BMW 635CSi 1982 robertr
BMW 635CSi 1982 robertr
Soetasin eile kuuenda seeria isendi ja otsustasin ka foorumisse kasutaja/teema teha, et oma lugu jagada. Masin on nimelt kaua seisnud, arvelt maas, ja tahab nokitsemist saada. Sellega seoses tekib kindlasti palju küsimusi, sest oma hammas kõige peale ei hakka. Loodan, et lahked teadjamad mehed oskavad siis arvamust avaldada ja õiges suunas juhatada.
Asun ise hetkel Saksamaal praktikal, ja sellest tuli ka mõte mõni huvitav kohalik masin osta, midagi sellist, mida eestis nii väga palju ei leidu. Kuues seeria oma klassikalise hõngu, sportliku mineku ja samas luksusliku varustusega tundus ideaalne valik. Leidsin endast 100km kauguselt 1982 aasta isendi, mis on viimased 10 aastat garaažis seisnud ja sellest tingituna üsna... tolmuses seisus. Samas mootor, käigukast ja veermik käituvad võrdlemisi hästi, nii et enamik muredest on väiksemat nokitsemist nõudvad asjad, millele ehk jõud peale hakkab. Plussiks on see, et suurem osa detailidest on olemas, pealegi originaalid. See tähendab, et kui kõik hoolikalt puhtaks teha, kontaktid üle nühkida, kuluosad välja vahetada ja korralikult kokku tagasi panna, siis võiks auto üsna eeskujulikku olekusse saada.
Tegemist on 1982 aasta 635CSi-ga, ehk siis viib teda edasi 3,4 liitrine 6 silindrilne mootor läbi 5-käigulise manuaalkasti. Sees on nahksisu mehaaniliselt reguleeritavatel istmetel, elektrilised aknad, katuseluuk ja peeglid. Ühe nupu peal on kirjas Klima aga ma ei saagi täpselt aru kas tegu on kliimaseadme või konditsioneeriga (kes oskab täpsemalt öelda?) Ostetud sai ta klassikaliste BMWde müügi/remonditöökojast, ja eelmiselt omanikult pärineb info, et odomeetril seisev 141 tuhat km läbisõitu peab ka paika.
Näppisin täna autot siit- ja sealtpoolt ja kirjutasin nimekirja, mis töötab ja mis mitte. Panen selle siia ka kirja ja hakkan siis loodetavasti sealt mittetöötava poole pealt järjest asju maha tõmbama. Näiteks täna hommikul veel ei töötanud vasak parktuli, lähituli ega suunatuli, aga väikese ühenduste puhastamise ja kaitsmete ümber tõstmisega sai kõik tuled tööle. Eks tulevik näitab, kui kaugele nii lihtsate vahenditega jõuab, ja mis siis edasi teha tuleb. Kere paistab väga korralik olema, ilmselt on tal olnud õnne seista need aastad heas kuivas garaažis. Pindmist roostet leidub minimaalselt bensiiniluugi servas ja tagatulede all nurkades. Leidsin ainult ühe koha, kuhu passiks pahtliga kallale minna.
Töötab:
kõik tuled
tagaaknasoojendus
kliima/kont
el. peeglid
el. katuseluuk
Ei tööta:
kojamehed
spido- ja tahhomeeter
signaal
el. aknad
jahutus
Jahutusega nimelt selline lugu, et kohapeal mootorit käia lastes läks auto umbes 15 minutiga keema. Paisupaagist välja tulev voolik oli peene traadijupiga kinni, see lõi kohe eest ära ja siis pritsis sealt natuke aega kuuma vett ja õhku välja. Ma ei taiband üldse jälgidagi, et temperatuurinäidik juba kuuma peale oli tiksunud. Nõuanded selle kohta, mida nüüd jälgida ja kust viga otsida oleks väga teretulnud.
Lisaks on läbi bensiinipaak, mis on seistes lihtsalt läbi roostetanud. Hetkel on kütusetoru veetud pagasnikus asuvasse plastikkanistrisse, et vähemalt käivitada saaks. Ka pidurisüsteemis on kuskil probleem - pidurid töötavad, aga süsteemis pole rõhku. Müüja jutu järgi peaks viga olema pidurivedeliku mahutis?
Edasistest plaanidest - detsembri keskel tulen paariks nädalaks tagasi Eestisse jõulupuhkusele ja toon auto kaasa. Tulen praamiga Klaipedani ja sealt treileri peal edasi. Selle ajani katsun siin oma teadmiste ja kättesaadavate vahenditega selgeks teha, mis asjad töötavad ja mis mitte, ja võimaluse korral nii palju korda sättida ja puhastada kui võimalik. Siis juba Eestis olles ja tuttavate abiga saab ehk masina ülevaatuse-kõlbulikuks, et saaks ta arvele võtta ja tänavale minna tohiks.
Asun ise hetkel Saksamaal praktikal, ja sellest tuli ka mõte mõni huvitav kohalik masin osta, midagi sellist, mida eestis nii väga palju ei leidu. Kuues seeria oma klassikalise hõngu, sportliku mineku ja samas luksusliku varustusega tundus ideaalne valik. Leidsin endast 100km kauguselt 1982 aasta isendi, mis on viimased 10 aastat garaažis seisnud ja sellest tingituna üsna... tolmuses seisus. Samas mootor, käigukast ja veermik käituvad võrdlemisi hästi, nii et enamik muredest on väiksemat nokitsemist nõudvad asjad, millele ehk jõud peale hakkab. Plussiks on see, et suurem osa detailidest on olemas, pealegi originaalid. See tähendab, et kui kõik hoolikalt puhtaks teha, kontaktid üle nühkida, kuluosad välja vahetada ja korralikult kokku tagasi panna, siis võiks auto üsna eeskujulikku olekusse saada.
Tegemist on 1982 aasta 635CSi-ga, ehk siis viib teda edasi 3,4 liitrine 6 silindrilne mootor läbi 5-käigulise manuaalkasti. Sees on nahksisu mehaaniliselt reguleeritavatel istmetel, elektrilised aknad, katuseluuk ja peeglid. Ühe nupu peal on kirjas Klima aga ma ei saagi täpselt aru kas tegu on kliimaseadme või konditsioneeriga (kes oskab täpsemalt öelda?) Ostetud sai ta klassikaliste BMWde müügi/remonditöökojast, ja eelmiselt omanikult pärineb info, et odomeetril seisev 141 tuhat km läbisõitu peab ka paika.
Näppisin täna autot siit- ja sealtpoolt ja kirjutasin nimekirja, mis töötab ja mis mitte. Panen selle siia ka kirja ja hakkan siis loodetavasti sealt mittetöötava poole pealt järjest asju maha tõmbama. Näiteks täna hommikul veel ei töötanud vasak parktuli, lähituli ega suunatuli, aga väikese ühenduste puhastamise ja kaitsmete ümber tõstmisega sai kõik tuled tööle. Eks tulevik näitab, kui kaugele nii lihtsate vahenditega jõuab, ja mis siis edasi teha tuleb. Kere paistab väga korralik olema, ilmselt on tal olnud õnne seista need aastad heas kuivas garaažis. Pindmist roostet leidub minimaalselt bensiiniluugi servas ja tagatulede all nurkades. Leidsin ainult ühe koha, kuhu passiks pahtliga kallale minna.
Töötab:
kõik tuled
tagaaknasoojendus
kliima/kont
el. peeglid
el. katuseluuk
Ei tööta:
kojamehed
spido- ja tahhomeeter
signaal
el. aknad
jahutus
Jahutusega nimelt selline lugu, et kohapeal mootorit käia lastes läks auto umbes 15 minutiga keema. Paisupaagist välja tulev voolik oli peene traadijupiga kinni, see lõi kohe eest ära ja siis pritsis sealt natuke aega kuuma vett ja õhku välja. Ma ei taiband üldse jälgidagi, et temperatuurinäidik juba kuuma peale oli tiksunud. Nõuanded selle kohta, mida nüüd jälgida ja kust viga otsida oleks väga teretulnud.
Lisaks on läbi bensiinipaak, mis on seistes lihtsalt läbi roostetanud. Hetkel on kütusetoru veetud pagasnikus asuvasse plastikkanistrisse, et vähemalt käivitada saaks. Ka pidurisüsteemis on kuskil probleem - pidurid töötavad, aga süsteemis pole rõhku. Müüja jutu järgi peaks viga olema pidurivedeliku mahutis?
