BMW 728iS '82 Trevi
Ajaviiteks olen tegelenud pisiasjadega. Näiteks otsustasin ette võtta turvavööde puhastuse. Nimelt ei taha vööd väga hästi end tagasi kokku kerida ning kuskilt on meelde jäänud, et mõnikord aitab sel juhul pesu. Ehk siis doonori pealt sai võetud vööd ja ära pestud. Paigaldusel selgus fail, nimelt on 85 aasta autolt pärit vöö teistsuguse mustriga ehk originaalsuse pärast ei kõlvanud uuemad vööd kasutada.
Olemasolevaid turvavöid vaadates (neil on kõigil daatum peal), selgus, et 81 (vanemaid mul pole) - 84 on triibulised vööd, 85 aga juba ilma triipudeta. Seega tuleb ikkagi originaalid ära pesta. Huvitaval kombel on pestud vöö tõesti käevahel palju libedam. Eks paistab, kas hakkab tõesti paremini käima.
Olemasolevaid turvavöid vaadates (neil on kõigil daatum peal), selgus, et 81 (vanemaid mul pole) - 84 on triibulised vööd, 85 aga juba ilma triipudeta. Seega tuleb ikkagi originaalid ära pesta. Huvitaval kombel on pestud vöö tõesti käevahel palju libedam. Eks paistab, kas hakkab tõesti paremini käima.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Ülevaatus läbitud ning puhkus võib alata:
Tõin valgele autole külgepanekuks BBS spoila ära ning nagu näha, siis parim transportimisviis on auto küljes, saab salongis inimesi ka vedada mugavalt Samas kui värv välja arvata, siis kujupoolest sobib spoila prefacelift variandile isegi paremini kui uuele.
Esmalt soovin tänada kaasfoorumlast Akuula, tänu kellele on rohelisel autol taas salongis normaalses korras juhiiste. Täpselt õige iste on olnud E28 kõrvalistmeks. 3 Uksetihendit vahetasin paremate vastu, põhjuseks tihendi küljes olev riie, mis oli irduma hakanud. Oluliselt vähenes ka tuulemüra, kuid nüüd tuleb ikka vahetada veel aknatihendid.
Piltidelt on raske aru saada ning päikselise ilmaga tehtud piltidel on värvid suht ebaloomulikud, kuid tegelikult hakkab salong jõudma juba päris heasse seisukorda. Vähemalt ise olen rahul. Nüüd on kõige häirivam asi ärapleekinud tagaaknalaud. Päike on osad riide karvadest lausa pulbriks teinud, seega värvimisel pole mõtet. Küsimus on , et kust saada värvipoolest piisavalt õige tooniga materjali.
Eelmises postituses mainitud turvavööde pesu kohta - kasu sellest pole. Aga, teatud aastast uuematel (81 ei olnud võimalik, 84 ja 85 juba sai) tagaturvavöödel on võimalik vöö rulli küljest lahti võtta ja rulli 2 pööret pingumale keerata. Selline tegevus andis oluliselt paremini tagasimineva vöö. Eks millalgi peab uurima, kas selline asi on ka esimestega vöödega võimalik.
Tõin valgele autole külgepanekuks BBS spoila ära ning nagu näha, siis parim transportimisviis on auto küljes, saab salongis inimesi ka vedada mugavalt Samas kui värv välja arvata, siis kujupoolest sobib spoila prefacelift variandile isegi paremini kui uuele.
Esmalt soovin tänada kaasfoorumlast Akuula, tänu kellele on rohelisel autol taas salongis normaalses korras juhiiste. Täpselt õige iste on olnud E28 kõrvalistmeks. 3 Uksetihendit vahetasin paremate vastu, põhjuseks tihendi küljes olev riie, mis oli irduma hakanud. Oluliselt vähenes ka tuulemüra, kuid nüüd tuleb ikka vahetada veel aknatihendid.
Piltidelt on raske aru saada ning päikselise ilmaga tehtud piltidel on värvid suht ebaloomulikud, kuid tegelikult hakkab salong jõudma juba päris heasse seisukorda. Vähemalt ise olen rahul. Nüüd on kõige häirivam asi ärapleekinud tagaaknalaud. Päike on osad riide karvadest lausa pulbriks teinud, seega värvimisel pole mõtet. Küsimus on , et kust saada värvipoolest piisavalt õige tooniga materjali.
Eelmises postituses mainitud turvavööde pesu kohta - kasu sellest pole. Aga, teatud aastast uuematel (81 ei olnud võimalik, 84 ja 85 juba sai) tagaturvavöödel on võimalik vöö rulli küljest lahti võtta ja rulli 2 pööret pingumale keerata. Selline tegevus andis oluliselt paremini tagasimineva vöö. Eks millalgi peab uurima, kas selline asi on ka esimestega vöödega võimalik.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Piduripedaal on olnud kuidagi imelikult pehme. Algusest saadik. Samas ei ole õhku sees ning pidurid töötasid perfektselt hästi. Lisaks kui "võimendus" seisva mootoriga välja pumbata, muutus pedaal jäigaks. Kuna probleem ei süvenenud, siis lükkasin tegelemist edasi.
Seekord ülevaatusel mainiti, et midagi nagu pidurivõimendi juures lekib, et tehku korda. Kodus pidurisüsteemi juurest leket ei leidnud õnneks, tõenäoliselt oli tegu üleliigse jahutusvedeliku eemaldumisel (ülevaatusel sai auto esimest korda piisavalt soojaks peale talvise jahutusvedeliku sissekallamist ning viskas üleliigse välja).
Igatahes vahetasin piduripommi koos klapimajandusega, mille külge ta kinnitub. Enam ei ole pedaal pehme.
Seekord ülevaatusel mainiti, et midagi nagu pidurivõimendi juures lekib, et tehku korda. Kodus pidurisüsteemi juurest leket ei leidnud õnneks, tõenäoliselt oli tegu üleliigse jahutusvedeliku eemaldumisel (ülevaatusel sai auto esimest korda piisavalt soojaks peale talvise jahutusvedeliku sissekallamist ning viskas üleliigse välja).
Igatahes vahetasin piduripommi koos klapimajandusega, mille külge ta kinnitub. Enam ei ole pedaal pehme.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Sai natuke tegeletud tuulemüra vähendamisega.
Enne:
Pärast:
Kuna juhiukse sisemusse on mitmel korral asja olnud, siis hüdrokile oli seal loomulikult ribadeks. See aga ei mõju polstrile pikemas perspektiivis hästi. Seetõttu panin uue - ideaalselt sobiv on büroomaailmas müüdav raamatute katmise kile
Enne:
Pärast:
Kuna juhiukse sisemusse on mitmel korral asja olnud, siis hüdrokile oli seal loomulikult ribadeks. See aga ei mõju polstrile pikemas perspektiivis hästi. Seetõttu panin uue - ideaalselt sobiv on büroomaailmas müüdav raamatute katmise kile
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
On see piisavalt paks ja tugev? Mul ersats kiledega kehvad kogemused olemas (mitte küll samas kohas). Sinna sobiks IMHO paremini nt spray liim + mingi ehituskile, hind pole ka üldse hirmus.trevi kirjutas:Seetõttu panin uue - ideaalselt sobiv on büroomaailmas müüdav raamatute katmise kile ]
Ise kasutasin seal sellist halli poorset kleebitavat matti, noor tehnik müüb... aga see oli suhteliselt juba kallim toode.
E24 635CSi | E10 2002
Ei vaidle üldse vastu - tõepoolest on see õhem/nõrgem kui originaalkile ning pidevat lahtikakkumist ei pruugi kannatada. Aga samas kui pole tükil ajal plaani ukse sisse vaadata, siis minuarust on lihtsaim-odavaim originaalilaadne lahendus.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Autol on olnud pikemat aega probleem, et vihmaga läheb kaassõitja jalgealune vaip märjaks. Katuseluugi torud on korras (testitud nende kaudu suuremat hulka vedelikku läbivalades), aken on tihendihermeetikuga ees, äravooluavad töötavad. Eelpool tõin, et kojameeste aluse pleki siseringluse klapid olid isevalmistatud. Igaks juhuks vahetasin selle originaalklappidega plekiga. Seda tehes sai avastatud veel ümberehitusi - esmasel vaatlusel tundus, et kondita versiooni ahi on umber tehtud kondiga versiooni ahjuks - plekiklappide vaakumis ei olnud õiges kohas väljavõtteid.
Täna sai vaibad ja isolatsioon välja kuivama võetud (olgu tänatud prefacelifti vaiba insenerid, kes selle 3-s osas äravõetavana on teinud). Ahju salongipoolt vaadates on üheselt selge, et konditsioneer on kluge pandud aftermarketi oma - juhtmed on veetud lülitini ise ning temp anduriga "külmkapi" potensiomeeter oli peidus käigukangi konsooli all.
Nüüd siis muud midagi, kui kogu kont vahelt välja, ning süsteem selliseks, nagu ta tehasest tuli. Kui kellelgi on pakkuda tavalist soojendusahju (soojendusradikat ei vaja), võib teada anda.
Täna sai vaibad ja isolatsioon välja kuivama võetud (olgu tänatud prefacelifti vaiba insenerid, kes selle 3-s osas äravõetavana on teinud). Ahju salongipoolt vaadates on üheselt selge, et konditsioneer on kluge pandud aftermarketi oma - juhtmed on veetud lülitini ise ning temp anduriga "külmkapi" potensiomeeter oli peidus käigukangi konsooli all.
Nüüd siis muud midagi, kui kogu kont vahelt välja, ning süsteem selliseks, nagu ta tehasest tuli. Kui kellelgi on pakkuda tavalist soojendusahju (soojendusradikat ei vaja), võib teada anda.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Tehasest jah väljunud kondita ning ise aretatud juurde, mis minu kätte saades ei töödanud. Originaalid on ainult kondi nupp ning tundub, et ka kondi pump. Voolikud ning kuivati on ise aretatud, seega kapotialt ei ole originaal. Kui süsteem oleks koostatud originaalkomponentidest, siis vb mõtleks selle üle, kas eemaldada, aga kuna ei ole, siis enamus sai seega täna välja visatud. Eest peab veel eemaldama kliima radika ning kondi pumba.
Ahi on kondi aretusega ses suhtes ära rikutud, et sinna on tehtud mitmeid sisselõikeid ja avasid süsteemi mahutamiseks. Samuti on kondijuhtmestik ise aretatud. Täna sai ahi küljest ning otsustatud, et sisse läheb ikkagi originaal ilma kondita ahi, mis on lõikamata.
Kuna müraisolatsioonisvammid on kuivas, siis saab ka vaibad vahelduseks ära pesta. Õnneks on pre-facelifti vaip kolmest osast tehtud, mitte üks suur nagu uuemal.
Ahi on kondi aretusega ses suhtes ära rikutud, et sinna on tehtud mitmeid sisselõikeid ja avasid süsteemi mahutamiseks. Samuti on kondijuhtmestik ise aretatud. Täna sai ahi küljest ning otsustatud, et sisse läheb ikkagi originaal ilma kondita ahi, mis on lõikamata.
Kuna müraisolatsioonisvammid on kuivas, siis saab ka vaibad vahelduseks ära pesta. Õnneks on pre-facelifti vaip kolmest osast tehtud, mitte üks suur nagu uuemal.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Sügisest saadik seisnud auto käivitus poolest pöördest. Vaja soojendusahi kokku panna, mis talv otsa juppidena seisnud. Hetkel on takistuseks suur soojaõhku suunav klapp, millele on vaja teha uus "hing", kolm doonorahju olen laiali lammutanud ning kõigil on sama klapp katki, seega tuleb remontida.
80-da aasta "AUTO Zeitung"ist leidsin e23 kestvustesti (50 000km). Loodetavasti autorikaitse ei pahanda, kui selle siia üles panen:
80-da aasta "AUTO Zeitung"ist leidsin e23 kestvustesti (50 000km). Loodetavasti autorikaitse ei pahanda, kui selle siia üles panen:
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Autod näitasid sel nädalavahetusel iseloomu. Ehk Igapäeva auto otsustas, et tema bensuvoolik peab katkema just siis, kui minul plaanis mööda Eestit ilu otsida. Õnneks oli E23 lähedal ja stardivalmis, piisas asjade ümberladumisest. Ju talle ei meeldinud plaan, millekohaselt ta sel hooajal puhkab. Ja väga mõnus oli vahepeal E23-ga rännata
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW 728iS '82 Trevi
Viimasel ajal on hakanud õhtuti auto kallal pimedas tegutsema mingid tumedad kujud. Ilmselgelt on tegemist motoorse rahutusega, mis läheneb igal aastal Vabariigi aastapäeva lähenedes, kui on vaja viia sõiduk sobivasse konditsiooni osalemaks Uunikute Talverallil
Lahinguväljal näeme, raisk!
Lahinguväljal näeme, raisk!
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW 728iS '82 Trevi
Stardieelsel päeval sai avastatud, et puudub laadimine. Järgmisena sai avastatud, et E23-l on vähemalt 3 erineva tüübilist genekat, 2 erinevat kinnitusvarianti, 2 erinevat tagapoolt (erinevad juhtmekinnitused/klemmid) ja üleminekuvariandil on just see kõige haruldasem variant, et uue variandi kinnitus ja vana variandi tagaots. Keskööks oli laadimine taas olemas.
Soparalli sai edukalt läbitud, tehnilisi probleeme ei esinenud.
Soparalli sai edukalt läbitud, tehnilisi probleeme ei esinenud.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW 728iS '82 Trevi
Esimest korda minu käes olles, sai auto alla ettenähtud mõõdus rehvid
Endiselt otsin tagavararatta tarvis sellist korralikku velge:
Endiselt otsin tagavararatta tarvis sellist korralikku velge:
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW 728iS '82 Trevi
Autol tänasest uus omanik
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.