Jaani 732iA - lugege teema läbi!

Foorumiliikmete autod.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Ma arvan, et siin foorumis ei ole mõtet rääkida eriti "ratsionaalsema, uuema masina" ja "vana panni" küsimusest, kuna see "vana panni" huvi meid ju ühendabki :)

Ahjaa, veel jutu jätkuks, on minu auto kohta ikka tihti "rullari pemm" öeldud :oops:

Sysi.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Nojah eks neid ütlejaid leidub ikka :?

Mis aga puutub "ratsionaalsema uuema masina ja vana panni küsimustesse" siis tundub, et mu roheline hainina on sattunud sobivasse seltskonda. Siin ei peaks selliste küsimustega eriti pead vaevama, mis on tore :D

ok.
raul
Postitusi: 133
Liitunud: 16 Sept 2004 11:27

Postitus Postitas raul »

OT, aga minu käest on küsitud: "Miks sa sellise vanamehe autoga sõidad?" Noh, tegelt pool vanamehe vanust täis ka juba :)
Samas sellist uut auto nagu polegi, mida tahaks - ilusad autod jäävad ikka sinna 70-ndatesse ja 80 algusesse.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

sillaosad

Postitus Postitas Jaan »

TAGASILD:
33 31 1 130 488 2tk. sillatala otsa suur kummipuks ~ 420.-
33 32 3 628 167 2tk. M14X1,5X ~65.-
07 12 9 922 745 2tk mutterM14X1,5 ~17.-

33 32 9 058 824 2tk. tagaõõtshoova puks (komplektis 2tk) ~487.-
07 11 9 914 667 4tk. polt M12X1,5X90 kuuskant ~17.-
07 12 9 900 047 4tk. mutter M12x1,5 ~17.-

33 32 1 126 476 2tk. topeltpuks ("prillid") ? (760.-?/tk)
07 11 9 914 848 2tk. polt topeltpuksile(prillid) M14X1,5X95 ~48.-
07 11 9 914 816 2tk. polt topeltpuksile (prillid)M14X1,5X60 2tk ~28.-
07 12 9 922 745 2tk. mutter 14X1,5 ~17.-

33 52 1 126 987 2tk. tagumine amordipadi ~360.-

ESISILD:
31 12 1 118 355 1tk.esimene ülemine õõtshoob vasak
31 12 1 118 356 1tk. parem

31 12 9 058 820 2tk. puks õõtshoovale
07 11 9 914 829 2tk. kuuskant M14X1,5X85 ~35.-
31 12 1 095 420 2tk. mutter M14X1,5 ~17.-

31 12 1 129 362 1tk esimene alumine õõtshoob vasak
31 12 1 129 363 1tk parem

31 12 1 127 385 2tk. suur puks õõtshoovale 406.- tk
31 12 1 117 025 2tk. väike puks õõtshoovale 140.- tk

Oma autole juppe otsides olen saanud kokku sellise info, mis puudutab e23 esi- ja tagasilda. Need on BMW tootekoodid sillaosadele ja kehtivad minu andmetel kõikidele vahemikus '82 - '86 valmistatud mudelitele. Osadel tootekoodidel on taga hinnad, need on küsitud UM-ist ning need on siis ühe tüki hinnad. Tükiarv tähendab seda kui mitu osa autole vaja läheb. Ehk teeb see kellegi elu kergemaks. Kindlasti on soovitav enne mingi osa tellimist või ostmist konsulteerida varuosamüüjaga konkreetselt iga osa puhul kuna kindlasti võib leiduda ka erinevusi. Minu nimekirjas olevad osad on välja otsitud mudelile 732iA '83. Ka hinnad võivad vastavalt valuutakursile ja muudele asajaoludele aja jooksul muutunud olla. Veel olgu öeldud, et ma ei ole UM-iga mitte kuidagi seotud ega ka osade tellimisega mitte.
Viimati muutis Jaan, 17 Mär 2005 16:51, muudetud 1 kord kokku.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: sillaosad

Postitus Postitas Arvo »

Jõudsin ka lõpuks kogu stoori läbi lugeda, respect tehtud töö eest!
Aga mõned pisiasjad jäid silma, täpsustaks veidi:
Jaan kirjutas: Veidi ajaloost rääkides... Meeles mõlkus algselt kuues seeria…mäletan, et aasta oli 1993 kui Paldiski maanteel asuval müügiplatsil seisis 1976 aasta e24, hinnaga 27000.- krooni.
Ega ei mäleta mis värvi ja mootoriga see kuuekas oli? See pidi ilmselt paras sepik või avariiline olema, et nii odav oli... sel ajal maksid kuuesed veel päris krõbedat hinda, 27k on hind millega müüakse selliseid (roostest näritud) masinaid täna.
Jaan kirjutas: Mis mulle konkreetses mudelis meeldib?
Esiteks: kindlasti disain. Me võime öelda, et selles autos ei ole midagi erilist. See näeb välja suhteliselt tagasihoidlik, silmapaistmatu.
IMHO on hainina bemmid küll piisavalt erilise ja omapärase välimusega, sõna tagasihoidlik sobiks pigem E30 või E34 bemmi iseloomustamiseks.
Jaan kirjutas: Õlitamiseks sobib ideaalselt spetsiaalne vahend nimega WD-40 ja selle kasutamisel võib siis mitte koonerdada. Nimetatud vahendi kasutamine võib talvisel perioodil vabastada nii mõnestki ebameeldivast probleemist nagu: keskluku kinnikülmumine, link jäätub kinni, aken ei sõida üles-alla nagu vaja. Sama vahendit saab edukalt lasta ka uksehingedele ja uksed liiguvad kergemalt, ei kriuksu.
WD40 õli on algselt mõeldud elektriseadmete niiskuse eest kaitsmiseks, see, et teda eestis universaalõli all müüakse ei tähenda et ta ka seda on.
Tegemist siis suhteliselt vedela õliga mis sobib ideaalselt näiteks keskluku mootori sisemusse pritsimiseks aga mitte uksehingede või aknamehhanismide õlitamiseks. Sinna sobib palju paremini näiteks vanakooli tavott.
Jaan kirjutas: Kõige kaugem punkt kuhu sai sõidetud ühte hästi vajalikku ja olulist osa vaatama (ja loodetavasti ka ostma) oli Jõgeva.
Ma küll ei tea kust kandist sa Jõgevale lähenesid aga läti piirist on see linn ikka tõesti kaugel :) (Tartu näiteks läti piirile lähemal), minuteada Eestis teist samanimelist asulat või küla ka ei ole.
Jaan kirjutas: BMW sissepritsesüsteem vajab käivitumiseks piisavalt suurt kütuse survet ja kui see on väiksem ettenähtust siis süsteem lihtsalt… ei käivitu.
See piisavalt suur surve on vanematel mootoritel umbes 1baari kandis (ette nähtud 2,5 või 3baari) ja nii kannatab isegi hädapärast sõita, kuigi ega selliselt vaese seguga sõitmine hea ei ole.
Kusjuures L-jetronic pritsega mootor läheb hetkeks käima isegi ainult külmkäivituspihustist tulevate kütuseaurude najal.
Kogu eelnev jutt siis lihtsalt infoks, mitte võtta tähenärimisena.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Ah mis siin ikka, vaikselt kribasin. Mis meelde tuli panin kirja. Kui mõni huvitav nüanss meenub siis ehk lisan, kui aega vaatan uuesti üle ja korrigeerin. Ega ma just mingi Schiller küll pole :oops:

Mis sellesse kuuesajasesse puutub siis noh... ei oska öelda, kui kapsas ta oli. Minu mäletamist mööda väga kapsas ei olnud. Värv oli tal midagi kuldse/beezika/pruunika vahepealset. Aastaarv ja hind on selgelt meeles, oli see ju mingi paberi peale kirja pandud ja tuuleklaasi alla paigutatud, pealekauba kuude kaupa nillimas käidud. See võis olla 633... aga võta nüüd kinni, võis ka olla karburaatoriga versioon (630). Igatahes valmistusaasta oli raudselt 1976. Jättis üsna huvitava mulje, teiste markide hulgas seistes... hoopis teine maailm. See oli müügis ja ootas oma ostjat vist isegi ligi pool aastat, 1993 sügisest saadik. Sai ikka vaatamas käidud ja unistatud. Ma ei mäleta kui mitu lotopiletit ma poole aasta jooksul ostsin :? Palk oli siis ehk... heal juhul tollel ajal kuskil 500.- või 1000.- krooni ringis kuus, ei oleks summat kuidagi kokku saanud. Raha väärtus oli tol ajal natuke teine kui praegu, kroon tuli ju 1992 vist... väärtus on väga palju langenud sellest ajast. 27 000.- oli kosmiline number. Samas paljudele inimestele oli see ilmselt lihtsalt üks BMW teiste seas. Tean inimesi kes küsisid - mis imelik auto see on - 2 uksega, nagu kolmesajane - aga suurem. Et mis loom see nüüd on? Osta seda nagu keegi ei tahtnud kuna see pidavat olema nagu zaparozets :shock: (selles mõttes, et kaheukseline, kõik tahtsid neljaukselist lääne masinat). Sain hiilata teadmistega kuna kuskil olin näinud artiklit kuuesajaste kohta ja teadsin kuidas need välja näevad. Kui hästi ausalt öelda, siis ajakiri kus ma kuuesajast esimest korda nägin - oli 1976 või 1977 aasta "Tehnika ja Tootmine" - mis oli kodus kamorkas vedelemas ja mida veidi noorema tehnikahuvilisena oli sirvitud (see on mul alles, kui aega saan lasen skänneriga arvutisse) aga see selleks. 1994 kevadel müüdi see auto lõpuks ära, väidetavalt Soome, aga kindel ei ole.

Disaini kohta jah... ega need vanad e23 mudelid nii väga tagasihoidlikud vist tõesti ka ei ole... Auto suurus paneb juba selle paika, et päris mööda ei saa vaadata. Ise olen lihtsalt harjunud. BMW-d võrreldakse tihti kas Mercedese või Jaguariga. Olen siin seda silmas pidanud ilmselt, nendega võrreldes tagasihoidlikum. Muud margid ei tule eriti nagu arvesse. Noh.. ütleme nii - vaatamata oma tagasihoidlikkusele on ta üllatavalt silmapaistev. Ilu on vaataja silmades nagu öeldakse.

WD-40 - kindlasti on sul õigus. Aga mul on see talv esimene talv kus autol kõik ukselukud/kesklukud tõesti iga ilmaga on töötanud. Lasin ka hingedele, ei kriuksu, liigub kergelt. Kuigi kohati mulle tundus, et olen avastanud imerohu siis tõesti, on kohti kus oleks parem kasutada kas tavotti või grafiitmääret või lihtsalt mootoriõli. Hinged tahavad arvatavasti natuke kangemat kraami saada. WD-40 "aurab" sealt üsna kiiresti ära.

Mis Jõgevasse puutub siis kardetavasti me räägime samast kohast :lol: Kui sa oled kogu oma elu elanud pealinnas ja su tegevusraadius piirdub selle piirkonnaga siis omandavad kaugused uue tähenduse. Nii et e23 hankimine on andnud mulle tõepoolest "haaret" juurde. Isegi Jõgeva ei tundu enam kaugel olevat :o

Mis sellesse bensurõhku puutub siis minu autol oli asi ühest baarist väga väga kaugel. Alguses nagu läks käima... aga käiata tuli kõvasti, kuni siis ühel hetkel tõesti käima hüppas. Sõidad, annad gaasi - hakkab välja surema. Jätad seisma, käivitad jälle, pika pinnimise peale läheb käima, tühikäigu pööretel sõidab natuke, annad gaasi - jälle soss. No jälle kuidagi käivitad - läheb tööle aga mootor raputab ja lõhub nagu kuskil pooks midagi. Lõpuks ei läinudki enam käima. Pärast pumba vahetust oleks nagu kõik ok :D

Momendil ei oska rohkem midagi huvitavat lisada.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Jaan kirjutas:Sain hiilata teadmistega kuna kuskil olin näinud artiklit kuuesajaste kohta ja teadsin kuidas need välja näevad. Kui hästi ausalt öelda, siis ajakiri kus ma kuuesajast esimest korda nägin - oli 1976 või 1977 aasta "Tehnika ja Tootmine" - mis oli kodus kamorkas vedelemas ja mida veidi noorema tehnikahuvilisena oli sirvitud (see on mul alles, kui aega saan lasen skänneriga arvutisse) aga see selleks.
E24 suure fännina ootaksin kindlasti selle artikkli skanneeringut, täitsa huvitab mis nõukogude ajakirjanik arvab sellisest yuppee autost :P
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Pilt

No nii, miks siis selline rool? Mäletan, et vennaraas mul sobitas ka kunagi enda e23'le sellise rooli ette. Minu arvates on too rool liiga ümar, väike ja ülejäänud salongiga võrreldes liiga ulme. Vana hea originaal vankri ratas on ikka mõnusalt suur ja sobib hästi.

Kustas.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Rooli asi on täiesti maitse küsimus. See konkreetne versioon BMW sportroolist ei meeldinud veel 3 kuud tagasi mulle mitte üks raas, viimasel ajal aga tundub täiesti sobilik ühte hainina BMWsse.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Sihuke rool on mul olemas küll. Originaalis on see e24 oma. Ei ole veel kindlat plaani mida sellega teen ja kuhu see lõpuks maandub. Üleüldse olen tihti erinevatelt osadejahtidelt kaasa haaranud selliseid asju mida otseselt vaja ei lähe aga... mis võivad kunagi marjaks ära kuluda :wink: Mulle see kolme labaga e24 rool meeldib väga, täiesti geniaalne. Disaini polest lihtsalt parim. Millisesse autosse see kõige paremini sobiks (või mõni muu rool kusagile mujale) on maitseasi tõepoolest. Kindlasti sobib see e24-le. Aga see pole paha ka e23-s (kuigi paigaldamisel on vaja seda natuke meelitada). Seitsmesajases tunneb see rool ennast nagu kodus. Sobib nii välimuselt kui kui ka olemuselt :D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

BMW lisavarustuse kataloogides olen mina seda rooli tegelikult enamasti e28 peal näinud.
Näiteks siin: http://bmwclassic.ee/323/album59/aac
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Ja selle e28 pildi all on kohe e23 oma barankaga. St., et kui too Jaan'i rool istub e23'le väikese viili abiga ja pildil näha, et e28'l on ta ka tehasest, siis minu rool ei istugi Sysi'le niisama lambist...

kuula hoolegi:
Ühesõnaga Juku on ikkagi iseenda vanaema :!:

Kustas :D
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Pakun välja, et see oli mõlemal - nii viiesajasel kui ka kuuesajasel varustuse nimekirjas olemas. Ise olen jälle seda tihedamini e24 peal kohanud :) Kas see konkreetne rool kuuesajasel mitte standardis polnud :?: Igatahes viiesajase ja kuuesajase roolid on omavahel vahetatavad. Muidugi BMW autodele oli võimalik tellida väga erinevaid asju ja lisavarustust seega on ka roolivalik üsna kirju, variante on siin rohkem kui üks. Kui BMW web etk-st vaadata siis... kui ma õigesti mäletan - pakuti sama rooli ka seitsmesajasele. Aga kindel ei ole.


Mis mulle veel meelde tuli: sain kunagi oma valdusesse ühe huvitava detaili, sellise: http://bmwclassic.ee/323/osad/abc Sättisin selle galeriisse teiste osade hulka üles kuid 732 peal see tõenäoliselt käiku ei lähe. Tihti visatakse sellised asjad minema. See detail on päästetud sõna otseses mõttes veeloigust ja lumehangest. Kuivatasin ära, lihvisin üle, peitsisin ja oma väheste oskustega tõmbasin laki peale. Mõningaid mõtteid selle osaga seoses nagu oleks – näiteks mingi 1977 või 1978 aasta e23, manuaalkastiga, karburaatoriga, vana soojendussüsteemiga (kolm pööratavat kella) võiks ju tulevikus samuti olla.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Assamait, lumehangest.

Äkki siis juba viitsid pikemalt rääkida oma juppide laost? Mida huvitavat Sul veel leidub, mis enda autol kasutusele ei lähe või läheb. Oleks huvitav mõne lisavarustuse kohta veel lugeda. 8)

Kustas.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Heee... eks mul ühte-teist ikka kogunenud on. Seitsmesajale on olemas uste alla käivad, karpide külge kinnitatavad pikad iluliistud koos tüüblitega. Ei ole senimaani raatsinud ilusaid terveid küljekarpe auke täis puurida :oops: Loomulikult elektriline katuseluuk mõlgub meeles... samas see manuaalversioon töötab ideaalselt ehk siis ei tea kas hakkangi lahti kiskuma. Aga põhimõtteliselt on 732 valmis. Nii nagu ta seal pildil on, nii ta põhimõtteliselt jääb.

Samas... kui mõni vana autojupp minu kätte satub, siis on tõepoolest nii, et üks "juhuslikult" hangitud asi viib mingi aja pärast teiseni. Nii ostsin endale 2 Riali valuvelge Männiku romulast (üks paar oli kellelegi varem müüdud) - paar aastat enne seda kui mul see roheline 732 olemas oli. Muuseas teised 2 velge sain aasta peale auto ostmist. 3 aastat vahelduva eduga lehtede ja internetis olevate kuulutuste jälgimist kandsid vilja. Üks asi oli kindel - siis kui neid kahte velge esimest korda Männikul nägin - oli kohe pilt selge millist masinat need komplektiks juurde tahavad. Uskusin, et ka need puuduolevad 2 velge ühel päeval ringiga minuni jõuavad. Mnjah... Nii ostsin ka selle läbiligunenud puidust detaili (50.- krooni eest), võimalik, et see leiab endale kunagi uue kodu ja annab oma kohalolekuga selle "viimase lihvi" :) Eks midagi pisikest leidub veelgi, ei tule kohe kõik meelde.
Viimati muutis Jaan, 12 Apr 2005 12:20, muudetud 1 kord kokku.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

:shock: Kas tõesti tulederegulaator käib niiviisi klapiga sealt välja?

Pilt

geniaalne
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

See on jah tulederegulaatori asukoht. Kahjuks on see süsteem kannatada saanud. Osad on kõik olemas kuid külge panemata. Samuti ei ole veel selgusele jõudnud mis seal lüliti ja regulaatorite vahelistes voolikutes voolab. Kas seal on mingi vedelik või käib asi puhtalt suruõhu peal, seda ma ei tea. Põhimõtteliselt peaks sellest lülitist saama reguleerida täistulede kõrgust. Samas ei ole kohanud veel ühtegi masinat milllel see süsteem töötaks.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Voolikutes peaks "voolama" õhk, ehk siis pneumaatiline süsteem.
Aga selline sahtliga salanupp on ka minu jaoks midagi uut, täitsa muljetavaldav lahendus 8)
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Kuid miks Sa arvad, et too süsteem on täistulede jaoks?
Tavaliselt ikka ju lähitulede jaoks...
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

kustas kirjutas:Kuid miks Sa arvad, et too süsteem on täistulede jaoks?
Tavaliselt ikka ju lähitulede jaoks...
Minuteada kah, süsteem on mõeldud ikka lähitulede korrigeerimiseks... näiteks kui autol tagasilla peal suur koorem ja nina rohkem püsti saab tuled kiiresti salongist allapoole kruttida...
Suletud