Jossi 728i -83
Täna kiskusin kõik torustiku lahti, 30% kinnitustest saab veel kasutada, ülejäänd tuleb uued tea...
Kütuse torustiku uue sain doonor bemmi küljest, millel need uued said ala pandud kuu tagasi...
tagasilla juures olevad torud olid kogunisti nii pudedad ,et nii kui puutusin lagunesid juppeks. Esimesed olid aga üpris viisakad.
Mis aga jäi silma. Pidurikettad kõik suht läbi, doonoril uued korralikud all aga se kaugel. Kellegil ehk pakkuda?
Kütuse torustiku uue sain doonor bemmi küljest, millel need uued said ala pandud kuu tagasi...
tagasilla juures olevad torud olid kogunisti nii pudedad ,et nii kui puutusin lagunesid juppeks. Esimesed olid aga üpris viisakad.
Mis aga jäi silma. Pidurikettad kõik suht läbi, doonoril uued korralikud all aga se kaugel. Kellegil ehk pakkuda?
uued torud käes. üle 9 meetri lisaks veel tagumised pidurivoolikud mis samastusid audiga ja maksid vaid 75 egu tükk...
lähipäevad ehk jõuab aretama hakata...
Muidu. Oskab keegi öelda kuidas seda kapoti ja esimese põlle vahelist vahet regullida, Praegu kapotti ülestõstes käib kapoti serv sinna vastu ja kohati juba värv maha tulnud... Kapott ise on juba üsna klaasitihendi peal, seda ettepoole väga ei saa ma arvan lasta...
lähipäevad ehk jõuab aretama hakata...
Muidu. Oskab keegi öelda kuidas seda kapoti ja esimese põlle vahelist vahet regullida, Praegu kapotti ülestõstes käib kapoti serv sinna vastu ja kohati juba värv maha tulnud... Kapott ise on juba üsna klaasitihendi peal, seda ettepoole väga ei saa ma arvan lasta...
torud küljes, kuid suutsin ühel tagumisel supportil nippli sisse ära murda, teisel poolel oli seda juba varem tehtud ilmselt, kuna seal asetses 8ne polt juba... Võtsin siis supportid maha ja ohhoo... parempoolsel tagumisel rattal pole käisipiduri süsteemist haisugi, ei hoobasi ega klotse, no mida perset sellega saavutada on tahetud, ei tea... Varuosa tarnijatelt kuulsin aga, et 81 koos ninaga muutusid ka ketaste suurused ja suppordid. Sai see karm tõde kinnitust kui võrdlesin doonorilt mahakeeratud summortitega valge omi, Valge oamd poole väiksemad, isegi kinnitused teistel kohtadel. Ei teagi mis nüüd saab. Vanema tüübi jupid olid ca 2x kallimad...
Täna sai ka siis esimene sõit masinaga tehtud. No mootor ei käi õieti, 1500-2000 pöördepeal poob hinge kinni. Sõites ei jõudnud teise käiguni. Olin sunnitud masinaga oma pool kilomeetrit vihmase ja pimeda ilmaga ilma tavatulede ja klaasipuhastajateta sõitma. Kust otsida tulede viga?
Põleb vaid üks parempoolne tagatuli, täistuled vilgutades töötavad...
Põleb vaid üks parempoolne tagatuli, täistuled vilgutades töötavad...
Tuled enamjaolt korras, klemmid jms oksüdeerund vaid...
Mootor aga puperdab ikka... pool päeva jantisime mootoriga, mis ei tahtnud käia, lõpptulemus oli see, et kütust oli paagis vähe... Süüde pole veel päris paigas. Mõned silindrid nagu lööks tagasi... Aga mida proovisin?
Kui hakkasin proovima, jagajast küünlajuhtmeid välja võtma, et näha milline silku töötab ja milline mitte. Siis kolme juhtme väljavõtmiselt mootori hääl ei muutunud põrmugi, isegi sädet ei peksnud üle... miks nii?
Mootor aga puperdab ikka... pool päeva jantisime mootoriga, mis ei tahtnud käia, lõpptulemus oli see, et kütust oli paagis vähe... Süüde pole veel päris paigas. Mõned silindrid nagu lööks tagasi... Aga mida proovisin?
Kui hakkasin proovima, jagajast küünlajuhtmeid välja võtma, et näha milline silku töötab ja milline mitte. Siis kolme juhtme väljavõtmiselt mootori hääl ei muutunud põrmugi, isegi sädet ei peksnud üle... miks nii?
sumbutaja sai alt võetud, pükste ja esimese püti ühenduskoht oli läbi mädanend, tuleb uus keevitada. Paari tiiruga mööda auklike teid lõi see ikka väga välja...
Btw kuidas teha kindlaks mootori õlisilindrisse juhtimise süsteemi? nimelt sinine vile taga, töötab tühikäigul kolme pütiga. väljlaske kolde tihendi vahelt oleks nagu õli välja lasknu... Küünlad kõik tahmased...
Btw kuidas teha kindlaks mootori õlisilindrisse juhtimise süsteemi? nimelt sinine vile taga, töötab tühikäigul kolme pütiga. väljlaske kolde tihendi vahelt oleks nagu õli välja lasknu... Küünlad kõik tahmased...
Doonorilt lammutatud kõvasti.
Summutisüsteem, mootor, esiklaas ja muud pudinad said tartu kaasa tiritud...
Uus mootor saab uue tihendiringi, kaane lihvi ja survestamise. Siis kindlam, et ei pea varsti jälle uuesti lahti kangutama...
lisaks tuleb ära vahetada esimene tala, millepeale radikas toetub. See on kõver(kuskil kännus vms käinud) ja nüüdseks täiesti läbi roostetanud...
Summutisüsteem, mootor, esiklaas ja muud pudinad said tartu kaasa tiritud...
Uus mootor saab uue tihendiringi, kaane lihvi ja survestamise. Siis kindlam, et ei pea varsti jälle uuesti lahti kangutama...
lisaks tuleb ära vahetada esimene tala, millepeale radikas toetub. See on kõver(kuskil kännus vms käinud) ja nüüdseks täiesti läbi roostetanud...
Täna käis plokikaas lihvimises. 0,2 võeti maha ''igaksjuhuks'' mootor sai tugeva pesu ning ootame nüüd esmaspäeva mil saabuvad tihendid ning saab hakata motot vaikselt kokku lappima... Mis õli aga sisse kõige paremini sobiks? Samuti ka automaatkasti?
btw kui kellegil kaant vaja lihvida siis väga kõbusa papiga sain kaubale, töö oli odav ja kvaliteetne...
btw kui kellegil kaant vaja lihvida siis väga kõbusa papiga sain kaubale, töö oli odav ja kvaliteetne...
Nii, mootor niipalju koos, et vaja peale tõsta ja siis saab ülejäänud asjad külge keerata. Kokkupanemisel avastasin et 81 ja 83a mootorid on veidi erinevad, Nt nukvõlli hammasratta koja ülemise osa kinnitusaugud ei ole samadel kohtadel jms. Enne pealetõstmist tahaks veel kapotialuse vähe puhtamaks teha ja ehk ka vähe viimistleda. Keegi on miskit värvijäägid sinna kalland( 3 erinevat värvi), siis tala, kuhu radikas toetub külge keevitada ja mootoripealepanekuks ongi kõik valmis...
Mootor peal, kontrollitud vända lõtke- korras; plokikaas käis lihvimises, võeti kontrollmõõt maha(0,05mm), karteri tihend, vända simmerid, plokikaane tihend, sisselaske tihendid, väljalaske tihendid, klapisääre tihendid, klapid sooveldatud.
Mootoriruum niipalju koos, et vaja vaid jagaja külge panna.
Väljalaske torustik koos püttidega sai pritsitud, keevitatud ja värvitud.
Siis selgus aga kurb tõsisiasi. Korjasin ma kokku kahest autost korralikumad jupid. Koodijärgi võiks kõik samad olla, aga ilmselt paarikümne aasta jooksul ikkagi moditud, ma loll ei katsetand ka ennem. Nüüd oligi nii et leegitorud erinevad, esimene pütt ei istund otsa.
tööd jagub aga vaja talverallile jõuda, see aasta aega napib, kuid uuel aastal loodan kiirelt modima hakata.
hmm.. ja mis veel... käisin huvipärast radikat testimas parandaja juures, kästi minema visata see:)
Polnud ma selle masinaga kuiva ilmaga sõitnud, seega neid õrnu immitsusi ei näinudki.
Joosep.
Mootoriruum niipalju koos, et vaja vaid jagaja külge panna.
Väljalaske torustik koos püttidega sai pritsitud, keevitatud ja värvitud.
Siis selgus aga kurb tõsisiasi. Korjasin ma kokku kahest autost korralikumad jupid. Koodijärgi võiks kõik samad olla, aga ilmselt paarikümne aasta jooksul ikkagi moditud, ma loll ei katsetand ka ennem. Nüüd oligi nii et leegitorud erinevad, esimene pütt ei istund otsa.
tööd jagub aga vaja talverallile jõuda, see aasta aega napib, kuid uuel aastal loodan kiirelt modima hakata.
hmm.. ja mis veel... käisin huvipärast radikat testimas parandaja juures, kästi minema visata see:)
Polnud ma selle masinaga kuiva ilmaga sõitnud, seega neid õrnu immitsusi ei näinudki.
Joosep.
Täna lõpuks tegi masin ka häält. Kauaoodatud radikas on oma kohale naasnud, vahepeal miskit tõttu andis saba kommutaator. Ilmselt tahab vahetust bensu tagasivoolu klapp, mis ilma vaakumita vahepeal bensu läbi lasi. Vaja veel süüde paika panna, lisaks miskipärast tuurid maru peal, miks? jagajat keerates see asi ei muutu...
see nädal vaja jõuda arki selle masinaga, niiet tempo peal...
see nädal vaja jõuda arki selle masinaga, niiet tempo peal...