Jaani 732iA - lugege teema läbi!

Foorumiliikmete autod.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Arvo kirjutas:näiteks kui autol tagasilla peal suur koorem
Näiteks ülekaaluline ämm :D

Kuid tõesti, venna '86 e28 kah selline süsteem peal (salongis väiksem lüliti, nagu e34 vms.) ja kah ei tööta. Vaatasin järgi, et tulede taga ikka olid mootorid olemas ja juhtmed kah kõik omal kohal... ei tea, suht nõrk süsteem järelikult siis. Ja pole minagi, nagu Jaan'gi, veel märganud ühtegi vanemat bemmi, millel olemas olev süsteem töötaks. Samas mu e34'l töötab ilusti...
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Hee... ma vist ajasin täistuled, kaugtuled ja lähituled omavahel sassi :oops:
Kasutaja avatar
siim528
Postitusi: 250
Liitunud: 05 Jaan 2005 01:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas siim528 »

susteem on moeldud lahitulede jaoks. voolikutes voolab vedelik. mingit pumpa ega midagi ei ole, samuti uhtegi juhet. mul olid vanal e28-l peal nii tulede korguse egulaator kui ka tulede kojamehed koos pritsiga. koik need kakkusin maha ja ootavad uut paigaldamist.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Äkki on siis mitte töötamises süüdi "vedeliku" puudumine süsteemist? Mis vedelikuga on siis tegu? Ja kui pumpa pole, siis mille abil see vedelik liigub?
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Seda tahakski teada mis seal voolikutes päriselt voolama peab. Ühed ütlevad, et õhk, teised, et mingi vedelik. Kusjuures olen tõepoolest märganud nendes voolikutes midagi voolamas kuid need on olnud kõik mahakatkutud süsteemid mis kuskil kuurinurgas vedelevad. Vedeliku päritolu nendes seega teadmata. Kas seal on lihtsalt vesi või mingi spetsiaalne vedelik, kes seda teaks :?: Asi ise aga toimib nii, et salongis asuvat lülitit keerates surve süsteemis kas väheneb või suureneb. See paneb vastavalt jällegi liikuma regulaatorid mis tuledega ühendatud. Puhas pneumaatika.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

No nii, sai väheke tulede regulaatori kohta päritud ja väideti all järgnevat asja.

"Süsteem toimib hüdraulika põhimõttel ja seda ise täita ei saa. Kui on tekkinud leke, tuleb terve süsteem välja vahetada"

Vot nii kurvad uudised siis Jaan'ile.

Kustas.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

kustas kirjutas: "Süsteem toimib hüdraulika põhimõttel ja seda ise täita ei saa.
See "ise täita ei saa" kehtib ilmselt keskmise ärimehest bmw kliendi jaoks... see peaks iseenesest küllaltki lihtne ilma suurte surve ja nõudmisteta süsteem olema, ehk siis just paras puzzle keskmisele haifännile :) Hüdraulikavedelikuks on tõenäoliselt tavaline ATF või piduriõli.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Huvitav kas tõesti ei ole võimalik seda süsteemi kuidagi täita? Iseenesest on see väga väga lihtne süsteem. Võib-olla on võimalik antud küsimusele kõigest hoolimata kuidagi loominguliselt läheneda, nagu ka Arvo mainis. Peaks leidma vaid vedeliku mis sinna käib. Samas käisin BMW Web ETK andmebaasis. Tundub, et nimetatud süsteem on isegi saadaval. Peab asja uurima.
raul
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Sept 2004 11:27

Postitus Postitas raul »

Seda kuidas see süsteem funkab, tasub järgi küsida bmw-club foorumist Patricu käest - olen kindel, et ta oskab nõu anda.
Mu autol on ka tulede reguleerimese süsteem, aga hetkel on ainuke rõõm nupu keeramine - reguleerimist ei toimu. Nii et kui asja funktsioneerima saad, siis anna aga teada mis seal sees käib.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Jaan kirjutas:Tundub, et nimetatud süsteem on isegi saadaval.
Löövad kirve selga, kardan. Aga, kui rahakott kannatab, siis, miks mitte?
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: Osade otsingul

Postitus Postitas Ruut »

Jaan kirjutas: Iga kord väljudes jäi mõni riideriba… või tõmbasid katkise koha pealt istme karkassi materjalist midagi endaga kaasa. Midagi oli vaja teha. Eks tuli veidi vööd pingutada ja tervikliku ning korraliku auto huvides leida samasugune materjal. Üks firma oskas mind selles küsimuses aidata. Seal oli see täiesti saadaval ja tellitav. Väike toonivahe tuleb nüüd küll sisse kuid mind see ei häiri. Peab arvestama seda, et materjal mis on autos – see on üle 20 aasta päiksekäes pleekinud, teine aga kuskil riiulis varjus olnud. Pildil tundub vahe tegelikust suurem. Kui vaadata istmetel mõnda varjus olevat kohta siis toon on uuel ja vanal täpselt sama. Mis aga põhiline – iste on terve.
Jaan kirjutas:Juhiiste.

Materjali sain UM-ist. Istmekatte parandamiseks ja tegija leidmiseks uurisin 5 – 6 võimalikku firmat või tegijat läbi. Parima hinnapakkumise tegi Teping. Istme võtsin välja, eemaldasin seljatoe istme küljest ning viisingi mainitud firmasse tegemisele. Kella üheteistkümne-ajal hommikul viisin seljatoe ära, samal päeval nelja-ajal oli asi juba käes ning võis ilusa terve esiistme oma autosse tagasi panna.
Kas ma saan õieti aru, et see üks firma, kes materjali osas aidata suutis oli UM? Oma masinal oleks vaja samuti Piniengrün istet paigata. Samas vaatasin RealOEM ja seal näitas, et selle materjali varud on lõppenud. Oma kogemustest pean kahjuks tõdema, et realOEM väiteid on UM lett alati kinnitanud :( Millise hinnaga UM riiet müüs ja kas müük käib meetri alusel?

Ruut
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Osade otsingul

Postitus Postitas Arvo »

Ruut kirjutas: Oma masinal oleks vaja samuti Piniengrün istet paigata.
Kui mujalt riiet ei saa siis mul vedeleb üks komplekt E21 istmeid, värviks vist kah Piniengrün.
Edit: sry, et risustasin, see pidi PS-na minema :oops:
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Selle istmekatte materjaliga on selline lugu: kallimatel mudelitel on kasutuses kahte erinevat versiooni sellest materjalist. Kui sa vaatad istet lähemalt siis istmete servad on mustriga (ehk triibulised). Istmete keskmine osa on aga kaetud ühtlase struktuuriga materjaliga. Küsimus on nüüd selles kummaga nendest sinu istmed kaetud on: kas ühega, teisega või on hoopis kombineeritud mõlemat? 51 92 1 900 121 (istmete servad) on saadaval, 51 92 1 900 120 (ühtlane, mustrita versioon) ei ole saadaval. Piniengrüni materjali leidub tegelikult veel ühte varianti aga see ei ole enam velvet (kasutati n.ö. "odavamatel" versioonidel nagu näiteks 728). Materjal on saadaval ja müüakse meetriga. Kui sa tellid ühe meetri saad sellise 1000mm x 1400mm tüki.

Sulle võin anda sellise vihje: istmed koosnevad kahest osast - on seljatugi ja istme alumine osa. Nendele on saadaval juba valmisõmmeldud katted. Vähemalt minu autole on võimalik tellida seljatoe kate ja istme alumise osa kate eraldi. Kuigi ühte materjali ei ole saadaval - oli siiski saadaval terviklik seljatoe kate (kus on siis kombineeritud mõlemat materjali). Sa uuri terviklike katete saadavust -mitte meetriga müüdava materjali saadavust :idea: . Ja istmekatte all pean siis silmas mitte mingit sellist katet mis tõmmatakse originaalkatte peale vaid ikka seda istme päris oma katet, ainukest ja õiget - see mille ära võttes paistavad vedrud ja muud rupskid. Hinna võin saata sulle sõnumina. Ahjaa - loomulikult kõige odavam lahendus oleks leida täpselt samasugune aga korralik iste.
Viimati muutis Jaan, 25 Apr 2005 11:52, muudetud 1 kord kokku.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

vabandan ka OT pärast aga mul on vaja e24 istet lappida. Seega e21 oma sobiks ainult riidedoonoriks, kui peale värvi ka materjal sama on.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jaan kirjutas:Selle istmekatte materjaliga on selline lugu: kallimatel mudelitel on kasutuses kahte erinevat versiooni sellest materjalist. Kui sa vaatad istet lähemalt siis istmete servad on mustriga (ehk triibulised). Istmete keskmine osa on aga kaetud ühtlase struktuuriga materjaliga. Küsimus on nüüd selles kummaga nendest sinu istmed kaetud on: kas ühega, teisega või on hoopis kombineeritud mõlemat? 51 92 1 900 121 (istmete servad) on saadaval, 51 92 1 900 120 (ühtlane, mustrita versioon) ei ole saadaval.
Kahjuks on minul kasutusel mustrita versioon.
Jaan kirjutas:Sulle võin anda sellise vihje: istmed koosnevad kahest osast - on seljatugi ja istme alumine osa. Nendele on saadaval juba valmisõmmeldud katted.
Kardan, et ka see lahendus ei tule kõne alla. Nimelt on omal ajal tellitud masinasse veidi kummaline setup. Juhiiste on Recaro toodang ning kõrvalistuja oma tavaline. Recarole aga vist neid katteid saada pole. :( Eks ma jätkan otsinguid. Ühe tuttava tuttav väitis, et riie leitakse ja iste saab parandatud - kein problem. Ma pole aga jõudnud talle veel istet näidata.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Ruut kirjutas:vabandan ka OT pärast aga mul on vaja e24 istet lappida. Seega e21 oma sobiks ainult riidedoonoriks, kui peale värvi ka materjal sama on.
Riidedoonoriks mõtlesingi, istmed on "kallima variandi" omad ehk siis mitmest erinevast riidest - servad triibulised ja keskmine osa ühtlase pinnaga samet, plüüs vms pehme riie.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Esimese hooga leidsin sellised asjad:

