BMW 750 iL (highline) 92a - Smurff
BMW 750 iL (highline) 92a - Smurff
Teen rahva tungival soovil ka oma teise auto jaoks teema siia ära, et siis asja huvilistel hea jälgida tegemisi ja muutusi auto juures.
Autost lähemalt
------------------
Tegemist siis 92a BMW 750 iL -iga. Kaasas oleva servic raamatu järgi vuhas auto kuni 2004 aastani veel baieri maal ringi, siis rändas ta Läti vabariiki, kust edasi rändas ta 2007 aastal Eestisse. Lisadest on loomulikult peal kõik, mis ühel keskmisest suurema varustusega 750 peal tavaliselt on. Spetsiaalselt tasuks välja tuua ehk tagumised elektri istmed, tagumised istme soojendused, pakettklaasid, softclose bagass, elektriliselt ära keerav keskmine peegel, mäluga juhiiste jne.
Ostmine
---------
Auto ei jõudnud veel korralikult sõitma hakatagi kui selle eelmine omanik autoliikude peo öösel sellega seadusesilmale vahele jäi ja lubadetta sõidu eest trahvi kaela sai. Selle tulemusena jäi masin seisma ning seisis aastakese, kuni lõpuks 2008 oktoobris tulin mina ja ostsin ta ära.
Esmased tegemised
-----------------------
Kuna eelmine (eesti väike linnas elav soome ehitustöölisest omanik) polnud autoga eriti hoolas, oli tekkinud palju väikseid, kuid minule olulisi vigu. Juhiistme raam oli pooleks murdunud ühelt poolt, eest stange alt puudusid mõlemad 750-ile iseärased alumised nurgad, esitulede asemel olid mingid jubedad angel-eyes hakataised, tagumistel el. istmetel olid osad lüliti nupud puudu jne. Sai korra UM-i külastatud ja vajalikud asjad olid nädala pärast juba olemas.
Tegemisi veel:
-------------------
*Auto alla piiludes tõdesin, et katte pole all, leidsin õnneks peagi 100 euriga väga vähe kasutatud katalüsaatorid.
*Kiskusin maha sisselaske kolled ja vahetasin küünlad ära ja mõned tihendid (kollede ja el. gaaside vahelised ja klapikambrikaane tihendid ja paar vaakumi jaoks vajalikku kummi rõngast).
*Vahetasin 15 tollised veljed 18 tolliste vastu.
*Peale seda väikest hooldus oli vasakpoolse nn nuka andurit "asendav" küünlajuhe halvaks läinud ja suure hurraaga hakkas tööle ainult parem poolne mootori osa. Sellega sai ikka palju vaeva nähtud, et viga kõrvaldada. Kuu aega järjest iga õhtu rahutult 4 -5 tundi garaasis veedetud. Kõik mis vähegi vahetada ja kontrollida andis käisin läbi. Lahendus tuli sealt kust kõige vähem oskasin oodata - küünlajuhtme ümber olev "infolugeja" oli peetis. Sain kasutatud juhtme asemele, vahetasin ja ülla ülla...tööle hakkas terve mootor. Sellega oli asi lahendatud.
*Vahetasin mehaanilise roolisamba elektrilise vastu.
*Ostsin ebayst highline-i sisu, millel plaanin viimse kui lisa tööle panna ja autosse sisse laduda. Algul arvasin, et kaasa tuleb see, mis oli ainult pildil, aga ei - sakslane pani kaasa kõik asjad, mis highline-i puudutab. Istmed, terve auto elektriskeemi (millest küll üks oluline osa on puudu, aga saab hakkama - juba tellisin vaja mineva kaabli ära), terve esimese ahju (kuna highline-l on esimene ahi ka erinev võrreldes tavalise 750 ahjuga), tagumise ahju, highline-i kondipumba, mis on ka erinev tavalise omast ja teise geneka, mis saab kondipumbalt käivituse. Isegi oli kere küljest lahti lõigatud tükike kardaanitunnelit kus küljes on kõrvad, mida highline-i sisu sisse pannes vaja läheb ja mida tavalisel iL kerel pole. Muidugi on telefonid ja Becker Mexico tagumine makk, lauad ja jalatoed ja muud sellised asjad ka olemas.
Teen mõned klõpsud ka lähi-ajal
Ja uute üllatustega hoian teid ka kursis !
