7. leht 11-st

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 21 Dets 2013 14:00
Postitas karlerik
Polnudki kinni, lihtsalt lahtiselt oli seal sees. Ei istunud just kõige paremini, vahe seljatoe ja istmepadja vahel. Seljatugi istus õigesti.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 31 Jaan 2014 14:31
Postitas karlerik
Sisu valmis, mehhanismid veel külge. Keskosa siis 50 000 martindale-t ja küljed 100 000. Peaks järgmised 30a mureta olema.
Kiidan valmistajat, töö on ilus. Kui keegi soovib oma e30 sportsisu uuesti õmmelda, siis õmblejal on kõik lõiked olemas. Ta pani need tallele niiet võib julgelt küsida.
Kahtlesin oma värvivalikutes aga kui nad mul töölaua kõrval istunud on, siis olen rahul. Kaalusin ka musti külgi aga hallide külgedega on minusilmis väga ajastutruud. Musta küljega oleks liialt kaasaegsed saanud, hall istub põrandaga ilusti kokku. Keskosad peaks mängima auto värviga.
Lisaks siis ka uue nahaga rool, ideaalne! Edasi õõtsa kallale ja uued šarniirid sisse. Ehk siis julgeb ka rajapäevast osa võtta.

Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 30 Mär 2014 16:34
Postitas karlerik
Hooaeg algas ootamatult igapäeva auto lagunemisega. Poldki muud kui kiirelt kokku ja garaašist välja. Tegemata on mootoririhma vahetus ja spidoploki ülevaatamine. Ploki sisu sai välja vahetatud, millega kadus mootoritemperatuuri vaatamise võimalus :( , peab uurima.
Tegin ka makivahetuse, soovisin midagi nähtamatut "vanakooli" hõnguga makki. Samas soovisin CD kuulamise võimalust. Ei sobinud mulle enam see punnitav Pioneeri makikolakas. Lasin laseris maki raami lõigata ja ajasin paneeli ja konsooli pinnad ühte. Sai täitsa hea, kes arvab, mis autotootja makk on :lol: .
Ülevaatsu kestis vist 4 minutit :wink: ja aastake jälle juures.
Sisuga siukke lugu, et see muudab valgusega tooni, kõige õigema pildi saab väljast tehtud pildist.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 21 Apr 2014 18:07
Postitas karlerik
Ega palju mööda ei läinudki kui jäi ka see auto teele ja seda otse oma sissesõidu teel. Kummalisel moel sai tunniajase etteteatamisega korda aga igapäeva auto, mis jättis vanakese aiarerva. Mul varjab kuusehekk hoovi, kus autod seisavad niiet kohe kui nina kuuseheki tagant välja sai ja nägi igapäeva auto tagaotsa jäi ta seisma :). Ma olen vist nüüd see inimene, kes arvab, et autodel on tunded :)
Põhjuseks siis genekas. Ühtlasi vahetasin ära ka mootoririhma ja selle pingutusvedru. Tuli veel päevavalgele, et küljes oli roolivõimu rihmaratas, mis kuulus M40 mootorile. Ei olnud just kõigeparemini tsentris ja tiba viskas teine. Nüüd ootan postiga uut.
Veel paigaldasin esimese summutikinnituse, mis on aastatega ja inseneride poolt tükimaad keerulisemaks vorbitud. Varasemast oli mu kinnitus koosnenud kahest jupist, mis oli lihtsalt poltidega ühendatud. Nüüdseks aga on saanud sellest korralik ussipesa mitme kronsteini ja lisaks puksidega. Neid pukse ma ei tellinud, äkki oli vist 10 euri tükk ja neid oleks vaja old 4. Tellisin ainult klambri osad. Kusjuures seda päris esialgset kinnitusklambrit, mis minu autol küljes on, ei olegi võimalik tellida. Realoem ei anna valikut.
Pilt
Vabandan, jube õline
Pilt
Uueaja ussipesa:
Pilt
Veel esimeseotsa e30 eripärasid- genekas. 65A, ma ei ole veel otsustanud millist generaatorit osta, paigaldada. Suur tahtmine on minna uue 65A ja 77eurose teed, vist Soomes toodetud. Teine versioon on osta 80A aga see on juba oma juhtmete kinnituselt teine toode. Selle puhul ei meeldi mulle üldse originaaljutmete ratsimine+ kahtlus kaua peab vastu järjekordne 30a vana genekas.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 25 Apr 2014 10:29
Postitas karlerik
Korpus pidi taastatud olema, kõik muu on uus. 65A e. kõik on sama.
Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 27 Apr 2014 17:03
Postitas karlerik
Vahetasin mootoririhma. Peale vahetust auto käima ei lähe. Tuli meelde jagaja, seelle ratta asend muutus mul raudselt. Jagaja siis ploki küljes. Kas nüüd jälle kõik lahti? :(
Märke ma tema pealt ei leidnud, niiet ei oskanud karta ka midagi.
Mootor käib ringi aga käima ei turtsata, ei luba ka, bensu haisu ajab aint välja.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 27 Apr 2014 17:27
Postitas Ruut
Keerad mootori ÜSS. Mina olen klapikambrikaane maha võtnud, et mitte eksida. Lased jagajat hoidva poldi lahti ja keerad jagaja asendisse, et rootor on 1 silindri kontaktiga kohakuti. Saad käima siis peenhäälestuse teed stroboga või käe järgi.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 27 Apr 2014 17:34
Postitas karlerik
Mis tähendab ÜSS. Ma olen nii algaja, et ei mõista. Kas mootoririhm tuleb jälle maha võtta?
Jagaja korkus peale poldi lahti laskmist liigub ainult ca. 5-10 kraadi.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 27 Apr 2014 18:46
Postitas Ruut
ÜSS - ülemine surnud seis. tõsta jagajat nii palju, et võll hambumisest välja tuleb, siis keera rootor vajaliku asendisse. rihma ei pea maha võtma.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 27 Apr 2014 20:48
Postitas -Myyr-
Vända rihmarattal jääb märk O ja T vahele ( I ) kriips.
Nukal sa vast tead.
Jagajal võta see jalg lahti ( veendu,et vända märk koos nukaga paigas )
Siis võta rootor pealt ära ja selle alune plastik, näed korpusel olevat täket ( nagu sälk vms ).
Keera jagajat nii,et see reguleerimis koht jääb keskele poldi suhtes. Siis vaata kuidas rootor istub, rootori klemm peab olema kohakuti sälguga, kui ei ole, siis tõsta jagajat veitsa ja pane rootor vaikselt paika, ( keera alati rootorit natukene rohkem, sest jagajat tagasi pannes liigub rootor tagasi veitsa maad )
Rihma sa maha ei pea võtma, kui ikka käima ei lähe siis saab edasi vaadata, surved jne.. Ehk klappe pähe ei lasknud ega midagi, loodame parimat.

Vabandan, kui jutustasin Ruudu juttu ümber ;)

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 27 Apr 2014 21:21
Postitas karlerik
Minu ees ei pea vabandama, ma oleks homme läinud autoremondi õpikut ostma :) . Nüüd selgem kui seebivesi. Ma saan aru, et ka sina maadlesid sellega just hiljuti.
Klappe pähe ei lasknud kuna märkidega on kõik paigas, tegin mitu-mitu tiiru ja märgid ikka seal kus vaja.
Tänud kõigile!

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 27 Apr 2014 23:45
Postitas -Myyr-
Ma maadlesin tükkaega ja, endal kahjuks lasin ikkagi klapid pähe, mis sai saatuslikuks pikema rihma pärast ( anti kogemata vale rihm ).
Pärast kui asi koos, siis saad vaikselt süüdet regullida :P

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 28 Apr 2014 00:21
Postitas JanekEnde
Vale rihma eest nõua uus mootori ülemine ots :lol:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 28 Apr 2014 22:04
Postitas karlerik
Kas keegi foorumist oskaks mu M20 mootori segud jne. paika keerata? Või oskaks kedagi soovitada. Häda siis selles, et kipub madalatel pööretel kiirendades detoneerima. Sõidan koguaeg 98-ga, 95-ega ei kannata üldse, siis kõriseb väga tihti. Tühikäik ka selline, kord vajub 800 peale ja teinekord püsib 1000 ringis(siduriga, pidur peal, saab ainult alla).
Auto käib aga kõrvaga süüdet ma vist siiski ideaalseks ei oska saada.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 10 Okt 2014 18:36
Postitas karlerik
Tekkis üks küsimus... tühikäigul tuled ja kõik auto elektroonika (nt. salongivent) on kehvakesed, tuled kollased ja salongivent puhub hädiselt. Kohe kui gaasipedaali vajutan ja pöördeid annan hakkavad tuled paremini põlema ja salongivent normaalselt puhuma. Käisin siis poes 10min ja tagasitulles otsustasin kapoti praotada ja juhtmeid kontrollida. Käe lükkasin geneka poole ja sain geneka korpuselt kõrvetada. Kas see on normaalne, et genekas kuumaks läheb? (mina kahtlen) Genekas on tutikas!

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 11 Okt 2014 09:44
Postitas karlerik
Täna helistasin Melasi Autosse, sealt ma geneka ostsin. Soovitasid mul akult volte mõõta ja ampreid aga selleks vaja mingeid ampritange, mida mul pole ja nende töökoda täna kinni. Läksin ja mõõtsin siis ainult volte ja otse akult. Tulemus oli kergeltöeldes ajuvaba. Auto käima ja kohe 16,5 volti ja tõuseb. Kõik mugavustarbijad nagu makk ja salongipuhur olid kinni. Praegu on kergendatud tunne, et midagi maha pole veel põlenud. Aku on ka uus, 2 kuud vana. Ideid kellelgi?

Kas kellaplokis võib viga olla? Et annab mingeid valesid signaale. Seda küsin selleks, et selle ma asendasin hooaja alguses uue kasutatud jupiga.

Eelmine nädal sai käidud ka diagnostikas, kus sai süüde paika pandud, oli 10 kraadi võsas(oli 33 aga peab olema 23), peale mida hakkas auto mõnusalt tööle. Seda ei mäleta, kas ka nemad panid stroboga mõõtmiseks akule klemmid külge. Ja kas nad oleks ka siis midagi näinud??

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 11 Okt 2014 14:53
Postitas Aaro
Sellise laadimisega on arvatavasti pingeregulaator õhtal. Normaalne peaks olema kui ei eksi 14,5V ja alla. Ära seda autot nii hetkel enam kindlasti kasuta.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 11 Okt 2014 16:13
Postitas karlerik
Ega ei julgegi käima panna. Esmaspäeval sõidan 3km Melasisse ja lasen neil uurida, isegi selleks sõiduks ühendan vist geneka lahti ja sõidan akupealt. Genekal on kõik originaal veel küljes, "tablett värvilatakaga fikseeritud jne. ei tahaks tabletti ise vahetama hakata, pärast kaotan garantii.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 11 Okt 2014 19:06
Postitas Ruut
Eks ta pingeregulaator on jah, kuigi arusaamatu kuidas selle 16V juures salongivent aeglaselt käib ja tuled vaid hõõguvad.
Kunagi ühe sõbra e28 518 mõõtsime mingi 19V. Seda peale auto ostu, kui hakkasime uurima miks enamus auto elektrist ei tööta. Vahetusse läksid pea kõik lambid, kellaplokk, mõned releed jne.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 11 Okt 2014 19:51
Postitas karlerik
Võibolla ajan asjad segi, et tühikäigul oli kõik normaalne ja sõites ebanormaalselt eredad tuled ja liiga tugev salongivent. Kui eilset tagantjärgi meelde tuletada, siis tuled olid ikka jube head ja tee valge.
:? , loodan, et mul õnnestus ennem "total meltdowni"-i jälile saada.