Valmisõmmeldud e24 leenikate (rebid vana maha ja paned uue asemele): Recaro sportsitz sitzbezug, 52 10 1 909 302 (09/82 - 09/83) - BMW Web ETK järgi saadaval.

Materjal e24: 0190 piniengrün, 51 92 1 933 144 (09/84 - 06/87) Web ETK järgi saadaval.

Eks sa pead uurima millega sul konkreetselt tegu on, mis aastaarvuga masin, milline sportiste, kas iste on tehase poolt paigaldatud või teisest autost sulle sisse tõstetud... muuseas kui istme sisse piiluda siis peaks seal olema osa number ehk istme bmw kood ning valmistamisaeg.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jaan kirjutas:Esimese hooga leidsin sellised asjad:

Valmisõmmeldud e24 leenikate (rebid vana maha ja paned uue asemele): Recaro sportsitz sitzbezug, 52 10 1 909 302 (09/82 - 09/83) - BMW Web ETK järgi saadaval.
:oops: Pean tuhka pähe raputama ja tunnistama, et viletsalt otsisin. Kuna masin on tehasest väljunud 07.83 siis peaks viidatud kate sobima. On ainult üks väike aga. Ka istmepõhi näitab ühelt küljelt kulumise märke. Seega ei päästa ainult leeni osa. Igatahes tegin UM hinnaküsimise, kuigi $ hinda vaadates küsivad nad 5K kanti.
Jaan kirjutas:Materjal e24: 0190 piniengrün, 51 92 1 933 144 (09/84 - 06/87) Web ETK järgi saadaval.
Huvitav, mille poolest see erineb 82-84 kasutatust 51921900120. Sellele ei oska vist vastata ka UM. Peab leidma kellegi, kel veidi uuema aastarvuga masin ja materjale võrdlema.
Jaan kirjutas:Eks sa pead uurima millega sul konkreetselt tegu on, mis aastaarvuga masin, milline sportiste, kas iste on tehase poolt paigaldatud või teisest autost sulle sisse tõstetud
Olen enamvähem kindel, et nii on see tehasest tulnud aga eks ma piilun sinna istme sisse.
Aga aitab vist kah Sinu teema risustamisest. Peaks vist oma masinale eraldi teema tegema.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ei ole hullu, väike üleüldine tech-talk silmaringi laiendamise huvides kulub ikka ära. Muuseas sportistmeid näidati e24-le Web-ETK-s isegi kahte sorti, nimelt: bmw sportsitz ja recaro sportsitz. Ja siis oli see "tavaline iste". Nii... seda istmekatte alumise osa koodi otseselt ei uurinud aga ilmselt oli ka see saadaval. Mis on kahe sarnase tooniga materjali vahe, seda ei oska momendil öelda. Võiks kihla vedada, et UM sellisele küsimusele ei vasta. Juhul kui see on see sameti/velveti - tüüpi siis ei tohiks nagu vahet olla... või on vahe väga väike. Kui natuke kaevaks saaks selle teada.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jaan kirjutas:Ei ole hullu, väike üleüldine tech-talk silmaringi laiendamise huvides kulub ikka ära. Muuseas sportistmeid näidati e24-le Web-ETK-s isegi kahte sorti, nimelt: bmw sportsitz ja recaro sportsitz. Ja siis oli see "tavaline iste". Nii... seda istmekatte alumise osa koodi otseselt ei uurinud aga ilmselt oli ka see saadaval.
OK paneme siis veidi edasi :wink: Tegu on Recaro sportsitz'iga ja alumise osa kohta realOEM ütles ENDED. Tegelikult oli nende andmetel saadaval vaid Piniengrün ja Perlbeige leeniosasid, ülejäänud kõik olid otsas.
Suletud