BMW E21 316 1982.a. HAIRIDER

Foorumiliikmete autod.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Siis tulebki varakult juba uued jupid ja finants kokku sebida et sügise saabudes töösse auto anda.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Eks ma vaiksel üritan seda remondifondi koguda, plaanid ja tahtmine on suured, nii et loodame et elu mingeid sigadusi ei tee :lol:

Vahepeal niipalju, et sai jälle Lustisõidul osaletud ja klassikaliste Bmw-de "lippu" hoitud, vähemalt natukegi kõrgemal kui muru :) Kuigi vähemalt mulle tundus, et meie auto oli küll seal seltskonnas kõige "rondim" :lol:
Pilt
(ps. automoto foorumi kasutaja "an tiik" lisatud pilt, loodame et ta ei pahanda :) )

Kuna ise kasutan e21-e nn. igapäevaautona, peale liisinguauto loobumist tegelikult muid variante polegi, kas e21 või e28, ning otseselt ei näe ka mingit põhjust miks omale mingi kolmas auto, sõitmiseks osta :lol: Siis sain tänu sellele põhimõttele ka natuke pragada, et kas ma olen hull et sellist rariteeti igapäevasõitudega kulutan :roll: Seda ma pigem ei maini millise moraali osaliseks ma siis sain kui julgesin mainida, et tahaks talvel ka edasi sõita :twisted:
Kindlasti on ka siin neid kes arvaksid ka nii, aga no krt. küll auto on ikkagi sõitmiseks mitte "klaasitaga" hoidmiseks. Ning mulle konkreetselt meeldivad just vanad haikalad, nende välimus, stiil ja sõiduomadused. Miks ma peaks talvel mingi golfi või sierraga sõitma? Ok saan aru et talv lammutab vana autot, aga nii või naa on sel vanal autol vaja kere korralikult ära teha, ning kui see on tehtud siis ei lammuta see talv ka seda nii kergelt. Isegi kui aastatega muutub seisukord kehvemaks, siis võib selle "loomuliku kulumise" alla kanda ja uuesti korda teha.
See sama sierra/golf maksab ju ka, laguneb talvel samuti ning selle hooldus võtab lisakulu, samal ajal lisahoiukoha rent teisele autole, jne. Ehk siis pigem kulutan selle summa igapäeva hai "kahjude" remontimiseks 8) Vähemalt olen ise õnnelik, sest sõidan autoga millega mulle meeldib sõita, mitte autoga millega "pean" sõitma :twisted:
Nii et kui keegi mulle "kurikaga mõistust pähe ei tao", siis võib mind näha talvel hangede vahel e21-ga "driftimas" :lol:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Vahepeal on veidike kahtlaselt positiivsed anomaaliad tekkinud :?
Nimelt tankisin paagid kurguni täis, sõitsin 292km (spido järgi, kuid ka reaalne arvutus annab sama läbisõidu), enamus maanteel, ökotamist ei üritanud.
Hiljem sõitsin samasse tanklasse, täpselt sama tankur ja lasin paagid uuesti kurguni täis, et siis näha palju see keskmine umbes tuleb, lihtsalt niisama huvi pärast :) ning pidin tükk aega kukalt sügama ja naise käest küsima, et kas ma ikka näen õigesti, tankur näitas 17,5L..... :shock: Et nagu mis, keskmine kulu 6L/100km.. See ei saa ju reaalne olla :roll:
Tundub et keegi käib mulle öösiti salaja kütust juurde panemas :lol:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
V8
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Jaan 2009 06:04

Postitus Postitas V8 »

Sa võid rõõmu tunda oma suurepärases korras olevast mootorist.
Minu e28 535 võtab 70kmt sõites 6 sajale ja 90kmt sõites 8 sajale.
Reaalne maantee kulu läbi asulate sõites on 10 sajale.
Mida paremas korras mootor seda vähem läheb kütet.
Minu turbo e28 veel seisab kuidagi koos :cry:
Aga kunagi saab paremaks :wink:
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

Auto kulub ju niivõinaa, olgu siis kas seistes või liikudes. Seistes tulevad vaat et suuremadki hädad peale tihtilugu. Ja põhimõtteliselt kui on need soolased ilmad ja oma maja, siis on soovitatud autot soolast ära pesta peale sõitu. Reaalselt on see muidugi tüütu ja võibolla polegi pesemisvõimalust. Aga jah, autod pole vaatamiseks, vaid ikka liikumiseks. Kuigi oma autot säästan ma küll soolast, aga mul on õnneks teised igapäevaliikurid omast käest võtta (kah BMW-d). Niietjah, ära lase ennast heidutada suvakate jutust :wink:
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Uuendaks ka veidike.
Olen nüüd viimasel ajal viiesega liikunud, et kolmesele vähe puhkust anda 8) Otseselt jäi seisma, kuna soovisin niigi juba edasilükatud amortide vahetuse ära teha. Aga no kus sa sellega :lol: e21-le on suht võimatu amorte leida. Käisin vist pea kõik "popimad" poed läbi, ja ei. Kohapeal pole kellegil, Soomest oleks paljud mulle ühe amordi saanud tellida :lol: Saksast tellimisel gaasika hind 1400.- ja aeg umbes kuu. Mõned keeniused pakkusid mulle üldse et enam ei toodetagi :twisted:
Paar kohta pakkusid mulle et õli Kyb-e saaks mõne päevaga 700...750.-, need samad mis ladu24-s kliendihinnaga 626.- ning mille kohta teadsin juba varem, aga lootsin siiski veidi kallimalt gaasikad leida.

Aga lõpuks sai siiski arx323-e käest kogu ring uusi amorte ja vedrusid ostetud, samuti Kyb-id :D Et kui juba siis täismäng, kuigi esimesed on veel päris kobedad, aga siiski on hea teada et uued riiulis olemas 8)
Pilt

Aga nagu alati ei möödu miski töö ilma tagasilöökideta. Alati kui hakkad midagi tegema, siis mõtled et teeks head ja paneks rohkem uusi juppe, ning teeks sellega autole head, siis annab auto sulle ikka vastu näppe :lol: Ehk siis üks töö viib teiseni, teine kolmandani, kolmas neljandani, jne. kuni lõpuks avastad et pisiasja vahetus viib kapitaalsema remondini :lol:
Nimelt siis oli suurest vihast, et ma ta seisma jätsin, kogu piduriõli tagumise silindri vahelt välja siristanud. Selge mansetid läbi. Vahetame ära, ei vahetame kogu silindri ära, teiselpool ka, no siis võiks ju voolikud ka ära vahetada, ning kui juba vahetuseks läheb siis võiks kõik torud ka ära vahetada, ning esimesed pidurid samuti. Samas kui torusid vahetada, siis võiks juba kütusetorud ka uute vastu vahetad. Ning kuna need jooksevad suht nutuste karpide juures, siis võiks küljekarbid samuti ära vahetada ja kui juba karpe osta, siis võiks uued esitiivad ka tellida :roll:
Krt kaugemale igaksjuhuks ei mõelnud, muidu tuleb kuu lõpus ainult makarone süüa, kui sedagi :lol:

Ühesõnaga asusin siis uurima kust mida ja millise hinnaga tellida.
Oskab keegi lähemalt rääkida millise kvaliteediga on näiteks ladu24 kere/piduri detailid (hinnad neil ju suht soodsad), ning kas näiteks W&N-s olevatel juppidel on parem kvaliteet/sobivus või suht sama?
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Vanema auto juures peab teinekord südame kõvaks tegema ja juhinduma motost: If it ain't broke, don't fix it. :)
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
priit300
Postitusi: 225
Liitunud: 05 Jaan 2010 23:21

Postitus Postitas priit300 »

Mina tellisin endale kere osad acar.ee st ,sealsed hinnad olid ka väga sootsad ja karbid asjad istusid ilusti külge .
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Oot oot et nagu WTF?
Eile ladu24 vaadates olid e21 juppidel veel ühed hinnad, täna juba teised :?
Näiteks tiivad olid kliendile 1000.- ja karbid 380.-, aga täna tiivad 1220.- ja karbid 540.- :?
Huvitav kas mingi mehike kes neil töötab nillis e21.ee-s või lihtsalt vaatasid klikkide arvu teatud tootele :twisted:
Esmase tellimuse koguhind tõusis päevaga üle 1000.- Tuleb vist tõesti acar-ist tellida, näiteks tiib seal 910.- ja karp 320.-. Isegi W&N-st tellides oli tiib 940.- ja karp 470.-.
Krt niigi masu aeg ja iga kroon arvel :twisted:

Ruut, ma tean küll seda väljendit, ning tavaliselt peab see paika, samuti ka see et "ära s... torgi hakkab haisema", aga hing ei anna rahu :lol:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Pidurivoolikud tellisin ise komplektina W&N-st ning painutasin vanade järgi...jäi nagu originaal. Muidugi võib ka pikkused mõõta ning pidurimeistris sama pikad torud koos otstega lasta teha. Kütusetorud ostsin UM-st, alguses proovisin sanitaartööde vaskvoolikut aga ei jäänud üldse ilus, hing ei andnud rahu ning tellisin UM-st ikkagi. Üldiselt tasub eri kohtade hindasid võõrelda(B osa, W&N, UM) ning see kõige mõistlikum välja valida, kui väga suurt vahet hinnas pole soovitaks W&N või UM-st osta.

Muidu tugevat närvi ning suurt tahet, ega see korda tegemine lihtne pole :P
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Sai vahepeal veidike shopatud :P
Sain siis kätte uued piduripudinad, torud, voolikud, jne. Uusi kettaid ja trummleid tellima ei hakanud, kuna peal olevad on veel vägagi kobedad, kuigi silmale oleks ilus vaadata kui kogu kraam uus :lol: Ning uued klotsid sai alles suve alguses peale pandud.
Eks esimesel võimalusel vahetan ära, kui lisadetailid kohal. Tellisin UM-st ja järgmise kuu alguses kohal. Võtsin uued kütusetorud ka, et kui juba auto all roomama peab, siis teeb ühekorraga ära 8)

Kuu lõpus peaks kohale jõudma ka uued keredetailid, siis saab roostes pindadest lahti. Või no vähemaks, sest parempoolset tiiba Eestist tellida ei saanud, v.a. UM aga 6100.- on minu jaoks veidi kallis :lol:
V&N-st saaks 940.-
Samas tekkiski küsimus et kas ntx. esitiib mahuks ka selle üldise saadetise sisse või peaks eraldi lisatransporditasu maksma?

Ega keegi ei tea kas e21-le ka logareid pakutakse, kui jah siis kus ja millise raha eest?
Pilt
Eks ma siin vaikselt üritan uusi pulkasid kokku ahnitseda, et vanakest veidike värskendada :lol:

Samas peaks enne talve uue esiklaasi ka paigaldama, aga kahju on originaalkleepsust mis sel juhul kaotsi läheb :roll:
Pilt

Aga peab südame külmaks tegema, sest tiibade vahetusega kaob ka originaalvärv.

Seoses keretööde ja värvimisega võibki teha pakkumisi või vihjata, kus teha. Sooviks järgmine kuu kindlasti vahetada ära mõlemad küljekarbid, esitiivad, natuke raami keevitada, tagakoopa augu lappida, ning värvida esitiivad ja kapoti.
Teeks rohkem ja põhjalikumalt, aga siiani pole viikinglotos õnn naeratanud :lol:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

"Mingi plekitükk ja vihmaveerennid" jõudsid kohale :lol:
Pilt
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

HAIRIDER kirjutas:Samas tekkiski küsimus et kas ntx. esitiib mahuks ka selle üldise saadetise sisse või peaks eraldi lisatransporditasu maksma?
Mahub küll, ennegi suuremõõtmelist kama tellitud. Veidi kallim küll tuleb kui tavataks, aga ei midagi hullu. Eriti suurema tellimuse puhul.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

See auto saab sul ju päris heaks veel nii. :D
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

Iga auto saab heaks.
Selle jaoks peab kõvasti vaeva nägema.

Paistab, et sellel autol on omaniku poolest vedanud. Täitsa pärlike teine : )
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

UM-st tellitud kütusetorud ja paar pisemat pulka jõudsid ka lõpuks kohale.
Pilt

Minu meeldivaks üllatuseks on torud juba valmis painutatud :D
Huvitav kas piduritorusid UM-st tellides on need ka painutatud, sel juhul oleks võinud need ka sealt tellida, sest erilist hinnavahet ei olnud ja oleks saanud veidi kaubanduslikuma põhjaaluse kui sõrmede vahel mudides :lol:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

piduritorud ei ole valmis painutatud. kuigi kenamad kui vasktorud küll, kuna on värvitud sama värvi mis need bensiinitorud :lol: aga neid bensiinitorusid peab ka veel veidi lisaks painutama, päris niisama alla ei istunud mul vähemalt.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Minul kah bensutorudega nii lõdvalt ei läinud, et otse külge, tsipa pidi painutama aga õnneks mitte palju :P
W&N piduritorud kah õnneks sama värvi, jääb stock põhjaalune. Neid pole üldse raske painutada kah, bensutorudega oleks teine teema :D
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Tekkis selline küsimus, neile kes kütusetorude vahetusega tegelenud, et kas torude paigalduseks tuleb kindlasti paagid maha võtta, või on mingid nõksud?
Endale tundus et ega nagu muud võimalust pole kui paagid maha, samas loodan selle tööga ei tekki mõnd ebameeldivat üllatust. Uute paakide hind W&N-s u.14k :roll:
Ning kui peab maha võtma siis tasuks ju juba paagid ära ka puhastada/pesta. Mida selleks tööks teha soovitate?
Pelaegi meeldiv avastus, tagasivoolutoru juba ammusest ajast lännu :lol:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Paagid maha jah kindlasti. Isegi ilma paakideta oli päris kõvasti pusimist.

4-sil karpamudelitel muide polnudki tehasest tagasivoolu.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta