1. leht 4-st

BMW 728iS '82 Trevi

Postitatud: 13 Mai 2011 22:02
Postitas trevi
Sinna, kus on, tuleb ka juurde. Täna jõudis ta mulle hoovile, aga alles hämaras, seepärast ka udune pilt. Natuke nokitsemist ja siis vaja arvele võtta:

Pilt

Postitatud: 13 Mai 2011 23:41
Postitas cheech
Lähemalt, lähemalt paluks juttu.
Väljamaalt said isendi muidu???

Postitatud: 14 Mai 2011 08:18
Postitas jossu
kas doonori tõid ka ära omale?

Postitatud: 14 Mai 2011 10:37
Postitas trevi
Tegu selle sama siin foorumis talvel müügil olnud 725, ehk 728iS -ga. Eks paistab, mis kujul ta passi kirja pannakse. Vanas passis on 725.

Kuna auto on 3 aastat vähemalt seisnud, siis tegemist jagub. Saigi siis hommikukohvi kõrvale kõige rohkem segavad asjad ära tehtud.

Esiteks sai asendatud ukse polstri ülemine osa tervega, keegi osavkäpp oli telliskivi aknast sisse saatnud. See toimus ca 2 aastat tagasi, kui auto veel müügiplatsil seisis. Lõhkus niimoodi akna (klaasikilde tuleb alles hakata autost puhastama) ning uksepolstri ning ka keskkonsool on pihta saanud.

Pilt
Pilt

Aknaklaas on küll kiiruga vahetatud, kuid väntmehhanism akna sees on suht roostes (määrimata, kuiv) ning uue klaasi kinnitus ei hoia klaasi kinni (alla vändates tuli küljest ära).

Meeldiva detailina avastasin, et sigaretisüütlit pole vist kordagi kasutatud. See on eriti tore selle tõttu, et esinusest uut tellides tuleb teistsuguse kujuga süütel, ehk sellises seisukorras on seda keeruline leida.

Ja siis loomulikult sai asutud tühikäigu kallale, lihtsalt seetõttu, et seda eriti polnud. Peasüüdlased:

(alumine on siis uus ja õige)
Pilt

vana ja uus kõrvuti.
Pilt

Lisaks paar teist voolikut, mis ei olnud õiged aga funktsioneerisid, sai uute vastu vahetatud ja siis kadus tühikäik täiesti ära..... keegi kunagi oli lihtsalt süsteemi niimoodi timminud, et kui mootor lisaõhku imes, siis õige tühikäigukruvi oli kinni keeratud. Tulemuseks käivitus poolest pöördest ning ilus tühikäik, vähemalt soojast peast. Ahjaa kapotiamordid said ka täitsa uued, vanad olid täiesti läbi, käsitsi pidi kapotti ülal hoidma.

Millalgi tuleb välja vahetada lekkiv radiaator (õnneks lekib väga aeglaselt):
Pilt

82 aasta auto kohta on tegelikult olukord väga hea, nii rooste kui tehnika kohapealt. Kui seismisest tingitud vead üle käia (nt pidurid on täiesti kinni, rehvid vist tahavad tühjaks immitseda jne.) võib vist otse ülevaatusele sõita. Lisaks jääb veel õgvendada tagapaneel ja pagasnikuluuk, kuid õnneks on seal tegu ainult väikese muljumisega.

Postitatud: 14 Mai 2011 16:20
Postitas trevi
Esiklaasilt avastasin sissesõidu vajalikkust meeletuletava kleepeka:
Pilt

Originaal käigukangi nupp on lihtsalt nii kole (kolme "sporttriibuga"), et tema peab minema kapi sügavustesse oma aega ootama. Asemele sai tagasihoidlik puust nupuke. Tegelikult on sisu väga korralik, ainult seismisest natuke tolmune, fotoka välk paneb selle tunduma maru mustana.
Pilt

Selle vanusega E23-de ja E28te tüüpviga. Spidokas ei tööta nii nagu peab. Temp ja kütusetaseme seierid töötavad, tahhokas, kiirus, hetkekulu ei tööta. Põhjus kui üks või mitu viimastest ei tööta on 99% juhtudest selline (taamal paistab ka originaal käigukangi nupp):
Pilt
Pilt

Radade ja lintkaabli mädanemine on põhjustatud akudest lekkinud happest. 81 aasta novembrikuus paigaldatud. Tore on see, et mõistliku hinnaga asendust enam sellele ei leidu. Paar aastat tagasi sai ebay-st renoveeritud plaate tellida ca 90.- usd + saatmine. Täna on sealgi ainult moderniseeritud akuvabad plaadid, hinnaga 230.- usd tk.

Tükk aega on meeles mõlkunud see pcb kloonida, kui idee õnnestub, siis piisab ainult vanalt plaadilt protsessori maha jootmisest ja uuele paigaldamisest ning spido töötab jälle.

Postitatud: 15 Mai 2011 17:19
Postitas trevi
Täna oli järjekordne kasimise päev. Kui eile sai vahetatud tühikäigu voolikud, siis täna läksid vahetusse kõik peenikesed vaakumvoolikud. Ma ei saa aru kuidas on võimalik, et klaasikillud on täiesti igal pool. Esiakna ja armatuuri vahelt ei saanud muidu kätte, kui pidi kõvera traadiga koukima ja üritama tolmuimejaga püüda.
Täielik ikaldus on alati auto istmealuste puhastamine. Selline on nt täielikult tolmuimejaga puhastatud istme alune. Lihtsalt rohkem ei pääsenud ligi:
Pilt

Siit on näha tagaotsa mõlk:
Pilt

Kuna kaugtulede reflektorid olid koledad ja roostes, siis sai pandud uued. Selle käigus sai ka esinina võrede tagant üle vaadatud. Hea uudisena sai tõdetud, et roostepoiss pole siit veel närima hakanud:
Pilt

Kundepoolel aga oli puudu üks lähitule kinnitustest. Kellel kuskil vedeleb vana nina (kuni 82.sept) lähitulede alumisi kinnitusi, võib teada anda. Ringiga märgitud koht, kus peaks olema kinnitus.
Pilt

Lähituled, mis esialgu ei tundunud eriti hullud, näevad tegelikult uute kaugtulede kõrval väga jubedad välja. Ehk ei jää muud üle, kui need ka uued panna. Pildilt ei tundu vahe suur, aga silmaga vaadates on asi midagi muud. Siit pildilt on näha ka esistangel olev mõlk, kundepool numbrialuse taga:

Pilt

Ja lisaks sama nurga alt kui esimene tehtud pilt, lihtsalt seekord valges tehtud. Velgede keskkapslid, mis on iseenesest väga hästi säilinud vajavad hädasti uusi kleepse keskele. Originaalne valge on läinud koledaks pruunikas-kollaseks:

Pilt

Postitatud: 15 Mai 2011 17:21
Postitas -Myyr-
sa oled suuteline kütusekulu näidiku ka töökorda saama?

Postitatud: 15 Mai 2011 18:29
Postitas trevi
sa oled suuteline kütusekulu näidiku ka töökorda saama?
Kuna endal on vaja paar plaati korda seada, siis vaikselt tegelen sellega, tulemust näeb ca kuu aja pärast. Kui seal ise midagi juba aretatud ei ole, siis on kordasaamise tõenäosus päris suur. Eks ma annan foorumis laiemalt teada, kui peaks õnnestuma, huvilisi peaks päris mitu olema.

Aga mis jäi eelpool mainimata on auto värvus, nagu piltideltki aru saada on see roheline. Täpsemalt "opalgrün metallic". Ja hea üles märkida, et läbisõidunäit on 312 000.

Postitatud: 15 Mai 2011 22:01
Postitas Impsionu
Täitsa viisakas aparaat. Palju õnne igaljuhul ja muretuid kilomeetreid!
Kas ma näen õigesti, et ühel pildil on el. vent ees ehk tegemist kondiga autoga?
Lisaks veel, et mul umbes sama läbisõit ja tundub, et see pole kõige tapvam number nendele haidele :P

Postitatud: 18 Mai 2011 18:18
Postitas trevi
Täpselt nii, autol on kont. See on vist ainus lisavarustus. Ilma esimeste väntakende ning ilma kesklukuta E23 ei kohta just tihti. Viimase tõttu on bensupaagikork ka originaallukuga, tavaliselt on lihtsalt keeratav.

Kuna ma pole eriline pudelikorgivelgede fänn, siis panin endale meeldivamad veljed alla, sobivad hästi käigukanginupuga kokku.

Pilt

Muret valmistab aga kundepoolne esituli. Nimelt on esitule raam kunagi ära vahetatud. Asemele on pandud aga tulede kõrgusregulaatoriga variandi oma. Seoses sellega otsin ilma regulaatorita variandi raami.

Regulaatoriga raam näeb selline välja, puuduva elemendiga tulel on lisaraam, mida tavalisel pole:
Pilt

Postitatud: 21 Mai 2011 15:01
Postitas trevi
Sai paigaldatud kõige tähtsam asi autos - peaaegu ajastuga sobiv kassettmakk. Kurva üllatusena keeldus aga makk koostööst. Siiani oli ta kuu aega mu prantsuse naisteautos mänginud nagu peab, kuid täna bemmi ümber tõstes enam pilti ette ei võtnud, nagu toidet poleks. Toide on kontrollitud ja mass ka olemas. Seega peab millalgi aega leidma ja maki lahti võtma. Seni aga sobib ta ka kenasti niisama augutäiteks.

Kui kellelgi on sellist üleliigset (mittetöökorras) makki, võiks mulle teada anda. Nimelt kipub volüüminupp ära kukkuma ja päris liimiga teda ka kinnitada ei tahaks, seega oleks vaja tervet nuppu.

Pilt

Postitatud: 21 Mai 2011 16:12
Postitas Ruut
Mul on hakanud kuuesel ka sellel aasta spido-, odo- ja ökonomeeter jukerdama. Aegajalt kukub spido seier nulli. Mõne kilomeetri pärast jälle hakkab tööle. Tundub, et aegajalat mõjub ka põrutamine.
Kõik muud kellad töötavad, k.a. OBC - sinna kiiruse signaal jõuab.
Peaks vist esimese hooga proovima akude vahetust aga kui sa selle pcb kloonimisega hakkama saad siis hüüa mulle ka.
trevi kirjutas:Selle vanusega E23-de ja E28te tüüpviga. Spidokas ei tööta nii nagu peab. Temp ja kütusetaseme seierid töötavad, tahhokas, kiirus, hetkekulu ei tööta. Põhjus kui üks või mitu viimastest ei tööta on 99% juhtudest selline (taamal paistab ka originaal käigukangi nupp):

Tükk aega on meeles mõlkunud see pcb kloonida, kui idee õnnestub, siis piisab ainult vanalt plaadilt protsessori maha jootmisest ja uuele paigaldamisest ning spido töötab jälle.

Postitatud: 22 Mai 2011 19:15
Postitas trevi
Lausa uskumatu kuidas võib pagasnikul asuv embleem ajaga ära kuluda:

Pilt

Postitatud: 25 Mai 2011 10:54
Postitas trevi
Üks samm tänavalegaalsusele jälle lähemal. Täna sai siis auto Eesti registrisse. Mudelinimeks sai 728i ning lihtsalt mootorivariandiks 2496cm3 ja 110kw.

Pilt

Postitatud: 25 Mai 2011 12:38
Postitas Hai
Täitsa kenake on juba. :)

Postitatud: 26 Mai 2011 12:16
Postitas HAIRIDER
Ilus 8) Loodetavasti kohtab seda kaunitari siis varsti Tlna tänavatel :)

Postitatud: 26 Mai 2011 12:39
Postitas trevi
Väga palju asju pole teha jäänud. Visko vaja ära vahetada (proovimine näitas, et ka sellel autol on see omadega läbi) ja pidurid käima panna. Visko vahetamiseks pole hetkel käepärast sobivat tööriista (õhukest võtit mõõdus ca 30mm).

Nagu väike test-drive näitas, siis pidurid jäävad pärast pedaalivajutust mehiselt peale. Pärast paariminutilist seismist käivad aga rattad jälle kenasti ringi :) Ja kui juba näppimiseks läheb, siis võiks remontkomplekti ka sisse visata.

Peabki end vaikselt viima uuema ja vanema variandi pidurite erinevusega, uuema pidurijuppe mul kuskil vedeleb. Eriti huvitab see, et kas uuema ja vanema pidurikettad on omavahel vahetatavad.

Tagasild on igatahes uue variandi oma. Üleminekuaasta rõõmud.

Postitatud: 26 Mai 2011 13:15
Postitas jossu
Pidurikettad on vanal ja uuel erinevad, tagasillal suport ja suporti kinnitus erinevad, vahetada neid omavahel ei anna.
Mina keerasin visko keskmises möödus kullinokkadega lahti, tihkelt läks vahele aga probleemi polnud...
Edu masinaga...

Postitatud: 30 Mai 2011 18:54
Postitas trevi
Pidurikettad on vanal ja uuel erinevad,
Vana ketta paksus on 22mm uuena. Minul oli sellest järgi jäänud 15,5mm.

Uuema ketta paksus on 25mm. Kolahunnikust leidsin kettad, millest oli järgi jäänud 24,5mm.

Idee poolest peaks sobima uus ketas vana asemele. Võimalik, et suporti poolte vahelised tükid tuleb 82+ panna, sest need on paar mm paksemad.

Igatahes pidurisadulate lammutamine kulges täiesti valutult. Kuna ketas oli kulunud ja klotsidest ka mingi 3-4mm alles, siis olid kolvid poolenisti väljas. Piisas kui nad otsapidi kruustangide vahele kinni panna ja välja keerata. Ehk siis kolbide kätte saamiseks on kõige lihtsam nipp panna lõpuni kulunud klotsi sisse ja panna suport kinni tagasi ja kolvid välja vajutada. Võimalik, et klotsid võib üldse ära võtta.

Pidurisadulad on ülimalt hästi säilinud. Üks on veel poolenisti kaetud tehase tsingikihiga.

Postitatud: 12 Juun 2011 22:14
Postitas trevi
Vahetasin geneka puksid. Arumaisaa, mis vanade puksidega juhtunud oli. Nimelt tundus, et nad on üles sulanud. 2tk oli poolenisti säilinud ja olid täiesti originaalpuksi moodi, aga ülejäänud nägi välja rohkem nagu mingi kleepuv ollus. Täpselt selline tunne, nagu oleks nad mingis lahustis ligunenud ja silikoonitaoliseks massiks sulanud. Võimalik, et keegi oli kunagi klaasiliimist vms asjast ise pukse teha. Vähemalt ei ole genekas enam viltu peal.

Pilt