BMW e28 535 (520i)´84 dmk

Foorumiliikmete autod.
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

BMW e28 535 (520i)´84 dmk

Postitus Postitas dmk »

Otsustasin ka enda tegemistest jälje jätta.
Kõik algas peale seda kui nägin foorumi teemas(kellele kuulub) selle e28, tundsin kohe ära platsi ka(Lunini tänav). Käisin kohapeal, auto seisis nukralt aia ääres ja vaikselt mädanes juba viimased 3 aastat...

Peale pikka uurimist, kohtusin omanikuga ja... lõime käed.

Pilt


Esialgu tundus kõik ilus ja tore, isegi mootor läks käima.
Aga peale lahtivõtmist selgus et kere on täielikult äramädanenud.
Said mingid 16 tolli ja ET10 veljed alla visatud, et tore oleks vaadata

Pilt
Pilt

Mis ikka, tuleb tööle hakata,
Foorumist Tambet, kinkis B-osa karbid, mis said kiirelt paika pandud, samuti tuli taastada osad kuhu karbid kinnituvad:

Pilt
Pilt

Amordikannude ümbrused ja tugevdused tuli ka lappida:
Pilt

Tiivadega ei vedanud, no ei istu need B-osad korralikult , aga esialgu las nad olla:
Pilt
Kuna autot ei ole võimailk (minul) taastada originaaliks, siis tekkis idee istutada e23 nina ette koos võredega ja suunatuledega, tiivad ja kapotti tuleb ka kõvasti lõigata(tegelt veel ei tea täpselt kas hakkan tiivad lõikama või mitte, võibolla jätan e28 iluvõred)

Pilt
Viimati muutis dmk, 25 Jaan 2012 12:25, muudetud 11 korda kokku.
Xim
Postitusi: 108
Liitunud: 20 Okt 2005 11:15
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Xim »

Tundub, et tuleb huvitav projekt. Mulle meeldivad sellised mõtted, et paneks siia hoopis tolle auto nina. Neid mehi kes sellist asja teha suudavad ja plekki voolivad vastavalt oma mõette lennule pole just palju. Ootame tulemust :D Seniks aga mis muud kui edu.

Tee pildid kohe nähtavaks, pane ümber, normaalse suurusega pildid on.
Kasutaja avatar
Riki
Postitusi: 261
Liitunud: 25 Nov 2009 20:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Riki »

Tere dmk! Olen kaks korda Sulle mõtelnud kirjutada aga ikka ära kustutanud. Loodan,et sul see ümberehitus ikka mõtte faasis alles(plekid vist kokku laotud alles). Mina ei teeks sellist kompotti. Teed elu endal raskeks ja rikud lõpptulemuse ära. Taasta ikka puhta e28-na. Mulle ka igasugused ümberehitused meeldivad muidu aga mis ei lähe kohe üldse(minu meelest) on ühele kindlale margile teist tüüpi nina istutamine. Hübriid jääb alatiseks hübriidiks, ükskõik kui hästi tööd teostatud poleks, võtad nii oma autolt väärtuse ära. Ei kritiseeri Sind kuidagi, lihtsalt mina Sinu asemel laoks auto ikka originaali kokku :P
Edit: Vaatasin pilti hoolikamalt, ümberehitus juba töös, mis muud, kui edu aretamises aga mõte jääb samaks.
628csi
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

Tänan Riki, aga
seda ümberehitust saab igahetk muuta tagasi originaaliks, tuleb ainult tiivad, kapott, iluvõred ja suunatuled ümbervisata. Ja ongi kõik.
Kogu ülejäänu kere (luukere) taastan nii nagu originaalis.

Maailmas ma tean vähemalt 2 autot(1 sõidab) millel on sama lahendust kasutatud. Kui minu "pilootprojekt" kunagi valmis saab siis panen võrdluseks ka tolle teise auto pildid siia.

Praegu veel müügis (Eestis ka) neid e28 kerega autosid lademetes, parema seisus kerega kui antud eksemplaar.
Nende autode omanikud võiks juba praegu mõelda autosäilitamise peale.


Lugupidamisega
Dmitri
Kasutaja avatar
Riki
Postitusi: 261
Liitunud: 25 Nov 2009 20:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Riki »

Selleks kirjutasingi, et veel on ju midagi saada aga kaugel pole aeg, kus tõesti ongi null. Lademetes pole juba ammu midagi. Kui on pilti autost, mille poole püüdled, siis pane siia link üles 8) Maailm on täis huvitavaid projekte, samas on ka samapalju pornotjuuuningut. Lõpuks otsustab ikka auto omanik, mis tema autole hea. Sul tundub skilli olema, loodan, et saad aru, mida mõtlesin ja autost tuleb midagi ägedat. Edu :wink:
628csi
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

Pilt

Tahan natuke eelnevalt rääkida paar sõna nendest inimestest kes siin/seal omavad ja arvavad et nendel on "rariteet"(lähitulevikus).
Ühed on need kes ostavad taolist utiili, nagu minul on, paar keevitus lappi peale ja ilusad/suured valukad alla, siis tegeletakse rantide poleerimisega ja lõpuks arutakse 15 leheküljedel sellest. Aga kui vaadata tähelepanelikult fotod siis selgub et auto on tavaline, logisev roostekäkk, kus sumpa rippub traadi otsas...
Ning kõige naljakam et saavad respekti ja feimi :lol:

Teised kes vaikselt midagi nokitsevad garaazides, otsivad ebayst orig juppe, ehk teise sõnaga taastavad originaaliks...

Antud juhul, noormaalne oleks sellel e28-l demonteerida taastamiskõlbulikud detailid ja viia ülejäänu otse Emexisse! Aga mul lihtsalt hakkas temast kahju ja miks mitte anda totaalselt äraroostetanud autole teist elu. Ning samaaegselt natuke harjutada kätt.

Selleks et teha korralikult/originaaliks, tuleb teha nii nagu minu sõbral Saab, kus absoluutselt kõik keredetailid väljapuuritakse, taastatakse, värvitakse pooled mis jäävad peale kokkukeevitamist nurga taga.

Aga remondist nii palju, et sai pigist põrand ärapuhastatud. Nädalavahetusel üritan sillad demonteerida, keerata külili ja hakata taastama tagasilla kinnituskohad.

Dmitri
Kasutaja avatar
Riki
Postitusi: 261
Liitunud: 25 Nov 2009 20:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Riki »

Kui projektina võtta, siis näeb ikka päris sünge välja. Kõik mis ei lõhna emexi järgi, on autole auto seisukohast parem. Mis aiste vahele tuleb kui tuleb? Pilti vaadates paneb mõtlema kuidaspidi kaan lahti hakkab käima? Nagu kuuesel, või nagu e28-l. Kui nagu e28-l siis saaksid ka lihtsamalt sama efekti kätte. Kuidas seda punast googeldada, või viskad veel punasest pilte üles. Ps-i saatsin ka.
Edit:vastus käes ja eesmärgid selged 8) Edu!!
628csi
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

Kapotti hingede kinnitus kohad(kere poolsed) on taastatud, e28 hinged jäävad samasse kohta. e23 kapotilt väljalõikan keskmine osa("kõrgendus)" ja keevitan e28 kapoti peale. Olemasoleva kapotti väljapinnida, et ta sobiks, ma ei oska.

Mootori poolepealt veel ei ole otsustanud, äkki 3,5 R6.

Tolle punase e28 kohta eriti palju pilte pole, vaata sealt: www.drive2.ru , edasi leiad ise.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Kapoti said juba? Kas uurid sealt kohast, mida sulle mainisin?


Tagatuled ka E23 omad? :)
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kapoti said juba? Kas uurid sealt kohast, mida sulle mainisin?
Tunnen ka huvi, et kus neid e23 jubinaid jagatakse.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Tartumaal ühes kohas on silma jäänud vedelev kere.
Aga enne kuulaks Dmitri vastust. Pärast võin sulle ps-iga kirjutada.
e28 528iA '84
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

Natuke autost siis,
eile sai pigimattide viimased jäägid eemaldatud ja ära pestud liimist.
Kui läheb hästi siis see nädalavahetus lõpetan salongi põranda keevitamisega. Siis tõstuki peale ja sillad maha, et saaks korralikult taastada tagasilla kinnitused(kere poolsed), seal ka täitsa mäda.

Meelis,
Mitu aastat tagasi see vennike jagas võibolla küll emexi hinnaga jupid, kuid nüüd arvab et see e23 on uunikum, küsis kõvera , roostes ja ilma hingedeta kapoti eest 50 euri.

Nii et võid vabalt jagada infi asukohta/omaniku kohta.
Tagatuled jäävad originaalid, samas, hea idee...... :roll:

Dmitri
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

dmk kirjutas:Mitu aastat tagasi see vennike jagas võibolla küll emexi hinnaga jupid, kuid nüüd arvab et see e23 on uunikum, küsis kõvera , roostes ja ilma hingedeta kapoti eest 50 euri.
Ma käisin veel sellel suvel ja küsisin mis selle autoga plaanis.
Ütles, et peab emexisse ära viima.
Jutu järgi oleks emexihinnaga saanud selle kätte sealt.

Keredetailid olid küllalt roostes. Selliseid uunikumihindasid sealt kindlasti ta ei saa. Ise mõtlesin korraks osta lihtsalt, et 2.8 mootori juppe tagavaraks koguda.
e28 528iA '84
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

Kuigi garaazis sai tehtud praktiliselt igapäev tööd, aga ikkagi eriti kuhugi jõudnud ei ole.
Pilt

Võiks öelda, et põrand on keevitatud(salongi poolt) ja valitud sai ühekomponentne kruntvärv, mida saab kanda ilusti pintsliga:
Pilt
Pilt

Pikalt otsides korraliku mootori, sai leitud täiskomplektne M30B35 155kW, e34 pealt:
Pilt

Eile tõin ka Getrag 265/5 polditava käigukasti.
Pilt
Nüüd veel vaja leida kusagilt 2,8 (kerge) hooratta ja siduri komplekti.

Üritab täna/homme valmisehitada puidualus ratastega, et saaks sillad maha võtta ja hakata tegelema põrandaga alt(maastiks ja rooste maha, ning jälle keevitada :(
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

Tänaseks siis autol sillad demonteeritud ja molekulideks lahtivõetud, et viia liivapritsi,värvimisse jne.(See Das Luxus Auto(Audi) pole õnneks minu oma)
Pilt

Alt vaadates on põhi esiots ikka "väga hästi säilinud" :evil:
Pilt

Sama ka tagaosaga, kogu toite ja piduri süsteem demonteerida ja jälle keevitada:
Pilt

Aega ikka läheb karpide ja sillatala kinnituste keevitamisega:
Pilt
Tambet
Postitusi: 125
Liitunud: 01 Veebr 2005 22:01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tambet »

Mnjaa, tööd sul ikka jagub
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Korralik roosteuss, nüüd ma enda auto kere üle küll nutta ei tohi :D.


Parema kere peale üle kolida pole tulnud mõttesse?
Võin mingi raha eest enda 520i keret pakkuda sulle.
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
lennukiga
Postitusi: 231
Liitunud: 22 Mai 2009 21:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lennukiga »

Ära paku talle keret, paku parem ruutmeeter plekki :) Las härra harjutab.
vaguniga
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

ega see rooste polnud küll mingi üllatus minu jaoks.

Paremat keret saab/oleks võinud alati osta. Mina aga tahangi kätt harjutada jne...

to Tiit:
mitte ruutmeeter plekki vaid ruutmeeter aega/õlut kuluks küll ära :roll:


täna sain inspiratsiooni, kuidas teha pukkid et saaks keret keerata ringi, kuna olemasolev(puidust alus) oma funktsiooni ei täida...
dimka
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

See viimane pilt, sillatala kinnituse kohta võin soovitada ennem keevitama asumist tala uute puksidega koostada, asetada kohale ja siis alles teostada keevitustööd, siis ei teki nihet kui kasutad ka neid plaate, mis lähevad tala alt põhja pleki külge.
e28
Vasta