BMW e28 535 (520i)´84 dmk
BMW e28 535 (520i)´84 dmk
Otsustasin ka enda tegemistest jälje jätta.
Kõik algas peale seda kui nägin foorumi teemas(kellele kuulub) selle e28, tundsin kohe ära platsi ka(Lunini tänav). Käisin kohapeal, auto seisis nukralt aia ääres ja vaikselt mädanes juba viimased 3 aastat...
Peale pikka uurimist, kohtusin omanikuga ja... lõime käed.
Esialgu tundus kõik ilus ja tore, isegi mootor läks käima.
Aga peale lahtivõtmist selgus et kere on täielikult äramädanenud.
Said mingid 16 tolli ja ET10 veljed alla visatud, et tore oleks vaadata
Mis ikka, tuleb tööle hakata,
Foorumist Tambet, kinkis B-osa karbid, mis said kiirelt paika pandud, samuti tuli taastada osad kuhu karbid kinnituvad:
Amordikannude ümbrused ja tugevdused tuli ka lappida:
Tiivadega ei vedanud, no ei istu need B-osad korralikult , aga esialgu las nad olla:
Kuna autot ei ole võimailk (minul) taastada originaaliks, siis tekkis idee istutada e23 nina ette koos võredega ja suunatuledega, tiivad ja kapotti tuleb ka kõvasti lõigata(tegelt veel ei tea täpselt kas hakkan tiivad lõikama või mitte, võibolla jätan e28 iluvõred)
Kõik algas peale seda kui nägin foorumi teemas(kellele kuulub) selle e28, tundsin kohe ära platsi ka(Lunini tänav). Käisin kohapeal, auto seisis nukralt aia ääres ja vaikselt mädanes juba viimased 3 aastat...
Peale pikka uurimist, kohtusin omanikuga ja... lõime käed.
Esialgu tundus kõik ilus ja tore, isegi mootor läks käima.
Aga peale lahtivõtmist selgus et kere on täielikult äramädanenud.
Said mingid 16 tolli ja ET10 veljed alla visatud, et tore oleks vaadata
Mis ikka, tuleb tööle hakata,
Foorumist Tambet, kinkis B-osa karbid, mis said kiirelt paika pandud, samuti tuli taastada osad kuhu karbid kinnituvad:
Amordikannude ümbrused ja tugevdused tuli ka lappida:
Tiivadega ei vedanud, no ei istu need B-osad korralikult , aga esialgu las nad olla:
Kuna autot ei ole võimailk (minul) taastada originaaliks, siis tekkis idee istutada e23 nina ette koos võredega ja suunatuledega, tiivad ja kapotti tuleb ka kõvasti lõigata(tegelt veel ei tea täpselt kas hakkan tiivad lõikama või mitte, võibolla jätan e28 iluvõred)
Viimati muutis dmk, 25 Jaan 2012 12:25, muudetud 11 korda kokku.
Tundub, et tuleb huvitav projekt. Mulle meeldivad sellised mõtted, et paneks siia hoopis tolle auto nina. Neid mehi kes sellist asja teha suudavad ja plekki voolivad vastavalt oma mõette lennule pole just palju. Ootame tulemust Seniks aga mis muud kui edu.
Tee pildid kohe nähtavaks, pane ümber, normaalse suurusega pildid on.
Tee pildid kohe nähtavaks, pane ümber, normaalse suurusega pildid on.
Tere dmk! Olen kaks korda Sulle mõtelnud kirjutada aga ikka ära kustutanud. Loodan,et sul see ümberehitus ikka mõtte faasis alles(plekid vist kokku laotud alles). Mina ei teeks sellist kompotti. Teed elu endal raskeks ja rikud lõpptulemuse ära. Taasta ikka puhta e28-na. Mulle ka igasugused ümberehitused meeldivad muidu aga mis ei lähe kohe üldse(minu meelest) on ühele kindlale margile teist tüüpi nina istutamine. Hübriid jääb alatiseks hübriidiks, ükskõik kui hästi tööd teostatud poleks, võtad nii oma autolt väärtuse ära. Ei kritiseeri Sind kuidagi, lihtsalt mina Sinu asemel laoks auto ikka originaali kokku
Edit: Vaatasin pilti hoolikamalt, ümberehitus juba töös, mis muud, kui edu aretamises aga mõte jääb samaks.
Edit: Vaatasin pilti hoolikamalt, ümberehitus juba töös, mis muud, kui edu aretamises aga mõte jääb samaks.
628csi
Tänan Riki, aga
seda ümberehitust saab igahetk muuta tagasi originaaliks, tuleb ainult tiivad, kapott, iluvõred ja suunatuled ümbervisata. Ja ongi kõik.
Kogu ülejäänu kere (luukere) taastan nii nagu originaalis.
Maailmas ma tean vähemalt 2 autot(1 sõidab) millel on sama lahendust kasutatud. Kui minu "pilootprojekt" kunagi valmis saab siis panen võrdluseks ka tolle teise auto pildid siia.
Praegu veel müügis (Eestis ka) neid e28 kerega autosid lademetes, parema seisus kerega kui antud eksemplaar.
Nende autode omanikud võiks juba praegu mõelda autosäilitamise peale.
Lugupidamisega
Dmitri
seda ümberehitust saab igahetk muuta tagasi originaaliks, tuleb ainult tiivad, kapott, iluvõred ja suunatuled ümbervisata. Ja ongi kõik.
Kogu ülejäänu kere (luukere) taastan nii nagu originaalis.
Maailmas ma tean vähemalt 2 autot(1 sõidab) millel on sama lahendust kasutatud. Kui minu "pilootprojekt" kunagi valmis saab siis panen võrdluseks ka tolle teise auto pildid siia.
Praegu veel müügis (Eestis ka) neid e28 kerega autosid lademetes, parema seisus kerega kui antud eksemplaar.
Nende autode omanikud võiks juba praegu mõelda autosäilitamise peale.
Lugupidamisega
Dmitri
Selleks kirjutasingi, et veel on ju midagi saada aga kaugel pole aeg, kus tõesti ongi null. Lademetes pole juba ammu midagi. Kui on pilti autost, mille poole püüdled, siis pane siia link üles Maailm on täis huvitavaid projekte, samas on ka samapalju pornotjuuuningut. Lõpuks otsustab ikka auto omanik, mis tema autole hea. Sul tundub skilli olema, loodan, et saad aru, mida mõtlesin ja autost tuleb midagi ägedat. Edu
628csi
Tahan natuke eelnevalt rääkida paar sõna nendest inimestest kes siin/seal omavad ja arvavad et nendel on "rariteet"(lähitulevikus).
Ühed on need kes ostavad taolist utiili, nagu minul on, paar keevitus lappi peale ja ilusad/suured valukad alla, siis tegeletakse rantide poleerimisega ja lõpuks arutakse 15 leheküljedel sellest. Aga kui vaadata tähelepanelikult fotod siis selgub et auto on tavaline, logisev roostekäkk, kus sumpa rippub traadi otsas...
Ning kõige naljakam et saavad respekti ja feimi
Teised kes vaikselt midagi nokitsevad garaazides, otsivad ebayst orig juppe, ehk teise sõnaga taastavad originaaliks...
Antud juhul, noormaalne oleks sellel e28-l demonteerida taastamiskõlbulikud detailid ja viia ülejäänu otse Emexisse! Aga mul lihtsalt hakkas temast kahju ja miks mitte anda totaalselt äraroostetanud autole teist elu. Ning samaaegselt natuke harjutada kätt.
Selleks et teha korralikult/originaaliks, tuleb teha nii nagu minu sõbral Saab, kus absoluutselt kõik keredetailid väljapuuritakse, taastatakse, värvitakse pooled mis jäävad peale kokkukeevitamist nurga taga.
Aga remondist nii palju, et sai pigist põrand ärapuhastatud. Nädalavahetusel üritan sillad demonteerida, keerata külili ja hakata taastama tagasilla kinnituskohad.
Dmitri
Kui projektina võtta, siis näeb ikka päris sünge välja. Kõik mis ei lõhna emexi järgi, on autole auto seisukohast parem. Mis aiste vahele tuleb kui tuleb? Pilti vaadates paneb mõtlema kuidaspidi kaan lahti hakkab käima? Nagu kuuesel, või nagu e28-l. Kui nagu e28-l siis saaksid ka lihtsamalt sama efekti kätte. Kuidas seda punast googeldada, või viskad veel punasest pilte üles. Ps-i saatsin ka.
Edit:vastus käes ja eesmärgid selged Edu!!
Edit:vastus käes ja eesmärgid selged Edu!!
628csi
Kapotti hingede kinnitus kohad(kere poolsed) on taastatud, e28 hinged jäävad samasse kohta. e23 kapotilt väljalõikan keskmine osa("kõrgendus)" ja keevitan e28 kapoti peale. Olemasoleva kapotti väljapinnida, et ta sobiks, ma ei oska.
Mootori poolepealt veel ei ole otsustanud, äkki 3,5 R6.
Tolle punase e28 kohta eriti palju pilte pole, vaata sealt: www.drive2.ru , edasi leiad ise.
Mootori poolepealt veel ei ole otsustanud, äkki 3,5 R6.
Tolle punase e28 kohta eriti palju pilte pole, vaata sealt: www.drive2.ru , edasi leiad ise.
Natuke autost siis,
eile sai pigimattide viimased jäägid eemaldatud ja ära pestud liimist.
Kui läheb hästi siis see nädalavahetus lõpetan salongi põranda keevitamisega. Siis tõstuki peale ja sillad maha, et saaks korralikult taastada tagasilla kinnitused(kere poolsed), seal ka täitsa mäda.
Meelis,
Mitu aastat tagasi see vennike jagas võibolla küll emexi hinnaga jupid, kuid nüüd arvab et see e23 on uunikum, küsis kõvera , roostes ja ilma hingedeta kapoti eest 50 euri.
Nii et võid vabalt jagada infi asukohta/omaniku kohta.
Tagatuled jäävad originaalid, samas, hea idee......
Dmitri
eile sai pigimattide viimased jäägid eemaldatud ja ära pestud liimist.
Kui läheb hästi siis see nädalavahetus lõpetan salongi põranda keevitamisega. Siis tõstuki peale ja sillad maha, et saaks korralikult taastada tagasilla kinnitused(kere poolsed), seal ka täitsa mäda.
Meelis,
Mitu aastat tagasi see vennike jagas võibolla küll emexi hinnaga jupid, kuid nüüd arvab et see e23 on uunikum, küsis kõvera , roostes ja ilma hingedeta kapoti eest 50 euri.
Nii et võid vabalt jagada infi asukohta/omaniku kohta.
Tagatuled jäävad originaalid, samas, hea idee......
Dmitri
Ma käisin veel sellel suvel ja küsisin mis selle autoga plaanis.dmk kirjutas:Mitu aastat tagasi see vennike jagas võibolla küll emexi hinnaga jupid, kuid nüüd arvab et see e23 on uunikum, küsis kõvera , roostes ja ilma hingedeta kapoti eest 50 euri.
Ütles, et peab emexisse ära viima.
Jutu järgi oleks emexihinnaga saanud selle kätte sealt.
Keredetailid olid küllalt roostes. Selliseid uunikumihindasid sealt kindlasti ta ei saa. Ise mõtlesin korraks osta lihtsalt, et 2.8 mootori juppe tagavaraks koguda.
e28 528iA '84
Kuigi garaazis sai tehtud praktiliselt igapäev tööd, aga ikkagi eriti kuhugi jõudnud ei ole.
Võiks öelda, et põrand on keevitatud(salongi poolt) ja valitud sai ühekomponentne kruntvärv, mida saab kanda ilusti pintsliga:
Pikalt otsides korraliku mootori, sai leitud täiskomplektne M30B35 155kW, e34 pealt:
Eile tõin ka Getrag 265/5 polditava käigukasti.
Nüüd veel vaja leida kusagilt 2,8 (kerge) hooratta ja siduri komplekti.
Üritab täna/homme valmisehitada puidualus ratastega, et saaks sillad maha võtta ja hakata tegelema põrandaga alt(maastiks ja rooste maha, ning jälle keevitada
Võiks öelda, et põrand on keevitatud(salongi poolt) ja valitud sai ühekomponentne kruntvärv, mida saab kanda ilusti pintsliga:
Pikalt otsides korraliku mootori, sai leitud täiskomplektne M30B35 155kW, e34 pealt:
Eile tõin ka Getrag 265/5 polditava käigukasti.
Nüüd veel vaja leida kusagilt 2,8 (kerge) hooratta ja siduri komplekti.
Üritab täna/homme valmisehitada puidualus ratastega, et saaks sillad maha võtta ja hakata tegelema põrandaga alt(maastiks ja rooste maha, ning jälle keevitada
Tänaseks siis autol sillad demonteeritud ja molekulideks lahtivõetud, et viia liivapritsi,värvimisse jne.(See Das Luxus Auto(Audi) pole õnneks minu oma)
Alt vaadates on põhi esiots ikka "väga hästi säilinud"
Sama ka tagaosaga, kogu toite ja piduri süsteem demonteerida ja jälle keevitada:
Aega ikka läheb karpide ja sillatala kinnituste keevitamisega:
Alt vaadates on põhi esiots ikka "väga hästi säilinud"
Sama ka tagaosaga, kogu toite ja piduri süsteem demonteerida ja jälle keevitada:
Aega ikka läheb karpide ja sillatala kinnituste keevitamisega:
ega see rooste polnud küll mingi üllatus minu jaoks.
Paremat keret saab/oleks võinud alati osta. Mina aga tahangi kätt harjutada jne...
to Tiit:
mitte ruutmeeter plekki vaid ruutmeeter aega/õlut kuluks küll ära
täna sain inspiratsiooni, kuidas teha pukkid et saaks keret keerata ringi, kuna olemasolev(puidust alus) oma funktsiooni ei täida...
dimka
Paremat keret saab/oleks võinud alati osta. Mina aga tahangi kätt harjutada jne...
to Tiit:
mitte ruutmeeter plekki vaid ruutmeeter aega/õlut kuluks küll ära
täna sain inspiratsiooni, kuidas teha pukkid et saaks keret keerata ringi, kuna olemasolev(puidust alus) oma funktsiooni ei täida...
dimka