Sysi 518 e12 '80
Sysi 518 e12 '80
Ühel päeval sattusin sirvima mulle juba tuttavat e21.ee foorumit. Lisaks hulgale teistele kuulutustele jäi silma üks kuulutus, kus müügiks pakuti e12 518.
Kõikidesse e28 müügikuulutustesse, rääkimata siis e12 müügikuulutustest suhtun ma väga väga skeptiliselt. Reeglina õnnevalemit need kuulutused endis ei kätke.
See kuulutus oli teistmoodi. Mitte küll 100% enneolematu, kuid teistmoodi. Piltidel paistis selline e12, mida võiks lausa vaatama minna. Mõeldud-tehtud, helistasin müüjale ja mõni aeg hiljem sõitsin oma üdini kaasaegse ´88 525 e34'ga mööda Harjumaa halvemaid ja paremaid teid.
Kohale jõudes ootas müüja meid juba hoovis. Astusime sisse. Autole järjest lähemale... Huvitav - kas auto on tõesti sellises korras?
Ahaa, istmekatted. Ju siis on e12-omaselt istmed puru ja katted peale pandud. Müüja aga arvas, et istmed on terved - sest ta pani need katted sinna peale juba siis, kui ta selle auto 15 aastat tagasi ostis. Hmm, katsume käega katete alt - tõesti - tundub nagu korras. Paraku olid katted nii hästi pandud, et nende ära võtmine kohapeal ja kiiresti polnud võimalik. Okei. Tiir autole peale - näha on, et seda autot on värvitud. "Jah," vastab müüja "Kui auto sai Eestisse toodud, sai see üleni üle värvitud ja kere peale värvimist kerevahaga konserveeritud." Kiire pilk usteääretesse ja mujale - tõesti - puudub igasune "pemmiomane" uste altäärte rooste. Kabinetist hakkas kohe silma originaalraadio ning mapp uksetaskus, kus peidus kõik selle auto saladused. Kasutusjuhend, raadio kasutusjuhend, serviseraamat, arved, BMW-Europa servisekaart, originaal lisavarustuse kataloog ja palju muud põnevat.
Hmm. Huvitav, kas see auto käima ka läheb ja kuidas ta töötab. "Just läks, ajasin garaazhist välja" vastas müüja. Kerge poolring võtmega süütelukus ja auto töötab. Ja töötab väga hästi. Ülevaatuseta ja kindlustusega muidugi proovisõidust midagi väga välja ei tule, mõtlesin, aga siiski, kohalikel tänavatel sai tehtud väike ring. Ilus! Auto toimetab nagu peab, vaikselt, sujuvalt, ilma ühegi kolina ega naginata. Hea küll, auto tagasi hoovi ja lubasin mõelda.
Miks mõelda. Ma tegelikult siiamaani mõtlen. Ja mitte, et kas oleks pidanud selle auto ostma, vaid miks. Mul on nüüd 5 autot. Täna on nendest kõik 5 ka kindlustatud ja sõidukorras. Mõelda tuli siis - ja tuleb ka praegu - et kas mul on ikka seda autot vaja. Noh, reaalsus on see, et pole. Aga teisipidi - e12, kõige esimene viies seeria, on selline auto, mida praegu mitte omades arvatavasti see enam ei õnnestukski.
2 nädalat peale vaatamas käimist jäi pilk taas foorumile. Selgus, et omanik on autole teinud ka TÜV ja kindlustuse. Sealjuures on auto ka saanud korra korduva, kuna üks pidur ei toimetanud nii, nagu kõrgklassi sedaanile kohane.
Helistasin uuesti omanikule. Peas salakaval plaan hinda kuigipalju alla rääkida ja siis teha see emotsionaalne ja täiesti ebaratsionaalne ost. Hinna osas kokkulepet ei sündinud - olgu etteruttavalt öeldud, et ka uuesti kohale minnes mitte. Võtsin 2 tundi mõtlemisaega, sõin kõhu täis maitsvaid kotlette ja mõtlesin ja mõtlesin ja mõtlesin.
Okei, võtan!
Ja siin ta on.
Salongipilti on pimedas raske teha ning õige värv on näha kõrvalistuja uksepolstril (umbes). Samuti märkate kindlasti, et ma võtsin kõik "ilukilbid" täna ükshaaval ette ja poleerisin käia peal läikima
Juhipoolse tagatiiva värviparandused on samuti teile välja toodud. See ongi üks kõige "koledam" koht, kuigi päevavalges on seda vaevu märgata.
Kõigi selle postituse fotode autor on Ingmar.
Kõikidesse e28 müügikuulutustesse, rääkimata siis e12 müügikuulutustest suhtun ma väga väga skeptiliselt. Reeglina õnnevalemit need kuulutused endis ei kätke.
See kuulutus oli teistmoodi. Mitte küll 100% enneolematu, kuid teistmoodi. Piltidel paistis selline e12, mida võiks lausa vaatama minna. Mõeldud-tehtud, helistasin müüjale ja mõni aeg hiljem sõitsin oma üdini kaasaegse ´88 525 e34'ga mööda Harjumaa halvemaid ja paremaid teid.
Kohale jõudes ootas müüja meid juba hoovis. Astusime sisse. Autole järjest lähemale... Huvitav - kas auto on tõesti sellises korras?
Ahaa, istmekatted. Ju siis on e12-omaselt istmed puru ja katted peale pandud. Müüja aga arvas, et istmed on terved - sest ta pani need katted sinna peale juba siis, kui ta selle auto 15 aastat tagasi ostis. Hmm, katsume käega katete alt - tõesti - tundub nagu korras. Paraku olid katted nii hästi pandud, et nende ära võtmine kohapeal ja kiiresti polnud võimalik. Okei. Tiir autole peale - näha on, et seda autot on värvitud. "Jah," vastab müüja "Kui auto sai Eestisse toodud, sai see üleni üle värvitud ja kere peale värvimist kerevahaga konserveeritud." Kiire pilk usteääretesse ja mujale - tõesti - puudub igasune "pemmiomane" uste altäärte rooste. Kabinetist hakkas kohe silma originaalraadio ning mapp uksetaskus, kus peidus kõik selle auto saladused. Kasutusjuhend, raadio kasutusjuhend, serviseraamat, arved, BMW-Europa servisekaart, originaal lisavarustuse kataloog ja palju muud põnevat.
Hmm. Huvitav, kas see auto käima ka läheb ja kuidas ta töötab. "Just läks, ajasin garaazhist välja" vastas müüja. Kerge poolring võtmega süütelukus ja auto töötab. Ja töötab väga hästi. Ülevaatuseta ja kindlustusega muidugi proovisõidust midagi väga välja ei tule, mõtlesin, aga siiski, kohalikel tänavatel sai tehtud väike ring. Ilus! Auto toimetab nagu peab, vaikselt, sujuvalt, ilma ühegi kolina ega naginata. Hea küll, auto tagasi hoovi ja lubasin mõelda.
Miks mõelda. Ma tegelikult siiamaani mõtlen. Ja mitte, et kas oleks pidanud selle auto ostma, vaid miks. Mul on nüüd 5 autot. Täna on nendest kõik 5 ka kindlustatud ja sõidukorras. Mõelda tuli siis - ja tuleb ka praegu - et kas mul on ikka seda autot vaja. Noh, reaalsus on see, et pole. Aga teisipidi - e12, kõige esimene viies seeria, on selline auto, mida praegu mitte omades arvatavasti see enam ei õnnestukski.
2 nädalat peale vaatamas käimist jäi pilk taas foorumile. Selgus, et omanik on autole teinud ka TÜV ja kindlustuse. Sealjuures on auto ka saanud korra korduva, kuna üks pidur ei toimetanud nii, nagu kõrgklassi sedaanile kohane.
Helistasin uuesti omanikule. Peas salakaval plaan hinda kuigipalju alla rääkida ja siis teha see emotsionaalne ja täiesti ebaratsionaalne ost. Hinna osas kokkulepet ei sündinud - olgu etteruttavalt öeldud, et ka uuesti kohale minnes mitte. Võtsin 2 tundi mõtlemisaega, sõin kõhu täis maitsvaid kotlette ja mõtlesin ja mõtlesin ja mõtlesin.
Okei, võtan!
Ja siin ta on.
Salongipilti on pimedas raske teha ning õige värv on näha kõrvalistuja uksepolstril (umbes). Samuti märkate kindlasti, et ma võtsin kõik "ilukilbid" täna ükshaaval ette ja poleerisin käia peal läikima
Juhipoolse tagatiiva värviparandused on samuti teile välja toodud. See ongi üks kõige "koledam" koht, kuigi päevavalges on seda vaevu märgata.
Kõigi selle postituse fotode autor on Ingmar.
-
- Postitusi: 858
- Liitunud: 02 Veebr 2005 23:47
- Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit
- Kontakt:
Mõne sõnaga ka tegemist vajavatest asjadest - mida on üllatavalt vähe
1) Porimatid vahetada originaalide vastu
2) Genekas vahetada - peal on isearetatud pingeregulaatoriga variant.
3) Starter maha võtta - u pooltel kordadel ei võta järgi. Lahenduseks on see, kui akult otse tõmbereleele juhtmega voolu anda. Samas vool tuleb ka süütelukust tuleva tõmberelee juhtme otsa. Mine võta kinni, milles asi. Nädalavahetusel võtame maha ja vaatame üle.
4) Armatuuris mõned pirnid vahetada.
5) Tuuningut eemaldada, õnneks on kõik väga ilusti tuunitud ja ilma mingite kruvi jms aukudeta
1) Porimatid vahetada originaalide vastu
2) Genekas vahetada - peal on isearetatud pingeregulaatoriga variant.
3) Starter maha võtta - u pooltel kordadel ei võta järgi. Lahenduseks on see, kui akult otse tõmbereleele juhtmega voolu anda. Samas vool tuleb ka süütelukust tuleva tõmberelee juhtme otsa. Mine võta kinni, milles asi. Nädalavahetusel võtame maha ja vaatame üle.
4) Armatuuris mõned pirnid vahetada.
5) Tuuningut eemaldada, õnneks on kõik väga ilusti tuunitud ja ilma mingite kruvi jms aukudeta
Palju õnne.
Üks tõsiseltvõetav E12 viimase aja pakkumistes (mida on E12 puhul ikka väga palju viimasel ajal ).
Vähemalt on see auto sul nüüd olemas. Hiljem taolise leidmine Eestimaa pinnalt on väga keeruline.
Otsest vajadust ei ole, aga samas "igaks juhuks" võiks osta . Mis seal ikka kaua mõelda .
Lisavarustuse kataloogide ja voldikute kohta sooviks isegi lähivõtteid näha või kunagi kuskil sirvida.
Üks tõsiseltvõetav E12 viimase aja pakkumistes (mida on E12 puhul ikka väga palju viimasel ajal ).
Vähemalt on see auto sul nüüd olemas. Hiljem taolise leidmine Eestimaa pinnalt on väga keeruline.
Otsest vajadust ei ole, aga samas "igaks juhuks" võiks osta . Mis seal ikka kaua mõelda .
Lisavarustuse kataloogide ja voldikute kohta sooviks isegi lähivõtteid näha või kunagi kuskil sirvida.
e28 528iA '84
Tuleb välja, et see E12 on isegi parem, kui reklaamitud. Tuli ka endal väga ebaratsionaalne mõte see auto ära osta, paraku asi niikaugele ei jõudnud. Aga hea näha, et auto sattus headesse kätesse, ega selliseid enam naljalt ei leia...ka väljaspool Eestit.
Edu!
Edu!
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Logarid on tuuninguelement. Nende eemaldamise kahjuks räägib aga võimalus minna www.automoto.ee tiimi poolt korraldatavale talverallile.
Inetud on nad jah, eemaldamise osas veel päris kindel pole.
Inetud on nad jah, eemaldamise osas veel päris kindel pole.
Nii, töine päev Maski ja Nugaga seljataga.
Aeg-ajalt ilmnenud probleem, et auto ei võta starterit taha oli seotud ise paigaldatud signalisatsiooni ja immobilaiseriga. Ajasime "kala" mööda ahelat taga ja lõpuks ühendasime juhtmed nii nagu originaalis. Ja auto käib ka nii nagu originaalis nüüd
Lisaks sai maha võetud zhiguli pingeregulaator, kõrvaldatud üle keskmise palju tuuningut, paigaldatud e21 originaal kummimatid (e28 omad on tegelt samad kui e12 - seega otsin endiselt originaale), keskkonsooli võtsime välja ja vahetasime taustvalgustuse pirnid ära.
Kõvasti oli ka spreivärvi erinevate plastikdetailide peal, mida sai atsetooniga puhastatud. Seda tööd on veel.
Ahh, jah, mõnus auto. Isegi e61-vennad tõmbavad teelt kõrvale, kui mina e12'ga tulen (tervitame Hassot)
Aeg-ajalt ilmnenud probleem, et auto ei võta starterit taha oli seotud ise paigaldatud signalisatsiooni ja immobilaiseriga. Ajasime "kala" mööda ahelat taga ja lõpuks ühendasime juhtmed nii nagu originaalis. Ja auto käib ka nii nagu originaalis nüüd
Lisaks sai maha võetud zhiguli pingeregulaator, kõrvaldatud üle keskmise palju tuuningut, paigaldatud e21 originaal kummimatid (e28 omad on tegelt samad kui e12 - seega otsin endiselt originaale), keskkonsooli võtsime välja ja vahetasime taustvalgustuse pirnid ära.
Kõvasti oli ka spreivärvi erinevate plastikdetailide peal, mida sai atsetooniga puhastatud. Seda tööd on veel.
Ahh, jah, mõnus auto. Isegi e61-vennad tõmbavad teelt kõrvale, kui mina e12'ga tulen (tervitame Hassot)
Võis võis, käisin esivanematel külas
Ühtlasi sai Kerttu (minu südamedaam) esimest korda elus sõita ilma roolivõimendita autoga. Olgu veel öeldud, et lisaks puuduvale võimendusele pidi ta toime tulema ka manuaalkastiga (igapäevaselt ta "trenazhööri" ei tarbi). Sai täitsa kenasti hakkama - mis teisipidi kinnitab ka minu eelnevat lauset, et see auto sõidab nagu uus.
Täna käisin kroomdetailid kroomipastaga üle (sai parem küll), pesin ära armatuuri - uksepolstrid, mis olid pika garaazhis seismisega suht ära määrdunud. Võtsin maha ka õhufiltri kopsiku kaane ja käisin liivapaberiga kergelt üle ning värvisin ära. Üritasin ka leida linnapealt kleepse velje keskmistele kapslitele kuid edutult.
Ühtlasi sai Kerttu (minu südamedaam) esimest korda elus sõita ilma roolivõimendita autoga. Olgu veel öeldud, et lisaks puuduvale võimendusele pidi ta toime tulema ka manuaalkastiga (igapäevaselt ta "trenazhööri" ei tarbi). Sai täitsa kenasti hakkama - mis teisipidi kinnitab ka minu eelnevat lauset, et see auto sõidab nagu uus.
Täna käisin kroomdetailid kroomipastaga üle (sai parem küll), pesin ära armatuuri - uksepolstrid, mis olid pika garaazhis seismisega suht ära määrdunud. Võtsin maha ka õhufiltri kopsiku kaane ja käisin liivapaberiga kergelt üle ning värvisin ära. Üritasin ka leida linnapealt kleepse velje keskmistele kapslitele kuid edutult.