Edasistest plaanidest - detsembri keskel tulen paariks nädalaks tagasi Eestisse jõulupuhkusele ja toon auto kaasa. Tulen praamiga Klaipedani ja sealt treileri peal edasi. Selle ajani katsun siin oma teadmiste ja kättesaadavate vahenditega selgeks teha, mis asjad töötavad ja mis mitte, ja võimaluse korral nii palju korda sättida ja puhastada kui võimalik. Siis juba Eestis olles ja tuttavate abiga saab ehk masina ülevaatuse-kõlbulikuks, et saaks ta arvele võtta ja tänavale minna tohiks.
Panid sellele masinale käpa peale, mille kohta EBK foorumis paari nädala eest kommentaare küsiti?
Klima nupp tähendab konditsioneeri.
Pidurid vajavad tõenäoliselt uut rõhuakut e. pommi
Kellad hakkavad ehk iseenesest tööle, kui need kellade taga olevad akud eluvaimu sisse võtavad. Kui ei võta, siis akude või halvemal juhul kellade vahetus.
Elektrikalad saavad korda ehk kontaktide puhastamise ja/või kaitsmete vahetamisega
Jahutuse probleem paistab kõige suurem. Kui ainult kohapeal keema läheb, siis võibolla piisab vaid ventilaatori siduri vahetamisest. Kui ka sõidu pealt kuumeneb üle, siis plokiaanetihend, -kaas või midagi muud huvitavat.
Klima nupp tähendab konditsioneeri.
Pidurid vajavad tõenäoliselt uut rõhuakut e. pommi
Kellad hakkavad ehk iseenesest tööle, kui need kellade taga olevad akud eluvaimu sisse võtavad. Kui ei võta, siis akude või halvemal juhul kellade vahetus.
Elektrikalad saavad korda ehk kontaktide puhastamise ja/või kaitsmete vahetamisega
Jahutuse probleem paistab kõige suurem. Kui ainult kohapeal keema läheb, siis võibolla piisab vaid ventilaatori siduri vahetamisest. Kui ka sõidu pealt kuumeneb üle, siis plokiaanetihend, -kaas või midagi muud huvitavat.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Täpselt nii ta on, ma ise küsisingi ja nüüd on tulemus käes.Ruut kirjutas:Panid sellele masinale käpa peale, mille kohta EBK foorumis paari nädala eest kommentaare küsiti?
Oh häda! Siis ta ikka ei ole mitte nii komplektne kui ma alguses lootsin. Tundus endale ka, et eestpoolt kuidagi tühi paistab, aga ei registreerinud ajus ära, mis puudu on. Katsun paar täpsemat pilti teha ja siia üles panna, siis saab ehk kindlaks teha mis täpselt puudu on ja välja mõelda, kust vajalikke detaile saada võiks.omega kirjutas:Pildilt näha, et jahutuse tiivik koos viskoga on üldse puudu ju. Sellepärast arvatavasti keema lähebki kohapeal.
Palju õnne hea valiku puhul.
Tegelikult väga huvitava autoga tegemist, kere, salong ja mootor viitavad selgelt uuemale seerjale s.t. peale 82a., radikas, esitiivad, tiibadele ulatuvad iluliistud ja vist ka kapott on aga vanema malli oma.
Huvitav, kas on mingi tehase üleminekumudel, või hilisem aretus?
Mis VIN koodi järgi valmistamise kuu ja aasta on?
Tegelikult väga huvitava autoga tegemist, kere, salong ja mootor viitavad selgelt uuemale seerjale s.t. peale 82a., radikas, esitiivad, tiibadele ulatuvad iluliistud ja vist ka kapott on aga vanema malli oma.
Huvitav, kas on mingi tehase üleminekumudel, või hilisem aretus?
Mis VIN koodi järgi valmistamise kuu ja aasta on?
Kui siia http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi lüüa sisse kood 8171321 siis annab kõik infod. Pakutakse septembrit '82, mis ühtib müüja andmetega, et esmaregistreerimine oli '82 oktoobris. Aitab see sind? Kui sa ütled et näeb ristsugutis välja siis mind huvitaks ka teada saada, mis eluka otsa ma sattunud olenVeikoS kirjutas:Mis VIN koodi järgi valmistamise kuu ja aasta on?
Tegin veel pilti sellest kohast kuhu ma eeldan et peaks ventika muretsema. Kes täpselt ära ütleb, mis sealt puudub, sellele suur aitäh juba ette kirja.
Lisaks raalisin välja, et kõrvalistuja uks on totaalselt ära vajunud, ja juhiuks ka, aga vähem. Ja armatuuri alt, rooli ja juhiukse vahelt leidsin paar põnevat juhtme otsas rippuvat pistikut, millest tegin ka pilti. Mul pole aimugi, mis need on, aga 4 ja 5 olid alguses omavahel ühendatud. Mis nende kõigiga teha saab?
Täiesti hämmastav millise kiirusega foorumist vastuseid saab, tõeline kvaliteet-teenus. Suured tänud tõesti.
Minul kui võhikul pole muidugi aimugi kui palju need asjad maksta võiksid. Kui ma siit Saksamaalt neid juppe otsima hakkan, siis milline hind oleks nende eest vastuvõetav? Ei tahaks lasta ennast kottida
Minul kui võhikul pole muidugi aimugi kui palju need asjad maksta võiksid. Kui ma siit Saksamaalt neid juppe otsima hakkan, siis milline hind oleks nende eest vastuvõetav? Ei tahaks lasta ennast kottida
Eelpool kirjutasid, et konta ka töötab. Hetkel pilti vaadates ei saa selles kuidgi kindel olla, sest pumbal rihm puudu. Seega on ka täiesti võimalik, et kondi süsteem võib lekkida. Kuid samas ei tea ka, sest enda kuuekas tuli saksast toimiva süsteemiga
Aga tore, et üks liikur juures ja seega jõudu tegutsemisel.
Aga tore, et üks liikur juures ja seega jõudu tegutsemisel.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kindlasti leiad romulast vajalikud jupid. Aga romula leidmine võib raske olla
Sinu masinal on katuselt esitiivale tulev iluliist erinev, kui teistel teise põlvkonna e24-l. Radikas paistab ka tõesti erinev olema.
Veel jäi silma, et klaasipesu paak on puudu. Peaks asuma parempoolsete tulede taga.
Sinu masinal on katuselt esitiivale tulev iluliist erinev, kui teistel teise põlvkonna e24-l. Radikas paistab ka tõesti erinev olema.
Veel jäi silma, et klaasipesu paak on puudu. Peaks asuma parempoolsete tulede taga.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Saksamaalt oleme meie juppe tellinud sellisest kohast nagu www.wallothnesch.com
Seal maksab viskosidur 129 EUR ja tiivik ise 29 EUR. Viskosidurit on saada ka B-osana, aga nende hinnadki on kuski 100 EUR kandis.
Seal maksab viskosidur 129 EUR ja tiivik ise 29 EUR. Viskosidurit on saada ka B-osana, aga nende hinnadki on kuski 100 EUR kandis.
Ma arvasin küll et töötab. Ventilaatori nupust läksid ventikad tööle, ja kui ma Klima nuppu vajutasin siis hakkas kõvemini puhuma ja puhutav õhk läks külmemaks. Ei oska nagu midagi kosta?Jaks kirjutas:Eelpool kirjutasid, et konta ka töötab [...] Aga tore, et üks liikur juures ja seega jõudu tegutsemisel.
Ja tänan väga, jõudu läheb tarvis. Ja head nõu läheb veel rohkem tarvis
Pildil kus numbritega detailid peavadki 4 ja 5 koos olema. Tegemist on siis salongi temperatuuri anduriga. Toimib siis nii, et mootori poolt tekitatud h
hõrenduse käigus imetakse õhku ja mõõdetakse selle temperatuuri. Ning vastavalt sellele reguleeritakse elektrilise soojakraani avanemist ja sulgemist.
Samas peast ei mäleta aga võimalik, et vabad pistikud on lihtsalt sõltuvalt varustusest mis autole paigaldatud.
Lisaks veel el.akende töötamiseks on on lisa lüliti millest võimalik need välja lülitada. Lüliti asub siis roolist paremal roolisamba ja keskkonsooli vahel. Segane küll selle asukoha seletus aga vast leiad üles ja vaatad kas on ikka sisse lülitatud.
hõrenduse käigus imetakse õhku ja mõõdetakse selle temperatuuri. Ning vastavalt sellele reguleeritakse elektrilise soojakraani avanemist ja sulgemist.
Samas peast ei mäleta aga võimalik, et vabad pistikud on lihtsalt sõltuvalt varustusest mis autole paigaldatud.
Lisaks veel el.akende töötamiseks on on lisa lüliti millest võimalik need välja lülitada. Lüliti asub siis roolist paremal roolisamba ja keskkonsooli vahel. Segane küll selle asukoha seletus aga vast leiad üles ja vaatad kas on ikka sisse lülitatud.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Pistik nr1 E30 tiivapealsete suundade paigaldamise valmidus, ehk on siin sama.
Ei taha uskuda, et 10 aastat seisnud autol kont töötab- ka mulle tundub, et kondi pumbal pole rihma peal.
Kas kondi puhul üldse paigaldati vikosidur ja vent või piirduti ainult elektriventilaatoriga? Vaata radiaatori ette iluvõre alla- ehk leiad sealt elektriventika mis vanadusest kinni jäänud või on kaitse läbi.
Ei taha uskuda, et 10 aastat seisnud autol kont töötab- ka mulle tundub, et kondi pumbal pole rihma peal.
Kas kondi puhul üldse paigaldati vikosidur ja vent või piirduti ainult elektriventilaatoriga? Vaata radiaatori ette iluvõre alla- ehk leiad sealt elektriventika mis vanadusest kinni jäänud või on kaitse läbi.
vaguniga
Minu E23-l ei rakendunud temp. tõustes el. vent. Samas konditsioneer toimib laitmatult ja el. vent hakkab tööle kohe kui on kliima nupp alla vajutatud. Vot sellised lood. Oli mul kunagi selle temp. palju probleeme ja siis sai just seda sihilikult jälgitud.
Edu autoga ja jaksu putitamisel!
Edu autoga ja jaksu putitamisel!
BMW E91 320D 07/2010
Mul vedas. Praktiliselt otse kodu ja töökoha vahel tee peal oli üks romula, kust sain komplekti ventilaator-visko-mutter (ehk joonisel osad 1, 2 ja 8 ) kasutatuna 45 euroga. Ostsin veel ka uue laari jahutusvedelikku, ja kui homme ilm kannatab, siis lasen vana välja ja panen uue sisse - äkki hakkab jahutus siis lausa tööle! Kas tankla müüja jutt, et 4 liitrist jahutusvedelikust piisab, on õige, või kui palju see mootor jahutusvedelikku saada tahab?
Otsisin ka peotäie uusi kaitsmeid, millest annab vast vanadega kokku täiskomplekti kombineerida. Siit ka järgmine küsimus: juuresolev tabel annab kõigi kaitsmete ülesande ja ampriväärtuse. Paistab, et kaitsmete järjekord vastab tõepoolest sellele mis mul kapoti all toimub, aga amprite poolest on mul seal küll kõik täiesti läbisegi. Kas ma kaitsmeid vahetades peaksin tuginema ikkagi tabelile ja panema nii, nagu seal näidatud? Võib kirjandust uskuda?
Otsisin ka eraldi lülitit elektriakende jaoks, aga ei leidnud midagi. Homme valges uurin veel, ja kui ei leia siis teen jälle pilti. Siis vaatan ka, kas ma radika ja iluvõre vahelt veel midagi põnevat leian.
Otsisin ka peotäie uusi kaitsmeid, millest annab vast vanadega kokku täiskomplekti kombineerida. Siit ka järgmine küsimus: juuresolev tabel annab kõigi kaitsmete ülesande ja ampriväärtuse. Paistab, et kaitsmete järjekord vastab tõepoolest sellele mis mul kapoti all toimub, aga amprite poolest on mul seal küll kõik täiesti läbisegi. Kas ma kaitsmeid vahetades peaksin tuginema ikkagi tabelile ja panema nii, nagu seal näidatud? Võib kirjandust uskuda?
Otsisin ka eraldi lülitit elektriakende jaoks, aga ei leidnud midagi. Homme valges uurin veel, ja kui ei leia siis teen jälle pilti. Siis vaatan ka, kas ma radika ja iluvõre vahelt veel midagi põnevat leian.