohta) kus saaks:

a. pihustid ultraheliga puhastada
b. pihustite tootlikkus ilusti üle kontrollida

Postitatud: 18 Veebr 2009 16:29
Postitas Cardo
Truumu juures saabgi.

Postitatud: 25 Veebr 2009 13:51
Postitas mart154
Muide, leidsin Sauel, Igori juures seina pealt tutika E30 stange keskmise osa :)

Postitatud: 25 Veebr 2009 16:43
Postitas karlerik
Heh, peab seda stange asja uurima. Igor kindlasti küsib selle eest suurt summat.
Olen tänaseks ca 50km sõitnud selle kütuselisandiga ja külmalt käivitades on seis parem, enam ei puperda niipalju kui varem. Sooja mootori väike pööretekõikumine ja kinnijäämine 1200 juures on veel alles. Vaatame, mis juhtub siis kui paak tühjaks sõidetud on.
Galeriisse panen varsti pildid kah üles.

Postitatud: 27 Veebr 2009 23:10
Postitas karlerik
Lisan paar piltti, et oleks huvitavam jälgida, galeriis on rohkem http://www.bmwclassic.ee/galerii/album647
Pilt
Sai natuke nahatööd proovitud, tulemus on rahuldav. UM-ist sai tellitud ka uus nupulogo, tahtsin küll tavalist ilma triipudeta aga enam ei toodeta.
Pilt
Lõpetuseks veel üks ülevaatlikum pilt...tehtud peale ostu. Hetkel on orig porilapakad ja minumeelest näeb ta kõbusam välja.
Pilt

Postitatud: 30 Mär 2009 13:08
Postitas karlerik
Lumi veel maas aga Tallinna tänavad suhtkoht lumevabad, sai siis suverehvid alla proovitud. Tulemus üllatav, veljed tunduvad beežil autol sinakad. 14' tollistega tundus auto kuidagi ausam, ei tea kas sellest , et veljed tuhmid ja määrdunud. Sarnane effekt oli kunagi ostetud Adiidase tossudega, mis liige valged olid, peale esimest porist päeva asi paranes. Tuleb vähe ringi vurada ja oodata millal nad mustaks lähevad :lol: .
Üks klõps ka sisust, mis peale vaiba vahetust muutus märgatavalt paremaks. Paar plitti on veel galeriis kah. PILDID MUUDETUD...
Pilt
Pilt
Pilt



Terv.
Karl-Erik

Postitatud: 08 Apr 2009 21:33
Postitas nuga
Ei tea, mulle tundub suvevelgedega ikka tunduvalt kenam. Talvekad olid sellised ... imelikud :)

Postitatud: 09 Apr 2009 10:30
Postitas karlerik
Tegelikult on juba silm harjunud ja kui lumekärakaid kõrval pole, siis on päris ilus. Kui päike väljas, siis püüan paar ilusamat pilti teha ja galeriisse vanade sompus ilmade asemele riputada.
Muredest on tekkinud vilistamine külma mootoriga, millest see, just gaasi vajutades. Ise pakun geneka rihma, kas piisaks pingutamisest?

Kevadet

Postitatud: 09 Apr 2009 11:12
Postitas sysi
Rihma vilistamine on hea stsenaarium, selle diagnoosimiseks, kui kõrvaga aru ei saa aitab nt lume/veel korraks rihmale puistamine/tilgutamine, hääl muutub / kaob kohe.

Kui on intensiivne vilistamine, mis pole rihmast, tasub kaaluda sisselaskekollektori leket - minul oli selline juhus. Diagnoosimiseks tasub vilistamise ajal brake cleaneri pihustada sisselaskekollektori ja plokikaane ühenduskoha juures.

Postitatud: 26 Apr 2009 18:49
Postitas nuga
Täna jalutuskäiku tehes sattusin sellele masinale kogemata peale :lol:

Kas see nahksisu on muidu naturaalnahk või kunstnahk?

Postitatud: 27 Apr 2009 10:26
Postitas karlerik
Seisis mul jah eilse päeva seal Kadriorus. Naha kohapealt oli mul sama reaktsioon siis kui ta ostsin, isegi nädal paeale seda. Naersin ja pajatasin kõigile, et mul vakstust sisuga rullnokk. Tegelikult ikka naturaalnahk aga tõenäoliselt väga must ja tahab puhastust.
Üks huvitav seik veel, see kes tahab teada, milline on auto jäikus rehviga mille kõrgus nt. 15, pumppa rehvidesse 3,5 bar. Nimelt juba kuueaga sõitsin ringi sellise rõhuga ja imestasin, et kui sitad on uued Bilstein B4-jad. Nüüd eelmine laup. kui oli vaja rõhumõõtja osta tegin huvipärast proovi ja oligi igas rehvis 3,5-3,2 bar-i. Sai siis kiiresti rõhk välja lastud 2,1 peale ja uskuge mind, väga mõnus auto on!
Kellel on kogemusi esitulede seestpesuga, kas piirituse, viinaga loputada?

Postitatud: 26 Mai 2009 13:59
Postitas karlerik
Sai päikese tulekuga vähe tuuningut maha kraabitud ja juurde lisatud :oops: . Maha keerasin esimesed suunatule klaasid ja asendasin need oranzide klaasidega, minu silmis muutus ta veel nooruslikumaks.
Pilt
Tuuning seisneb aga Kadaka turu BMW logos. Terav silm eraldab erinevuse, ei ole alumiiniumil vaid plastmass alusele värvitud sini-valge-must. Eks vaata kui kaua ta selline püsib ja siis ostab esindusest uue, tagumine on juba nii spetsiifiline, et Kadakaturu mustlastel neid ei ole. See saab originaal ostetud.
Pilt
Tegelesin veel tagatulede pesuga, nimelt klaasi serva vahele oli kole mustus tekkinud(vetikad). Kõvasti vett, hambaharja ja sai natuke paremaks kuid kõike mustust sealt klaasivahelt kätte ei õnnestunud saada ja ei saa ka. Ainus rohi on osta uued tuled, mina tembeldaks selle disaini veaks. Üks vana pilt olukorra kirjelduseks (rooste on sealt kadunud)
Pilt
Mootoriruumist sai mürasummutust maha võetud sest see elas juba oma elu ja hakkas ära kolima. Mõttes mõlgub ka M-tech+ sellega kaasnev madaldus aga pole suutnud leida selliseid madaldusvedrusid, mis oleks 15/15, ka originaale enam ei tehta, niiet see originaalsus saab kindlasti tuuninguks kui just mingeid vahetükke olemas pole, mis 40/40-st teeb 15/15. Rohkem ei kirjuta....

Postitatud: 14 Juul 2009 21:43
Postitas karlerik
Paluks abi... kuidas töödelda roostes tihendialust? Kahe pleki liitekoht on kõvasti ussi täis ja tuleks ideaalis välja vahetada. Hetkel aga tahaks lihtsalt konserveerida ja vähekene pidurdada edasi roostetamist. Kodus mul Hammerite musta värvi ja roostesurma, kas nende vahenditega võiks seda tagaluugi tihendialust töödelda? Pilt

Postitatud: 14 Juul 2009 22:01
Postitas trevi
Hammerite sobib kogemuste põhjal aiapostide värvimiseks. Ära auto küljes seda kasuta

Postitatud: 26 Juul 2009 21:09
Postitas karlerik
-Otsustasin Hammerite aiapostidele jätta ja ostsin happekrunti, nüüd autole tiir peale tehtud ja kõik nähtavad ja mittenähtavad(põhjaalune välja arvata) roostekohad üle käidud, seda küll kahe lapse kõrvalt ja koduste vahenditega aga sai hea 3pluss.
-Edasi värvisin esitule rõngad halli metallikuga ja tagumised karbid kere värvi, spray-ga mida Hitech autokeskuses oli lausa riiulist võtta
-Vaatasin veelkord üle udutulede katted ja selgus, et need on ise tuunitud ja väga põhjalikult, pidasin neid Imelikeks originaalideks. Kiirelt kiirelt BMW kirjad lahti augud musta silikoni täis ja külge tagasi.
-Auto tagumine ots sai uued tagatuled, uue BMW logo ja ühe uue numbritule klaasi. Tulede alt roostet eemaldatud.
-Sisule sai nahahooldus tehtud, pilt sama aga enesetunne parem.
Üldiselt olen väga rahul, auto palju värskema olemisega 8)

Plaanidest järgmine on kaitserauad, need ikka väga roostes, tagumisel kinnitused küljest ära roostetanud ja kuue kinnituse asemel on järgi 4. Mõttes mõlgub ka esiotsa madalamale laskmine aga kardan, et -40 on palju.

Paar pilti kah, kogu kupatusest teen siis kui auto puhas
Pilt
Pilt
Mõni pilt lisaks... http://www.bmwclassic.ee/galerii/album647