1. leht 1-st

BMW e12 520 1973.a.

Postitatud: 08 Sept 2010 22:10
Postitas JanO
Äsja muretsetud, kordategemiseks.
Pilt
Esimesel sügavamal uurimisel selgus, et puudu või katki on:
1. õhufilter- puudub
2. puudub gaasi hoob, mis ühendab karburaatori hoovastikku pedaali hoovastikuga, lapats ise ka lännu
3. süütepool puudu
4. Sisemised kaugtuled, parem täitsa puru, vasak tundub olema mingi udukaga asendatud
5. süüteküünlad
6. kütusevoolikud räbalad ja kivistunud
Hiljem vaja uuendada rehvid, vahetada esiklaas ja aku. Loodan sellega uunikute sõidule kunagi jõuda.
Oodatud kõigi hääde inimeste nõu ja soovitused.

Postitatud: 08 Sept 2010 22:28
Postitas -Myyr-
Tervist ka haininade klubisse : )

Auto paistab väliselt esmasel silmapilgul täitsa hea :P

Mis läbisõiduks ja mis plaanis teha sellega üldiselt ?

tuleb originaal või natukene oma silma järgi?

Postitatud: 09 Sept 2010 16:56
Postitas kustas
Veel pilte?

Postitatud: 09 Sept 2010 19:20
Postitas nuga
Võimalusel tasuks kindlasti korda teha, nii vana e12 on eesti oludes väga unikaalne masin 8)

Muist detaile saad ka teiste/uuemate bmw'de küljest kasutada. Nt. tuled, süütepool jms.

Postitatud: 09 Sept 2010 21:15
Postitas karu
uksi peaks ka e28 omasi saama kasutada :D

Postitatud: 10 Sept 2010 09:02
Postitas lamp
e28 ustel peab akna siinid ringi tegema siis saab kasutada küll :D

Postitatud: 10 Sept 2010 10:17
Postitas Ruut
karu kirjutas:uksi peaks ka e28 omasi saama kasutada :D
Uksed iseenesest on suht ok. Vaja oleks vaid parema tagumise ukse klaasi

Postitatud: 10 Sept 2010 16:09
Postitas lamp
sinna vist peaks e28 klaas sisse sobima

Postitatud: 05 Okt 2010 08:11
Postitas JanO
Kuu ongi mööda lennanud ja teinud pole veel midagi.
Plaanidest
1. Auto liikuma saada võimalikult originaalkujul.
2. Igapäeva autona ei plaani kasutada, pigem klubilistel üritustel käimiseks (säilitamise eesmärgil).
3. Rallitamise masinat ka ei plaani teha, enda vanus pole enam selline :)
4. Kahjuks originaalvärv pole sinine vaid helebeeš, ülevärvimise põhjus teadmata.
5. Esimene eesmärk jõuda talvisele Uunikute sõidule, kui just väga soolamöll ei ole.
6. Põhja olukord teadmata, kuigi uksed on mingit "ilget plöga" täis lastud.

Postitatud: 05 Okt 2010 08:35
Postitas JanO
kustas kirjutas:Veel pilte?
Pilt
Kadunud süütepool

Pilt
Karbuss

Pilt
Tühi õhufilter. Samas Amordi otsa pealt näha ka auto originaalvärv.

Pilt
Silm on hinge peegel, ehk läbi katkise lambi võib näha et süütepooli enam ei ole :)

Remont liigub

Postitatud: 05 Juul 2011 15:45
Postitas JanO
On tekkinud väike lootus, et selle nädalaga saab eelpool toodud aparaadi liikuma. Kui nii hästi läheb, siis põrkaks ka lühivisiidiga kokkutulekult läbi.

Postitatud: 05 Juul 2011 20:42
Postitas ervin911
Oleks huvitav näha.

Postitatud: 08 Aug 2011 14:30
Postitas JanO
See E12 on nüüd siis esimesed iseseisvad liikumised ära teinud. Mootor töötab päris ilusti, aga karbuss väga tahaks asjatundja kätt. Poolkülmalt kipub end kergelt täis tõmbama ja siis toriseb ja podiseb 2-3 silndriga enne pikalt, lõpuks ikka korjab kokku kõik 4 silindrit. Vahel kaob jõud ootamatult ära, võibolla vaja ka süüdet sättida.

Seisma saamisega on hullemad lood, kui korra pidurdad, siis jooksevad pidurid ikka väga kinni. Tuli välja, et piduritorud on totaalselt umbes ja vedelik ei mahu tagasi voolama. Tagumiste piduriteni pole veel jõudnudki. Käsipiduri hoob on ka veel nagu tallesaba.

Kui nüüd piduritorud puhtaks (üks neljast on veel umbes) ja uued amordid ka veel saaks, võiks juba ARK-i regama minna.

Enda jaoks panen siia lingi, kus juppe uurida:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E12/S ... _mounting/

Vähemalt on lootus tekkinud, et selle aparaadi ikka sõitma saab. Kindlasti on veel rehve vaja.
Esiklaas on ka vahetatud ja uus kaugtuli pandud. Oh häda, Boschi kaugtuli oma kujult ei sobi, jäi teiste suhtes hunniku maad ette poole. Peab tulevikus õigema hankima.

PS Suure mootori remontimise tuhinas jäi üks täiesti töötav 1.8 l mootor üle. ma ei kiirusta seda müüma, aga kui juhtub kellegil väga vaja olema, siis võib teada anda. Mootor ootab veel võõralt pinnalt koju tagasi tassimist.

Postitatud: 08 Aug 2011 18:57
Postitas raunz
Tõenäoliselt on need piduritorud ka päris roostes, soovitaks kindlasti kõik torud uued vedada. Paras päevatöö on aga uus toru on ikka uus toru ning siis on pikaks ajaks rahu majas. Pikalt seisnud autol taastaks pidurisupportid samuti ära. Sageli piisab kolbide väljasurumisest, väikesest lihvimisest ning rem komplektiga kokku panemisest.

Postitatud: 08 Aug 2011 19:56
Postitas trevi
Supportid tuleks kindlasti lahti võtta. Rooste maha lihvida (ääre ja manseti vaheliselt alalt), et kolvid (ilma mansetita) vabalt näpuga liigutades sisse välja käiks. Mansetid ära puhastada ja kokku tagasi. Kui kaitsekummid terved, siis pole isegi remontkomplekti jaoks vajadust.

Postitatud: 10 Aug 2011 07:46
Postitas JanO
Voolikud sai tellitud aga torud osutusid lähemal uurimisel seest täitsa puhasteks. Metall lausa kõlksus vastu metalli, kui traadijupi sisse lükkasin. Kolvid sai ka ilusti käima. Remondikomplektiga mässamine jääb sellesse aega kui miskise garaashi saab. Soojad ja sumedad suveõhtud hakkavad otsa saama.

Uus mure tekkis süütepooliga. Sel on peenike ots, aga süütejuhtmetel on jäme ots. Kas keegi teab, on seal mingi vahejupp puudu või mis seal olema peaks?
Seni tundub et töötas ainult kummilutu poolt tekitatud survejõuga, kus juhe suruti lihtsalt vastu pooli klemmi. Mingit "klõpsuga" ühendust polnud, ainult puude.

Kas sellest või veel avastamatta muust põhjusest aga käima ta enam ei lähe.

Järgmine fookus saab ilmselt olema uue süüteluku põhja leidmine. Keegi naljamees on sinna "monteerinud" teise täiendava süüteluku, seda žigulli oma ja seegi ilma fikseeritavate asenditeta.

Postitatud: 27 Aug 2011 14:53
Postitas JanO
Üks esimesi proovisõite peale 12 aastat seismist. Pidurid ka enam ei jookse kinni.

Filmitud telefoniga

Pilthttp://www.youtube.com/watch?v=Dk1FhPm12gc

Postitatud: 28 Aug 2011 10:14
Postitas Ruut
Operaator pole suutnud oma erutust varjata - käsi väriseb ikka kõvasti :)

Postitatud: 28 Aug 2011 14:12
Postitas heigo
Alguse kommentaar on hea :D
See sõidab, see sõidab, see asjandus sõidab
:lol: