e6 2000 Touring by airhead
e6 2000 Touring by airhead
Alustan kõigepealt eel looga. Aasta 2008 suvel hakkasin otsima omale nn. pühapäeva autot, kuna igapäevaselt olen sunnitud kulgema tööandja diisel kaubikuga ja eestimaa kehvad suusailmad mootorratast eriti ei soosi.
Sõelale hakkasid jääma valdavalt saksa toodangu kiired ja vihased esindajad. Paraku kõik eestis saada olevad isendid ei kvalifitseerunud. Sai siis mindud sõbrale külla et kasutada tema saksa kontakte, mure kurdetud ja peale pisikest mõttepausi näidati mulle käega kuhugile sauna taha võssa, "kas sa seda ei taha?" Meenus siis mullegi mis sinna seisma on jäänud, julgelt 10aasta tagune bmw projekt, lisaks omaniku tõdemus et sinna ta ära mädaneb
Lähemal vaatlusel kere tundus veel taastatav ja lisaks kinnitati et on kõik jupid-vidinad olemas, kuigi auto oli molekulideks kistud. Tehingu väärtuseks kujundati kah "ahh vii ära"+ mõned teened.
Meeltesegaduses sai käed löödud ja vana bmw päästmine kindlast surmast ette võetud.
Seisab mul nüüd koduhoovis BMW 2000 TOURING aastast 73
Kerega tuli küll kaasa väga palju kola, kuid märkimisvääselt suur osa autost on puudu. Selgus et selle auto baasil on taastatud hoopis teine 2002. Seega mul puuduvad mootor, käigukast, tagasild ja kõik sinna juurde kuuluv+ veel väga palju pisiasju.
Olukorda veidi seedides otsustasin teha tast nn. retro tuuningu
Minu nägumus on siis selline et välimuselt jääb originaali kuid sisaldama hakkab üsna hi-tech`i ja mugavusi
Sõelale hakkasid jääma valdavalt saksa toodangu kiired ja vihased esindajad. Paraku kõik eestis saada olevad isendid ei kvalifitseerunud. Sai siis mindud sõbrale külla et kasutada tema saksa kontakte, mure kurdetud ja peale pisikest mõttepausi näidati mulle käega kuhugile sauna taha võssa, "kas sa seda ei taha?" Meenus siis mullegi mis sinna seisma on jäänud, julgelt 10aasta tagune bmw projekt, lisaks omaniku tõdemus et sinna ta ära mädaneb
Lähemal vaatlusel kere tundus veel taastatav ja lisaks kinnitati et on kõik jupid-vidinad olemas, kuigi auto oli molekulideks kistud. Tehingu väärtuseks kujundati kah "ahh vii ära"+ mõned teened.
Meeltesegaduses sai käed löödud ja vana bmw päästmine kindlast surmast ette võetud.
Seisab mul nüüd koduhoovis BMW 2000 TOURING aastast 73
Kerega tuli küll kaasa väga palju kola, kuid märkimisvääselt suur osa autost on puudu. Selgus et selle auto baasil on taastatud hoopis teine 2002. Seega mul puuduvad mootor, käigukast, tagasild ja kõik sinna juurde kuuluv+ veel väga palju pisiasju.
Olukorda veidi seedides otsustasin teha tast nn. retro tuuningu
Minu nägumus on siis selline et välimuselt jääb originaali kuid sisaldama hakkab üsna hi-tech`i ja mugavusi
Viimati muutis airhead, 11 Dets 2013 22:34, muudetud 5 korda kokku.
e6 2000 Touring `73
Paljud vaataksid vist sellist autot nagu tavalist roostes rauahunnikut .
Aga kerejoonte järgi paistab, et saab teha väga vinge aparaadi. Eks selline projekt nõuab veidike rohkem raha ja aega kui mõni teine, aga loodame, et varsti saab tulemust näha.
Mis mootori peale muidu mõelnud oled?
Aga kerejoonte järgi paistab, et saab teha väga vinge aparaadi. Eks selline projekt nõuab veidike rohkem raha ja aega kui mõni teine, aga loodame, et varsti saab tulemust näha.
Mis mootori peale muidu mõelnud oled?
e28 528iA '84
Jah, eks aega ja raha kulub ikka omajagu
Talv ongi veedetud valdavalt garaazis, komplekteerin ja taastan/parendan veermikku, valmistan sisu tükke sadulsepa juurde viimiseks ette ja paar nädalat tagasi soetasin ka mootori.
Organi doonoriks sai e36 Coupe `92, millelt võtsin mootori M50B25 ja käigukasti ZF 5HP18 (automaat ) koos saba ja karvadega, samuti hulgaliselt muid huvitavaid vidinaid.
Viimase nädala olen ennast e36 juhtmestikust läbi närinud. Tundub et sain omale vajaliku osa eraldatud muust ussipesast. Kuna doonoril toimis kogu infovahetus elektrooniliselt ECU pealt, otsustasin säilitada ka e36 näidikubloki. Sellise varjandi puhul pole orig. näidikuid lootustki adekvaatset infot edastama sundida
Talv ongi veedetud valdavalt garaazis, komplekteerin ja taastan/parendan veermikku, valmistan sisu tükke sadulsepa juurde viimiseks ette ja paar nädalat tagasi soetasin ka mootori.
Organi doonoriks sai e36 Coupe `92, millelt võtsin mootori M50B25 ja käigukasti ZF 5HP18 (automaat ) koos saba ja karvadega, samuti hulgaliselt muid huvitavaid vidinaid.
Viimase nädala olen ennast e36 juhtmestikust läbi närinud. Tundub et sain omale vajaliku osa eraldatud muust ussipesast. Kuna doonoril toimis kogu infovahetus elektrooniliselt ECU pealt, otsustasin säilitada ka e36 näidikubloki. Sellise varjandi puhul pole orig. näidikuid lootustki adekvaatset infot edastama sundida
Viimati muutis airhead, 12 Mai 2013 20:45, muudetud 1 kord kokku.
e6 2000 Touring `73
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e12/by-airhead/
värskelt valminud juhtmekimp. tundub et sai smapalju kui vanal originaalis terve auto peale
Eks seda pildimaterjali visalt tuleb, aega ja vahendeid kulub a vaadata pole suurt miskit on selline tobe etapp lihtsalt.
värskelt valminud juhtmekimp. tundub et sai smapalju kui vanal originaalis terve auto peale
Eks seda pildimaterjali visalt tuleb, aega ja vahendeid kulub a vaadata pole suurt miskit on selline tobe etapp lihtsalt.
Viimati muutis airhead, 11 Dets 2013 22:37, muudetud 1 kord kokku.
e6 2000 Touring `73
- raudpats666
- Postitusi: 353
- Liitunud: 12 Okt 2007 18:01
hall vana olen juba niigi aega ja närve on natuke kulutatud ja praeguseks kõikidel kere küljest irduvatel tükkidel augud lapitud.
seega kapott, taga luuk ja uksed ootavad nüüd krunti ja pahtlit, esi tiivad on uued, lähiajal asun ka kõige suurema tüki - kere kallale
veermiku komplekteerimine edeneb ka enam-vähem.
seega kapott, taga luuk ja uksed ootavad nüüd krunti ja pahtlit, esi tiivad on uued, lähiajal asun ka kõige suurema tüki - kere kallale
veermiku komplekteerimine edeneb ka enam-vähem.
Viimati muutis airhead, 11 Dets 2013 22:38, muudetud 2 korda kokku.
e6 2000 Touring `73
Nõu
Tagarattakoopaplekid erinevad harilikult 02 keredest. Aga Saksast on võimalik järgitehtud plekke saada. (näiteks Walloth&Nesch)
Luugi taastamine on õige tegu, BMW poolt pakutud originaalvaruosadi ei sobi üldse.
rohkem informatsioon siin:
http://www.bmw-02-club.de/faq/touring.htm
Luugi taastamine on õige tegu, BMW poolt pakutud originaalvaruosadi ei sobi üldse.
rohkem informatsioon siin:
http://www.bmw-02-club.de/faq/touring.htm
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Tähelepanekud täiesti õiged, kerega tuli tegelikult kaasa pea kogu pleki ring, hetkel puudu vaid esi ja taga "põlled"
Tagumiste koopa servadega on tegelikult nii et tiiva kaar on sama mis sedaanil, touringul lõpeb tiivaserv lihtsalt 3-4cm kõrgemal (stange otsa juures) ära. Kui nüüd tiivakaarte hindu võrrelda siis vahe on ca 50.-eur tükist, seega olen ma iga kell nõus tegema ühe lisa lõike/keevise
Minule teeb muret hoopis teine küsimus, kuna autole läheb alla 325ix tagasild, mis on 50mm laiem kui originaal siis hetkel veel ei tea kas ja kui palju ratastel ruumi puudu jääb. Tiibu punni ajada ei tahaks, loodan et velje offsetiga mängib välja
Tõenäoliselt olen sunnitud ka kogu kardaanitunneli väljavahetama et käigukasti ära mahutada ja kogu mootorivahetust endale lihtsustada.
Niiet igav niipea hakata ei tohiks
Tagumiste koopa servadega on tegelikult nii et tiiva kaar on sama mis sedaanil, touringul lõpeb tiivaserv lihtsalt 3-4cm kõrgemal (stange otsa juures) ära. Kui nüüd tiivakaarte hindu võrrelda siis vahe on ca 50.-eur tükist, seega olen ma iga kell nõus tegema ühe lisa lõike/keevise
Minule teeb muret hoopis teine küsimus, kuna autole läheb alla 325ix tagasild, mis on 50mm laiem kui originaal siis hetkel veel ei tea kas ja kui palju ratastel ruumi puudu jääb. Tiibu punni ajada ei tahaks, loodan et velje offsetiga mängib välja
Tõenäoliselt olen sunnitud ka kogu kardaanitunneli väljavahetama et käigukasti ära mahutada ja kogu mootorivahetust endale lihtsustada.
Niiet igav niipea hakata ei tohiks
e6 2000 Touring `73
tõenäoliselt peaks see nii olema.
Kuid mul olemasolevad B-osa plekid istuvad sinna muus osas nagu valatud, vaid tagumine alumine serv liiga pikk.
Tiiva servasid pole sellel autol ka eelnevalt vahetatud
Pagan seda teab mille järgi neid stantsitakse, kleepsu peal vähemalt kirjas: BMW 1600-2/2002 67-76 ja tootjaks Veng international A/S
Kuid mul olemasolevad B-osa plekid istuvad sinna muus osas nagu valatud, vaid tagumine alumine serv liiga pikk.
Tiiva servasid pole sellel autol ka eelnevalt vahetatud
Pagan seda teab mille järgi neid stantsitakse, kleepsu peal vähemalt kirjas: BMW 1600-2/2002 67-76 ja tootjaks Veng international A/S
e6 2000 Touring `73
Need B osa plekid ongi sellise kahtlase kujuga vahest, ei saagi aru kas on õige või mitte. Mul seisavd siin ühed 1600-2 e NOR i tagumised koopaääred, need on küll nii ebamäärase kujuga et kui ükskord külge pandud saab, tuleb vist saviga õiget kuju andma hakata või üldse plekk ümber teha.
Carclassic OÜ
need on kaks täitsa erinevaid asjad:
02 plekid, kas tootja on Klokkerholm, van Weezel või kes teab, on üks asi
02 Touring plekid on "Reproparts". Ma tunnen seda Saksa mees kes teeb need huvi pärast, ja Saksa spets. varuosadefirmad nagu Walloth&Nesch, Rainer Ahrend või Andexer müüvad need maha. Kvaliteet on väga hea, plekk on täpselt Touringu kuju järgi tehtud - ja ma tean et Tõnis on kindlasti nendega väga rahul kui ta meisterdab nendega üks E6 kere.....
02 plekid, kas tootja on Klokkerholm, van Weezel või kes teab, on üks asi
02 Touring plekid on "Reproparts". Ma tunnen seda Saksa mees kes teeb need huvi pärast, ja Saksa spets. varuosadefirmad nagu Walloth&Nesch, Rainer Ahrend või Andexer müüvad need maha. Kvaliteet on väga hea, plekk on täpselt Touringu kuju järgi tehtud - ja ma tean et Tõnis on kindlasti nendega väga rahul kui ta meisterdab nendega üks E6 kere.....
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Muudatused tulenesid eelkõige mootori valikust. Kuna sain headel tingimustel M50B25 koos kõigi saba ja karvadega, ning siiani veel on säilinud lootus see ka keresse mahutada (Raunz`i pilte vaadates optimismi eriti ei lisandu ) tuli mõelda ka paremate pidurite ja veidi ka kere tugevdamisele.
Uued esipidurid= e21 316 rattarummud e21 323i vent.kettad Brembolt ja volvo 240 sadulad. Minu poolt müügis olevad sadulad said lihtsalt liiga ennatlikult soetatud ja Brembodega koostööst keelduvad täielikult (ketta läbimõõt kasvas üle nende sadulate haarde ulatuse)
Terve tagasild e30 325ix LSD ja ketaspiduritega.
Kerel kavatsen karpidesse lisada vahelehed, suurendamaks jäikust ja vahetusse läheb ka kogu kardaanitunnel et käigukasti normaalselt ära mahutada ning et oleks lihtsam mootor õigesse asendisse saada.
Sellega peaksid mahukamad muudatused ka piirduma
Uued esipidurid= e21 316 rattarummud e21 323i vent.kettad Brembolt ja volvo 240 sadulad. Minu poolt müügis olevad sadulad said lihtsalt liiga ennatlikult soetatud ja Brembodega koostööst keelduvad täielikult (ketta läbimõõt kasvas üle nende sadulate haarde ulatuse)
Terve tagasild e30 325ix LSD ja ketaspiduritega.
Kerel kavatsen karpidesse lisada vahelehed, suurendamaks jäikust ja vahetusse läheb ka kogu kardaanitunnel et käigukasti normaalselt ära mahutada ning et oleks lihtsam mootor õigesse asendisse saada.
Sellega peaksid mahukamad muudatused ka piirduma
e6 2000 Touring `73
Saan aru, et ketta paksus kasvas (mitte läbimõõt). Näiteks E23-l on suht analoogsed sadulad. Pildilt tundub erinev ainult õhutusnipli asukoht. Sadula "haaret" on aga suurendatud sellisel lihtsal meetodil, et on ca 10mm paksused vahetükid sadulate ühenduskohtade vahel. Usun, et kui tehas sellist meetodit kasutas, siis võiks nad ka ise välja lasta freesida.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Täpselt nii, vahetüki tegemine oli plaanis.
Nüüd kus rummud ja kettad oma kohale keeratud, selgus et sadul ei ulatu üle ketta serva haarama.
Ketta läbimõõt kasvas 20mm ja sadulal jääb ca.5mm kõrguses puudu.
Sadulat kõrgemale kinnitada ka ei saa (mitmel põhjusel) ja ketast väiksemaks treida lihtsalt ei raatsi
Seega abi vaid volvo 240`lt on loota
Nüüd kus rummud ja kettad oma kohale keeratud, selgus et sadul ei ulatu üle ketta serva haarama.
Ketta läbimõõt kasvas 20mm ja sadulal jääb ca.5mm kõrguses puudu.
Sadulat kõrgemale kinnitada ka ei saa (mitmel põhjusel) ja ketast väiksemaks treida lihtsalt ei raatsi
Seega abi vaid volvo 240`lt on loota
e6 2000 Touring `73
Täna tarisin lammutusest omale koju Volvo 240 seeria pidurisadulad, kuna kahtlustan et siit foorumist vähemalt üks tegelane plaanib sama pidurite upgade`t siis jagan oma kogemust.
Nagu interneti avarustes kirjutatakse et see on "bolt on" lahendus, peab peaaegu paika.
Suport istub püstaku külge ideaalselt, poldi augud klapivad täpselt, kuid poldid lõpuni kinni pingutades puutub suport kahest punktist vastu piduriketast. Ravi= kas paigaldada suporti ja püstaku vahele seib või rellakaga lihvida neist kohtadest ca.2mm maha. ise eelistan viimast.
Samuti tuleb töödelda piduriketta tolmukatet. Suporti mahutamiseks vaja lõigata ava suuremaks ja uuristada piisavalt auke juurde et vent kettad toimima hakkaks.
Lisaks kahtlustan et originaal 13" velg ei hakka koostööd tegema
Nagu interneti avarustes kirjutatakse et see on "bolt on" lahendus, peab peaaegu paika.
Suport istub püstaku külge ideaalselt, poldi augud klapivad täpselt, kuid poldid lõpuni kinni pingutades puutub suport kahest punktist vastu piduriketast. Ravi= kas paigaldada suporti ja püstaku vahele seib või rellakaga lihvida neist kohtadest ca.2mm maha. ise eelistan viimast.
Samuti tuleb töödelda piduriketta tolmukatet. Suporti mahutamiseks vaja lõigata ava suuremaks ja uuristada piisavalt auke juurde et vent kettad toimima hakkaks.
Lisaks kahtlustan et originaal 13" velg ei hakka koostööd tegema
Viimati muutis airhead, 12 Mai 2013 20:52, muudetud 1 kord kokku.
e6 2000 Touring `73