BMW 750iLA Highline '89, Nuga
Minu jaoks tundus täielik ulme, et '89 aasta autol on tehase poolt paigaldatud puldiga alarmi ja keskluku juhtimine. Aga nii see ometi oli. Alguses oli küll kahtlusi, kas see ikka töötab ja ka pulti polnud säilinud, aga siis soetas sysi õnneks sellise e32'e millelt sai puldi pihta panna Pult ise on väga lihtsalt õpetatav, et ta konkreetse autoga tööle hakkaks. Õnneks kõik toimiski nii nagu tehas ette nägi
Pult on selline:
Võti käib liigendiga välja vajutades BMW embleemile:
Pult on selline:
Võti käib liigendiga välja vajutades BMW embleemile:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ma ei tea kas kõik töötavad puldiga, aga kui salongis on infrapuna vastuvõtja olemas, siis peaks ka pult toetatud olema. Sul on '93 aasta auto, nendel on IR jublakas vist sisepeegli küljes? Mul on vanem versioon ja IR vastuvõtja on laes, seal kus tavaliselt katuseluugi nupud on.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
-
- Postitusi: 48
- Liitunud: 13 Jaan 2010 12:34
Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn. IR vastuvõtja on midagi muud kui punane pirn, seega jääb ikkagi kaks varianti, katuseluugi lüliti kõrval või keskmise peegli seesV2ike_Suur kirjutas:Mu venna '91. 735i-l on samasugune pult. Tõenäoliselt tehasest.
Aga IR vastuvõtja on nii tema omal kui ka minu '93. 730iA-l armatuuripealse tuulutusvõre küljes. Minu omal on juba uuem, ümara kujuga pult.
850Ci
Ma antud tulukest nägemata arvan, et IR anduriks on lihtsalt fotodiood kuskil. LED on lisatud kasutajale tagasiside andmiseks. Mis omakorda ei tähenda, et andur ja LED ei või kõrvuti olla.Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on see siiski midagi enamat kui pelgalt punane diood, sest puldi "õpetamine" käis just võre küljes oleva tulukese abil.
Elektriskeemi pole? (kus ka komponentide asukohad on kirjas)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Video küll otseselt E39-le aga enda Alpinal (e34) sai mõlemad võtmed lõpuks just selle video järgi uuesti tööle õpetatud
http://www.youtube.com/watch?v=O-TI1jc_ ... re=related
See, miks mees süüteasendisse keerab mitte töötava võtmega on selle pärast, et süüteluku ümber on nn immoplaat, mis hakkab ka võtmega suhtlema ja peale seda peab veel selle IR saatjaga arved klaarima erinevaid nuppe all hoides ja sekundeid lugedes. Ühe sõnaga palju asju mängus.
Viimastele e32 aastatele paigaldati ka veel lisaks uste ja klaasianduritele ka mahu-andureid - mis pidi ka puldiga suhtlema (naised saunas rääkisid ).
Muideks väga edev on see, et jätad kõik aknad ja katuseluugi lahti ja siis eemalt (ala 30m) klõpsad võtmel olevale nupule ja augud sulguvad automaatselt. What a lovely thing we got early 90-s <sweet>
http://www.youtube.com/watch?v=O-TI1jc_ ... re=related
See, miks mees süüteasendisse keerab mitte töötava võtmega on selle pärast, et süüteluku ümber on nn immoplaat, mis hakkab ka võtmega suhtlema ja peale seda peab veel selle IR saatjaga arved klaarima erinevaid nuppe all hoides ja sekundeid lugedes. Ühe sõnaga palju asju mängus.
Viimastele e32 aastatele paigaldati ka veel lisaks uste ja klaasianduritele ka mahu-andureid - mis pidi ka puldiga suhtlema (naised saunas rääkisid ).
Muideks väga edev on see, et jätad kõik aknad ja katuseluugi lahti ja siis eemalt (ala 30m) klõpsad võtmel olevale nupule ja augud sulguvad automaatselt. What a lovely thing we got early 90-s <sweet>
850Ci
Just täpselt nii ongi. 1991 e32 skeemi põhal on tuulutusvõrel olev LED moodul on ühtlasi ka vastuvõtja, 1994 e34 skeemil on see vastuvõtja kolinud peegli külge. Seega variante on mitmeid.trevi kirjutas: Ma antud tulukest nägemata arvan, et IR anduriks on lihtsalt fotodiood kuskil. LED on lisatud kasutajale tagasiside andmiseks. Mis omakorda ei tähenda, et andur ja LED ei või kõrvuti olla.
Elektriskeemi pole? (kus ka komponentide asukohad on kirjas)
-= mask =-
Olen siis vahepeal veel üht-teist huvitavat omale urgu vedanud. Esiteks veljed. Praegu allolevad ei ole mulle eriti sümpaatsed ja mingit tohutut tuuningvelge ei hakka kah sinna panema. Ikkagi soliidne auto ja sinna sobib kõige paremini klassikaline 750'i velg - niiöelda "kilukarp". Infolainest õnnestus üks jooks leida ja ära tuua, aga pärast kodus vaatama hakates selgus, et 2 velge on ühe moega keskosaga, 2 teistsugusega.
Erinevad veljed:
Tellisin ka uued kapslid, aga paraku sobivad need veid kahele veljele:
Mingi hetk peaks veljed ära ka värvima.
Seega kui kellelgi on pakkuda kasvõi ühte nelja sälguga keskavaga velge, siis oleks väga huvitatud
Siis õnnestus hankida veel pruunist pühvlinahast doonorsisu. Iseenesest võrdlemisi utiilne, aga samas saan sealt paar vajalikku tükki võtta. Minu autol on üks tagumine el. peatugi rikkis - hammasratas viskab üle. Õnneks sain selle tehinguga omale 2 töötavat peatuge juurde
El. tagaistmetega toimivad peatoed muidu nii, et turvavöö kinnitamisel tõstetakse peatugi täpselt nii kõrgele nagu ta eelnevalt reguleeritud oli.
Erinevad veljed:
Tellisin ka uued kapslid, aga paraku sobivad need veid kahele veljele:
Mingi hetk peaks veljed ära ka värvima.
Seega kui kellelgi on pakkuda kasvõi ühte nelja sälguga keskavaga velge, siis oleks väga huvitatud
Siis õnnestus hankida veel pruunist pühvlinahast doonorsisu. Iseenesest võrdlemisi utiilne, aga samas saan sealt paar vajalikku tükki võtta. Minu autol on üks tagumine el. peatugi rikkis - hammasratas viskab üle. Õnneks sain selle tehinguga omale 2 töötavat peatuge juurde
El. tagaistmetega toimivad peatoed muidu nii, et turvavöö kinnitamisel tõstetakse peatugi täpselt nii kõrgele nagu ta eelnevalt reguleeritud oli.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Tuligi välja, et minu autos olnud tagumine juhtmoodul oli tuksis. Õnneks oli hea ja lihtne variant puuduolev tükk Smurfilt hankida ja nüüd kõik toimetab kenastinuga kirjutas: Tagumise käetoe moodul. Seda polegi tööle saanud, ei tea kas on moodul rikkis või on isetehtud kaabel vilets saanud. Smurffi abiga loodetavasti saan nüüd varsti selles selgust
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Jah, mootor käis nii, nagu nukkvõllide asemel oleks harjavarred. Egas midagi, lonkava mootoriga edasi sõita polnud nagu mõtet ja nii saigi auto seniks seismapandud kuniks mootori osas on asjad selged.sysi kirjutas:Rõõm paremini töötavast mootorist jäi aga üürikeseks - kuna peale mõneajalist käimist olid küünlad taas omandanud murjami-näo ning auto ise muutunud pea sama rahutuks, nagu enne küünalde vahetust.
Selgus, et lugu on seniarvatust märksa tõsisem.
Mõned pildid järgnevast progressist:
Paljastus kole klapikambrikaas:
Nukkvõll oli kohati päris "viisakas"
Peale seda oli selge, et miinimumprogrammina tuleb ette võtta kaante vahetus. Senikaua aga võib mõned pisemad asjad ära teha. Nagu näiteks nood koledad klapikambrikaaned:
Bling
Protsess oli selline: liivaprits -> traatketas -> hõbedane pulbervärv
323i, 320 Baur & 750iAL Highline