BMW 535i, '85, priit282
BMW 535i, '85, priit282
Autoks siis BMW 535i. Oma esimese omaniku leidis auto 1985a. detsembris. Eestis on see auto 2010a. algusest, mil klubiliige Jaks asus autot taastama.
Minu käes on auto olnud nüüdseks siis oma 8 kuud. Kuna auto on olnud mul igapäevases kasutuses siis olen suutnud temaga maha sõita pea 7000km. Kuna varem mul BMW-d pole olnud siis nüüd võin väita, et haininaga sõitmine toob naeratuse näole.
Et nüüd selline vana auto säiliks sellisena nagu ta on või, et ta isegi parem oleks, on vaja tema eest kogu aeg hoolitseda ja ilmnenud vigu parandada. Hainina omanikud teavad omast käest, et selliste autode omamine pole odav lõbu.
Mida siis olen teinud: esimene suur pauk tuli, kui siduri peasilinder lõpetas töötamise. Sellel autol võttis sidur alati päris alt. Mingi hetk aga täitsa põhjast (mõni sentimeeter ainult põrandast). Ja see suur pauk siis juhtus Tartus, Ekraani kino ees, kui enam käigud sisse ei läinud. Seisva mootoriga sain kuidagi teise käigu sisse logistatud ja rohelise tule süttides süüdet andes majade vahele parklasse sõidetud. Uus peasilinder maksis õnneks ainult um. 300 eeku. Siin kohal suured tänud foorumi külalisele "meelis k"-le, kes aitas transpordiga!
Autole sai sügisel paigaldatud uus aku. Vana oli päris õhtal. Üks hetk auto enam ei käivitunud vaid klõbistas süüdet keerates kesklukke. Algul ei saanudki, miks ta kesklukke klõbistab, aga hiljem targemad kinnitasid, et nii ta on...
Auto juhitavusega oli algul probleeme (seda tunnistas endine omanik ka), et teede peal, kus on pikirööpad, hakkab auto "ujuma". Talvel kitsaste kummide ja 15" velgedega seda probleemi eriti ei märganudki aga suve ratastega oli asi hull, kohati suisa ohtlik. Saigi auto siis ülevaatusele viidud, kus logistati kõik liigendid läbi. Sealt sain kinnituse, et väiksed lõtkud on tõesti sees. Olgu öeldud, et ülevaatuse läbis auto muidu puhtalt, kui välja jätta käsipidur, mis vajas timmimist. Peale seda sai autole väike remont tehtud, kus timmiti käsipidur, vahetati õli/filter, vahetati õõtshoovad ja roolivardad. Nüüd on hoopis teine juhitavus...
Üks paha üllatus ilmnes kui ühe rihmaratta kinnitusmutter otsustas end lahti kerida ja eest ära tulla. Õnneks see mutter jäi pidama mootori põhjakatte peale. Et see nüüd tagasi panna tuli radiaator eest ära võtta...
Eelmine nädal otsustas auto signalisatsioon segi minna. Nimelt lihtsalt ühest hetkest hakkas signa iga 20 sekundi pärast peale minema. Lisaks lõpetasid ka kesklukud oma töö. Gemini spetsialisti arvates oli viga signa softis. Igaks juhuks lasin peale panna uue signa. Sellega probleemid ei lahenenud - juhipoolsete uste ja kapoti kesklukk ei töötanud ja teised töötasid küll aga venisid nagu nätsud. Paigaldati uued mootorid aga ikka ei töötanud. Spetsialist siis hakkas juhtmestikku uurima ja selgus, keskluku mootorite tööd segas üks juhe, mis oli akna siinide poldi vahele keeratud. Sellel juhtmel oli isolatsioon liiga kokku surutud ja tekkis pingelang, mis segas kesklukkude tööd. Kui juhe sai uue isolatsiooni hakkasid kõik vanad mootorid ilusti tööle. Miks ennem probleemi polnud, jäigi mulle mõistatuseks.
Ning igasugu nipet/näpet on veel tehtud. Olen siiani pidanud ka arvet autole kulutatud raha suhtes, 8 kuuga üle 25k eegu, pluss kütus. See arvepidamine tuleks vist ära lõpetada
Mis veel: autole sai paigaldatud tagumise istme peatoed ning tagaspoiler. Nende asjade hankimisel suured tänud jälle "meelis k"-le.
Mis ees ootab: juhipoolne tagumine turvavöö ootab väljavahetamist. Ei saanud seda tööle, poos end kinni ära ja kõik. Siis juhipoolne peegli mootor vajaks vahetamist. Varupeegli muretsemisel aitas mind foorumi külaline "martinvr".
Raha ja aega see auto võtab. Aga see mõnu, mida suudab vana hainina pakkuda, on seda aega/vaeva/raha väärt.
See, kuidas auto vana omanik (klubiliige "Jaks") autot taastas, näeb järgnevalt lingilt: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... highlight=
Minu käes on auto olnud nüüdseks siis oma 8 kuud. Kuna auto on olnud mul igapäevases kasutuses siis olen suutnud temaga maha sõita pea 7000km. Kuna varem mul BMW-d pole olnud siis nüüd võin väita, et haininaga sõitmine toob naeratuse näole.
Et nüüd selline vana auto säiliks sellisena nagu ta on või, et ta isegi parem oleks, on vaja tema eest kogu aeg hoolitseda ja ilmnenud vigu parandada. Hainina omanikud teavad omast käest, et selliste autode omamine pole odav lõbu.
Mida siis olen teinud: esimene suur pauk tuli, kui siduri peasilinder lõpetas töötamise. Sellel autol võttis sidur alati päris alt. Mingi hetk aga täitsa põhjast (mõni sentimeeter ainult põrandast). Ja see suur pauk siis juhtus Tartus, Ekraani kino ees, kui enam käigud sisse ei läinud. Seisva mootoriga sain kuidagi teise käigu sisse logistatud ja rohelise tule süttides süüdet andes majade vahele parklasse sõidetud. Uus peasilinder maksis õnneks ainult um. 300 eeku. Siin kohal suured tänud foorumi külalisele "meelis k"-le, kes aitas transpordiga!
Autole sai sügisel paigaldatud uus aku. Vana oli päris õhtal. Üks hetk auto enam ei käivitunud vaid klõbistas süüdet keerates kesklukke. Algul ei saanudki, miks ta kesklukke klõbistab, aga hiljem targemad kinnitasid, et nii ta on...
Auto juhitavusega oli algul probleeme (seda tunnistas endine omanik ka), et teede peal, kus on pikirööpad, hakkab auto "ujuma". Talvel kitsaste kummide ja 15" velgedega seda probleemi eriti ei märganudki aga suve ratastega oli asi hull, kohati suisa ohtlik. Saigi auto siis ülevaatusele viidud, kus logistati kõik liigendid läbi. Sealt sain kinnituse, et väiksed lõtkud on tõesti sees. Olgu öeldud, et ülevaatuse läbis auto muidu puhtalt, kui välja jätta käsipidur, mis vajas timmimist. Peale seda sai autole väike remont tehtud, kus timmiti käsipidur, vahetati õli/filter, vahetati õõtshoovad ja roolivardad. Nüüd on hoopis teine juhitavus...
Üks paha üllatus ilmnes kui ühe rihmaratta kinnitusmutter otsustas end lahti kerida ja eest ära tulla. Õnneks see mutter jäi pidama mootori põhjakatte peale. Et see nüüd tagasi panna tuli radiaator eest ära võtta...
Eelmine nädal otsustas auto signalisatsioon segi minna. Nimelt lihtsalt ühest hetkest hakkas signa iga 20 sekundi pärast peale minema. Lisaks lõpetasid ka kesklukud oma töö. Gemini spetsialisti arvates oli viga signa softis. Igaks juhuks lasin peale panna uue signa. Sellega probleemid ei lahenenud - juhipoolsete uste ja kapoti kesklukk ei töötanud ja teised töötasid küll aga venisid nagu nätsud. Paigaldati uued mootorid aga ikka ei töötanud. Spetsialist siis hakkas juhtmestikku uurima ja selgus, keskluku mootorite tööd segas üks juhe, mis oli akna siinide poldi vahele keeratud. Sellel juhtmel oli isolatsioon liiga kokku surutud ja tekkis pingelang, mis segas kesklukkude tööd. Kui juhe sai uue isolatsiooni hakkasid kõik vanad mootorid ilusti tööle. Miks ennem probleemi polnud, jäigi mulle mõistatuseks.
Ning igasugu nipet/näpet on veel tehtud. Olen siiani pidanud ka arvet autole kulutatud raha suhtes, 8 kuuga üle 25k eegu, pluss kütus. See arvepidamine tuleks vist ära lõpetada
Mis veel: autole sai paigaldatud tagumise istme peatoed ning tagaspoiler. Nende asjade hankimisel suured tänud jälle "meelis k"-le.
Mis ees ootab: juhipoolne tagumine turvavöö ootab väljavahetamist. Ei saanud seda tööle, poos end kinni ära ja kõik. Siis juhipoolne peegli mootor vajaks vahetamist. Varupeegli muretsemisel aitas mind foorumi külaline "martinvr".
Raha ja aega see auto võtab. Aga see mõnu, mida suudab vana hainina pakkuda, on seda aega/vaeva/raha väärt.
See, kuidas auto vana omanik (klubiliige "Jaks") autot taastas, näeb järgnevalt lingilt: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... highlight=
Viimati muutis priit282, 01 Aug 2011 20:35, muudetud 1 kord kokku.
BMW e28 535i
Wow! Super kohe lugeda, et auto on leidnud omale väga hoolsa omaniku. Vahepeal sai seda autot lausa igapäev nähtud, tõeline silmailu ikka. Kapotialune oli ju ka selline, et särab vastu lausa. Aga ei, edu edaspidiseks selle kenadusega.
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
BMW M5 & BMW E90 320d
- Kristjan S
- Klubiliige
- Postitusi: 738
- Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
- Asukoht: tallinn
Nägin siis selle prillikivi ära tallinnas..
Isegi mu n.ö naine ütles et see on ilusam bmw : D
See on tõesti üks silmapärl.. ja..näeb tõesti välja nagu tutikas..
Hoia seda ! Sellist teist ei leidu
Isegi mu n.ö naine ütles et see on ilusam bmw : D
See on tõesti üks silmapärl.. ja..näeb tõesti välja nagu tutikas..
Hoia seda ! Sellist teist ei leidu
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür
Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
No annan endast parima.
Nädalavahetusel sai foorumikülalist TõnisL külastatud ja temalt mõned jupid ostetud. Nüüd autol uus kõrvalistuja päikesesirm (vanal oli riie natukne katki), uus tagumise istme turvavöö (vana oli kinni poonud ennast) ja tagaakende vändad (vanadel olid plastikkatted katki).
Uskumatu, kui hea tunde loob, kui sa auto juures kasvõi mingi väikese vidina ära vahetad/parandad...
Nädalavahetusel sai foorumikülalist TõnisL külastatud ja temalt mõned jupid ostetud. Nüüd autol uus kõrvalistuja päikesesirm (vanal oli riie natukne katki), uus tagumise istme turvavöö (vana oli kinni poonud ennast) ja tagaakende vändad (vanadel olid plastikkatted katki).
Uskumatu, kui hea tunde loob, kui sa auto juures kasvõi mingi väikese vidina ära vahetad/parandad...
BMW e28 535i
Kuna õli servise tuled (rohelised) ei põlenud armatuuris siis proovisin neid täna nullida järgmise lingi abil: http://www.hot.ee/bmw6series/inspect_e.html
ei muutunud midagi...
ei muutunud midagi...
BMW e28 535i
täna sai auto kallal jälle natukene nokitud - siiani juhipoolne elektripeegel ei toiminud. nüüd mootor koos sisemise konstruktsiooniga ära vahetatud ning üks mugavus jälle juures...
järgmise murega mõtlesin natuke oodata aga talv pole kaugel - nimelt salongi soojendus ei toimi korralikult: salongi puhub kas sooja (max temperatuur) või külma õhku. kui temperatuuri nupp on miinimumi peal, siis tuleb külma õhku, aga kui sa sentimeetri võrra keerad siis tuleb kohe maksimum sooja.
siin foorumis surfates nägin, et paljudel on olnud analoogsed probleemid. ka lahendusi on igat sorti pakutud.
tahaks teada: kuidas keegi oma probleemist lahti sai?
järgmise murega mõtlesin natuke oodata aga talv pole kaugel - nimelt salongi soojendus ei toimi korralikult: salongi puhub kas sooja (max temperatuur) või külma õhku. kui temperatuuri nupp on miinimumi peal, siis tuleb külma õhku, aga kui sa sentimeetri võrra keerad siis tuleb kohe maksimum sooja.
siin foorumis surfates nägin, et paljudel on olnud analoogsed probleemid. ka lahendusi on igat sorti pakutud.
tahaks teada: kuidas keegi oma probleemist lahti sai?
BMW e28 535i
vahepeal olid kehvad ilmad ja tekkis olukord, kus pagasniku alune matt oli läbi märg (peale suurt suurt vihma). siit ka küsimus - kas selle võis põhjustada ummistunud sisemine äravoolutorustik? kui jah - siis milline? kas katuseluugi 2 äravooluauku jõuavad kuskile taha otsa välja? kuidas neid äravoolutorustikke puhastada - suruõhuga, traadiga?
BMW e28 535i
vahepeal on siis pagasiruum kuivaks saanud.
kui algul tundus tagaluugitihend korralikult kinni olevat siis siiski otsustasin asja uurida ning eemaldasin kogu tihendi. eemaldades leidsin kolm kohta, kus tihend ei olnud liimiga pleki küljes kinni. antud kohad olid mõnusalt tolmu ja pudi täis...
sai nüüd tihend silikooniga pleki külge pandud. tundub, et aitas...
kui algul tundus tagaluugitihend korralikult kinni olevat siis siiski otsustasin asja uurida ning eemaldasin kogu tihendi. eemaldades leidsin kolm kohta, kus tihend ei olnud liimiga pleki küljes kinni. antud kohad olid mõnusalt tolmu ja pudi täis...
sai nüüd tihend silikooniga pleki külge pandud. tundub, et aitas...
BMW e28 535i
-
- Postitusi: 48
- Liitunud: 13 Jaan 2010 12:34
Mis täpselt selle silkoni nimi on ? Endal ka sama jama tihend on lahti ja ka immitseb kuskilt vaikselt kuigi vahetasin tihendi ära.priit282 kirjutas:vahepeal on siis pagasiruum kuivaks saanud.
kui algul tundus tagaluugitihend korralikult kinni olevat siis siiski otsustasin asja uurida ning eemaldasin kogu tihendi. eemaldades leidsin kolm kohta, kus tihend ei olnud liimiga pleki küljes kinni. antud kohad olid mõnusalt tolmu ja pudi täis...
sai nüüd tihend silikooniga pleki külge pandud. tundub, et aitas...