Lempsi 728-83

Foorumiliikmete autod.
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Lempsi 728-83

Postitus Postitas Lembit »

Panen siis enda liikuri kah siia, pildid hiljem...

Tegemist siis e23-ga, 2,8 mootor automaat kast. Auto on sugt kobedas sõidukorras, kere tahaks siit-sealt naca tegemist, aga ei miskit hullu.

Auto sain sõbra käest, tema omakorda teise sõbra käest ja tema sai selle tollioktsionilt :) Auto oli ollist ostes topelt põhjaga, põhja väljalõigates tuli paar plokki vene maksumärkidega sutsu lagedale.

Mõned klõpsud kah :
Pilt
Pilt


Ahjaa, kas teadjad mehed oskavad öelda kus e23-l on salongi radika kraan? Kas kapori all paremal pool ? On see mingi vaakumiga töötav ?


Tervitades,


Hannes
Viimati muutis Lembit, 02 Aug 2005 14:25, muudetud 3 korda kokku.
insenerihakatis
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kraani kui sellist ei ole. On olemas klapp. Selle asukoht on paremal pool mootoriruumis. See on selline... heledamast plastikust vidin kus küljes punane voolik. Töötab vaakumiga. Vahetevahel on see klapp läbi - kummimembraan on sellisel juhul töölepingu lõpetanud.
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

kas see sama klapp reguleeribki sooja/külma salongiradikas ?

mul tuleb kogu aeg sooja, suvel naca palav sõita ju :)
insenerihakatis
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

See on jah üks asi mis reguleerib. Kui salongis konsoolil asuvat temperatuuriketast krutid siis peaks see kuidagi ka sellele klapile mõjuma (sinise peal sulgeb ja punase peal avab vastavalt). Muidugi sa võiksid veel kontrollida kas selle temperatuuri regulaatori ketta küljes on üks teatavat sorti tross (armatuuri alla jääb tema) - mis sulgeb ja avab ühte salongiradika peal olevat reguleeritavat katet... nii et seal ühe keeratava lüliti all on nii vaakumi kui ka mehhanilise osa reguleerimine (mis on iseenesest väga kavalasti välja mõeldud). Kui juba soojendussüsteemi lahti otsustad katkuda siis võiks ka ülejäänud vaakumklapid üle vaadata - neid on seal armatuuri all vist 7 - 8 tk. (mida juhitakse elektriliselt armatuuril olevate roheliste nuppude abil. Nojah. Kui klapp ehk membraan või vaakumvoolik läbi ega ta siis sõna ei kuula). See mootoriruumis olev klapp ise on UM-is saadaval ja maksab tema ca. 850.- krooni. Kasutatud korralik leida tuleb odavam loomulikult.
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

Oeh, eile hakkas kast nalja tegema. Maantel hakkasin möödasõitu tegema, aga pidin loobuma kuna kast hakkas "libisema". Tallasin lapatsi põhja, lappas käigud alla aga edasi ei läinud, pöörded põhjas. Jõudsin linna, jäin fooritaha seisma ja vot, enam liikuma ei saa...

On kellelgi nii juhtunud ? Tagurpidi liigub , edaspidi mitte.

Huvitav kas kast lõpetas töölepingu ? Tegu siis automaadiga.
insenerihakatis
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

kui liigub aint tagurpidi ja edasi ei liigu mitte ühegi reziimiga(et kas siis 1,2,3 ega d peal) siis arvatavasti esimese käigu pakk pees. lihtne viga :)

edu.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Eelmised omanikud on su automaatkastiga "tõsist vaeva" näinud. A-sidur on nässu keeratud. Selle lased korda teha ja lippab jälle nagu noor jänes. Vihjeks võin öelda, et odavam tuleb uus töötav kast leida. Samas kui plaan masin endale pikemaks ajaks jätta võiks ka remonti kaaluda.
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

ohh jama....

aga kas see on tõesti nii, et lambist annab otsad, kas enne ei hoiata kuidagi ?

niiet kast alt ära siis ?

