BMW 316i '89, Kristo
Postitatud: 11 Sept 2010 17:06
Vaatasin, et siia foorumisse riputatakse ka "uuemaid" pille üles ja mõtlesin, et näitaks oma vanatüdrukut ka siis.
Tegu siis 1989 aasta juunikuu "rullnokaga", mille lisadeks võib lugeda tahhomeetrit, analoogkella, maki paigaldamise võimalust (vb oli algselt ka vabriku makk sees aga nüüdseks seda pole), ning tuledekorrektorit. Viimase lisa toimimises pole kindel, kuna pole senimaani seda kontrollinud, tõenäoliselt ei tööta. Ühesõnaga selline üsna lihtne pill.
Põhjus, miks ma üldse endale E30 kerega BMW'd ulatub vist kaugele lapsepõlve, kui mu õemees ostis endale kõksuga 4-ukselise pre-facelift 320i. Auto sai üleni uue värvkatte (mingi ilus kuldne värv oli) ja alla kruviti laiad,randiga ja keskelt kuldsed 15" BBS valuveljed. Koos madaldusvedrude ja toonklaasiga nägi see auto ikka eriti vinge välja.
Aeg möödus ja ca. 3 aastat tagasi õnnestus endalegi muretseda odava hinnaga üks '87 aasta pre-facelift 320i millele oli vahele tõstetud M20B27 koos B20 ülemise otsaga. Väänet oli palju ja pöördesse läks mõnusalt. Ma ei tea, kuidas ma seda alguses tähele ei pannud aga alles pärast koju jõudmist Tallinnast avastasin, et kuidagi palju suitsu tuleb summutist. Kartused osutusid tõeks ja selgus, et mootori alumine ots oli jahe. Kuna auto sisu oli samuti üsna kulunud ja sel hetkel polnud head kohta kus auto kallal nokitseda, otsustasin autost sama odavalt loobuda kui ta muretsetud sai.
Vahepeal kulgesin riisiraketiga samalajal unistades E30st. Vähemalt nädalas korra skännisin Auto24, Motors24, mobile.de'd, Autoscouti lootes leida mingit head pakkumist. Head pakkumised olid aga üldiselt 1500-2000 EURi. Pärast seda kui jaapanlane maha sai müüdud, hakkasin intensiivsemalt otsima endale E30t. Alguses olid kriteeriumiteks face-lift, kupee, rida kuus mootor, korralik salong ja mõistlik hind. Kuna sellise konfiguratsiooniga midagi head ei leidnud kuna hind pani omad piirid, siis tuligi soovidega natuke koomale tõmmata. Ühel päeval ilmuski müüki ilusa värviga 316i (M40B16 kat. 73kW), millel müüja väitis olevat orig. läbisõit 125 000 km koos hooldusraamatuga. Pilte oli terve trobikond ja kuna salong paistis ilus terve olevat, otsustasin auto "pimedalt" ära osta. Paari nädalapärast jõudiski treiler Eestisse. Esimene pilt oli natuke kurb, müüja küll ütles et roostet leidub aga kuna pildilt seda näha polnud, siis eeldasin, et see on midagi marginaalset. Kohapeal selgus, et keegi on kõik 4 tungimiskohta ära tõstnud (vist vale tungrauaga) ja seal on uss sees + tagumised tiivaääred ja nipet-näpet veel. Kui ma aga auto salongi nägin, oli vunts viiesaja peal. Istmed tipp-topp terved, rool ja käigukanginupp karedad, armatuur nagu uus, lagi puhas ja terve ja üldse kogu interjöör oli nagu uuel autol. Pagasnikus oli veel teine jooks korralikke rehve plekkvelgedel ning ka tööriistakarp on praktiliselt komplektne, tagavararatast pole kordagi kasutatud ja tõenäoliselt pärit aastast '89 kuna sellise mustriga veterani pole mina veel näinud.
Tegin garaažis õlivahetuse koos sisepesuga (igaksjuhuks) kuigi mootoriõli polnud veel must (viimane roheline tuluke kustus garaaži sõidul). Piduriõli oli ka juba selline tumedam ning vahetasin ka selle. Õhufilter oli puhas ja süüteküünlad tundusid vahetatud olevat, hammasrihma vahetus oli märgitud 99 000 pealt 2007.a. septembris. Ostsin uued kojamehed ning suundusin tehnoülevaatusele, kuid tulin sealt nördinult tagasi. Tagapiduritoru (see pikk jurakas) otsustas puruneda klambri juurest põhja poolt (väliselt polnud näha, et roostes oleks olnud). Õnneks olid TÜV's mõistlikud mehed ja lubasid mul garaaži ära sõita. Järgmine päev vahetasin toru ja sain ka ÜV kirja.
Natukene sai ringi sõidetud ja selgus, et paremp. tagumine rattalaager on läbi. Ükspäev sai see ettevõetud ja ühe laagri vahetusega ka differentsiaali vasakp. simmerling ära vahetatud. Peaks mainima, et need tühised simmerlingid BMW'del on üsna kallid. Kui õigesti mäletan, siis taheti ühe simmeri eest UM'is vist pea 400 krooni, järelturul eriti ei liigu aga õnnestus ühe tuttava kaudu siiski rohkem kui poole soodsamalt saada. Praeguseks on läbisõitu ees 129 000 kopikatega ja muid probleeme esinenud pole peale selle, et käsipidur tahaks grammike pingutamist. Ah jaa, mõned päevad tagasi otsustas üks inimene, et minu auto on ilma ilukilpideta ka ilus ja võttis need ühel öösel endale (ajas ikka vihale küll).
Pildid natukese kehva kvaliteediga kahjuks:
Tegu siis 1989 aasta juunikuu "rullnokaga", mille lisadeks võib lugeda tahhomeetrit, analoogkella, maki paigaldamise võimalust (vb oli algselt ka vabriku makk sees aga nüüdseks seda pole), ning tuledekorrektorit. Viimase lisa toimimises pole kindel, kuna pole senimaani seda kontrollinud, tõenäoliselt ei tööta. Ühesõnaga selline üsna lihtne pill.
Põhjus, miks ma üldse endale E30 kerega BMW'd ulatub vist kaugele lapsepõlve, kui mu õemees ostis endale kõksuga 4-ukselise pre-facelift 320i. Auto sai üleni uue värvkatte (mingi ilus kuldne värv oli) ja alla kruviti laiad,randiga ja keskelt kuldsed 15" BBS valuveljed. Koos madaldusvedrude ja toonklaasiga nägi see auto ikka eriti vinge välja.
Aeg möödus ja ca. 3 aastat tagasi õnnestus endalegi muretseda odava hinnaga üks '87 aasta pre-facelift 320i millele oli vahele tõstetud M20B27 koos B20 ülemise otsaga. Väänet oli palju ja pöördesse läks mõnusalt. Ma ei tea, kuidas ma seda alguses tähele ei pannud aga alles pärast koju jõudmist Tallinnast avastasin, et kuidagi palju suitsu tuleb summutist. Kartused osutusid tõeks ja selgus, et mootori alumine ots oli jahe. Kuna auto sisu oli samuti üsna kulunud ja sel hetkel polnud head kohta kus auto kallal nokitseda, otsustasin autost sama odavalt loobuda kui ta muretsetud sai.
Vahepeal kulgesin riisiraketiga samalajal unistades E30st. Vähemalt nädalas korra skännisin Auto24, Motors24, mobile.de'd, Autoscouti lootes leida mingit head pakkumist. Head pakkumised olid aga üldiselt 1500-2000 EURi. Pärast seda kui jaapanlane maha sai müüdud, hakkasin intensiivsemalt otsima endale E30t. Alguses olid kriteeriumiteks face-lift, kupee, rida kuus mootor, korralik salong ja mõistlik hind. Kuna sellise konfiguratsiooniga midagi head ei leidnud kuna hind pani omad piirid, siis tuligi soovidega natuke koomale tõmmata. Ühel päeval ilmuski müüki ilusa värviga 316i (M40B16 kat. 73kW), millel müüja väitis olevat orig. läbisõit 125 000 km koos hooldusraamatuga. Pilte oli terve trobikond ja kuna salong paistis ilus terve olevat, otsustasin auto "pimedalt" ära osta. Paari nädalapärast jõudiski treiler Eestisse. Esimene pilt oli natuke kurb, müüja küll ütles et roostet leidub aga kuna pildilt seda näha polnud, siis eeldasin, et see on midagi marginaalset. Kohapeal selgus, et keegi on kõik 4 tungimiskohta ära tõstnud (vist vale tungrauaga) ja seal on uss sees + tagumised tiivaääred ja nipet-näpet veel. Kui ma aga auto salongi nägin, oli vunts viiesaja peal. Istmed tipp-topp terved, rool ja käigukanginupp karedad, armatuur nagu uus, lagi puhas ja terve ja üldse kogu interjöör oli nagu uuel autol. Pagasnikus oli veel teine jooks korralikke rehve plekkvelgedel ning ka tööriistakarp on praktiliselt komplektne, tagavararatast pole kordagi kasutatud ja tõenäoliselt pärit aastast '89 kuna sellise mustriga veterani pole mina veel näinud.
Tegin garaažis õlivahetuse koos sisepesuga (igaksjuhuks) kuigi mootoriõli polnud veel must (viimane roheline tuluke kustus garaaži sõidul). Piduriõli oli ka juba selline tumedam ning vahetasin ka selle. Õhufilter oli puhas ja süüteküünlad tundusid vahetatud olevat, hammasrihma vahetus oli märgitud 99 000 pealt 2007.a. septembris. Ostsin uued kojamehed ning suundusin tehnoülevaatusele, kuid tulin sealt nördinult tagasi. Tagapiduritoru (see pikk jurakas) otsustas puruneda klambri juurest põhja poolt (väliselt polnud näha, et roostes oleks olnud). Õnneks olid TÜV's mõistlikud mehed ja lubasid mul garaaži ära sõita. Järgmine päev vahetasin toru ja sain ka ÜV kirja.
Natukene sai ringi sõidetud ja selgus, et paremp. tagumine rattalaager on läbi. Ükspäev sai see ettevõetud ja ühe laagri vahetusega ka differentsiaali vasakp. simmerling ära vahetatud. Peaks mainima, et need tühised simmerlingid BMW'del on üsna kallid. Kui õigesti mäletan, siis taheti ühe simmeri eest UM'is vist pea 400 krooni, järelturul eriti ei liigu aga õnnestus ühe tuttava kaudu siiski rohkem kui poole soodsamalt saada. Praeguseks on läbisõitu ees 129 000 kopikatega ja muid probleeme esinenud pole peale selle, et käsipidur tahaks grammike pingutamist. Ah jaa, mõned päevad tagasi otsustas üks inimene, et minu auto on ilma ilukilpideta ka ilus ja võttis need ühel öösel endale (ajas ikka vihale küll).
Pildid natukese kehva kvaliteediga kahjuks: