BMW 323i Edition S, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Üritaks sügisest siia teemasse jälle elevust tekitada ja mõneks ajaks seisma jäänud projekti uuesti käima lükata. Eesmärk on 2007 kokkutulekule juba 323i'ga ilmuda :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Vahepeal toimunust siis :)
Esiteks on praeguseks varutud suur hulk vajaminevaid juppe

Uued roolikardaanid. Roolisüsteemi ei taha mingisugust lõtku:
Pilt

Veel roolisüsteemi juppe. Ühel detailil on pika laos ootamise peale isegi rooste peale tulnud :oops: See viga sai muidugi parandatud.
Pilt

Ja loomulikult lasin ka roolilati ära taastada. Nüüd peaks asi tihedalt ja lõtkuvabalt kestma 8) Roolilatiga seoses oli selline seik, et remonija arvas miskipärast, et bmw originaal õlitorude stutserid pole küllalt head ja toppis sinna mingid audi junnid :evil: Panin garaazis õiged asjad tagasi :twisted: ... ja ka roostes keskosa sai endale ilusa mattmusta katte:
Pilt
Pilt

Uued bensiinipaagid. Siiamaani on kõik mu haininad olnud lekkivate kütusepaakidega. Ei taha enam, mulle meeldib paak kurguni täis võtta :D
Pilt

Kütuseetteandesüsteemi oluline osa - pumbakobakas, nagu ma teda kutsun - sai täiesti uus. Alles neu und original 8)
Pilt
Pilt

Vana pumbakobaka jäänused... võin soovijatele maha müüa :lol:
Pilt

Järgmise olulise sammuna sai ette võetud salongiahju renoveerimine. Esinevalt baurist polnud siin uut radikat vaja osta. Vana oli veel väga korralik, piisas ainult väikesest puhastusest. Küll aga said uue katte kõik porolooniga kaetud klapid ning muretsetud uus ventilaatori mootor:
Pilt
Pilt
Pilt

Salongiosa komplekteerimist alustasin pedalbox'i taastamisega:
Pilt

... ja sellega seonduvalt ka roolisamba taastamisega. Need on vist sellised asjad, millele muidu tähelepanu ei pöörata ja tõtt-öelda ega seal ka midagi eriti kuluvat ei ole, aga... igatahes mina tegin nii:
Pilt
Pilt
Pilt

Kõhualusega jätkates sai ka varutud uus summutisüsteem. Selle paigaldamisega peab siiski veel natuke ootama, aga vähemalt on ta olemas ja ei pea muretsema, kas seda hiljem saada on.
Pilt

Lisaks eluliselt tähtsatele asjadele sai muretsetud ka midagi sellist, mis on niiöelda kirss koogi tipus :D Originaalsete kleepsude komplekt:
Pilt
Viimati muutis nuga, 11 Nov 2006 14:33, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

See on ikka väga tase, way to go kõigile autotaastajatele. Kui saladus pole, siis kuskohas roolilatti taastati ja mis selline töö ka maksab?
635csi
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Iff kirjutas:Kui saladus pole, siis kuskohas roolilatti taastati ja mis selline töö ka maksab?
Roolilati remont tehti sellises kohas nagu http://www.autodiagnostika.ee/.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Edasi...

Panin paika tuleseina seespoolse müramati, seejärel salongiahju ja alustasin ka põhijuhtmepuu paigaldamisega. E21'e elektrisüsteem on muideks mõnusalt lihtne :) Ahju paigaldamisega oli seevastu tükk pusimist, et ta korrektselt ja tihedalt paika saada
Pilt
Pilt

Tuleseina mootoripoolne matt ei olnud taaskasutatav, seega läks sinna täiesti uus matt:
Pilt
Pilt

Peale mati paigaldamist läks paika värske olemise saanud pidurivõimendi:
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

323i Edition S / Zwölf punkte :)

Postitus Postitas Jaan »

8) 8) 8) 8) 8)
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Töö käib mitmel rindel :D

Istmetele sai muretsetud uus katteriie:
Pilt
Pilt

Vana kate maha, uus peale 8)
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Veel detaile:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Uue aasta alguses on plaanis Siimu abiga masin lõplikult ära värvida :D
Värv tuleb siis selline, et küljerandist allapoole jääv osa tuleb graphit metallic, ülespoole jääv osa ascotgrau metallic. Pesin nüüd masina peale ca 2 aastast garaažis tolmamist ka puhtaks ja tuli välja, et eeltöö ja eelvärv said ikka päris korralikult tehtud, ajaga midagi hullu välja ei tulnud 8)
Pilt
Pilt

Kuna varsti tuleb masinat liigutada, siis panin käsipidurisüsteemi kokku. Ega sinna vanadest juppidest midagi ei jäänudki. Üritasin küll osasid juppe galvaanikaga päästa, aga kvaliteetse tulemuse nimel sai siiski uued jupid muretsetud:
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Mässasin täna piduritorudega. Komplekt bmw originaal torusid oli juba varem valmis varutud, nüüd oli vaja selgitada milline toru kuhu käib ja kuidas see toru painutada. Painutamise tegin näpuvahel ja abinõuna kasutasin pisut kuumapuhurit. Üldiselt jäi tulemus väga korrektne :) Natuke rohkem oli pusimist pikemate torudega, mis sai õnneks vana toru järgi painutada. Selleks hakkasit uut toru otsast painutama ja et asi vanaga identne tuleks, siis teipisin torud kokku.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

võiks öelda, et sa oled lausa haige vend :D

Väga tore on vaadata sellist puhast riistapuud...
kiire-lauri
Postitusi: 31
Liitunud: 07 Juun 2005 22:11
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas kiire-lauri »

raha vist muuks ei jätku ja aega sammuti.Aga jah kui bemm valmis saab siis peaks nagu uus olema.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Sellest tasemest paremat pole peaaegu, et võimalik saavutada, lihtsalt super. Kui nüüd auto valmides odomeetrit 0 peale ei keera olen ma pahane :P
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Ma arvan, et see ongi nuga eesmärk, et ehitada omale poeuus e21 8) . Auto nagu otse tehasest, või paremgi veel 8) . Kui valmis saab, siis teeb ikka kadedaks küll.
E34 & E32
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

omega kirjutas:Ma arvan, et see ongi nuga eesmärk, et ehitada omale poeuus e21 8) . Auto nagu otse tehasest, või paremgi veel 8) . Kui valmis saab, siis teeb ikka kadedaks küll.
Noh, kindlasti ei tule ta parem kui tehasest. Eelkõige kere poolest. Uus kere on oma korrosioonikindluselt ja jäikuselt kindlasti kordades parem kui minu taastatud kere. Kui ostaks täiesti uue kere, siis saaks väita, et masin on nagu otse tehasest :) Uue masinaga saaks soolatud teid vältides ikka aastakümneid probleemideta liigelda, taastatud kere samas annab oluliselt kiiremini järgi ja hakkab uuesti roostetama. Kurb, aga tõsi :cry:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

kiire-lauri kirjutas:raha vist muuks ei jätku ja aega sammuti.
Ei ütleks nii. Keskmine eestlane kulutab nädalas kordades rohkem aega telerivaatamisele, kui mina garaažis veedan. See teeb siis praeguse intensiivse tegutsemise juures 2 õhtut nädalas, 3-5 tundi kord.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

raunz kirjutas:Kui nüüd auto valmides odomeetrit 0 peale ei keera olen ma pahane :P
Ei keera. Ostan uue :lol:
Nali :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Tagumised pidurisadulad on nüüd siis valmis :D
Sadulad sai liivapritsitud ja värvitud, külge läksid uued mansetid, klotsid, nende paigalduskomplektid ja õhutusniplid.
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
svenk
Postitusi: 35
Liitunud: 08 Jaan 2006 19:10

Postitus Postitas svenk »

Väga ilus töö!
Kasutaja avatar
indrek
Postitusi: 251
Liitunud: 08 Okt 2004 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas indrek »

Kas supportid ja sillaosad värvisid pulbervärviga?Ise pulbritega tegelen,sellest ka küsimus ajendatud.
EX M535i 1985.
Vasta