BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

Plaanid sa telefoni tööle ka saada? sõbral ka see c netz süsteem ja noh kui suur on võimalus,et selle tööle saaks GSM võrgus?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ok, jäi mainimata, et uus telefon on d-netz süsteemi oma, ehk siis peaks töötama täiesti probleemivabalt :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Minu jaoks tundus täielik ulme, et '89 aasta autol on tehase poolt paigaldatud puldiga alarmi ja keskluku juhtimine. Aga nii see ometi oli. Alguses oli küll kahtlusi, kas see ikka töötab ja ka pulti polnud säilinud, aga siis soetas sysi õnneks sellise e32'e millelt sai puldi pihta panna :lol: Pult ise on väga lihtsalt õpetatav, et ta konkreetse autoga tööle hakkaks. Õnneks kõik toimiski nii nagu tehas ette nägi 8)
Pult on selline:
Pilt

Võti käib liigendiga välja vajutades BMW embleemile:
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
ander
Postitusi: 36
Liitunud: 03 Mär 2009 00:04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ander »

Oskad sa selle alarmi kohta öelda,kas kõik tehase signad töötavad puldiga ? Mul enda autol on hetkel ukselukk p... keeratud ja võtmega tehase signa peale ei saa,lisaks aga teine signa pandud.Eriti pop oleks kui saaks kuidagi tehase signa puldiga tööle :wink:
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ma ei tea kas kõik töötavad puldiga, aga kui salongis on infrapuna vastuvõtja olemas, siis peaks ka pult toetatud olema. Sul on '93 aasta auto, nendel on IR jublakas vist sisepeegli küljes? :roll: Mul on vanem versioon ja IR vastuvõtja on laes, seal kus tavaliselt katuseluugi nupud on.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Panen ka mõned üldpildid 750'i pesapaigast:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Olen sellist pulti kohanud ka `90a M5-l. Ei tea kas oli standardis või lisaks ostetud
635csi
V2ike_Suur
Postitusi: 48
Liitunud: 13 Jaan 2010 12:34

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Mu venna '91. 735i-l on samasugune pult. Tõenäoliselt tehasest.
Aga IR vastuvõtja on nii tema omal kui ka minu '93. 730iA-l armatuuripealse tuulutusvõre küljes. Minu omal on juba uuem, ümara kujuga pult.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

Samamoodi on mu sõbra 730 v8 samasugune pult aga see ei funganud.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

V2ike_Suur kirjutas:Mu venna '91. 735i-l on samasugune pult. Tõenäoliselt tehasest.
Aga IR vastuvõtja on nii tema omal kui ka minu '93. 730iA-l armatuuripealse tuulutusvõre küljes. Minu omal on juba uuem, ümara kujuga pult.
Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn. IR vastuvõtja on midagi muud kui punane pirn, seega jääb ikkagi kaks varianti, katuseluugi lüliti kõrval või keskmise peegli sees :wink:
850Ci
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Smurff kirjutas:Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on see siiski midagi enamat kui pelgalt punane diood, sest puldi "õpetamine" käis just võre küljes oleva tulukese abil.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Tuulutusvõre küljes on ainult punane diood pirn.

Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on see siiski midagi enamat kui pelgalt punane diood, sest puldi "õpetamine" käis just võre küljes oleva tulukese abil.
Ma antud tulukest nägemata arvan, et IR anduriks on lihtsalt fotodiood kuskil. LED on lisatud kasutajale tagasiside andmiseks. Mis omakorda ei tähenda, et andur ja LED ei või kõrvuti olla.

Elektriskeemi pole? (kus ka komponentide asukohad on kirjas)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

Video küll otseselt E39-le aga enda Alpinal (e34) sai mõlemad võtmed lõpuks just selle video järgi uuesti tööle õpetatud :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=O-TI1jc_ ... re=related

See, miks mees süüteasendisse keerab mitte töötava võtmega on selle pärast, et süüteluku ümber on nn immoplaat, mis hakkab ka võtmega suhtlema ja peale seda peab veel selle IR saatjaga arved klaarima erinevaid nuppe all hoides ja sekundeid lugedes. Ühe sõnaga palju asju mängus.

Viimastele e32 aastatele paigaldati ka veel lisaks uste ja klaasianduritele ka mahu-andureid - mis pidi ka puldiga suhtlema (naised saunas rääkisid :roll: ).

Muideks väga edev on see, et jätad kõik aknad ja katuseluugi lahti ja siis eemalt (ala 30m) klõpsad võtmel olevale nupule ja augud sulguvad automaatselt. What a lovely thing we got early 90-s <sweet> :wink:
850Ci
mask
Postitusi: 107
Liitunud: 16 Juun 2005 19:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mask »

trevi kirjutas: Ma antud tulukest nägemata arvan, et IR anduriks on lihtsalt fotodiood kuskil. LED on lisatud kasutajale tagasiside andmiseks. Mis omakorda ei tähenda, et andur ja LED ei või kõrvuti olla.

Elektriskeemi pole? (kus ka komponentide asukohad on kirjas)
Just täpselt nii ongi. 1991 e32 skeemi põhal on tuulutusvõrel olev LED moodul on ühtlasi ka vastuvõtja, 1994 e34 skeemil on see vastuvõtja kolinud peegli külge. Seega variante on mitmeid.

-= mask =-
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Olen siis vahepeal veel üht-teist huvitavat omale urgu vedanud. Esiteks veljed. Praegu allolevad ei ole mulle eriti sümpaatsed ja mingit tohutut tuuningvelge ei hakka kah sinna panema. Ikkagi soliidne auto ja sinna sobib kõige paremini klassikaline 750'i velg - niiöelda "kilukarp". Infolainest õnnestus üks jooks leida ja ära tuua, aga pärast kodus vaatama hakates selgus, et 2 velge on ühe moega keskosaga, 2 teistsugusega.
Erinevad veljed:
Pilt

Tellisin ka uued kapslid, aga paraku sobivad need veid kahele veljele:
Pilt
Mingi hetk peaks veljed ära ka värvima.

Seega kui kellelgi on pakkuda kasvõi ühte nelja sälguga keskavaga velge, siis oleks väga huvitatud :)

Siis õnnestus hankida veel pruunist pühvlinahast doonorsisu. Iseenesest võrdlemisi utiilne, aga samas saan sealt paar vajalikku tükki võtta. Minu autol on üks tagumine el. peatugi rikkis - hammasratas viskab üle. Õnneks sain selle tehinguga omale 2 töötavat peatuge juurde :)
El. tagaistmetega toimivad peatoed muidu nii, et turvavöö kinnitamisel tõstetakse peatugi täpselt nii kõrgele nagu ta eelnevalt reguleeritud oli.

Pilt
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Mõtlesin ise ka vahepeal nende velgede ostule. Sellised "huvitavad" :). Mulle igatahes meeldivad väga.
e28 528iA '84
zius
Postitusi: 43
Liitunud: 07 Veebr 2008 16:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas zius »

Sa võid küsida Prillimäe autolammutusest, seal oli kunagi kaks müügiks. Ühe hinnaks küsiti 500.-. Sinna peab ise kohale minema ja puude alt otsima.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

nuga kirjutas: Tagumise käetoe moodul. Seda polegi tööle saanud, ei tea kas on moodul rikkis või on isetehtud kaabel vilets saanud. Smurffi abiga loodetavasti saan nüüd varsti selles selgust :P
Tuligi välja, et minu autos olnud tagumine juhtmoodul oli tuksis. Õnneks oli hea ja lihtne variant puuduolev tükk Smurfilt hankida ja nüüd kõik toimetab kenasti :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

kurit...ma kunagi tahtsin omale selliseid velgi. 2x pea aegu olen e28 e32 vastu ära vahetanud. Aga kahjuks vöi önneks on e28 alles ja velgi pole ikka veel :D
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3081
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

sysi kirjutas:Rõõm paremini töötavast mootorist jäi aga üürikeseks - kuna peale mõneajalist käimist olid küünlad taas omandanud murjami-näo ning auto ise muutunud pea sama rahutuks, nagu enne küünalde vahetust.
Selgus, et lugu on seniarvatust märksa tõsisem.
Jah, mootor käis nii, nagu nukkvõllide asemel oleks harjavarred. Egas midagi, lonkava mootoriga edasi sõita polnud nagu mõtet ja nii saigi auto seniks seismapandud kuniks mootori osas on asjad selged.

Mõned pildid järgnevast progressist:
Pilt

Paljastus kole klapikambrikaas:
Pilt
Pilt

Nukkvõll oli kohati päris "viisakas"
Pilt
Pilt

Peale seda oli selge, et miinimumprogrammina tuleb ette võtta kaante vahetus. Senikaua aga võib mõned pisemad asjad ära teha. Nagu näiteks nood koledad klapikambrikaaned:
Pilt
Pilt

Bling :D
Pilt

Protsess oli selline: liivaprits -> traatketas -> hõbedane pulbervärv :lol:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta