E30 316 1986 , matu665
E30 316 1986 , matu665
Pole küll mis teab klassika veel aga lootus on, et ehk kunagi saab. Autoks nagu kirjas 316 1.8 m10 mootoriga. Pikemat aega pidasin jahti korralikule e30-le(2aastat vahelduva eduga).Tingimuseks oli, et oleks kupee ning kere korras ja pre-facelift. Õnneliku leiu otsa sattusin siis 2 aastat tagasi. Imekombel püsis müügis terve nädal ,et õnnestus aega ja raha leida. Esimene auto mille ostmisel ma proovisõitu ei teinud. Kohe kui nägin oli otsus tehtud. Auto ajaloost niipalju kui teada enne mind. Eestis olnud 10 aastat. Eelmine omanik oli 80 nedates vanahärra. Talvel sõitnud pole. Enne seda vuras Itaalias. Talve pole näinud see auto ka minukäes.
See talv olude sunnil seisis auto katuse all(parem kui niiske garaaž) ja leiab nii mõnegi rooste alge. Siit ka siia foorumisse sattumise lugu. Ehk saab sügisel Tõnisega jutule.
Suvel auto kasutuses igapäevaselt ja kõik mis vaja vahetada vahetatud.Jooksvad hooldukulud tunduvalt väiksemad kui uue auto puhul.
See talv olude sunnil seisis auto katuse all(parem kui niiske garaaž) ja leiab nii mõnegi rooste alge. Siit ka siia foorumisse sattumise lugu. Ehk saab sügisel Tõnisega jutule.
Suvel auto kasutuses igapäevaselt ja kõik mis vaja vahetada vahetatud.Jooksvad hooldukulud tunduvalt väiksemad kui uue auto puhul.
Kunagi, kui see auto (koos sama omanikuga) EBK foorumisse jõudis, avaldas see auto mulle väga muljet.
Siis aga tulid jutud M30B35 mootorist, M-tech kerelaienditest ja Alpina 16" valuvelgedest.
Kirjutasin sulle siis:
Siis aga tulid jutud M30B35 mootorist, M-tech kerelaienditest ja Alpina 16" valuvelgedest.
Kirjutasin sulle siis:
Ehk minu silmis on sel autol suur väärtus just sellisena nagu ta on - originaalina. Loodan, et oled vahepeal need mõtted unustanud ning naudid oma vanatehnikat just praeguses komplektsuses.sysi kirjutas:Suurepärane vanatehnika!
Lubage omalt poolt soovitada kolm korda (erinevatel õhtutel) istuda lauataga ja mõelda, kas see mootorivahetus on ikka ilmtingimata sellel autol vajalik. Enamik mootorivahetuse läbi elanud autosid (rõhk sõnal "enamik") on peale vahetust sellises "nje rõba nje mjaso" konditsioonis ning ei oma enam suurt väärtust vanatehnikana ning kõigele lisaks ei sõida ka hästi.
Hetkel hakkas kiiruga silma vaid tuuningraadio, mille hilisem asendamine originaaliga on oluliselt lihtsam kui mootorivahetus (mida ilmselt keegi enam ei tee). Aasta-kahe või viie pärast, sõltuvalt kuidas see auto sul sõitma hakkab võid end leida mõtisklemas teemal, et miks sa seda tegid.
Kellegi isiklikku soovi ma mõistagi hukka ei mõista, lihtsalt soovitan veidi tulevikku vaadata.
Nii korralikku eksemplari "pedereerima" hakata oleks patt !
Ühel heal sõbrannal on samas konditsioonis olev lumivalge e30
Ja millalgi jäi silma kuskil veel üks supper korralik, üliüli väikese läbisõiduga helesinine e30 .
+ kindlasti mõned veel, mis hetkel peidus või mulle teadmatta.
Aga palju on neid "ilusaid" ja "mega supperhüpper tuuninguga" e30-neid ??
Sit*ks onju ...
Niiet, ole inimene ja leia oma fantaasiate välja elamiseks mõni roimam
Ekolmkümmend
Edu
Ühel heal sõbrannal on samas konditsioonis olev lumivalge e30
Ja millalgi jäi silma kuskil veel üks supper korralik, üliüli väikese läbisõiduga helesinine e30 .
+ kindlasti mõned veel, mis hetkel peidus või mulle teadmatta.
Aga palju on neid "ilusaid" ja "mega supperhüpper tuuninguga" e30-neid ??
Sit*ks onju ...
Niiet, ole inimene ja leia oma fantaasiate välja elamiseks mõni roimam
Ekolmkümmend
Edu
+61438856151
Jagaja vahetamine on omaette teema, tõenäoliselt pead sa silmas jagajakaane ja -rootori vahetamist? Nende vahetamisel süüdet uuesti seadistada pole vaja - eeldusel, et auto hakkab veatult tööle. Kui tööle ei hakka, siis sa tegelikult ei tea, millest see on - ja tasub kindlasti ka süüte ajastus üle kontrollida.
Silmas tuleb pidada süütejuhtmete järjekorda, süütevalem on kirjas klapikambrikaanel. Vahetamisel tasub juhtmed ühekaupa lihtsalt ümber tõsta (veendu, et ka mõlemad kaaned oleksid samas asendis).
Silmas tuleb pidada süütejuhtmete järjekorda, süütevalem on kirjas klapikambrikaanel. Vahetamisel tasub juhtmed ühekaupa lihtsalt ümber tõsta (veendu, et ka mõlemad kaaned oleksid samas asendis).
Selge, tänud siis viin täna targemate juurde. Ise süüte paika panemist väga ei jaga ja netikirjandusest ka ei leidnud miskit. Karta on muidugi ,et probleemi see ei lahenda. Kuna rootori murdumisel peksis tagasi päris korralikult siis ilmselt karpale liiga tegi. Hommikul külma mootoriga ei töötanud üldse. 5 sekundid ja suri välja.Viimane kord karpa mootoriga puutusun kokku jawadel .Eks tuleb ennast harida. Siit foorumist leiab ka huvitavat lugemist.
Suur aku. Kiirendades järsult läheb jagaja vastu akut. Täna vahetan jagaja koos kaane, rootori, küünalde, juhtmete ja akuga ära. Jagaja siis nö. uus vana aga väiksema loksuga. Seda uut osta ei raatsi ja isegi ei tea kas saab kusagilt. Siis saab jagaja välistada ja üks asi jälle tehtud. Aga vaevalt, et jagaja viga. Gaasi andes kui peaks tühikäigule pidama jääma sureb välja + lainetab tühikäigul. Tänane sõit oli omamoodi põnev kogemus. Sidur, pidur ja samal ajal tuli gaasi hoida. Igatahes kui karpa viga katsun selle karpa igaljuhul korda saada ja pritsungit peale ei pane.
Sai siis vahetatud eelpool mainitud asjad ja meetri jagu vaakum voolikuid igaks juhuks. Kuna rootor murdus ja peksis tagasi oli ühe siibri karpal lahti löönud. Seekord siis läks õnneks ja sai omal jõul korda. Tühikäik nüüd nagu enne ..kui pidurit vajutada võtab mootori puterdama kergelt ja pöörded kõiguvad:D. Sellele probleemile veel lahendust pole. Aga palju põnevat sai avastatud. Nagu näiteks ,et üks vaakum voolik karpast läheb salongi .Mis küll selle point on huvitav?