Bmw 520i 1983, Helar1

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Bmw 520i 1983, Helar1

Postitus Postitas Helar1 »

Tervitused haisõbrad, teen siis ka e28st siia teema. Sai siis toodud täna Jõgevalt üks viienda seeria hainina. Mootoriks on tal 2.0l bensukas, passi järgi 92kw.
Lisadest on tal katuseluuk, el. peeglid, stereo, 15"valuveljed, roolvõimendi. Masin sai ostetud igapäeva kasutuseks, aga seda alles siis kui endal load käes, masinal vead likvideeritud ja plaanis on ka auto üle värvida. Töid hakkab teostama tasa ja targu. Masinal roostet siin ja seal, katuseluugi mehhanism on puru, summuti käib kuhugi vastu, spido valgustus ei toimi, käiguhoovastik on kulunud ja veel nipetnäpet. Muidu masin töötab täitsa viisakalt. Pildid teen ka homme loodetavasti ära. :)
Viimati muutis Helar1, 21 Mär 2010 22:03, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

1983... kas see on veel vana mehhaanilise pritsega isend?
Ükspäev just mõtlesin, et neid esimese otsa 520'sid pole enam üldse näha :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

nuga kirjutas:1983... kas see on veel vana mehhaanilise pritsega isend?
Ükspäev just mõtlesin, et neid esimese otsa 520'sid pole enam üldse näha :)
Tegu siiski pole mehhanilise pritsega. Mootoril peal täispritsung.
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Kerge protsess on toimund, eks pildid räägivad...
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Moraalne tugi ka, lasin istmeid määrida.
Pilt

Kokkuvõtteks võib öelda et juhi ja kõrvalistuja jalgeall on maakorr paista, plekk on läbi mädanenud... Järgmine nädala vahetus tahaks relaka külge lüüa ja vähemalt uued tükid valmis lõigata. Hea oleks kui saaks ka keevitama hakata, aga järgmise korrani. :)
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

päris pirakas töö on see. võtad sa need vanad pigimatid ka ülesse?
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Nõme oleks need vanad matid sinna ussi peale alles jätta.
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Ohh, et seda roostet kätte saada, tuleb teha ---- Lihtsam oleks teine kere leida. Aegajalt võib üsnagi häid keresid poolmuidu saada, kus mõni muu suurem häda külges, aga kere terve.
e28
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Vanad pigimatid korjan üles. Kere annab ikka teha küll jah, midagi teha pole, niipalju roostet kui võimalik, hävitan ära.
alando
Postitusi: 127
Liitunud: 23 Aug 2007 16:54
Asukoht: Muhu

Postitus Postitas alando »

Minu omal mingi ime läbi oli suht vähe roostet! Istme alused olid nagu uued, gaasipedaali ümbrus ka väga hea!


Edu sulle! Midagi võimatut ju ei ole! Vaja ainult peale hakkamist ja paksu rahakotti!
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

See nädalavahetus ei jõudnudki suurt midagi ära teha. Pigimatte korjasin üles natuke, uksepolstrid kakkusin maha. Selgus tõsiasi et kõik uksed on alt täitsa mädad.

Nüüd pakkuge mulle heaskorras uksi hea hinnaga, ilma polstrite ja klaasideta.
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

See nädal sai põhja puhastatud tagant poolt ja nipet näpet veel tehtud. Nädala lõpus peaks jõudma esimesed uksed ja mõned sisemised plastikud. Kätte olen saanud esimeste uste lukud, mida mu võti ei keeranud ja ka süüteluku. Selle nädala lõpus ehk jõuab põhja lõppudelõpuks natuke keevitada, kui muu töö kõrvalt aega üle jääb.
Mõned pildid ka uudistamiseks
Pilt
Lihvitud pindadele sai roostemuundurit peale pandud
Pilt
Ja niisama pilt eestpoolt
Pilt
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Vahepeal on sebitud mingeid asju. Eks pildid räägivad, kunagi saab siis nüüd keevitama hakata. :)
Pilt
Viimased karbid acarist... öeldi et tootmine lõpetati, seepärast ka kaks erineva tootja karpi.
Pilt
Kas tõesti e12 ja e28 on samasugused karbid või on see mingi kleepsu eksitus?
Pilt
Uus stangenurk
Pilt
Vana stangenurk
Pilt
Pilt
Roostemuundur täitsa tore asi :)
Pilt
Tagakoobas aga pole üldse tore
Pilt
Esikoobas samuti
Pilt
Tagumiste uste tihendite all on selline kole asi
Pilt

Hetkeks siis kõik. :)
reyo22
Postitusi: 625
Liitunud: 07 Apr 2008 17:40
Asukoht: Igal pool:)

Postitus Postitas reyo22 »

Omaltpoolt soovin sulle projekti ehitusel jõudu ja jaksu:) ja pikka närvi
e28 528i , 525i
Suunatuli on nagu kondoom, kui pauk käib siis mõtled miks seda ei kasutanud;)
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Hei, pole ammu midagi teinud kala kallal, aga eile sai ennast kätte võetud ja mootor aistevahelt ära tõstetud. Täna õhtupoole hakkan esisilda lahti kruvima, et saaks silla uuele kerele alla panna kohe.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Heihei, lõpudelõpuks olen saanud kätte uue kere!! 8)
Just äsja koju jõudnud ja muljed hetkel vägahead. Kere tagumine osa pmst ilma roosteta, juhi jalgealune ja kundepoolne põhjaalune tahab keevitamist ning ka karbid vahetust. Kapoti all on nibinnabin roostet. Kaasa sain peaaegu terve rohelise sisu, lisadest check control, 2x el. peeglid, rohkem silma ei jäänud. Kere üldiselt ratastel, taga on ka nüüd ketaspidurid. Piduri süsteem on vahetatud ka välja e34 ketaste ja supportide vastu. :)
Tõin ta Mikitamäe vallast, Värska lähedalt. Toomine oli ka omamoodi huvitav, juhil treila taga, kuid E-kat puudus, vedavaks autoks oli E34 tds touring + mis oli tõesti ikka vägajama, et treilal ei põlend ükski tuli. Õnneks oli liiklust vähe ja Inspektoreid ka ei näinud. Homme saab ehk siis mõned asjalikumad pildid ka.

Terv,
Helar.
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

kui sul peaks sinise sisu juhiiste üle jääma siis olen sellest huvitatud.
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Xim kirjutas:kui sul peaks sinise sisu juhiiste üle jääma siis olen sellest huvitatud.
Jääb üle terve sinine sisu, keegi võiks pakkuda mulle korralikku helerohelist esiistet ja rohelist või musta põhjavaipa. Hetkel seisab uus kere vana kere kõrval väljas, järgmine nädal teen garaazi ruumi!
Pilte ka siis
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

See kere paistab täitsa paljulubav. Kuidas põhjaga lood on :P

Aga edu ehitamisel
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Põhi täitsa hea, võrreldes eelmisega. Karbid vaja vahetada, nii juhi kui kundepool on põhjas augud. Need ära keevitada peaks põhjaga korras olema. Esimese asjana tahan kere garaazi ajada, kuid hetkel seal niipalju kola, et mittemidagi ei mahu. Siis komplekteerib korralikud uksed ja värgid ära, samal ajal tahaks põhja ära keevitada. Uue kerega on ühe kännu otsa sõidetud(radika alune tala kõver, muu sirge) ja kitse nägi ka, tule kinnitused vajavad natsa timmimist.

Rääkige muidu kuidas 2.0 92kw ja 2.5 110kw juhtmestikud ja ajud ühtivad? Mõlemad peaksid olema ju siiski M20 mootorid.
Suletud