1. leht 9-st

Bmw 520i 1983, Helar1

Postitatud: 21 Mär 2010 21:30
Postitas Helar1
Tervitused haisõbrad, teen siis ka e28st siia teema. Sai siis toodud täna Jõgevalt üks viienda seeria hainina. Mootoriks on tal 2.0l bensukas, passi järgi 92kw.
Lisadest on tal katuseluuk, el. peeglid, stereo, 15"valuveljed, roolvõimendi. Masin sai ostetud igapäeva kasutuseks, aga seda alles siis kui endal load käes, masinal vead likvideeritud ja plaanis on ka auto üle värvida. Töid hakkab teostama tasa ja targu. Masinal roostet siin ja seal, katuseluugi mehhanism on puru, summuti käib kuhugi vastu, spido valgustus ei toimi, käiguhoovastik on kulunud ja veel nipetnäpet. Muidu masin töötab täitsa viisakalt. Pildid teen ka homme loodetavasti ära. :)

Postitatud: 21 Mär 2010 21:50
Postitas nuga
1983... kas see on veel vana mehhaanilise pritsega isend?
Ükspäev just mõtlesin, et neid esimese otsa 520'sid pole enam üldse näha :)

Postitatud: 23 Mär 2010 16:47
Postitas Helar1
nuga kirjutas:1983... kas see on veel vana mehhaanilise pritsega isend?
Ükspäev just mõtlesin, et neid esimese otsa 520'sid pole enam üldse näha :)
Tegu siiski pole mehhanilise pritsega. Mootoril peal täispritsung.

Postitatud: 26 Mär 2010 18:58
Postitas Helar1
Pildid:
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 27 Mär 2010 16:38
Postitas Helar1
Kerge protsess on toimund, eks pildid räägivad...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Moraalne tugi ka, lasin istmeid määrida.
Pilt

Kokkuvõtteks võib öelda et juhi ja kõrvalistuja jalgeall on maakorr paista, plekk on läbi mädanenud... Järgmine nädala vahetus tahaks relaka külge lüüa ja vähemalt uued tükid valmis lõigata. Hea oleks kui saaks ka keevitama hakata, aga järgmise korrani. :)

Postitatud: 27 Mär 2010 21:10
Postitas Ammy69
päris pirakas töö on see. võtad sa need vanad pigimatid ka ülesse?

Postitatud: 27 Mär 2010 22:39
Postitas meelis k
Nõme oleks need vanad matid sinna ussi peale alles jätta.

Postitatud: 27 Mär 2010 23:49
Postitas Cardo
Ohh, et seda roostet kätte saada, tuleb teha ---- Lihtsam oleks teine kere leida. Aegajalt võib üsnagi häid keresid poolmuidu saada, kus mõni muu suurem häda külges, aga kere terve.

Postitatud: 28 Mär 2010 00:17
Postitas Helar1
Vanad pigimatid korjan üles. Kere annab ikka teha küll jah, midagi teha pole, niipalju roostet kui võimalik, hävitan ära.

Postitatud: 28 Mär 2010 09:42
Postitas alando
Minu omal mingi ime läbi oli suht vähe roostet! Istme alused olid nagu uued, gaasipedaali ümbrus ka väga hea!


Edu sulle! Midagi võimatut ju ei ole! Vaja ainult peale hakkamist ja paksu rahakotti!

Postitatud: 04 Apr 2010 15:13
Postitas Helar1
See nädalavahetus ei jõudnudki suurt midagi ära teha. Pigimatte korjasin üles natuke, uksepolstrid kakkusin maha. Selgus tõsiasi et kõik uksed on alt täitsa mädad.

Nüüd pakkuge mulle heaskorras uksi hea hinnaga, ilma polstrite ja klaasideta.

Postitatud: 14 Apr 2010 16:30
Postitas Helar1
See nädal sai põhja puhastatud tagant poolt ja nipet näpet veel tehtud. Nädala lõpus peaks jõudma esimesed uksed ja mõned sisemised plastikud. Kätte olen saanud esimeste uste lukud, mida mu võti ei keeranud ja ka süüteluku. Selle nädala lõpus ehk jõuab põhja lõppudelõpuks natuke keevitada, kui muu töö kõrvalt aega üle jääb.
Mõned pildid ka uudistamiseks
Pilt
Lihvitud pindadele sai roostemuundurit peale pandud
Pilt
Ja niisama pilt eestpoolt
Pilt

Postitatud: 28 Mai 2010 23:06
Postitas Helar1
Vahepeal on sebitud mingeid asju. Eks pildid räägivad, kunagi saab siis nüüd keevitama hakata. :)
Pilt
Viimased karbid acarist... öeldi et tootmine lõpetati, seepärast ka kaks erineva tootja karpi.
Pilt
Kas tõesti e12 ja e28 on samasugused karbid või on see mingi kleepsu eksitus?
Pilt
Uus stangenurk
Pilt
Vana stangenurk
Pilt
Pilt
Roostemuundur täitsa tore asi :)
Pilt
Tagakoobas aga pole üldse tore
Pilt
Esikoobas samuti
Pilt
Tagumiste uste tihendite all on selline kole asi
Pilt

Hetkeks siis kõik. :)

Postitatud: 29 Mai 2010 09:37
Postitas reyo22
Omaltpoolt soovin sulle projekti ehitusel jõudu ja jaksu:) ja pikka närvi

Postitatud: 13 Aug 2010 13:45
Postitas Helar1
Hei, pole ammu midagi teinud kala kallal, aga eile sai ennast kätte võetud ja mootor aistevahelt ära tõstetud. Täna õhtupoole hakkan esisilda lahti kruvima, et saaks silla uuele kerele alla panna kohe.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 02 Okt 2010 19:31
Postitas Helar1
Heihei, lõpudelõpuks olen saanud kätte uue kere!! 8)
Just äsja koju jõudnud ja muljed hetkel vägahead. Kere tagumine osa pmst ilma roosteta, juhi jalgealune ja kundepoolne põhjaalune tahab keevitamist ning ka karbid vahetust. Kapoti all on nibinnabin roostet. Kaasa sain peaaegu terve rohelise sisu, lisadest check control, 2x el. peeglid, rohkem silma ei jäänud. Kere üldiselt ratastel, taga on ka nüüd ketaspidurid. Piduri süsteem on vahetatud ka välja e34 ketaste ja supportide vastu. :)
Tõin ta Mikitamäe vallast, Värska lähedalt. Toomine oli ka omamoodi huvitav, juhil treila taga, kuid E-kat puudus, vedavaks autoks oli E34 tds touring + mis oli tõesti ikka vägajama, et treilal ei põlend ükski tuli. Õnneks oli liiklust vähe ja Inspektoreid ka ei näinud. Homme saab ehk siis mõned asjalikumad pildid ka.

Terv,
Helar.

Postitatud: 03 Okt 2010 13:04
Postitas Xim
kui sul peaks sinise sisu juhiiste üle jääma siis olen sellest huvitatud.

Postitatud: 03 Okt 2010 13:44
Postitas Helar1
Xim kirjutas:kui sul peaks sinise sisu juhiiste üle jääma siis olen sellest huvitatud.
Jääb üle terve sinine sisu, keegi võiks pakkuda mulle korralikku helerohelist esiistet ja rohelist või musta põhjavaipa. Hetkel seisab uus kere vana kere kõrval väljas, järgmine nädal teen garaazi ruumi!
Pilte ka siis
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 03 Okt 2010 15:37
Postitas -Myyr-
See kere paistab täitsa paljulubav. Kuidas põhjaga lood on :P

Aga edu ehitamisel

Postitatud: 03 Okt 2010 18:52
Postitas Helar1
Põhi täitsa hea, võrreldes eelmisega. Karbid vaja vahetada, nii juhi kui kundepool on põhjas augud. Need ära keevitada peaks põhjaga korras olema. Esimese asjana tahan kere garaazi ajada, kuid hetkel seal niipalju kola, et mittemidagi ei mahu. Siis komplekteerib korralikud uksed ja värgid ära, samal ajal tahaks põhja ära keevitada. Uue kerega on ühe kännu otsa sõidetud(radika alune tala kõver, muu sirge) ja kitse nägi ka, tule kinnitused vajavad natsa timmimist.

Rääkige muidu kuidas 2.0 92kw ja 2.5 110kw juhtmestikud ja ajud ühtivad? Mõlemad peaksid olema ju siiski M20 mootorid.