BMW 728iS '82 Trevi

Foorumiliikmete autod.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

vana kumm hakkabki elama ja sulama. Mul paljudel tsillitel erinevad kummiosad nätsuks muutunud
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Piduri remontkomplektiga on paras ikaldus. Nimelt esisuportite "pulkasid" ja vedruplekke ei ole enam b-osana saada. Soovitati Laki autosse küsima minna, et seal analoogset värki pidavat hulgim kohapeal vedelema, et äkki leiab sobiva. Ega muud vist üle ei jää kui sinna uurima minna. Aga seniks lükkub ülevaatusele minek edasi :( Kui kellelgi on juhuslikult üle uus komplekt "pulki" ja vedruplekke, võiks mulle teada anda.

Lähituledega oli ka paras kamm. Kui uusi kaugtulesid saab siiani tellida, ja need on juba ammu küljes, siis lähituledega nii kerge pole. Teadupärast on ju pre-facelift teise kinnitusega lähituled ja loomulikult tootmisest maas. Facelifti esituli on ka suht kallis (Hella) üle 80.- tk ja seda peaks aretama hakkama. Mõtlesin, et prooviks ACAR.ee-s müüdavaid facelift E28 ja E23 tulesid ette aretada, need ju ainult 6.-eur tk maksavad. Selgus, et need on ilma e-märgistuseta, ehk ülevaatusekõlbmatud, lisaks on klaasimõõt küll tavaline 7", kuid reflektori pleki diameeter klaasi kinnituse juures on ca 1mm suurem kui peaks. Ehk tule ümber käiv võru ei taha sinna hästi minna (ei hakanud jõudu kasutama). Kokkuvõttes loobusin aretamisest ( ACAR.ee kasutamata, uued tuled võin anda 2tk 8.- eur eest kui keegi soovib). Õnnestus hankida Saksast mõistliku hinna eest paar uusi Hella laojääke:

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Kas plekirajakas sobis?
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kas plekirajakas sobis?
Esimene katse ebaõnnestus. Kinnitust ei saanud tervelt kätte. Siis käisin auto endise omaniku juurest läbi, tal pidi ka mingid tuleraamid riiulis olema. Paraku selgus, et on facelifti omad. Homme proovin veel kinnitusi eemaldada, äkki tuleb mingi hea idee, nt ahjus soojaks lasta ennem, et plastmass pehmem oleks vms.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Uusi saab ka ju :D
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Saab jah, aga lihtsalt 12.64.- maksaks mõlemad plastikjubina pooled kokku. Ja neid on vaja 3tk. Ehk kokku paari plastikjubina eest 38.- eur maksta oleks paras idiootsus. Selle hinnaga liigub aegajalt tutikaid tuleraame ebays.
Hetkel on tuled ajutise lahendusega ees.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Juhiukse klaas ei taha väga hästi üles-alla käia. Teada on vaid see, et klaas on vahetatud kuna keegi idioot viskas telliskivi aknast sisse. Esimene asi, mis auto saades tegin oli mehhanismi küljest võtmine, puhastamine ja määrimine. Ikkagi ei käi ta nii hästi kui peaks. Täna meenus mulle, et E23-l peaks olema klaase erineva paksusega. Võtsin mikromeetri kätte ja mõõtsin ära, juhiukse klaas on paksusega 5mm, samas kui teised klaasid on paksusega 4mm.
Huvitav kas juhiukse klaas ongi paksem (äkki viitsib keegi E23 omanikest oma juhiukse klaasi paksuse ära mõõta, soovitatavalt vanema kerega masinal) või ongi toodetud klaase mitme erineva paksusega (kataloogi järgi on saada ainult ühe tootekoodiga klaasi).
Viimased piduriosad peaks tulema 28. juuni, alles pärast seda saab ülevaatusele minna. Kokkutulekuks saab sõitma :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna sai lõpuks auto endale pidurid. Igatahes, pidurite kaitsekummi on b-osana saada, ainuke miinus on see, et nad ei sobi külge. Oleks seda teadnud (aasta tagasi, seda probleemi veel polnud), poleks vanasid kaitsekumme, mis iseenesest olid terved, ära visanud. Õnneks mansetid on õige mõõduga. Ei jäänudki muud üle, kui otsida üks üleliigne komplekt vanu pidurisadulaid, kust kummid sai.
Igatahes pidurisilindri sees oli vana vedelik selliseks tavoti moodi süldiks muutunud. Selle asemel on nüüd torustikus värske Gulf Super Brake Fluid.
Esipidurid said lõppkokkuvõttes faceliftil kasutatava süsteemi, kus kettad on 25mm (vanal 22mm). Vahetada tuli selleks piduri suporti poolte vahel olev vahetükk, mis uuel on täpselt ketta laiuse võrra paksem. Ette said uued Ferodo klotsid, tagumisi hetkel veel ei vahetanud.

Kuumade ilmadega kasvas esiklaasis olev pragu päris pikaks. Ei jää muud üle, kui klaas ära vahetada. Oskab keegi öelda, mis hermeetikut kere ja tihendi vahele panna? (midagi sellist, mis ära ei kivistu, et saaks tulevikus klaasi ka ilma rellakata kätte) Kogemused näitavad, et ilma hermeetikuta paigaldades tuleb vesi kiirelt tuppa ning ka BMW poolt nähti omal ajal ette hermeetikuga paigaldust.

Siis on vaja veel summuti liitekohad üle vaadata ning kui testsõidul muid üllatusi enam ei ilmne, siis võib ülevaatusele sõita.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

trevi kirjutas: Oskab keegi öelda, mis hermeetikut kere ja tihendi vahele panna? (midagi sellist, mis ära ei kivistu, et saaks tulevikus klaasi ka ilma rellakata kätte) Kogemused näitavad, et ilma hermeetikuta paigaldades tuleb vesi kiirelt tuppa ning ka BMW poolt nähti omal ajal ette hermeetikuga paigaldust.
Pintaväri (oli vist selline firma nimi) Akadeemia tee lõpus, müüs spets klaasidele mõeldud hermeetikut. Terosoni toode ja on 4 aastat peale paigaldust endiselt samasugune kummikitt nagu paigaldadeski.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

trevi kirjutas:
Oskab keegi öelda, mis hermeetikut kere ja tihendi vahele panna? (midagi sellist, mis ära ei kivistu, et saaks tulevikus klaasi ka ilma rellakata kätte) Kogemused näitavad, et ilma hermeetikuta paigaldades tuleb vesi kiirelt tuppa ning ka BMW poolt nähti omal ajal ette hermeetikuga paigaldust.
Pintaväri (oli vist selline firma nimi) Akadeemia tee lõpus, müüs spets klaasidele mõeldud hermeetikut. Terosoni toode ja on 4 aastat peale paigaldust endiselt samasugune kummikitt nagu paigaldadeski.
Tänud. Käisin ja tõin endale, Terodicht on toote nimi (http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/ ... lastik.pdf) ja tundub täitsa õige asi olevat.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna on linn kuidagi haisid täis. E12 ja E9 sõitsid ringi. Samuti sõidab selle teema roheline E23 nüüd ametlikult ülevaatusega ringi. Eilne päev tõi uue klaasi paigalduse ning tänane päev tõi uued tagarehvid ning tutika radika. Ja sõiduvalmis ta ongi :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Tubli poiss :)

Homme siis näeme?
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Suure tõenäosusega näeme.
Käisin panin autole hetkel tarviliku lisavarustuse ka külge, ehk originaal veokonksu. Kontrast prantsuse väikeautost ümber istudes on suur, suured maasturid annavad kohe teed peale suuna sisselükkamist ja lapsed teepervel hüüavad: "näe emme, Bemm!". Emotsioon missugune.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kokkutulekult käidud ja lisaks sellele veel natuke sõidetud, kokku nii 700km. Suured tänud žhüriile parima uue osaleva auto auhinna eest.

Paar seismisest tingitud elektriviperust välja arvata on auto teeninud väga hästi. Peamine ebamugavust tekitav asi on pidurivedeliku nivoo märgutuli mis kipub aeg-ajalt põlema. Vedeliku taset olen juba niipalju kordi seetõttu kontrollinud, et võin kindlalt öelda, et seda ei kao kuhugi, lihtsalt elektrikontakt vajab puhastust.

Lisaks väikestel pööretel osakoormusega kiirendades kipub mootor vahele jätma, gaas põhjas kiirendades ei jäta vahele. Vahetanud olen jagaja kaane ja rootori, vahetanud ühe küünla (5tk oli NGK ja 1 oli Bosch, nüüd on ka see NGK BP5ES) ning ühe küünlajuhtme. Surved silindrites mõõtsin üle, kõik oli kenasti 14bar, seega klapivahed peaks ka paigas olema. Järgmisena vahetan pihustid mõõdetud eksemplaride vastu.

Üldiselt on see mootor täitsa sõidetav, maanteekiiruseni läheb täitsa vilkalt. Kuskil 120 on see kiirus, kus edasi hakkab kiirendus ära kustuma. Loomkatsetel sai tühjal teel 150 ka kätte (GPS järgi) aga see tuli juba suhteliselt pika aja peale. Ja muidugi, kui ma panin talle käru+1200kg koormat ka taha vahepeal panin, siis oli küll tunda, et käru vedama see mootor ei sobi, maanteel polnud viga, aga otepää mägistel teedel oli küll mootori piinamine.

Üks pilt kokkutuleku orienteerumisel Nõmme-Liiva looduskaunis paigas.
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Lisaks väikestel pööretel osakoormusega kiirendades kipub mootor vahele jätma, gaas põhjas kiirendades ei jäta vahele. Vahetanud olen jagaja kaane ja rootori, vahetanud ühe küünla (5tk oli NGK ja 1 oli Bosch, nüüd on ka see NGK BP5ES) ning ühe küünlajuhtme. Surved silindrites mõõtsin üle, kõik oli kenasti 14bar, seega klapivahed peaks ka paigas olema. Järgmisena vahetan pihustid mõõdetud eksemplaride vastu.
Mõõtsin pihustite tootlikuse üle, suhteliselt võrdne oli, 2 pihustit vahetasin välja natuke paremate vastu. Paigaldasin pihusti ja lati ning pihusti ja sisselaskekolle vahele uued tihendid, nii igaks juhuks. Kütusesurve on ka kenasti 3.1 bar (sellele mootorile on lubatud 2.8 - 3.4) Samuti puhastasin ära pihustite pistikud (üks oli päris koledasti korrodeerunud). Lõpptulemusena tundub, et eelmises lõigus kirjeldatud vahelejätmine on kadunud.
Nüüd peaks arvatavasti ka CO uuesti üle vaatama ja korrigeerima, ülevaatusel sai keeratud ta 8 pealt 3,5 peale (nii vanadel autodel on ülevaatusel lubatud piir väidetavalt 4,5) aga tegelikult peaks see olema siiski alla 1,5
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

300km testisõitu tehtud ja mootor pole kordagi vahele jätnud, nurrub nagu tõeline R6. Ehk siis nädalaga 1100km.
Preemiaks kostitasin autot täis paagiga ning sain kiiresti teada, kust viimane lekib. Bensu taseme andur käib nimelt ülalt paagist sisse ning fikseerub kui seda keerata. Miskipärast oli ta aga augus lahtiselt ning sealt vahelt lahmas mõnuga benssu välja. See on nüüdseks kinni keeratud ja ei leki, kuid paagi tuulutustorude juurest ikka tuli veidi lisaks. Seega ei saa kurguni tankida.

Otsin peeglite lülitit, enda oma on kahjuks algusest peale olnud lõhutud. Facelift variandi lüliti ei sobi (vana kinnitub uksepolstrile, mitte käepidemele).
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna sai kilometraazil 313550 tehtud õlivahetus. Sisse läks Gulf Formula G 5W40. Lisaks sai tõstukil vaadatud, et kust see summuti lekib, et tühikäigul selline vana veoauto jorin on. Tuli välja, et kuskilt ei leki. Esimene pütt lihtsalt pläriseb niimoodi. Tegu on Walkeri tootega. Kõik kolm pütti on roosteta ja näevad suhteliselt uued välja. Valgel autol on mul esimene pütt ANSA toode ja see jorises ka, aga mitte nii hullult.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
rints
Postitusi: 80
Liitunud: 18 Juun 2005 06:54
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rints »

Kas natuke liiga vedel õli pole sellisele mootorile?
M535i
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

ei ole vedel. 5w40 või 10w40 viskoossusega on kõige optimaalsemad. Tänavasõidus ei lähe mootor nii kuumaks, et nt 10w60 mingit mõtet oleks. Pigem jääb see paksuks ja kalliks. Pigem on see vedela ja paksu õli teema selles, et vanad tihendid võivad tänapäevastes õlis olevate lisanditele mitte vastu panna ja lekkida. Aga sel puhul pole ka tegu liiga vedela õliga, vaid õli sobimatuses elastomeeridega :D
Minu (praeguse) arusaama kohaselt on korras mootoriga vanemale autole parim valik (kindla peale minek) õli, mis vastab MB 229.3 standardile. Vastava nimekirja leiab nt. http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.3_en.html ja samuti on standardid kirjas õlikanku enda peal. ACEA A3/B4 standardile vastavad tänapäeval vist kõik, isegi säästumarketis müüdavad õlid ja sama lugu ka API SL standardiga (uuemale SM standardile vastavad õlid ei ole mootorile paremad, vaid keskkonnale paremad), seega on lihtsam orienteeruda just autotootjate standardite järgi. See on aga puhtalt minu arusaam ja arvamus õlidest.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna hommikul tööle sõites sattus Viljandi maanteel ette seguauto, mis tossas nii jubedalt, et idiootsus oleks olnud jätta mööda sõitmata. Nõrga mootoriga möödasõit eeldab aga mootori tavalisest rohkem pöördesse laskmist, noh nii piirajani (6500 rpm).

Selle peale arvas aga geneka rihm, et temale aitab ja purunes. Kui normaalse autoga oleks saanud sellest hoolimata paarkümmend kilomeetrit edasi sõita, siis M30 mootoril käib veepump paraku geneka rihma pealt, ehk edasisõitmine on välistatud.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta