8. leht 11-st

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 31 Okt 2014 22:56
Postitas karlerik
Paar sõna suvise hooaja lõpetuseks. Auto on nädala algusest juba peidus. Hooaeg lõppes küll mõrudalt aga muidu oli täitsa kena oma uues salongis istuda ja kuulata hyunday makist oma mussi. Kergelt häiris kellaploki trikitamine, temp näidik hüpleb üles-alla ja viimastel päevadel püsis pidevalt punases tsoonis kuigi kõik oli OK. Teiseks on mu nn. uues kellaplokis ka õlivahetuse tulukesed, mis elasid samuti oma elu. Need on asjad, milledele tahaks leida rohtu, õlivälba oma on lihtne, see plokk lendab sealt lihtaslt minema ja jokk. Temp. näiduga on aga vähe otsimist, kui keegi ütleks, kust saab seier oma näidu e. kus on andur, siis saaks ehk selle vahetamisega asja korda. Kellaplokis on kõik puhastatud. Sellised väikesed asjad, mis püüavad roolitaga oma punaste tulukestega koguaeg pilku on väga häiriv ja röövib sõidurõõmu.
Kilomeetreid kogus üli vähe, millest on kahju.
Eelmise posti lõpetuseks, Melasi tegi kindlaks, et genekas on mäda. Isegi pinge regulaatori vahetusest kasu polnud. Uut genekat ootasin nädal aega ja nüüd asi korras.
Järgmiseks hooajaks olen võtnud plaani välisilme, mida see sisaldab veel ei avalda. Auto originaalsuse kallale ei lähe(kui keegi peaks seda mõtlema). Auto on nii kaua mul olnud, et natuke tahaks värskendust oma silmale.

Mõned pildid:
Sain kapotialuse vanast liimist puhastatud, vastik töö.
Pilt

Muusikat aidatud, vineervõrud on kinnitatud originaal aukudest. Ka see oli huvitav tegemine kuna muusikast ma midagi ei tea ja muusikapaigaldajast klassivennaga (Audiofookus) saime mu esialgsest kõlarite paigaldamisest hea kõhutäie naerda. Kobisin koju tagasi ja tegin uuesti, nüüd annab tiba tümakat kah. Tänud talle!
Pilt

Plastikust numbrialused Raunzi eeskujul minema visatud. Mulle meeldib, kui see auto mind üllatab, seekord kõikide originaal numbrikruvidega. Miks ma küll seda varem ei teinud??
Pilt

Pilt

Niisama

Pilt
Meenutus
Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 20 Veebr 2015 20:02
Postitas Bumer323
See auto on küll hea ja hoolsa omaniku saanud.
Edu edaspidiseks ja muretuid kilomeetreid!

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 11:19
Postitas karlerik
Hooaeg algas, tegin talvel ka ettevalmistusi, puhastasin järjekordselt spidoplokki. Seda kõik tulutult sest esimesel sõidul temp. näit tegi seda, mis heaks arvas. Mõru maitse jälle suus ja kodupoole, seier hüppab ja väidab, et koguaeg keeb.
Külma mootori puterdamine sinna juurde.
Ajasin ta siis aianurka ja hakkasin suht huupi asju ostma mingite neti õpetuste järgi. Võtsin veelkord spidoka ja puhastasin veel+ vahetasin trükiplaadi (seda tööd ei taha enam näha).
Tellitud said kaks andurit... temp. seieri andur ja andur, mis ajule teavet annab(lootes puterdamisest vabaneda). Ja EDU saabus, kõik on nagu peab. Puterdamine lakkas ja seier tõuseb rahulikult ja näitab nii nagu peab.
See aasta erineb selle poolest, et võtsin konksu küljest. Nüüd aga paistavad stange alt konksu kinnitusaugud, sinna leian rohtu. Vahetasin ka tagastange kummist otsa, vana oli katkine.
Ülevaatus läbitud veatult, tulekustuti sai uuendatud aga ülevaatuse vennad lihtsalt küsisid ja näha ei tahtnud. Juu ma siis nii usaldusväärse lõustaga.

Vanad andurid on päris vanad vist...

Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 13:17
Postitas Jaks
Kas asendatud anudrid olid originaalid või võtsid kellegi alternatiivid?

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 13:36
Postitas Ruut
karlerik kirjutas:Ajasin ta siis aianurka ja hakkasin suht huupi asju ostma mingite neti õpetuste järgi. Võtsin veelkord spidoka ja puhastasin veel+ vahetasin trükiplaadi (seda tööd ei taha enam näha).
Tellitud said kaks andurit... temp. seieri andur ja andur, mis ajule teavet annab(lootes puterdamisest vabaneda). Ja EDU saabus, kõik on nagu peab. Puterdamine lakkas ja seier tõuseb rahulikult ja näitab nii nagu peab.
Oskad öelda, milline neist tegevustest kellale mõjus? Mindki huvitaks, millega kuuese temperatuuri kella hüplemist ravida. Maha pean ploki nii ehk naa kiskuma, kuna spidomeeter töötab siis kui ise tahab.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 13:47
Postitas Jaks
Ruut kirjutas:
karlerik kirjutas:Ajasin ta siis aianurka ja hakkasin suht huupi asju ostma mingite neti õpetuste järgi. Võtsin veelkord spidoka ja puhastasin veel+ vahetasin trükiplaadi (seda tööd ei taha enam näha).
Tellitud said kaks andurit... temp. seieri andur ja andur, mis ajule teavet annab(lootes puterdamisest vabaneda). Ja EDU saabus, kõik on nagu peab. Puterdamine lakkas ja seier tõuseb rahulikult ja näitab nii nagu peab.
Oskad öelda, milline neist tegevustest kellale mõjus? Mindki huvitaks, millega kuuese temperatuuri kella hüplemist ravida. Maha pean ploki nii ehk naa kiskuma, kuna spidomeeter töötab siis kui ise tahab.
IRW
Mul ka sooja mootoriga tembutab ja eriti kui veel suunda anda.
Ise kaldun arvama, et peaks ka anduri uuenduse tegema. Hetkel pole muidugi kindel, et auto üldse see hooaeg ka liikuma pääseb.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 15:48
Postitas karlerik
Näidiku andur oli firma nimega FACET(5eur), ühe klemmiga. Ajule signaali andja oli Bosch(22eur). Asukohad on termostaadi korpuse küljes, vähemasti minu M20B20 mootoril. Mul temp. seier ei liikunud kordagi sujuvalt vaid hüpates. Nüüd olen päevotsa ringi kärutanud ja hetkel töötab ilusti.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 18:09
Postitas karlerik
Üks mure, võti läheb raskelt süütelukku. See klapp, mis võtme eemaldades kinni vajub käib kangelt. Kui võti süütelukus, siis on kõik sujuv ja võti liigub vabalt. Kas süütelukku võib lukuõli panna?

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 18:25
Postitas rean
Minu 325i on samade sümptomitega , viimati hakkas jõhkralt "põõretama" :mrgreen:
Ja andur on ostetud aga külge pole jõudnud proovida .
Üks aeg sai näidiku andur ka välja vahetatud tänu temp seieri lollitamisele , paremaks see ei läinud .
Nuga teemas lugesin välja sama vea , armatuurlaua taga asuv massjuhtmete kogunemise punkt oli oksüdeerunud .

Aga hoian põialt , et leitakse sellele rohi ja kõik ülejäänud m20 mootorid saavad ravitud :wink:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 01 Apr 2015 18:37
Postitas karlerik
Ei oska öelda, mul toimis anduri vahetus.
1. Pühapäev viskasin kruvika nurka ja jätsin spidoka lõpuni oma plastikute taha panemata kuna see näit hüples ikka peale spidoka kontaktide puhastust. Kõik oli ühendatud.
2. Esmasp. tellisin Autoint-ist uue anduri näidikule. Autot ei puutunud, isegi ei hinganud ta peale :) .
3. Teisip. õhtul tegin kapoti lahti, vahetasin andurid. Istusin autosse, võtit, ja pauhh auto käima, kõik töötas.
Mul läks nii, loodan, et sa nüüd ära ei sõnanud mu JUHEIII momenti :D .

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 05 Apr 2015 20:23
Postitas karlerik
Niisama ninad kokku, minu omas saab ikka käsi laiutada ja kaasliiklejatele juhiseid jagada, uues oled ainult oma sõitmisele suunatud :)

Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 05 Juun 2015 11:20
Postitas karlerik
Kas keegi teab, kuidas saab sellest pistikust juhtmeotsad kätte? Probleem selles, et see spidoka pistik ei anna korralikult ühendust, loksub ja pidevalt spidoplokk jamab. Näpuga liigutades aegajalt saan kiirust vaadata ja siis loksub jälle paigast. Püüdsin puhastada karedaks tehtud nõelaga aga sellest kasu pole, vaja "tihedamaks" saada :D . Valge katte saan ära aga juhtmeotsad ei tule välja, mis pole nii mõeldudki aga ehk keegi on teind midagi sellist?
Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 05 Juun 2015 22:08
Postitas lennukiga
Valge kate käes, siis musta klotsi otsast saad selle sees oleva klemmipiiraja välja lükata ühele poole. Seejärel saad nõelaga klemmidel fiksaatori alla lükata ja klemmi kätte.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 24 Aug 2015 19:38
Postitas karlerik
Natuke aega möödas, selle spido pistikuga oli nii, et võtsin "lennukiga" näpunäidetel pistiku lahti. Pingutasin ja puhastasin, kottigi, ikka sama. Spido jälle lahti ja jootsin trükiplaadile tulevad otsad üle Võilaa, saabus edu. Jootsin kodus oleva suht suure kolviga ja arvan, et temp näidu oas sai vähe sest see hakkas 2nädalat peale remonti jälle värisema. 2 aastat jootekohti ülevaadates ei osanud neid üldse kahtlustadagi. Temp näidu hüplemisele leian talvel rohtu, ei viitsi jälle lahti kiskuda.

Olin maal, netti pole, igav oli lihtsalt tööd teha, niisiis võtsin piltide kausta lahti ja vaatasin vanu remondipäeviku pilte. Sealt jäi silma kraabitud vana jagajakaas. Otsustasin koju jõudes sinna sisse piiluda.
Pilt
Pilt
Kaane olukord on ikka jube kehv, arvan, et 5 aastat peal olnud. Seda põhjustas kindlasti ka vale süüde, millega sai parajalt ringi sõidetud. Edasi sikutasin rootorid ja see loksub ca. 1mm igas suunas, külgedele, miks? Loksutasin põhjusel, et kaanel nagu oleks kraapimise jäljed. Kas jagajal on nt. kuullaagrid, miskine puks, mis võiks olla kulunud ca. 32 aastaga :). Sealt äkki ka selline rahutu käitumine.
Rahutule käitumisele otsisin rohtu ka gaasipedaali pukside vahetusega, tulemus 0 aga ilusad puhtad puksid said vahele :).
Pilt

Niisama, mul oli kunagi siuke loom. Ei igatse üldse aga oli lihtsalt tahtmine sellist omada. Samuti pre-facelift :D
Pilt

Andke nõu!

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 25 Aug 2015 13:38
Postitas karlerik
Mul kannatus autode puhul puudub. Käisin täna Melasi-s kus loksutati siis starteri võlli ja pidi täitsa ok olema. Kaas pidigi 5a-ga ära väsime e. peab uue kaane ja rootori ostma. Ma küll lootsin, et viga leitud aga tutkit. Kuna sidur teeb aegajalt koledat häält, siis panen lootuse siduriketta vedrudele.

Lisaks küsimus udustele akendele. Pesen seest puhtaks ja natukese aja pärast on õline kirme peal. Ei pea autoga isegi sõitma, et see tekiks :). Tosooli kadu nagu pole, selleks sai isegi salongiradikas, äkki 2a. tagasi, vahetatud. Vananenud klaas ju sellist asja tekitada ei saa?

Kuskil ülal on pildid uutest kõlaritest, milledest ühest sain pauguga lahti. Kõva tümaka lugu plaadipealt oli mu Hjondee makile kerge saak, tuleb kõlari ostu summa nüüd vähemalt 2x kõrgemaks sättida.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 16 Okt 2015 09:29
Postitas karlerik
Olen soetamas uut jagaja kaant ja rootorit. Rootoreid on kahte sorti saada, suurem ja väiksem- pildid
Hetkel küljes:
Pilt
Võimalik asendus, 10 euri odavam aga lihtsama ehitusega
Pilt

Palun arvamust, kumb on parem. Ise kaldun arvama, et suurem on parem :)

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 16 Okt 2015 09:38
Postitas Ruut
Erinevus on selles, et suuremal on nn mehaaniline pöörete piiraja. On see sulle vajalik või mitte, pead ise otsustama. Kui ma oma e30-ga veel rada veidi nühkisin, siis viskasin selle vedrusüsteemi sealt minema, sest piiraja rakendus juba 5500 rpmi pealt. Ise võtaksin lihtsama ja odavama.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 16 Okt 2015 09:48
Postitas karlerik
Kas piiraja on siis läind või elektrooniline on ikka peal. Mina võin ju teada aga kui nt. mõni mu vendadest peaks autot laenama, siis peenestab tükkideks selle vanakese.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 16 Okt 2015 11:11
Postitas Ruut
Mu 86a 320-l on küll elektrooniline piiraja peal. Kas ka 83a, ei oska arvata. Proovi järgi :)

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 16 Okt 2015 14:00
Postitas karlerik
Jagaja all ploki küljes, siis peaks meil mõlemil olema L-Jetronic, 92 kW (123 hp) @ 5800 170 N·m (125 ft·lbf) @ 4000. Ei taha nagu uskuda, et rootori vedrukese peale kogu vastutus seatud on, ju ikka aju takistab ka. Ega ausalt ei teagi, mida ma taga ajan- 10-et euri vist :)
Kõrgele pöörded tõusevad ilma "vedru-rootorita"?