ma ei julge üldse küsida, palju remont maksma võib minna :)
insenerihakatis
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kui kast väsima hakkab siis see on ikka tunda varem... Loomulikult on võimalik ise alati kaasa aidata. Näiteks kui automaatkastiga autole tühikäigul pöördeid antakse. Ega alati ei tea mis selle viimase hoobi annab. Kasti remont on ikka sinna 7 - 8 tuhande kanti. Olenevalt kohast ja tegijast võib see olla rohkem või vähem. Osad ise olid vist ca. pool sellest hinnast.
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

ära jaan nüüd poissi täitsa ära ehmata. kui ikka endal viitsimist, kohta ja tehnilist taipu natukenegi on siis ei ole asi sugugi hull.
mul näiteks on üks kast laiali ja kui sul läheb asendusosa vaja siis anna teada.
esiteks kui leiad garaazi siis kast maha ja vaata sisse. ei ole seal sugugi keerulist midagi uus jupp sisse ja asi jälle korras.
kui kasti hakkad maha võtma siis võiksid muidugi teada anda...näpunäited kuluksid ära :wink:

edu
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ei ole plaanis kedagi ehmatada :) Lihtsalt läbikäidud etapp. Loomulikult saab nii mõndagi ka ise tehtud, eriti kui veidike insenerile vajalikku tehnilist taipu ja pealehakkamist :wink: Joonised ja juhendid ette, väike taustauuring mõne asjaga kursis oleva spetsialistiga ja kõik on tehtav. Mõnel autol on kast alt võetud ja remonditud lausa kanalita/tõstukita garaazis "põlve otsas". Ja on nagu uus. Loomulikult pead sa teadma mida teed. Ketaste järjekord, õlisurved jne. asjad on need mida peaks teadma. Asi ei ole tõepoolest nii keeruline... kuid mõne lihtsa asja"kahesilmavahele" jätmisega ei hakka asi lihtsalt tööle nagu peab. Kuskil internetis oli ka BMW automaatkäigukasti 4hp22 remondijuhend olemas (kahjuks ei ole linki käepärast).
e23
Postitusi: 2
Liitunud: 13 Sept 2004 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas e23 »

Oma e23 l sai kunagi automaatkasti ZF4-HP22 A-siduri kettad ise ära vahetatud, kuna samamoodi ainult tagurpidi käik toimis aga edaspidi mitte. Töö sai teostatud oma garaasis nö põlveotsas ühe nädalavahetusega . Kast sai uue eluvaimu ja maksma ei läinud suurt midagi -UM ist kettad alla 1000 eek ja lisaks uue õli maksumus. Praegu all manual kast :)
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

ok, tänan vihjete eest !

Otsustasin kasti ise maha võtta ja asja uurida kuna 6-7 kilo välja laduda on hetkel ülejõu käiv.

Olen tänulik vihjete eest mida jälgida kasti maha võtmisel !!!
insenerihakatis
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

no nii jälle liikvel :)
insenerihakatis
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Mis selle kastiga oli? Tegid ise ära?
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

ei võtnud ise ette, polnud aega kahjuks.
Märjamaal tehti, esimene sidur oli ära. Öeldi, et midagi on selle kastiga ennem tehtud/remonditud. Maksma läks suts üle 4 kilo.
Tundub nagu vahetaks käike sujuvamalt, aga see võib ka lapsik rõõm olla et auto nüüd jälle liikvel :)
insenerihakatis
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Selge. Võib öelda, et mõistliku hinnaga tehti ära. See töökoda annab minu teada ka garantii seega peaks kõik korras olema.

Allpool link galeriisse, tõstsin sinna ühe tagasihoidliku juhendi 4hp22 käigukasti kohta. Hea teada.

http://bmwclassic.ee/323/pudipadi/acj
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Lembit
Postitusi: 45
Liitunud: 05 Juul 2005 07:32

Postitus Postitas Lembit »

krt, sumps kadus alt ära :(

kas kellelgi on äkki pakkuda sumbutit ?
insenerihakatis
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Selline kuulutus bmw foorumis, ehk on abi:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=17014
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Kuidas see juhtus :shock: Aga muidu e23 summuti neljast osast koosneb - leegitorud ja edasi 3erineva suurusega potti. Kõik osad käivad omavahel ilusasti klambritega kokku ja lahti :D
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Vasta