BMW E28 525i 85. a Karmo

Foorumiliikmete autod.
fiziks
Postitusi: 142
Liitunud: 21 Sept 2010 16:18

Postitus Postitas fiziks »

karmo, noh anna andeks, ma ei räägi sel teemal rohkem :) aga jutt käis siiski ju sinu autost, mootorist ja lõppude lõpuks sinu planeeritavast projektist. kui see on offtopic siis ma ei teagi täpselt, misasi see ontopic peaks olema? minumeelest kui on midagi, mis teeb ühe entusiasti autoteema huvitavaks teiste jaoks siis see ongi teemas vahetatav huvitav info, erinevad teooriad ja kogemused ning vastav arutelu...lühidalt kokkuvõttes vaidlemine nagu Eduard alguses siin soovitas :wink:

aga okei, ma katsun edaspidi piirduda postitustega stiilis "äge projekt, jätka samas vaimus" ja muud kommentaarid endale hoida, võibolla nii on kõigil lihtsam.

tahaks ka teada muidu, kui palju siis kompressor odavam tuleb ja millised on umbes ühe kui teise ettevõtmise hinnad.
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Postitus Postitas karmo »

ei mitte seda et kommentaarid pole teretulnud vaid, mootori kaal on enam vähem sama see juba välja toodud jnejne. Vaidlemine on alati põnev ja samas ka hariv :wink:

no okei, kompressor ja turbo enam vähem samas hinna klassis, aga lihtsalt igast muud pudi padi palju vähem ja selle poolest tulebki odavam. ja pealegi et V8 motot turbotama hakata tuleb ju osta 4 nukkvõlli ja kaks turbot. ja sealt see vahe juba sisse tulebki. ja ma ei pea eriti mõtekaks hetkel seda vanat 2.5l rida kuute turbotama hakata. :roll:
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Hehee minu vana hai :lol:
Meeldiv näha et see kala ei läinudki juppideks ja veel elus 8)
Tegu 525i-ga (huvitav kust see 528 jutt tekkis) m30b25 mootoriga, minu käes olles oli see väga heas korras mootor.

Samas kuna mina müüsin selle auto varuosadeks, siis tänavale ei soovita sellega minna. Ülevaatust samuti hetkel võimatu teha, kuna auto on siiani ümberkirjutamata (registri andmetel minu nimel) ja mina lasin ta peale müüki ark-is võõrandada, nüüdseks registrist kustutatud.

Seega mina soovitan selle auto oma nimele registreerida, enne kui põhjalikke ehitusi tegema hakkad! :twisted:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
fiziks
Postitusi: 142
Liitunud: 21 Sept 2010 16:18

Postitus Postitas fiziks »

karmo, natuke uuemaid m30b35 mootoreid turbotatakse küll väga edukalt minumeelest. st. et ei ole vist hirmkallis ettevõtmine ja samas annab hirmsat jõudu välja võtta.
neid b35 motosid liigub ka jube odava hinnaga, ei tea muidugi mis korras nad on täpselt.


mitte, et m60 idee halb oleks. aga jah, minumeelest kui see e28 peale panna ja vedrustus vastavaks ajada siis pole nagu rohkem jõudu ega momenti ausalt öeldes tarvis väga nii kerge auto puhul. võtad teed m60 väljalaske sirgeks ja eemaldad katid ning paned X'i (või Y'i) natuke ettepoole, sisselaske ka otseks ja sirgeks ja väljast külma võtma + aju reprogramm. peaks tulema juba kenasti üle 300hp ja kui seal otsas on nüüd veel 6'ne manuaalkast + mingi aeglasem differ siis rohkem nagu üle kompenseerida pole tarvis. endal on see moto E34 kere peal, automaatkasti ja originaaldiffriga ning suudab ka sellisel kujul driftitada nii mis kole. natuke on küll vedrustust ka ümber tehtud...
Kasutaja avatar
heigo
Postitusi: 234
Liitunud: 29 Nov 2010 20:18
Asukoht: Perth AU

Postitus Postitas heigo »

trevi kirjutas:
kuna turbotamine on üüratlult kalliks aetud Eestis.
Mismõttes? Küsin, sest ma ei kujuta ette, mille poolest kompressor odavam tuleb.
+ 1

teada tuntud ,,taunuse andrez,, vaevles ja maadles kompressoriga koguaeg , lõpuks läks lihtsama vastupanu teed ja pani turbo .
+61438856151
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Postitus Postitas karmo »

HAIRIDER kirjutas:Hehee minu vana hai :lol:
Meeldiv näha et see kala ei läinudki juppideks ja veel elus 8)
Tegu 525i-ga (huvitav kust see 528 jutt tekkis) m30b25 mootoriga, minu käes olles oli see väga heas korras mootor.

Samas kuna mina müüsin selle auto varuosadeks, siis tänavale ei soovita sellega minna. Ülevaatust samuti hetkel võimatu teha, kuna auto on siiani ümberkirjutamata (registri andmetel minu nimel) ja mina lasin ta peale müüki ark-is võõrandada, nüüdseks registrist kustutatud.

Seega mina soovitan selle auto oma nimele registreerida, enne kui põhjalikke ehitusi tegema hakkad! :twisted:
Ootasingi juba et millal see paberite järgne omanik leiab selle teema :wink:
Kindel on see et kirjutan auto ümber. Paberid ja vana müügileping minu käes juba.
see kelle käest tõin ta ütles et 528, esialgu tähelepanu ei pööranud, aga hiljem hakkasin huvi tundma et mis ta ikkagi on :wink:



esialgu V8 motoga rohkem plaanis pole kui juhtmestik ümber teha, kaaned freesida lasta ja kaane tihendid ära vahetada. klapid vaatan ka igaks juhks üle. Et see ülelaadimine ongi hilisem teema kui peaks jõudu puudu jääma.
Siiski tahaks panna külge 5 käigulise manuaal käigukasti koos keevitatud diffriga.
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Postitus Postitas karmo »

heigo kirjutas:
trevi kirjutas:
kuna turbotamine on üüratlult kalliks aetud Eestis.
Mismõttes? Küsin, sest ma ei kujuta ette, mille poolest kompressor odavam tuleb.
+ 1

teada tuntud ,,taunuse andrez,, vaevles ja maadles kompressoriga koguaeg , lõpuks läks lihtsama vastupanu teed ja pani turbo .
No jutt käib hetkel siiski V8 mootori ülelaadimisest. kindlasti ei kavatse hakata seda 110kW-st mootorit ehitama hakata.
Et V mootorile on ikkagi odavam kompressor installida kui kaks turbot, või siis üks aga sellest jääks ilmselgelt väheks või siis ma ei kujuta ette kui suur see olema peaks.
fiziks
Postitusi: 142
Liitunud: 21 Sept 2010 16:18

Postitus Postitas fiziks »

no võta asja rahulikult, sellel mootoril on jõudu küllaga. kui tahad tõsisemalt driftima hakata siis esmalt ehita ikkagi muud olulisemad asjad valmis. veermik ja vedrustus, auto kergeks ja korralik iste sisse, sellised asjad.

oled muidu sõitnud mõne 100% lukus diffriga asfaldil varem? ütleme nii, et kui nüüd päris koguaeg ketsike ringi ei käi siis kurvi sisenemine on täislukuga ikka omamoodi ooper, endal oli E28'l. tehnika on teine ikka...kuigi jah, eks see driftimise tehnika ongi teine.
väga korralikult keevitatud differ peab olema, et asfaldil vastu ka peaks mingi arvestatava aja.
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Postitus Postitas karmo »

fiziks kirjutas:no võta asja rahulikult, sellel mootoril on jõudu küllaga. kui tahad tõsisemalt driftima hakata siis esmalt ehita ikkagi muud olulisemad asjad valmis. veermik ja vedrustus, auto kergeks ja korralik iste sisse, sellised asjad.

oled muidu sõitnud mõne 100% lukus diffriga asfaldil varem? ütleme nii, et kui nüüd päris koguaeg ketsike ringi ei käi siis kurvi sisenemine on täislukuga ikka omamoodi ooper, endal oli E28'l. tehnika on teine ikka...kuigi jah, eks see driftimise tehnika ongi teine.
väga korralikult keevitatud differ peab olema, et asfaldil vastu ka peaks mingi arvestatava aja.
Kindlasti ikka veermik ja vedrustus on tähtsad. aga mina siiski suunan esialgu põhi töö just mootorisse. kuna asfaldil jääb sellest kindlasti väheks. :roll:

Olen ikka sõitnud, tean et teist moodi aga noo harjutamine teeb meistriks :wink:
Kasutaja avatar
heigo
Postitusi: 234
Liitunud: 29 Nov 2010 20:18
Asukoht: Perth AU

Postitus Postitas heigo »

karmo kirjutas:
No jutt käib hetkel siiski V8 mootori ülelaadimisest. kindlasti ei kavatse hakata seda 110kW-st mootorit ehitama hakata.
Et V mootorile on ikkagi odavam kompressor installida kui kaks turbot, või siis üks aga sellest jääks ilmselgelt väheks või siis ma ei kujuta ette kui suur see olema peaks.

sul on sellest turbo värgist ikka väga vale arusaam :!:
+61438856151
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Piltide põhjal ootaks huviga, kuidas need meeletud jõud selle vaese roosteussist puretud kere pooleks rebivad. Kas see tööde järjestus on ikka tõsiselt selline või ma olen midagi lugemata jätnud ?
e28
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Postitus Postitas karmo »

Cardo kirjutas:Piltide põhjal ootaks huviga, kuidas need meeletud jõud selle vaese roosteussist puretud kere pooleks rebivad. Kas see tööde järjestus on ikka tõsiselt selline või ma olen midagi lugemata jätnud ?
autol vaja ainult uut juhipoolset küljekarpi ja juhipoolset poritiiba, kas selle pärast kohe roosteussist puretud kere? ei ütleks et see kehvas seisus on, keskmises pigem. Vlimus ikka üks viimaseid asju mida teha, siiani pole veel ühtegi põhjal ja kapotiall ning ka pagasnikus läbivat rooste auku leidnud :idea:

Minul on hetkel põhiline et saada see masin V8 jõul liikuma, ning siis tuleb alles veermiku kallale asuda et masinat ühtlasemaks saada.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Mis seal esimeste amordikannude taga siis toimub ?
e28
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Postitus Postitas karmo »

hetkel vaid pindmine rooste sealt näha, pildi tegemise hetkel oli alles auto teist päeva minu käes ja seal oli lehe sodi peal.
Ise kartsin ka neid kohti aga kui auto ära sulas ja lähemalt uurima sai hakatud, puhastatud ja natukene üleliigset kraami eemaldatud avanes märksa parem vaatepilt.
Minu arust pole kere hullus seisus, olen hullemaidki Haininasid näinud.
Ja noo keretööd on märksa lihtsam töö kui väljalase ja veermiku ümber tegemine. :roll:
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Seal ei ole kunagi pindmist roostet, kui on siis ikka altpoolt. Ennem kui hakkad selliseid mootoritöid tegema võta põhjavaip välja ja vaata kere vähemalt seestpoolt hoolikalt üle ja kindlasti leiad nii mõndagi.
e28
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Tee siis keretööd kapoti alt vähemalt ära, enne kui uut mootorit peale hakkad aretama, muidu hiljem on topelt töö. Lisaks kui sa tahad driftimist harjutama hakata, siis ei piisa ainult võimsast mootorist, vaid ka korralikust sildade seadmisest nagu eelnevalt räägitud.

Aga edu, jälgin huviga seda projekti ja muidugi eks sa ise tead mida teed. :roll:
fiziks
Postitusi: 142
Liitunud: 21 Sept 2010 16:18

Postitus Postitas fiziks »

nõus Cardoga, see pindmine rooste on viimasel ajal üldse mingi jube popp väljend igasuguste automeeste seas ma vaatan. kõigil ainult pindmine rooste ongi igalpool...ohh, oleks see elu tegelikult ka nii ilus.

ma ei tea, minu jaoks on keretööd täielik pain in the ass! :lol: ja kui veermikku ma oskan korda või ümber teha ning väljalaskega pole asi ka nii keeruline (kui ise väga keeruliseks ei taha ajada) siis keretöid ausalt öeldes ei oska...muidugi kuidagi midagi saaks tehtud, aga vaevalt et tulemus hirmus hea jääks. aga kui sul asi käpas siis muidugi jõudu tööle ning ära poolkõva asja tee.
karmo
Postitusi: 74
Liitunud: 03 Dets 2010 17:20
Asukoht: Vigala

Postitus Postitas karmo »

Tegelikult on niimoodi visuaalselt plaani paika panna raske, eks ikka põhiline tegevus ja mis teha vaja on ikka siis kui teist mootorit peale tuleb hakata panema. et eks siis enamus asju alles tulevad välja, seda eel tööd on nii õrd vähe enamus ikka tuleb siis välja kui midagi juba suuremat käsil.

Nädalavahetusel tulevad siis arvatavasti viimased sõidud ning läheb tööks.
Kuna palju on ees siis tuleb varem pihta alata :wink:
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Just lõpetasin enda autol kapotialuse keevitamise ja üleüldse keretöödega suht palju tegelenud ning omast kogemusest võin öelda, et kui mullitab siis on heal juhul all pindmine rooste, tavaliselt roosteauk. Kui on pindmine rooste, siis võib reeglina sealt augu alt leida.

Näitena tooks enda autol kapoti all ühe pindmise roostetäpi eemaldamise, samamoodi amordikannu tagant lanse nurgast:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album821/aal.sized.jpg
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album821/aan.sized.jpg

Üldiselt ootaks siis pilte ja juttu tehtud tööst 8)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

fiziks kirjutas:ma ei tea, minu jaoks on keretööd täielik pain in the ass!
Need tänapäeva "pindmise rooste" automehed. Nende jaoks ei ole see üldse probleem. Tolmune autopõhi mõkerdatakse bituumenmastiksiga üle ning ongi korras.

Keretööd, kui neid põhjalikult ning enda autole teha, on kõvasti keerulisem ettevõtmine kui veermikku remontida või turbot paigaldada.

Põhjamatt välja ja põhja seisukorda hinnata! Ma arvan ka, et tehasebituumeni all on seal mõni roostekolle. Ei taha uskuda, et see kere nii perfektses seisus on.
e28 528iA '84
Suletud