BMW E31 850i 07/1990 Raivo
BMW E31 850i 07/1990 Raivo
Usun, et auto piisvalt vana ja huvitav, et siia foorumisse võib ka teema teha!
Auto sai ostetud Tallinnast platsilt. Toodud Jaapanist - läbisõit suht olematu ei teagi kas uskuda või mitte! Eestis olles ka enamus aja seisnud -
õnneks kuivas ja katuse all.
Seega esmaselt lähevad kohe vahetusse õlid, vedelikud, filtrid!
Auto oma vanuse kohta suht heas korras, ei roosteta - lisasi ka jagub!
Täpsemalt:
Mark: BMW 850i
Kast: Automaat
Mootor: V12 M70 220Kw
Tootmis aasta: 1991
Spidonäit: 113000
Värvus: Tumesinine (MauritsiusBlau)
Lisadest: Mäludega el. istmed ja rool, peeglid, M-Paketi peeglid, el. tagakardin, ASC, kliima, 4 El aken ja el katuseluuk, autopiloot, MotorSport 18" veljed.
Auto sai ostetud Tallinnast platsilt. Toodud Jaapanist - läbisõit suht olematu ei teagi kas uskuda või mitte! Eestis olles ka enamus aja seisnud -
õnneks kuivas ja katuse all.
Seega esmaselt lähevad kohe vahetusse õlid, vedelikud, filtrid!
Auto oma vanuse kohta suht heas korras, ei roosteta - lisasi ka jagub!
Täpsemalt:
Mark: BMW 850i
Kast: Automaat
Mootor: V12 M70 220Kw
Tootmis aasta: 1991
Spidonäit: 113000
Värvus: Tumesinine (MauritsiusBlau)
Lisadest: Mäludega el. istmed ja rool, peeglid, M-Paketi peeglid, el. tagakardin, ASC, kliima, 4 El aken ja el katuseluuk, autopiloot, MotorSport 18" veljed.
Viimati muutis shaggy, 14 Sept 2012 20:17, muudetud 2 korda kokku.
Kadedust ei ole vaja tunda, auto on piisavalt kapriisne ja vajab pidevat tähelepanu tehniliselt! Tegemist täielikult hobi autoga, kuna igapäevaselt seda kasutades, peaks rahakott "puuga seljas olema"!
Teema saigi tehtud seepärast, et rohkem e31 tutvustada! Eestis peaks e31 olema piisavalt, kuid tänaval näeb neid üli vähe, enamus seisavad kuskil - ja ma isegi kujutan ette miks !
1,5 kuu jooksul mis ma autot omanud olen on juhtunud:
Kohe alguses tahtis mootor üle kuumeneda
Läks korra põlema kapoti alt (õnneks väga minimaalselt)
Seega on vahetusse läinud:
Uus a osa veepump ja termostaad
Mootoriõli(Castrol) ja filter
Õhufilter ja küünlad (NGK)
Kontrollitud õlipumba poldid
Tegemist on vajanud lisaks süütepool ja bensiinipumbad!
Teema saigi tehtud seepärast, et rohkem e31 tutvustada! Eestis peaks e31 olema piisavalt, kuid tänaval näeb neid üli vähe, enamus seisavad kuskil - ja ma isegi kujutan ette miks !
1,5 kuu jooksul mis ma autot omanud olen on juhtunud:
Kohe alguses tahtis mootor üle kuumeneda
Läks korra põlema kapoti alt (õnneks väga minimaalselt)
Seega on vahetusse läinud:
Uus a osa veepump ja termostaad
Mootoriõli(Castrol) ja filter
Õhufilter ja küünlad (NGK)
Kontrollitud õlipumba poldid
Tegemist on vajanud lisaks süütepool ja bensiinipumbad!
Rumal küsimus küll, kuid mitu bensiinipumpa tal ka on? Pole e31 eriti tuttavaks ennast teinud ja kuna siin on nii mõnelegi selline mänguasi nn. märg unistus siis ma usun et sellistest võhikulaadsetest küsimustest ja vastustest peaks siin foorumis lõpuks päris korraliku ja põhjaliku ülevaate sellest autost saama. Muidugi sisukat rahakotti sulle sellega ja anna aga teada kui midagi laguneb või kui midagi jälle tehtud on.
Nii on, kõike on 2tk, akusid, pumpasid, genekaid, jagajaid, süütepoole
2 pumpa kõrvuti ühel pool paagis:
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTQ2MTk3X3A=.png
2 pumpa kõrvuti ühel pool paagis:
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTQ2MTk3X3A=.png
Selleks aastaks siis hooaeg läbi ja nüüd auto garaazis katte all. Õnneks juhtus olema paar kuiva ja ilusat päeva, et sai auto ära pesta ja puhtana garaazi panna! Paar päeva tagasi hilisõhtu sai veel kogemata ühe teise 8sega linna vahel kruiisitud. Ei näe just tihti, et kaks e31 ootavad fooritaga kõrvuti rohelist!
Töökoha hoovi peal ei ole ju kindlalt sellest autost möödudes hoog pea nulli peale lastud Polegi vist ilusamat mitte-täiesti-stock e31 eestis silmanud. Isiklikult vast paneks velgedele veel flantsid ka vahele. Kas e31 küünalde vahetus sarnaneb ka peene kirurgitööga, nagu e32-l, või läks sellel autol lihtsalt asi?
Küünlad vahetas mul tuttav remondimees, oleks ise vahetanud kuid kartsin, et on keeruline, nagu foorumi hirmujuttudes räägitakse!
Minu remondimehel käis se sama kiiresti nagu oleks vahetanud R6 küünlaid
Vbl on ka E31 see eelis, et kapoti all tundub natuke rohkem ruumi olevat!
Plaaniti ju sinna V16 istutada, seepärast E31 nina eest nii tühi ongi kapoti alt! 840i näeb see veel koomilisem välja, seal ju V8
Minu remondimehel käis se sama kiiresti nagu oleks vahetanud R6 küünlaid
Vbl on ka E31 see eelis, et kapoti all tundub natuke rohkem ruumi olevat!
Plaaniti ju sinna V16 istutada, seepärast E31 nina eest nii tühi ongi kapoti alt! 840i näeb see veel koomilisem välja, seal ju V8
Ma siinkohal igaks juhuks panen kirja uuesti selle, kuidas Nuga 750 küünlaid sai vahetatud. Tegelikult pole selles tegevuses mitte midagi keerulist. Aega läheb jah, rohkem kui R4 juures.shaggy kirjutas:Küünlad vahetas mul tuttav remondimees, oleks ise vahetanud kuid kartsin, et on keeruline, nagu foorumi hirmujuttudes räägitakse!
sysi kirjutas: Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, kuidas üks 750 miskipärast üldse inimlikult käia ei tahtnud. Mõeldud-tehtud:
enne sügavamate diagnooside panemist vahetame küünlad ära ja vaatame, mis nägu ja tegu nad on.
Loomulikult aitas küünlavahetuseks valmistumisel oluliselt kaasa linnalegend sellest, kuidas 750 küünlaid tegelikult ei olegi võimalik vahetada, kuigi üks mees üks kord ühes kohas suure hädaga ühe aastaga sai üksi ühe küünla vahetatud. Valmistusime siis 3 mehega, kaasas söögid, joogid, internetiühendusega läptop, dokumendid (igaks juhuks - kui riigikord peaks muutuma vahepeal vms). Igatahes oli selge, et küünlavahetuseks tuleb kõvasti kapotialust tühjendada - ning kuna nagunii oli plaanis ka õhufiltrite vahetus, siis alustasime õhulugejate maha võtmisest, mis võttis vähemalt 5 minutit, kui mitte 6. Ühesõnaga päris palju... ning kui järele mõelda, siis oli see üks pikemaid protsesse terve selle küünlavahetuse jooksul, kui arvestada ühikute arvu. Ja miks "üks pikemaid", mitte kõige pikem, sellest kohe saamegi pikalt pajatada.
Küünlavahetuse hõlbustamiseks eemaldasime ka aknapesupaagid.
Kuna kasutada olid head mehed, õppind riistad (ja vastupidi), siis mõne hetke pärast avanes selline vaatepilt:
Nagu taibukamad juba märkasid, on pildilt puudu "neiu number neli." Kui kõik ülejäänud protseduur kokku võttis kuskil tund (koos poeskäigu, kätepesu, tööriistade otsimise ja muude protseduuridega), siis keskmisest pirtsakam "neiu number neli" pälvis meie kõrgendatud tähelepanu 3+ tunni jooksul. Kui ülejäänud küünalde vahetust võib lihtsalt iseloomustada kirjeldusega "nagu p'rse kaudu mandlite opereerimine", siis neiu number nelja juures oli probleemiks see, et tema mandliteni me lihtsalt ei ulatunud. Proovid mis sa proovid, küünlavõti küünla peale ei lähe - või kui läheb, siis igatahes mingit haakumist ei toimu. Kinlduse mõttes proovisime muidugi erinevaid võtmeid. Kuna see neiu asub suht komplitseeritud kohas, siis fotokaga me sinna vahele ei mahtunud (nugal on mingi "Zenith E" digitaalne järeltulija, vähemalt mõõtude poolest). Üritasime mis me üritasime, neiu number nelja "pesast" me head pilti ei saanudki. Noh, tegelt, kellele ikka meeldib, et tema kodu pildistatakse.
Pildid tulid umbes sellised:
V. Kandinski, abstraktse kunsti rajajaid kinldasti oskaks midagi rääkida selle pildi kohta, ehk leida sealt ka selle põhjuse, miks me seda "neiut" kätte ei saa - ent antud autorit meie küünlavahetusmeeskonnas mõistagi polnud.
Kuna me oleme kõik kaasaegse tehnikaga varustatud, siis proovisime veel taskulamp + mobiilifotokas meetodil jõuda neiu number nelja hingeelule lähemale, mis võib öelda, et peaaegu ka õnnestus.
Taaskord abstraktsionismi kalduv teos valmis minu Nokia tüüpi mobiiltelefonis ning sõber luges sealt välja, et ehk on mingi kumm vms seal küünla ümber nii, et see takistab võtmega lähenemist. Etteruttavalt võib öelda, et nii see ka oli, aga selle kätte saamiseks tuli valmistada paar erinevat abivahendit, ette valmistada oma tundelised meeled ning järjepidevalt hea tunde järgi üritada seda sealt kätte saada. Kui me olime juba 2 tundi üritanud ja üritanud, ent tulemust ei tulnud, oli selge, et ilma peeglita me kuidagi hakkama ei saa. Tegelikult olime me kõikvõimalikest kohtadest peeglit ka juba jooksvalt otsinud, ent siis ei jäänd enam midagi muud üle - sõber läks garaazhist välja, vilunud liigutusega naksas E34 peegliklaasi küljest ning tuppa tagasi. Kuriteo kahtluse vältimiseks tuleb tunnistada, et see E34 oli tema enda oma. Muuseas, E32 peeglid olid visuaalselt sarnased, ent klaasi eemaldamise mehhanism veidi teine.
Okei, esimene katse peegliga muidugi ebaõnnestus, sest mul õnnestus see kukutada kuskile mootori ja kere vahelisse nähtamatusse dimensiooni. Kui aegruum taastus ja peegliklaas taas nähtavale tuli, siis saime tegelikult suhteliselt nobedalt kirurgiliste riistadega peasüüdlase, mis oli ennast juba küünla ümbert kenasti lahti keeranud, kätte.
Ladies and gentlemen - proud to present - the butthead:
Ja loo moraal on selles, et igas asjas kehtib vana hea 20/80 või 10/90 seadus. 90% asjadest saab tehtud 10% ajaga ning ülejäänud 10% võtab 90% ajast. Omaette lugu on muidugi ka selle legendiga e32 750 küünlavahetuse keerukusest...
Ja auto hakkas paremini käima küll
Alustan siis selle hooaja päevikut: Leidsin sellised veljed, kuna tegu 17", siis mõtlen kas vahetan 18" välja!
Sügisel sai auto garaazi pandud nii, et üks bensiinipump oli oma töö lõpetanud.
Hetkel ongi dilemma, kas hakata üldse autoga tegelema, äkki lihtsam suveks midagi huvitavamat osta.
Kuid püüan lähipäevil selle pumba ära vahetada, eks siis näis mis edasi!
Sügisel sai auto garaazi pandud nii, et üks bensiinipump oli oma töö lõpetanud.
Hetkel ongi dilemma, kas hakata üldse autoga tegelema, äkki lihtsam suveks midagi huvitavamat osta.
Kuid püüan lähipäevil selle pumba ära vahetada, eks siis näis mis edasi!
Vahepeal oli siis autol teine omanik, kuid sügise poole sain masina jälle tagasi!:D
Lisade poole pealt olen avastanud autol 2 huvitavat lisa:
Kui kässar peale tõmmata, liigub el rool tööasendist puhkeasendisse ja vastupidi.
Ning kui eesistuja seljatugi ei lähe õigesse asendisse või ei lukustu - kuvatakse veateade!
Seda pole veel proovida saanud kas suuremal kiirusel kerib ise automaatselt kõik aknad kinni.
Nüüdsest auto võti värskema ja ///Moodsama välimusega uus v. vana look!
Paar värskemat pilti ka
[/img]
Lisade poole pealt olen avastanud autol 2 huvitavat lisa:
Kui kässar peale tõmmata, liigub el rool tööasendist puhkeasendisse ja vastupidi.
Ning kui eesistuja seljatugi ei lähe õigesse asendisse või ei lukustu - kuvatakse veateade!
Seda pole veel proovida saanud kas suuremal kiirusel kerib ise automaatselt kõik aknad kinni.
Nüüdsest auto võti värskema ja ///Moodsama välimusega uus v. vana look!
Paar värskemat pilti ka
[/img]