E28 524td 1984, Steven

Foorumiliikmete autod.
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

fiziks kirjutas:see on jah puhtalt silmarõõmu küsimus, aga siiski soovitan üle vaadata, et supportide liikuvad osad oleksid ikkagi korras. see tähendab siis eelkõige kolb...mille tööpind võib olla isegi näiliselt terve kummi alt väga p*rses. ka pidurisilindri sisemine kummimansett võib vajada vahetust, eriti just siis kui kolb on roosteline.
Ma isegi ei vaadand, kas kummid olid terved, aga eks vaatan mingi päev.
Pean nüüd homme Soome minema korraks, pole nii väga aega tegeleda vahetusega, Soomest tagasi tulen, hakkan vahetama.
E28 524td
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Reede öö vastu laupäeva, istusin kodus arvuti ääres, mõtlesin et krt, nii se reedene päev siis lõppebki või?
Sõber oli garaasis, helistas mulle mingi 00:30 ja kutsus garaasi, et tuleks teeks kasvõi enda autot nii kaua kui ta mingit alfat tegi...hakkasin mõttest juba loobuma, et ei viitsi ma kuskile öösel enam minna remontima, aga krt...ei saa, ikka pidin garaasi minema igavust tapma :D

Nii saigi siis haiga garaasi sõidetud, pidurid pagasist välja ja neid vahetama...

Võtsin ratta alt ära ja vaatasin... :roll: Mis siin tehtud on?
Pidurid siis siuksed, võta lihtsalt supporteitest kinni ja tõmba ära küljest, isegi ketas polnud enam kinni:
Pilt

Sõber on autosid remontinud oma 7 aastat ja ytles, et tema pole veel siukest asja näinud. Või vähemalt ei mäleta...

Ega midagi, vana ketas ja support kelguga maha:
Pilt

Vana ketas vs. uus E34 141kW esimene ketas:
Pilt
Pilt

Heh, see vana ketas oleks nagu tagumine piduriketas :D Suuruse vahe on ikka märgatav E28 524td ja E34 525i omal.

Valmis:
Pilt

Random shit:
Pilt
Pilt
Letilt ostsin alles:
Pilt
Pilt

Lõpetuseks veel, et huhu, kuidas see asi edasi läheb :shock:
Mul ei läinud isegi E39 528iA nii hästi edasi nagu see.

Ja lõpetuseks:
Piiiiiidurid on heaaaad ! :D

Õigel ajal vahetasin, oleks aind aja küsimus olnud kuna oleks rattad maanteepeal blokki löönud ja auto katusele lennand :D
E28 524td
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Hmm...

Olen viimased 2 päeva autole suht pähe andnud ja nüüd just natuke aega tagasi lõi õlitule põlema...millest see siis on? Temp. on normis.
- Õli pole ma veel vahetanud
- Õlitaset vaatasin reede öösel ja oli normis.

Ja üks asi veel, et kui keeran vasakule/paremale, siis nagu midagi kriuksuks, amordipadi?

Differ on vist hakand ka ulguma, muidugi mul on ka tagumised istmed lahti, vb sellepärast heli kostubki sisse paremini. Või siis undavad rattalaagrid, need pidid ka läbi olema omadega.

Ja oletame, et sõidan näiteks kolmanda käiguga linnas, vajutan gaasi põhja, siis nagu eespool midagi kõriseks...
Survelaager on autol igatahes läbi, või hakkab läbi minema.

Täna lähen vahetan õli ära.

Edit: Ja kõrgsurvepump ka lekib, kui nüüd õieti vaatasin. See lekkis juba siis, kui auto sain.

Aga noh, ei tasu masenduda, kõik saab korda tehtud.
E28 524td
Ebling
Postitusi: 97
Liitunud: 13 Dets 2008 21:21
Asukoht: Lääne-Virumaa, Kadrina-Tartu

Postitus Postitas Ebling »

Mu masinal samuti enne amorditugilaagri vahetust kriuksus ja nagises ennem, kui keerasin rattaid paremale/vasakule. Seega jh, täitsa tõenõoline.
E28 525e, 1986
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Steven kirjutas:Ja üks asi veel, et kui keeran vasakule/paremale, siis nagu midagi kriuksuks, amordipadi?
Stabilisaatorivarda ots nt. Roni alla, loksuta käega, lase abilisel rooli keerata.
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

Sven kirjutas:
Steven kirjutas:Ja üks asi veel, et kui keeran vasakule/paremale, siis nagu midagi kriuksuks, amordipadi?
Stabilisaatorivarda ots nt. Roni alla, loksuta käega, lase abilisel rooli keerata.
No need küll niipaalju kaasa ei keera ,et kriuksuma hakkaks , pigem ikka tugilaager.
Tulihingeline bmw fänn:)
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Sven kirjutas:
Steven kirjutas:Ja üks asi veel, et kui keeran vasakule/paremale, siis nagu midagi kriuksuks, amordipadi?
Stabilisaatorivarda ots nt. Roni alla, loksuta käega, lase abilisel rooli keerata.
Mis ma ikka loksutan enam, mul pea terve esisild läbi :D
E28 524td
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

Kas ikka vedrud terved? Sa pead ikka asja rahulikult vaatama seal pole niipalju valikuid mis katki saavad olla.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
markx
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Juun 2008 10:33

Postitus Postitas markx »

Olen viimased 2 päeva autole suht pähe andnud ja nüüd just natuke aega tagasi lõi õlitule põlema...millest see siis on? Temp. on normis.
- Õli pole ma veel vahetanud
- Õlitaset vaatasin reede öösel ja oli normis.

Õlitule lööb ka siis põlema kui turborõhu avariiklapp lahti paugatab. Ma ei tea kas sinu autol on see olemas või on pime ette keeratud. Igastahes minu e28 524-l on see jublakas sisselaskekolle küljes alles ja lülitatud mingil segasel põhjusel (juba tehase poolt) õlirõhu tule ahelasse. Kui wastegate tõrgub või on rõhk liiga kõrgele reguleeritud, siis lööb selle klapi sisselaskekolle küljes lahti ja õlitule põlema.

Lihtsalt mõlgutus ühe võimaliku variandi aadressil........
e30 324d
e28 524td
e34 524tda
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Minul lausa kahe m21 mootoriga juhtunud nii, et õlipumba kuuskant on kulunud ja keerab niiöelda üle :lol: Tühikäigul kustus tuluke ära ja kui gaasi natuke lisada siis põles jälle :)
Selle vastu aitas õlipumba vahetus, vb saab ka võlli vahetada, aga endal oli lihtsalt mitu pumpa riiulist võtta.
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Oot mis asja? Seletage see asi lahti :D Ma olen suht uhuu diislite kohapealt.

Et siis nagu äkki pump katki? Aga noh, mul ei ole rohkem seda juhtunud.
E28 524td
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

Steven kirjutas:Oot mis asja? Seletage see asi lahti :D Ma olen suht uhuu diislite kohapealt.

Et siis nagu äkki pump katki? Aga noh, mul ei ole rohkem seda juhtunud.
Mitte pump katki , vaid pumpa ringi ajava võlli nuudid v6i kandid maas.
Ma ennem lõhkuma ei hakkaks vaid mõõdaks manomeetriga .

Aga tegelikult vast peaksid karteri maha v6tma ja asja uurima .Saab vanast sogast põhja puhtaks ja vannile uue tihendi ka panna. Niikuinii leemendab.
Tulihingeline bmw fänn:)
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Ma ikka aru ei saa :D Pilti on asjast?

Kusjuures ei leemenda, täitsa kuiv on. Ma oleks selle loomulikult õlivahetuse ajal ära vahetanud.

Mõtlesin siin ükspäev, et ei tea kuidas sellele sobiks shadownline?
Katan carboniga välise C piilari selle mingi õhutus asja ära, vaatan miuke jääb. Kui teate mida mõtlen..
E28 524td
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

Pilt
Tulihingeline bmw fänn:)
markx
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Juun 2008 10:33

Postitus Postitas markx »

Noh ja muidugi eksisteerib alati võimalus, et õlirõhuandur hakkab otsa lõppema :lol: ......minul on nad M21 küljes igal võimalikul viisil jukerdanud. Mõni hakkab tühikäigul põlema, mõni kõrgematel pööretel ja üks vilgutas vahelduva eduga suvalistel hetkedel.
Nii et enne kui pumpa välja keerama hakata võib ka seda varianti kontrollida. Samas saad ka manomeetriga rõhu ära mõõta ja siis on juba kindel.
e30 324d
e28 524td
e34 524tda
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Te teete sellest asjast nii suure numbri :D
Mul põles see vaid korra..ühe korra.
Enam pole ammu midagi põlenud.
E28 524td
mkudak
Postitusi: 53
Liitunud: 28 Sept 2010 22:27

Postitus Postitas mkudak »

kui hakkad karpe vahetama siis osta selline asi nagu Teroson Terotex-Hv 400 Extra, see on spetsjaalne nn kere vaha mida kasutavad pm kõik euroopa autotootjad, sellega võid isegi endal uksed ja tiivad seest poolt kokku lasta, kestavad kauem. Kui sa vaatad oma uksi seest poolt siis seal on ka sellised kollakad nired ja see on see samune asi ja seda tasukse uuendada iga paari kolme aasta tagant olenevalt sellest kas sõidad talvel või mitte
http://www.keemia24.ee/shop/product/ter ... aitsevaha/
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

Peab vaatama jah kuna seda veel jõuab teha.

Täna vahetasin küttefiltri ära, arvake ära kaua läks? u.3 tundi :D
Algul sain vale filtri, viisin tagasi, sain teise asemele, aga et seda vana ära saada, jamasin sellega mingi 1.5 tundi, ni keera nii kõvasti kui tahad, ikka lahti ei tule, lõpuks sai siis filtri sisse suur kruvikas torgatud ja sellega hakkasin siis keerama, kokku tegin filtrisse 3 auku.

Et auto käima saada, jamasin ka tükkaega, ei täitnud filtrit küttega...jah ma tean, et seda peab diislitel tegema, aga siiski...ei viitsinud...lõpuks täitsin ikka pärast filtri küttega :oops: Ja siis jamasin veel natuke aega, kuni tegin ühe poldi lahti..õhutuspolt vist? Mai tea, mai tunne seda mootorit :D

Peale küttefiltri vahetust nagu läheks sitemini käima... :roll:
Vana filter oli ikka väga must, homme lammutan filtri lahti ja teen pilti.


Ja noh..ülevaatust mu autol ikka pole, sest ma ei leia kuskilt pooltelgi, tean, et poolteljed ei peaks ülevaatust segama, aga kuna mul tegumisi pidureid hetkel pole, siis ei saa ülevaatusele minna ja ei viitsi enne tagumisi pidureid korda teha, kui saan poolteljed, siis oleks nagu sama töö.

Tegmist vajab veel:
- Esisild ja tagasild korda, seda ma ei ole lihtalt viitsinud veel korda teha laiskuse pärast, probleemiks kujuneb see, et plaanin osad detailid taastamisse viia, see tähendab seda, et auto peab tõstukile jääma terveks päevaks, aga tõstuk ei tohi nii kaua hõivatud olla, vaja teisi autosid ka teha.

- Tagumine pütt korralikult kinni panna, kurvides peksab vastu konksu.

- Salong kokku panna

- Poolteljed uued panna, sest lihtsalt väga hull lõtk on sees


Paar küsimust:
-Kui poolteljed on läbi(lõtk), kas käiguvahetusel võib taha siuke "pauk" käaia?

-Kui pooltejlet on läbi, kas auto võib tagant undada/ulguda? Seda on suht hästi salongi kuulda. (Samas on mul tagumised istmed lahti ja matti pole tagaistmete all.

- Kui poolteljed on läbi, kas auto võib kõriseda? Kõrin tuleb ilmselgelt eest, aga kuna ees pooltelgi pole, siis sõber remondimees ytles, et see heli kostub lihtsalt ette, tagasillaraam kannab kõrina ette..
See on just täpselt selline kõrin, et poolteljed oleks läbi. Kunagi kui esiveolistel autodel olen esisilda kontrollinud sõiduajal, keerates täitsa vasakule/paremale lõppi, siis on täpselt sama kõrin.

NB! Kõrin on ainult siis, kui gaasi annan põhja, viienda käiguga siukest asja linnas pole.

Hetkel see auto ajab suht närvi, kõriseb, logiseb, koliseb ja muusikat ei saa kuulata sest pole makki ühendanud.
E28 524td
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

paistab, et tegevust sul jätkub..
Endal enamasti samad asjad tegemisel : P

Muidu kõrina kohapealt võib küll õigus olla, et kandub ette üle.
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
Steven
Postitusi: 113
Liitunud: 14 Veebr 2010 02:22
Asukoht: Tartu/Helsinki

Postitus Postitas Steven »

-Myyr- kirjutas:paistab, et tegevust sul jätkub..
Endal enamasti samad asjad tegemisel : P

Muidu kõrina kohapealt võib küll õigus olla, et kandub ette üle.
Jepp, igav ei tohiks hakata.

Oskab keegi öelda, kust ma kollaseid pirne saan? Kipun arvama, et sellele sobivad kollased esituled, sest auto on ise roheline.
E28 524td
Suletud