9. leht 11-st

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 16 Okt 2015 14:59
Postitas Ruut
Jagaja ploki küljes jah aga mul peaks olema LE-Jetronic. Kommutaator on mul Siemensi oma, kui varasematel on Bosch. Süsteemid mäletamist mööda veidi erinevad. Samuti peaks sinu mootoril olema külmkäivituspihusti, mida 86a enam ei ole.
Ega ma nüüd täpselt mäleta. Piiraja on vist seal 6000...6200 kandis. Vedru võiks ju umbes sama tagada. Minu oma oli ka juba üksjagu kasutuses olnud ja vedru võib olla veidi välja veninud, et sekkus juba 5500 pealt.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 21 Okt 2015 11:36
Postitas karlerik
Ei hakand katsetama, ostsin kohe nö. piirajaga rootori. Tiba sujuvam sai aga sidur tahab vist ikka tähelepanu.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 09 Nov 2015 22:03
Postitas karlerik
Viimane nädal on olnud probleeme käikude sissesaamisega. Kui "lülitada" esimest käiku, hakkab auto tiba liikuma ilma, et käi veel seeski oleks. Kahtlustan sidurit, kas sidurit on võimalik tiba peale ka keerata? Nädal oleks veel vaja sõita. Üldiselt, mis on sellise loo probleem, kas kulunud siduriketas?

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 10 Nov 2015 08:22
Postitas rean
Seismisega tuleb pedaali süsteemile õhk vahele , sidur kaob vaikselt ära ja pedaal võtab põhjast .
Siit võibki tulla see , et sidur pole korralikult lahutatud veel kui sa käiku sisse surud .
Tehnilise poolepealt tuleks kas siis töösilinder või peasilinder välja vahetada , spetsialistid suudavad silindrite sees olevad tihendid ka välja vahetada .
Aga üldiselt aitab esialgu pedaali pumpamine , kui sidurit üldse ei ole siis üks 2000 matsuga leab selle jälle üles :D
Sul piisab võibolla 500 matsust ka .

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 10 Nov 2015 09:20
Postitas Ruut
Keerata pole seal siduri juures midagi. 2000 matsu kurnab jala päris ära :) Mina kasutasin õhutamiseks kompressorit. Ülevalt surve peale ja alt nippel lahti.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 10 Nov 2015 10:09
Postitas karlerik
:) täna trenni ei lähe, lähen hoopis autoga sõitma.
Aga üldiselt lõhnab vist peasilindri lõppemise järgi, mille ravi on ikka silindri väljavahetamine-remontimine. Töösilinder on aegajalt koledat häält teinud juba 6 aastat :shock: (endale üllatuseks kui nüüd takka järgi mõtlema hakkan, mäletan isegi seda kõnet remondimehele "mis autol kõriseb").
Kahjuks pole kanalit, tõstukit, et ise möllama hakata.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 18 Nov 2015 16:49
Postitas karlerik
Peasilindri remontkomplekt ja uued tihendid+ vedru lahendasid probleemi. Vana vedru oli viieks osaks murdunud. Esialgu õhutasin peasilindri ja vedelikutoru ühenduskohast. Tiba õhku jäi kindlasti vahele aga hetkel töötab ja saab teisipäevani ära sõidetud kuniks igapäeva auto ostan.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 20 Veebr 2016 14:16
Postitas karlerik
Käisin eile korra Tartu lähistel:

Pilt

Juba eile õhtul läks lappama ja jätkub tegevust veel mitmele päevale.

Pilt

Tegu on facelifti pesuritega, niiet kuidas nad mu pre-ga istuvad ei tea. Lisaks 83a. ei olnud neid veel kataloogiski. Unistus neid saada oli suur, niiet see sobivus hetkel ei huvitagi, küll ma nad külge saan.
Ühel mootoril oli niiskus sees, vaatab, kas ärkab ellu. Teisel niiskust polnud aga mootori korpus roostes.
Mis arvate, kas mootorid 9v patakaga peaksi tööle hakkakama?

Puudu on korralik paak, keegi on selle pisikese suure paagi küljest maha saaginud(kodus asju pestes sain aru). Kui keegi loeb ja tal paak on olemas, siis kuulan ära.

Ostsin ka tagatiiva, mis võibolla ei lähe käiku aga olen tahtnud proovida.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 20 Veebr 2016 16:39
Postitas kurikristjan
9V patarei on suht nõrk, ma ei usu et see katsetamiseks hea on. Proovi ikka õiget akut, kasvõi mopeedi või murutraktori oma. Osadel laadijatel ka 12v toitefunktsioon küljes.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 20 Veebr 2016 17:16
Postitas karlerik
Ahaa, tõin aku, andsin voolu ja üks mootor, mis korpusest roostetab hakkas tööle. Varsti proovin ka teist.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 23 Veebr 2016 08:38
Postitas Aaro
Sina siis ostsidki need ära, ma ka nillisin neid aga hind oli natuke liiga kõrge. Eks minul on need ka väga tagaotsitud lisade nimekirja kõige viimases lõpus.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 23 Veebr 2016 09:51
Postitas karlerik
Kallis on siis kui käed ümber :D
Natuke hinnas kaubelda ja olemas, lisaks veel päevane kruiis Tartusse ilma töö tegemiseta. Jutustamine meeldiva inimesega vaikses looduses autoromude kõrval, puhas rõõm!
Kuna paak oli lõigatud, siis eile käisin tõin ka uue paagi. Juurde sain ka ühe komplekti rõngastega tulesid, voolikud, hoova ja igast kola, millest taheti lihtsalt vabaneda. Tuleb ruttu müüki panna muidu kelder kola täis.

Võllid olid mõlemal mootrikomplektil nii kinni, et andsin haamriga päris tugevalt valu.
Üks mootor, mis paistis väljast ilus ja sile oli seest ikka väga raju, metallipuru ja tavotti täis, mis oli kõik magnetiseeritud. Pesin puhtaks e. pesin elektimootorit jooksva vee all :) , kaotada pold midagi. Peale pesu ärkas asi ellu.
Teine mootor oli väljast auklikuks roostetanud aga töötab samuti. Kaua nad küll töötavad, ei tea. Tahaks üht mootorit kappi varuks juurde.
Kuskilt on nüüd tavotti vaja.

Kes on seda tööd teinud, siis võiks kommenteerida, mis suunaliselt käib kõige väiksem hammasratas. Nimelt see katkestab vist mingi hetk voolu mootorile, tal selline poolkaar.

Pilt
Pilt

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 28 Veebr 2016 09:13
Postitas eix22
82a oli tulepesur e30 valikus täitsa olema, vastupidiselt teistele teadatuntud lisadele ( näiteks sportistmed, obc , abs jne)
Sinul sügis 83 pill, siis juba lisandus palju asju juurde valikusse.
Need tulepesurikomplektid on alati poolikud ja vajavad kõva üle käimist, kõik klapid, luuad (32€ tk), otsatihendid jne tuleb uuena osta. Pesurisüsteemid erinevad aastakäikude ja mudelite vahel ainult juhtmestiku, paakide ja lähitule rõngaste osas. Sulle vajaminevat paaki leidub küllaga, see on enamlevinud variant viimati oli uuena ka teistest tunduvalt odavam. Viimati nägin ,kui üks koos esituledega poolpidune komplekt müüdi 350€ eest, see komplekt oli odava hinnaga müügis. Muidugi arvestades soomest veetavate autode massilist pealetungi ( põhjamaade autodel pesurid standardis), siis neid pesureid siinmaal kõvast , tuleb ainult küsida.Enamus neist ei hooli ja loobivad prügikasti.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 21 Mär 2016 18:30
Postitas karlerik
kas keegi teab, kust saada uut aknapesu voolikut? Läbipaistvaid on igalt poolt saada aga ajastukohast "läbi põimitud" voolikut ei ole veel leidnud.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 22 Mär 2016 06:28
Postitas Ruut
Ehk Hydroscandist saab.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 22 Mär 2016 11:34
Postitas trevi

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 22 Mär 2016 15:35
Postitas karlerik
Hydroscandis pole aga see pilt, mille Trevi saatis käis mul ekraanilt läbi küll. Tegu õige voolikuga. Soovitati minna vaatama ka Volga ja Žigulli poodi, käin ka need läbi, siis näeb, kas peab mujalt riikidest tellima hakkama.

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 22 Mär 2016 16:19
Postitas Ruut
Oleneb, millise siseläbimõõduga sul seda vaja on aga põhimõtteliselt peaks Hydroscandis need armeeritud voolikud laokaup olema (6, 8, 10, 13 mm).

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 25 Mär 2016 11:46
Postitas Riki
Mul e28 pealt paak olemas koos selle väikse paagiga. Kui sobib siis olen nõus müüma selle sulle. Pean tuled üle vaatama, ehk mootorid veel küljes

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitatud: 04 Apr 2016 19:30
Postitas karlerik
Puhtad...

Pilt
Pilt

Tegin väljamineku ja ostsin euro eest 2,5m voolikut. Armeeritud voolikut veel tellinud ei ole, oli vist 5-6 euri meeter UM-ist. Mujalt ei ole võimalik saada, vähemalt neis seitsmes poes, kus käinud olen. Müüakse küll armeeritud voolikut aga need on paksu seinaga. 4mm sisemõõt ja väljast 10, 6mm sisemõõt ja juba 12mm väljast. Igavesti robustne kolmekordse seinaga ja kange voolik.

Hoiatus kes on sama teadmatu nagu mina, pildil paistavad tule elemendid. Seestpoolt olid rokased ja klaasid tumunud. Valasin natuke piiritust, et loksutada ja ehk lähevad puhtaks. Juhtus hoopis see, et reflektori kroom läks karvaseks e. mullitama. Kurb :( .