1. leht 2-st

BMW 518, Priit

Postitatud: 19 Veebr 2011 23:37
Postitas Priit
Teen muude tegemiste vahelt ka selle auto kohta teema ära.

Pilt
Pilt

Enamvähem täieliku ajalooga auto. Eestis registreeritud 29.07.1994. Hästi hooldatud ning sel aastatuhandel olnud juttude järgi kasutusel vaid pühapäevaautona. Ajaloo kohta kommenteerib ehk eelmine omanik Sysi natuke rohkem. Laenan siinkohal mõned pildid Sysi galeriist.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Auto jõudis minuni mootoriprobleemiga. Pöördesse peab meelitama ning kohati tahab välja surra. Aegajalt vaevab käivitamisprobleem.
Kapotialt olen vahetanud juhtmed, voolikuid. Kuna talveralliks on vaja liikuma saada ning avastasin et puudu on üks oluline detail- tagasivoolu klapp, võtsin hetkel tagasivoolu üldse ära (nii on sama karbutaatori puhul tehasepoolne seade 316'l). Karburaator ise on Solex 32-32 didta. Mõttes on tellida sellele remontkomplekt või otsida sinna midagi natuke "ägedamat".

Selle tagasivoolu "vajalikkus" on siin muidugi ilusti ära seletatud:
http://www.bmw2002faq.com/component/opt ... 7e23f82b8/

Õnneks on ruumi autot hoida soojas ja kuivas. Ei plaani lähiajal suuremaid keretöid ette võtta.

Sõita on vaikne, mittemidagi ei kolise/nagise. Sillad on korras kuid väiksemaid asju tuleks siiski vahetada- et endal hea tunne oleks.

Sisu on ebanormaalselt heas seisukorras. Kõik on originaal või vähemalt ajastukohane. Laenan taas pilti Sysi galeriist. Mida ise tahaks muuta oleks samasugune originaal sportrool nagu mu Bauris on.
Pilt
Matid on nüüdseks seal küll originaalid.

Postitatud: 21 Veebr 2011 22:28
Postitas Priit
Kas keegi teab kust saaks vanema tüübi jagajale uut kondensaatorit? Kood on 1237330295

Kui kohapeal järsult pedaal põhja vajutada lähevad pöörded 2000-2500ni, siis jääb korraks püsima ja puterdab. Lähevad pöörded sealt üle ja edasi ilusti kuni lõpuni välja.

Postitatud: 21 Veebr 2011 23:12
Postitas jx
hea vaadata et auto jäi ikka foorumisse ja edu tema hoidmisega... kondensaatorit testimiseks mingi teise auto oma ei kannata külge orgunnida?

Postitatud: 22 Veebr 2011 13:58
Postitas Priit
Uus kondekas on tänu foorumikasutajale Lamp homseks olemas. Üks teooria mida veel peab uurima on kiirenduspump.

Postitatud: 24 Veebr 2011 17:09
Postitas Priit
Kondekas tuleb reedeks alles. Aga mis on veider asja juures- võtsin täna paagi täis ja linnakiirustel probleem kadus. Endiselt on probleemne maanteekiirusel kiirendamine.

Postitatud: 28 Veebr 2011 19:59
Postitas Priit
Ralli edukalt läbitud.
Pean ütlema et see auto näeb määrdununa natuke tõsiselt võetavam välja kui puhtana:
Pilt
Pilt

Auto ebanormaalselt madalal asetsev summuti hoidis kogu tee valvsana ning üllatas ilmselt tagasõitjaid ka mõningate sädemetega.
Pilt
Pilt
Tegelikult saab seda kõrgemale reguleerida küll, ei olnud varem piisavalt tähelepanu pööranud.

Elevust tekitas ühe mossega (ei saa jätta märkimata et Väga kiire mossega!) rallihoos olles avanenud kapott. Kiire peatumine ja sõit jätkus.
Pilt

Hiljem õhtul kippusid pöörded peale jääma. Põhjuse avastasin alles kodus. Oma kohalt oli lahkunud gaasiklapi vedru. Lükkasin selle lihtsalt oma kohale tagasi ja korras.
Pilt

Nüüd ootab auto et mul tekiks aega temaga pesulat külastada.
Pilt
Pilt

Pilt
We did it!

Postitatud: 28 Veebr 2011 20:09
Postitas Priit
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 28 Veebr 2011 20:25
Postitas raunz
Õnnitlused väga eduka ralli tulemuse puhul :) Järgmine aasta teavad konkurendid väga täpselt mis autot silmas pidada :D

Postitatud: 28 Veebr 2011 23:55
Postitas V2ike_Suur
Õnnitlused hea tulemuse puhul ka ekipaazhilt nr 21!

Huvitav, sel aastal ei näinud rajal pooli "konkurente", paljude masinate osavõtust sain teada alles pärast erinevaid pildigaleriisid sirvides. Ühise lõunapausi puudumine ja liiga kitsuke (ilma kõikimahutava platsita) stardiala andis tunda.

Aga varsti peab Peakorraldaja vist haidele ka eraldi klassi tegema, et mittehaidele ka auhindu jaguks :lol:

Postitatud: 01 Mär 2011 10:08
Postitas Priit
V2ike_Suur kirjutas:Õnnitlused hea tulemuse puhul ka ekipaazhilt nr 21!

Huvitav, sel aastal ei näinud rajal pooli "konkurente", paljude masinate osavõtust sain teada alles pärast erinevaid pildigaleriisid sirvides. Ühise lõunapausi puudumine ja liiga kitsuke (ilma kõikimahutava platsita) stardiala andis tunda.

Aga varsti peab Peakorraldaja vist haidele ka eraldi klassi tegema, et mittehaidele ka auhindu jaguks :lol:
Punane e21? Korra sai ikka tahavaatepeeglist sind näha.

Postitatud: 01 Mär 2011 23:13
Postitas V2ike_Suur
Ei mina ei olnud haininaga. Mina lugesin vanas Volgas kaarti.

Kasutaja HAIRIDER vist oli punase e21-ga.

Aga järgmiseks aastaks pean küll olema suuteline omale mingid vanad rattad (miks mitte ka hainina) alla hankima, aitab küll kaardilugemisest.

Postitatud: 27 Juun 2011 22:05
Postitas Priit
Selle autoga on vahepeal palju sõidetud. Palju rohkem kui Bauriga.
Nüüd kohustuslik õlivahetus, mida oleks pidanud ammu tegema.

Kapotialuse lähema uurimise käigus selgus et mootorist immitseb kummalise koha pealt õli. Tuleks nagu väljalase kollektori esimese silndri poldi juurest. Keerasin seda pisut peale ja leke nagu kadus :?

Lisaks tuleb korrigeerida summuti asetust ning vahetada bensiinipump. Seejärel võib juba julgemalt Soome kokkutulekule suunduda.

Postitatud: 13 Juul 2011 19:10
Postitas Priit
Täna väsis auto peale ülevaatusepunkti külastamist täpselt samuti ära nagu kokkutuleku ringsõidul Rakveres. Bensiini enam lihtsalt kätte ei saa. Aitas taas karpa bensiiniga ujutamine- ja nii 5-6 korda järjest. Siis jäi käima. Tõesti loodan et viga on pumbas kuna Soomes ei tahaks küll elustama hakata.

Postitatud: 14 Juul 2011 21:23
Postitas Priit
Vähemalt peale garaažis proovimist ja gaasiga mängimist tundus et uus pump tegi asja paremaks küll.
Kes mulle nüüd ohutulede lüliti müüb?

Postitatud: 17 Juul 2011 19:38
Postitas Priit
Nii, summutaja on korrigeeritud kõrgemale kuigi mulle tundub et keskmine osa on ära paindunud ja palju paremaks ei saagi. Kõige madalam koht on tagasillaga ühel joonel vähemalt.

Pilt

Uus bensiinipump, nagu juba öeldud, leidnud omale koha.

Pilt

Selline on see ohutulete lüliti mida tarvis.

Pilt

Ja siis.. tegin väikese puhastuskuuri kapotialusele- ma ei jõua ära imestada selle auto konditsiooni :shock:
(tumedamad kohad tiivaäärtel ei ole rooste, see on järele jäänud mustus)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Ja lõpuks hakkasin uurima, miks ei tööta pagasiruumi valgustus. Mõõtsin multimeetriga ja ajasin jutmetel jälge kuni jõudsin lülitini (mille olemasolust ei olnud aimu ei minul ega eelmisel omanikul Sysil)

Pilt

Magic..

Pilt

Postitatud: 12 Apr 2012 21:30
Postitas Priit
Peale selleaastast talverallit loobus auto summutaja leegitoru rippumast ning murdus lihtsalt ära. Leegitoru seega tellimises ning ehk juba õigevarsti valmis paigalduseks. Vihjena et seda B osana enam saada pole, ainult UMist.
Kuna probleeme on viimasel ajal olnud ka piduritega, läheb kogu piduriring taastamisele. Jupid on olemas ning ootab kokku panemist. Kuna avastasin loksu ühest tagalaagrist, lähevad ka tagumised õõtsad taastamisele. Ning kui juba, siis ka kütusetorud vahetusse.

Ja kuna viimasel reisil Soome jäi neljast rehvist järele kolm, on ka need tarvis uuendada, koos velgedega loomulikult.

Lisaks tavapärane kevadine hooldus filtrite ja õlide näol ning saabki jälle sõita.

Postitatud: 09 Mai 2012 15:06
Postitas Priit
Siia ka uuendust, olemas ja ootamas on kõik uus piduri-, kütuseringist.
Mis vaja, galvaniseerimises ja mis vaja liivapritsis.
Uued rehvid ka ilusti töökojas virnas velgesid ootamas.

Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 09 Mai 2012 16:36
Postitas Aix
Kas mustad numbrid ka ühel ilusal päeval tulevad? :)

Postitatud: 09 Mai 2012 21:31
Postitas Priit
Aix kirjutas:Kas mustad numbrid ka ühel ilusal päeval tulevad? :)
Sinna on ikka väga pikk maa..

Postitatud: 10 Mai 2012 15:40
Postitas karlerik
Kas need sul juba värvitud, suure teraga, detailid või ongi nii krobeline pind peale liivapritsi (kivipritsi) saanud?