BMW 735iA '85, Trevi

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

BMW 735iA '85, Trevi

Postitus Postitas trevi »

Tegu siis selle autoga: http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=4149

Kuna valge on plaanis ikkagi originaaliks jätta, siis loomkatseteks sobib see auto kordades paremini. Nina olla kohtunud trammiga ja on tati ja teibi ja sprayga taastatud, õnneks on viga saanud ainult ninaplekk ja stange. Igatahes autol on ehtne rotika välimus, kere üldiselt on suht ok.

Hetkel on suurim mure, et päris legaalselt ei saa tänavale kuna auto on arvelt maas ja paberite järgi vist juppideks romulas vms. Ehk kui kellelgi on üle pruuni värvi auto jäänused, siis võiks teada anda.

Pilt
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Riki
Postitusi: 261
Liitunud: 25 Nov 2009 20:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Riki »

Lahe :-)
628csi
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

See auto käivitus täna üle pika aja esimest korda võtmest. Kuna juhtmestiku kallal oli väga lahedat hävitustööd tehtud, siis läks talvel kõigepealt päev aega (ega ma ei ole ju elektrik) ennem kui auto üldse käima sai. Aga ja siis olid käivitamisvahenditeks kruvikeerajast starterisse otse ja hiljem selle tsiviliseeritum viis, starteri signaali juhe eraldi tõmmata, et saab otsa vastu akut ja käima. Ükspäev sai võetud rüperaal kaasa ja hakatud skeemi järgi kadunud starterisignaali otsima. Müstika, mida ma pidasin küll isearetatud immo süüks jne oli tegelikult väga lihtne - roolisamba küljes pistik lahti. keeruliseks tegi asja see, et pistikul on isasel pool 10 juhtmega pistik ja emasel 9 juhtmega. Aga kuna pistik on sellise khoa peal, et sinna sisse ei näe, siis sellise asja peale ei mina ei tulnud tükk aega, et ühe pistikuklemmi otsa võib veel käia eraldi juhe. St eraldi juhe oli olemas, aga mitte ei leidnud kohta, kus selle võiks susata. Ja suur oli rõõm kui pärast õigesse kohta panekut hakkas starter võtmest käima nagu peab.
Toona autot ei saanud käima pandud, kuna tundus, et bensu paak on tühi. Täna panin siis 10liitrit sisse, et ajaks auto käima. Esmalt igaks juhuks ühendasin bensurelee otse, et kuulda kas kütus ikka pihustilatti jõuab. Pump käib, aga vaikus. Eelmine kord kui arvasin, et kütus otsas oli täpselt sama lugu. Võtsin otsa lahti, vaatasin, et kütus latti tuleb, aga regulaatorist edasi tagasivoolu ei lähe. Ehk kas pumbal pole piisavalt rõhku või on regulaator tuksis. Aga noh, peale 5 minutit käimist hakkas vaikselt latist kütus läbi käima. Siis sai starterit antud ja pärast kolme pööret mootor käis. Sai hoovis paar natuke manööverdatud, et piduriklotsid lahti saada. Esiklotsid olid nii kinni roostetanud, et käega ei jõudnud rehvi vahetades ratast ringi liigutada. Klotsid ja kettad tunduvad visuaalselt päris uued.

Esiotsa pauguga on pihta saanud ka kasti jahutustorud, mis hetkel lekivad mõnuga kui mootor käib. Peabki esimese asjana selle lekke kuidagi ära lappima, et kast kuivale ei jääks.

Teise hea asjana sai tööle tagatuled. Selleks pidi ainult umbes 20 juhet kokku jootma tagasi.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Umbes kuu aega tagasi hakkasid mind väga häirima auto katkised iluvõred ja katkine juhipoolne lähi tuli. Kui tule vahetus oli lihtne, riiulist korralik tuli asemele, siis iluvõresid ei juhtunud tagavaraks olema. Noh, "knopka" kontoritarvete poest sai ostetud mingit no name tsüanoakrülaatliimi (super attacki analoog) ja sellega kokku liimitud. Plastiku liimimisel on kiirliimi (mis kuivab reaktsiooni tõttu liimitava pinna niiskusega) käitumine suht harjumatu - kui kiirliim näppude külge kuivab sekunditega, siis plastiku küljes kuivab ta veerand tundi, olles kogu selle aja veel vedel. Tööstuslikult müüdavatel liimidel kasutatakse selleks aktivaatoreid, mis peale pihustada ja liim kuivab hetkega. Igatahes kinni ta jäi ja tundub, et piisavalt tugevalt, et koos püsida järgmise avariini.
Häirima jäi see, et liimimiskohad olid nähtavad (natuke teist värvi) ning üldse olid iluvõred osaliselt pruuniks värvitud, osaliselt pleekinud jne. nagu vanal autol ikka. Otse loomulikult on aja jooksul maha koorunud ka suunatulede reflektorilt hõbevärv ja suunad seest täiesti mustad. Samuti olid suunatulede pirni vastu puutuvad kontaktid väga paksult ja üleni roheliseks oksüdeerinud.
Antud auto puhul on plaanis kasutada ainult kõige odavamaid ja lihtsamaid vahendeid taastamiseks. Seega otsisin üles pööningult sinna aastaid tagasi visatud spray värvid, nühkinisin tuled ja võred puhtaks ning värvisin suunad seest halliks ja iluvõred mustaks. Hoolimata esialgsele skepsisele tulemuses suhtes, tundub esialgu,et tulemus on parem kui mu valgel autol, millel on iluvõre avaldanud vastupanu luitumisele ülimalt hästi. Suunatulede kontaktid koukisin ka tule seest välja ning leotasin hoolsalt riiulis leidunud "kuparikiilto" kirjaga vahendis, mis haises hirmsasti ammoniaagi järele. Hommikuks olid kontaktid nagu uued, igaks juhuks sai veel harja ja seebiga puhtaks pestud, et oksiidieemaldusaine jäägid kõik minema saada.
Ainus müstika on esituli. See on viimase 2 nädalaga peaaegu poolest saadik vett täis läinud. Sai proovitud, et kui tuli vett täis panna, siis ühe klemmi juurest hakkab läbi laskma küll, aga kas tõesti on vesi mööda juhet tuleni jooksnud ja siis klemmi kõrvalt sisse imbunud? Teist kohta lekkeks ei leidnud.

Kui kunagi töötava fotoka saan, siis saab pilte ka teha.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas karlerik »

Päris põnev teema saab olema, kirjuta ikka kõikvõimalikud kulud üles. Siis näeb millise hinnaga saada (7- seeria) autost parem auto. Veermiku osas vist kokku hoida ei ole võimalik, vanadest kummikinnastest rooliotsa kaitsekummi ehk ei teeks :) . Jõudu
320i 83a. Saab9-3 08a.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Aga on ostetud volvo, mille mootoripadjad hoki litritest tehtud küll ;)
Täitsa huvitav teema.. ei tea kas tõelised fanatid lintšima ka tulevad :P
In the end everything will be ok. If everything is not ok, it is not the end.
Kasutaja avatar
Riki
Postitusi: 261
Liitunud: 25 Nov 2009 20:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Riki »

Minu silmis Trevi ongi tõeline fanatttt!!! See auto oli suremas ja leidus inimene kes talle uue võimaluse annab. Seda teemat loen suure huviga!!!
628csi
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Väga huvitav lugeda nn ökotaastamist :P
Võrede värvimine annab väga hea tulemuse, lasin enda autol kah korralikult üle värvida ja tulemus palju parem kui poest uued võred ostes.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Et olen viimane kuu aega usinalt tegelenud lõputöö kirjutamise ja eksamite sooritamisega, siis ei ole jõudnud auto juures midagi teha. Siiski sai ta vajaduse sunnil täna teise kohta transporditud. Esimest korda minukäes olles kulges see auto omal jalal rohkem kui paar meetrit, lausa 2-3km. Hea on see sellepärast, et sai teada, et kast töötab - vahetab käike ning ei ole avariirezhiimis. Ning esimest korda minukäes olles töötasid autol kõik tänavalegaalsust nõudvad tuled, ennem oli viimaseks needuseks parem esimene suunatuli, mida lahti ühendades juhtmed pistikutagant parandamatult ära tulid. Tänud IngmarP-le, kes valgustas mind selle koha pealt, kus võiks veel samasugust perversset pistikut auto küljes leida, nimelt roolisamba küljes.
Halvad uudised: Kohale jõudes avastasin autost väljudes, et auto all on ohtralt suurenev loik. Jahutusvedelik. Ma jõudsin juba mõelda, et krt kas tõesti jõudis nii väikse sõidu peale keema minna, seier hetkel ju veel ei tööta, samas talvel sai teist kohapeal pikalt tuuritatud. Aga õnneks ei keenud. Keset radikat oli pisike auk kust tuli vett joana justnagu oleks radikas otsustanud kusele hakata.
Ehk siis esimene ökotaastamine saabki arvatavasti selle auto juures olema radika taastamine. Loodetavasti on taastatav.

Hetkel mõttes mõlkivad mõtted:
Esiteks katuseluugi ära kaotamine. Kui keegi
teab, kust võib leida luugita katusega autot doonorina, võiks mulle privas teada anda.
Kuna autol on hetkel kogu sisuks ainult juhiiste ja tagaaknalaud, siis arvatavasti proovin kogu sisu ise õmmelda. Istmed ja uksekatted vanadest kaltsukast kogutud teksadest, nii saab lisada nt mõne uksetasku. Esiistmeteks loodan aja jooksul leida mõned vanad e28 recarod. Laeriie aga tuleb tavaline valgendamata linane riie, nagu rahvariietelgi kasutuses.

Lõpuks, sellelt autolt on üle esimesed elektriakende mootorid (ilma juhtmestikuta). Kui keegi tahab endale, siis vastutasuks tahan vändatavat süsteemi.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Drama
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Nov 2007 22:53

Postitus Postitas Drama »

http://www.auto24.ee/used/723477
Müüa küll vist mõlemad autod korraga, aga saab ka aint ühe. Saad ehk sealt oma katuseprobleemile lahenduse, kes teab. :)
Vasta