1. leht 3-st

Lempsi 728-83

Postitatud: 19 Juul 2005 08:15
Postitas Lembit
Panen siis enda liikuri kah siia, pildid hiljem...

Tegemist siis e23-ga, 2,8 mootor automaat kast. Auto on sugt kobedas sõidukorras, kere tahaks siit-sealt naca tegemist, aga ei miskit hullu.

Auto sain sõbra käest, tema omakorda teise sõbra käest ja tema sai selle tollioktsionilt :) Auto oli ollist ostes topelt põhjaga, põhja väljalõigates tuli paar plokki vene maksumärkidega sutsu lagedale.

Mõned klõpsud kah :
Pilt
Pilt


Ahjaa, kas teadjad mehed oskavad öelda kus e23-l on salongi radika kraan? Kas kapori all paremal pool ? On see mingi vaakumiga töötav ?


Tervitades,


Hannes

Postitatud: 19 Juul 2005 09:12
Postitas Jaan
Kraani kui sellist ei ole. On olemas klapp. Selle asukoht on paremal pool mootoriruumis. See on selline... heledamast plastikust vidin kus küljes punane voolik. Töötab vaakumiga. Vahetevahel on see klapp läbi - kummimembraan on sellisel juhul töölepingu lõpetanud.

Postitatud: 19 Juul 2005 09:32
Postitas Lembit
kas see sama klapp reguleeribki sooja/külma salongiradikas ?

mul tuleb kogu aeg sooja, suvel naca palav sõita ju :)

Postitatud: 19 Juul 2005 11:05
Postitas Jaan
See on jah üks asi mis reguleerib. Kui salongis konsoolil asuvat temperatuuriketast krutid siis peaks see kuidagi ka sellele klapile mõjuma (sinise peal sulgeb ja punase peal avab vastavalt). Muidugi sa võiksid veel kontrollida kas selle temperatuuri regulaatori ketta küljes on üks teatavat sorti tross (armatuuri alla jääb tema) - mis sulgeb ja avab ühte salongiradika peal olevat reguleeritavat katet... nii et seal ühe keeratava lüliti all on nii vaakumi kui ka mehhanilise osa reguleerimine (mis on iseenesest väga kavalasti välja mõeldud). Kui juba soojendussüsteemi lahti otsustad katkuda siis võiks ka ülejäänud vaakumklapid üle vaadata - neid on seal armatuuri all vist 7 - 8 tk. (mida juhitakse elektriliselt armatuuril olevate roheliste nuppude abil. Nojah. Kui klapp ehk membraan või vaakumvoolik läbi ega ta siis sõna ei kuula). See mootoriruumis olev klapp ise on UM-is saadaval ja maksab tema ca. 850.- krooni. Kasutatud korralik leida tuleb odavam loomulikult.

Postitatud: 28 Juul 2005 08:21
Postitas Lembit
Oeh, eile hakkas kast nalja tegema. Maantel hakkasin möödasõitu tegema, aga pidin loobuma kuna kast hakkas "libisema". Tallasin lapatsi põhja, lappas käigud alla aga edasi ei läinud, pöörded põhjas. Jõudsin linna, jäin fooritaha seisma ja vot, enam liikuma ei saa...

On kellelgi nii juhtunud ? Tagurpidi liigub , edaspidi mitte.

Huvitav kas kast lõpetas töölepingu ? Tegu siis automaadiga.

Postitatud: 28 Juul 2005 09:46
Postitas siim528
kui liigub aint tagurpidi ja edasi ei liigu mitte ühegi reziimiga(et kas siis 1,2,3 ega d peal) siis arvatavasti esimese käigu pakk pees. lihtne viga :)

edu.

Postitatud: 28 Juul 2005 11:10
Postitas Jaan
Eelmised omanikud on su automaatkastiga "tõsist vaeva" näinud. A-sidur on nässu keeratud. Selle lased korda teha ja lippab jälle nagu noor jänes. Vihjeks võin öelda, et odavam tuleb uus töötav kast leida. Samas kui plaan masin endale pikemaks ajaks jätta võiks ka remonti kaaluda.

Postitatud: 28 Juul 2005 13:41
Postitas Lembit
ohh jama....

aga kas see on tõesti nii, et lambist annab otsad, kas enne ei hoiata kuidagi ?

niiet kast alt ära siis ?

ma ei julge üldse küsida, palju remont maksma võib minna :)

Postitatud: 28 Juul 2005 16:01
Postitas Jaan
Kui kast väsima hakkab siis see on ikka tunda varem... Loomulikult on võimalik ise alati kaasa aidata. Näiteks kui automaatkastiga autole tühikäigul pöördeid antakse. Ega alati ei tea mis selle viimase hoobi annab. Kasti remont on ikka sinna 7 - 8 tuhande kanti. Olenevalt kohast ja tegijast võib see olla rohkem või vähem. Osad ise olid vist ca. pool sellest hinnast.

Postitatud: 28 Juul 2005 19:10
Postitas siim528
ära jaan nüüd poissi täitsa ära ehmata. kui ikka endal viitsimist, kohta ja tehnilist taipu natukenegi on siis ei ole asi sugugi hull.
mul näiteks on üks kast laiali ja kui sul läheb asendusosa vaja siis anna teada.
esiteks kui leiad garaazi siis kast maha ja vaata sisse. ei ole seal sugugi keerulist midagi uus jupp sisse ja asi jälle korras.
kui kasti hakkad maha võtma siis võiksid muidugi teada anda...näpunäited kuluksid ära :wink:

edu

Postitatud: 29 Juul 2005 08:34
Postitas Jaan
Ei ole plaanis kedagi ehmatada :) Lihtsalt läbikäidud etapp. Loomulikult saab nii mõndagi ka ise tehtud, eriti kui veidike insenerile vajalikku tehnilist taipu ja pealehakkamist :wink: Joonised ja juhendid ette, väike taustauuring mõne asjaga kursis oleva spetsialistiga ja kõik on tehtav. Mõnel autol on kast alt võetud ja remonditud lausa kanalita/tõstukita garaazis "põlve otsas". Ja on nagu uus. Loomulikult pead sa teadma mida teed. Ketaste järjekord, õlisurved jne. asjad on need mida peaks teadma. Asi ei ole tõepoolest nii keeruline... kuid mõne lihtsa asja"kahesilmavahele" jätmisega ei hakka asi lihtsalt tööle nagu peab. Kuskil internetis oli ka BMW automaatkäigukasti 4hp22 remondijuhend olemas (kahjuks ei ole linki käepärast).

Postitatud: 01 Aug 2005 18:32
Postitas e23
Oma e23 l sai kunagi automaatkasti ZF4-HP22 A-siduri kettad ise ära vahetatud, kuna samamoodi ainult tagurpidi käik toimis aga edaspidi mitte. Töö sai teostatud oma garaasis nö põlveotsas ühe nädalavahetusega . Kast sai uue eluvaimu ja maksma ei läinud suurt midagi -UM ist kettad alla 1000 eek ja lisaks uue õli maksumus. Praegu all manual kast :)

Postitatud: 02 Aug 2005 14:31
Postitas Lembit
ok, tänan vihjete eest !

Otsustasin kasti ise maha võtta ja asja uurida kuna 6-7 kilo välja laduda on hetkel ülejõu käiv.

Olen tänulik vihjete eest mida jälgida kasti maha võtmisel !!!

Postitatud: 24 Okt 2005 12:47
Postitas Lembit
no nii jälle liikvel :)

Postitatud: 24 Okt 2005 12:54
Postitas Jaan
Mis selle kastiga oli? Tegid ise ära?

Postitatud: 24 Okt 2005 19:01
Postitas Lembit
ei võtnud ise ette, polnud aega kahjuks.
Märjamaal tehti, esimene sidur oli ära. Öeldi, et midagi on selle kastiga ennem tehtud/remonditud. Maksma läks suts üle 4 kilo.
Tundub nagu vahetaks käike sujuvamalt, aga see võib ka lapsik rõõm olla et auto nüüd jälle liikvel :)

Postitatud: 25 Okt 2005 11:45
Postitas Jaan
Selge. Võib öelda, et mõistliku hinnaga tehti ära. See töökoda annab minu teada ka garantii seega peaks kõik korras olema.

Allpool link galeriisse, tõstsin sinna ühe tagasihoidliku juhendi 4hp22 käigukasti kohta. Hea teada.

http://bmwclassic.ee/323/pudipadi/acj

Postitatud: 04 Nov 2005 13:25
Postitas Lembit
krt, sumps kadus alt ära :(

kas kellelgi on äkki pakkuda sumbutit ?

Postitatud: 04 Nov 2005 13:39
Postitas nuga
Selline kuulutus bmw foorumis, ehk on abi:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=17014

Postitatud: 04 Nov 2005 14:29
Postitas Jaan
Kuidas see juhtus :shock: Aga muidu e23 summuti neljast osast koosneb - leegitorud ja edasi 3erineva suurusega potti. Kõik osad käivad omavahel ilusasti klambritega kokku ja lahti :D