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline
Autost lähemalt
------------------
Tegemist siis 92a BMW 750 iL -iga. Kaasas oleva servic raamatu järgi vuhas auto kuni 2004 aastani veel baieri maal ringi, siis rändas ta Läti vabariiki, kust edasi rändas ta 2007 aastal Eestisse. Lisadest on loomulikult peal kõik, mis ühel keskmisest suurema varustusega 750 peal tavaliselt on. Spetsiaalselt tasuks välja tuua ehk tagumised elektri istmed, tagumised istme soojendused, pakettklaasid, softclose bagass, elektriliselt ära keerav keskmine peegel, mäluga juhiiste jne.
Ostmine
---------
Auto ei jõudnud veel korralikult sõitma hakatagi kui selle eelmine omanik autoliikude peo öösel sellega seadusesilmale vahele jäi ja lubadetta sõidu eest trahvi kaela sai. Selle tulemusena jäi masin seisma ning seisis aastakese, kuni lõpuks 2008 oktoobris tulin mina ja ostsin ta ära.
Esmased tegemised
-----------------------
Kuna eelmine (eesti väike linnas elav soome ehitustöölisest omanik) polnud autoga eriti hoolas, oli tekkinud palju väikseid, kuid minule olulisi vigu. Juhiistme raam oli pooleks murdunud ühelt poolt, eest stange alt puudusid mõlemad 750-ile iseärased alumised nurgad, esitulede asemel olid mingid jubedad angel-eyes hakataised, tagumistel el. istmetel olid osad lüliti nupud puudu jne. Sai korra UM-i külastatud ja vajalikud asjad olid nädala pärast juba olemas.
Tegemisi veel:
-------------------
*Auto alla piiludes tõdesin, et katte pole all, leidsin õnneks peagi 100 euriga väga vähe kasutatud katalüsaatorid.
*Kiskusin maha sisselaske kolled ja vahetasin küünlad ära ja mõned tihendid (kollede ja el. gaaside vahelised ja klapikambrikaane tihendid ja paar vaakumi jaoks vajalikku kummi rõngast).
*Vahetasin 15 tollised veljed 18 tolliste vastu.
*Peale seda väikest hooldus oli vasakpoolse nn nuka andurit "asendav" küünlajuhe halvaks läinud ja suure hurraaga hakkas tööle ainult parem poolne mootori osa. Sellega sai ikka palju vaeva nähtud, et viga kõrvaldada. Kuu aega järjest iga õhtu rahutult 4 -5 tundi garaasis veedetud. Kõik mis vähegi vahetada ja kontrollida andis käisin läbi. Lahendus tuli sealt kust kõige vähem oskasin oodata - küünlajuhtme ümber olev "infolugeja" oli peetis. Sain kasutatud juhtme asemele, vahetasin ja ülla ülla...tööle hakkas terve mootor. Sellega oli asi lahendatud.
*Vahetasin mehaanilise roolisamba elektrilise vastu.
*Ostsin ebayst highline-i sisu, millel plaanin viimse kui lisa tööle panna ja autosse sisse laduda. Algul arvasin, et kaasa tuleb see, mis oli ainult pildil, aga ei - sakslane pani kaasa kõik asjad, mis highline-i puudutab. Istmed, terve auto elektriskeemi (millest küll üks oluline osa on puudu, aga saab hakkama - juba tellisin vaja mineva kaabli ära), terve esimese ahju (kuna highline-l on esimene ahi ka erinev võrreldes tavalise 750 ahjuga), tagumise ahju, highline-i kondipumba, mis on ka erinev tavalise omast ja teise geneka, mis saab kondipumbalt käivituse. Isegi oli kere küljest lahti lõigatud tükike kardaanitunnelit kus küljes on kõrvad, mida highline-i sisu sisse pannes vaja läheb ja mida tavalisel iL kerel pole. Muidugi on telefonid ja Becker Mexico tagumine makk, lauad ja jalatoed ja muud sellised asjad ka olemas.
Teen mõned klõpsud ka lähi-ajal
Ja uute üllatustega hoian teid ka kursis !
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline
850Ci
Eile sai armatuurlaud välja võetud. Tundus algul suhteliselt suur töö, kuid ega väga kaua ei läinudki aega. Tsirka tunnike sai möllatud sellega. Nüüd lähi-päevil võtan ahju ette. Vana ahi välja ja uued sisse. Enne panen maas highline-i ahjud oma vahel klappima, tellin uued rõngastihendid kõigile ahju torudele, surevestan igaks juhuks salongiradikad ka ära, et vaadata kas ikka peavad ilusti ja siis võib alata kokku panemine. Ah jaa, üks kaabel ka veel ebayst tulekul tagumise ahju jaoks.
Mõned pildid tegemistest:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/aay
Mõned pildid tegemistest:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/aay
850Ci
Highline oli jah ainult L - kerel. Selline sisu ilmub tavaliselt korra aastas ebaysse müüki ja hinnad on olnud erinevad (vahest tiba odavamalt, teine kord jälle sutsu kallimalt, oleneb ka komplektsusest). Kui palju sisu eest maksin? Vastuseks ütlen, et highline-i sisu alla pandud raha eest oleks saanud osta 800 liitrit bensiiniander kirjutas:Kui väga suur saladus pole siis mis hinnaklassi see highline sisu jääb kui saksast/ebayst osta ?
Tahaks millalgi endale ka sellist sisu aga Eestis võib ühekäe sõrmedel ilmselt lugeda autosid millel see sees.
Tehti seda ainult L kereversioonile või tavakerele ka
850Ci
Niisiis natuke tööd ja ahi käes . Salongi poolse lahti laskmisega väga probleeme polnud, kuid suur vaev oli kapoti alt (mootori ja torpeedo) seina vahelt lahti lasta kolme ahju sisse minevat vollat. See vast nõudis kõige suurema aja selles töös. Aga kui sai eemaldatud kõik ette jääv kraam, siis sai ka neile lõpuks ligi. Keegi meistrimees oli punase silikooniga ahjuradika külge minevaid torusid tihendanud (ilmselt lätlased). Uued tihendid UM-ist käes juba.
Mõned klõpsud ka :
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/abh
Mõned klõpsud ka :
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/abh
850Ci
Eile saabus kaua oodatud 1000.- kroonine tagumise ahju juhe
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/abm
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/abm
850Ci
Nii nii, väike update highline ehitamisest.
Praegu on asi nii kaugel, et salong päris pilbasteks lammutatud. Selgus, et tagumiste istmesoojenduste pistikute otsad on uuemal (alates 90a neljas kuu)ja vanemal (kuni 90a ja neljas kuu) erinevad. Sellega seoses vahetasin kogu tagumiste el.istmete ja istmesoojenduste ja releede juhtmepuntra välja. BMW on juhtmete poolest õnneks nagu arvuti kokku panemine. Võtad pistiku küljest ühe puntra lahti ja paned teise asemele. Mingit jootmist ja teippimist ei pea tegema (ega tahaks kah teha). Mõni võib arvata ju, et oleksin juhtme ümber viskamise asemel istmesoojendus lülitid ära vahetanud, aga highline-l on lülitid teistpidi ja tavalised ei oleks kohe mitte istunud sinna. Esmapilgul tundus, et puudu oli jah tõesti ainult see tagumise ahjujuhe (mille ebayst sain), kuid nüüd tuli veel välja asju, mida mul pole veel. Puudu on tagumise ahju ajuplokk(grundmodul) ja kapoti alla minev kliima nelik (mille kaudu läheb tagumisele ahjule omad kliimavollad. Voolikud olemas, kuid see nelik puudub. Ebays need mõlemad müügil kliima neliku hind on 89 euri (mis oleks veel enam vähem, kuid tagumiseahju aju eest küsitakse 199 euri .Ehk siis koos postiga tasub arvestada, et 5000.- krooni lähevad need pealt näha mõtetud, kuid väga vajalikud vidinad maksma. Saatsin müüjale kirja, et lase hinda alla tüüp vastas, et ei lase, et hind on fikseeritud .
Aga jah saaks need asjad kätte, siis hakkaks autot kokku panema .
Kindlasti tuleb veel teise geneka ühendamisel ka jama, aga eks näis...peab nuga highline-t ikka korra tsekkima minema ja uurima kuidas ja mis seal täpselt on.
Praegu on asi nii kaugel, et salong päris pilbasteks lammutatud. Selgus, et tagumiste istmesoojenduste pistikute otsad on uuemal (alates 90a neljas kuu)ja vanemal (kuni 90a ja neljas kuu) erinevad. Sellega seoses vahetasin kogu tagumiste el.istmete ja istmesoojenduste ja releede juhtmepuntra välja. BMW on juhtmete poolest õnneks nagu arvuti kokku panemine. Võtad pistiku küljest ühe puntra lahti ja paned teise asemele. Mingit jootmist ja teippimist ei pea tegema (ega tahaks kah teha). Mõni võib arvata ju, et oleksin juhtme ümber viskamise asemel istmesoojendus lülitid ära vahetanud, aga highline-l on lülitid teistpidi ja tavalised ei oleks kohe mitte istunud sinna. Esmapilgul tundus, et puudu oli jah tõesti ainult see tagumise ahjujuhe (mille ebayst sain), kuid nüüd tuli veel välja asju, mida mul pole veel. Puudu on tagumise ahju ajuplokk(grundmodul) ja kapoti alla minev kliima nelik (mille kaudu läheb tagumisele ahjule omad kliimavollad. Voolikud olemas, kuid see nelik puudub. Ebays need mõlemad müügil kliima neliku hind on 89 euri (mis oleks veel enam vähem, kuid tagumiseahju aju eest küsitakse 199 euri .Ehk siis koos postiga tasub arvestada, et 5000.- krooni lähevad need pealt näha mõtetud, kuid väga vajalikud vidinad maksma. Saatsin müüjale kirja, et lase hinda alla tüüp vastas, et ei lase, et hind on fikseeritud .
Aga jah saaks need asjad kätte, siis hakkaks autot kokku panema .
Kindlasti tuleb veel teise geneka ühendamisel ka jama, aga eks näis...peab nuga highline-t ikka korra tsekkima minema ja uurima kuidas ja mis seal täpselt on.
850Ci
Neer on jah lätist elundi toonorluse kaudu tulnud . Mootor nüüd juba korras ammubemm730 kirjutas:Jõudu, väga tubli ettevõtmine Auto on ka super kena, eriti annab juurde see et eest kapotilt on märk ära kaotatud ja huvitav neeruplekk lisatud, see mingi tuuningu oma?
EBK foorumis oli sul teema ,et mootor ei töödanud korralikult, kas see nüüd korras?
850Ci
Huhhh edeneb, aga aeglaselt. Hetkel salong täiesti seibideks lahti lammutatud. Sobitan ja paigutan asju ära. Kardaanitunnelisse vaja puur-freesiga teha tagumise ahju kondentsniiskuse ära voolu auk (tsirka 35 mm), siis keevitada tagumise keskkonsooli kinnitus kõrvad. Vaja päris palju kaabeldust vedada, mida peab erilise hoolikusega tegema, et pärast kuhugi vahele või vastu hõõruma ei hakkaks, millest võib tekkida lühis või midagi muud sellist. Istmetel nahad pealt maas ja raamid pulkadeks. Istme mootorites uued määrded sees ja võllid, trossid, ajamid õlitatud. Paar üllatust tuleb ka autole juurde Neid loodan suvel kokkutulekul esma-esitleda . Aga varsti panen väikse fotopäeviku ka ülesse !bemm730 kirjutas:Kuidas asi edeneb?
850Ci
Kuna naist ei ole, kellele kink teha, siis tegin autole väikse naistepäeva kingituse Siin kohal oli abiks vana hea ebay. Tegu siis E32 Becker Mexico Highline-i hi-fi soundsystemi komplektiga. Nüüd mul kaks tagumist highline-i makki(juhtpaneeli) seega üks jääb üle. See peaks legendide järgi toimima ka e23 beckeri makiga, et kelle e23 highline-il too vidin puudu, siis võiksin võib-olla isegi ühe ära müüa. Kui siin pool tahtjaid pole, siis panen ebaysse müüki. Maki pea kaabel läheb ka vahetusse, sest too, mis minu autos sees on - sellel on maki poolsed pistikud läbi lõigatud ja jootma või teipima ei hakka.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/aca
http://www.bmwclassic.ee/galerii/Smurfi-750iL-highline/aca
850Ci
nuga kirjutas:Mina-mina-minaaaa!
Mul tegi käetoe sees asuv jutpaneel mingeid trikke ja hea oleks kui saaksin teist proovida. Nii ei kui sa just pakud, siis ma pretendeeriks küll
Edit: Sysil on e23'e tagapaneel ja sellel on ikka hoopis teistmoodi pistik
Ega ise kah kindel pole kas e23 -le sobib. Saksa foorumis oli keegi midagi katsetanud ja mingi tulemuse saanud - selle põhjal tuginesin kah, et äkki võib sobida e23-le.
Aga kui ise tagumise paneeli vastu huvi tunned, siis on tore - ainult hind tuleb nüüd välja mõelda
850Ci
e23 on teistsugune tagapaneel, pilt netiavarustest: http://bmwe23.de/images/TurboPeter/Radi ... ienung.jpgEga ise kah kindel pole kas e23 -le sobib. Saksa foorumis oli keegi midagi katsetanud ja mingi tulemuse saanud - selle põhjal tuginesin kah, et äkki võib sobida e23-le.
Aga kui ise tagumise paneeli vastu huvi tunned, siis on tore - ainult hind tuleb nüüd välja mõelda
BMW 745iA Executive -84