Akuula E21
Akuula E21
Tervist kaasfoorumlased.Pikka aega olen k6rvale viilinud ja ei ole oma nn"projektika" teemat teinud.M6ne foorumlase peale k2imisel, m6tlesin siis ennast k2sile v6tta ja teda tutvustada teile.Pean kohe 2ra m2rkima, et mul ei ole temaga kuhugi kiiret, hobi auto ikkagist kaua tehtav kaunike.
Juttu j6uab vesta, alustame parem piltidest:
aasta 2005
V6ib 8elda, et armastus esimesest pilgust.s6itsin temaga paar aastat ja mingil hetkel otsustasin , et AITAB nii ei k6lba yhe kassikuga ymber k2ia, ning panin ta tallele.Ajapikku kogusin vajalikke tykke.
Aastal 2010jaanuar: Ma tunnen, et siin kuskil on yks E21
Peale kaeve t8id ja sulatamist ning m6ningate detailide eemaldamist oli auto t88kojas ning algasid keret88d. Olgu veel mainitud, et suurem osa t88dest teen ise:liivaprits, keevitamine, v2rvimne, igasugu s6lmede taastamine, mootor jne jne.Sisse ostan vaid v2ga spets t88ristu n6udvaid teenuseid nagu v2ntv6lli lihvimine, plokikaane freesimine ja sellised.
Hmmm, kus moto on? motost natuke hiljem
Algas v2sitav puhastamis/l6ikamis/keevitamis protsess
Loomulikult oi ka eelnevate omanike tuuningut
Kui kysite milleks rist siis...
L6puks hakkas keevitust88de l6pp paistma
Ja alata v6is nyhkimine....
Kuna ma aga vahepeal sattusin hoogu, ununes fotokas sootuks ja v2ljas hakkasid juba linnud laulma K2tte oli j6udmas pritsi aeg!
Liivapritsi valmistasin ise ja n2eb v2lja selline:
Dyys:
6hk sisse:
Ja 6ige kogus liiva peale jooksma:
Mul on vist siiamaani tunke taskud ja voodri vahe liiva t2is, kuigi juba sada korda pesus k2inud....Liivaga puhastasin ka kere altpoolt ja esipaneeli jne jne, v2lja arvatud siis detailid mis v6ivad k6verduda(katus, kljed, uksed ja sellised.Liivaprits on tore asi aga aga.... detailid tuleb koheselt peale pritsi puhtaks harjata liiva tolmust, sest liiv on mineraale t2is ja mineraalid ehk soolad haukavad sealt edasi kus vanemal vennal,roostel, pooleli j2i.Peale harjamist tuleb detailid silikooni eemaldiga pesta ning katta EPO krundiga. Miks EPO? sest ta moodustab plastiku laadse kihi mis ei lase hapniku metallile ligi, temas ei ole ka poore, nagu tavalisel krundil ja ta j22b siga k6va kivistumisel.EPO peale v2rvitakse krunt v2rv M2RJALT! Miks? Sest EPO pind j22b kuivades libe ja siis oleks vaja uuesti karestada, et v2rv pidama j22ks.Peale neid protseduure kandsin peale vastava tooniga rekka seeria v2rvi
Nagu t2helepanite v6tab see protsess tohutu aja ja materjali, aga milleks teha asja yhekordseks kasutamiseks?
Tulemuseks:
P6hjaga sama, et EPO, t2itekrunt, kautsuki baasil p6hjamastiks, v2rv, hiljem lisandub veel bituumen ja p6hjavaha.
J2tkub....
Juttu j6uab vesta, alustame parem piltidest:
aasta 2005
V6ib 8elda, et armastus esimesest pilgust.s6itsin temaga paar aastat ja mingil hetkel otsustasin , et AITAB nii ei k6lba yhe kassikuga ymber k2ia, ning panin ta tallele.Ajapikku kogusin vajalikke tykke.
Aastal 2010jaanuar: Ma tunnen, et siin kuskil on yks E21
Peale kaeve t8id ja sulatamist ning m6ningate detailide eemaldamist oli auto t88kojas ning algasid keret88d. Olgu veel mainitud, et suurem osa t88dest teen ise:liivaprits, keevitamine, v2rvimne, igasugu s6lmede taastamine, mootor jne jne.Sisse ostan vaid v2ga spets t88ristu n6udvaid teenuseid nagu v2ntv6lli lihvimine, plokikaane freesimine ja sellised.
Hmmm, kus moto on? motost natuke hiljem
Algas v2sitav puhastamis/l6ikamis/keevitamis protsess
Loomulikult oi ka eelnevate omanike tuuningut
Kui kysite milleks rist siis...
L6puks hakkas keevitust88de l6pp paistma
Ja alata v6is nyhkimine....
Kuna ma aga vahepeal sattusin hoogu, ununes fotokas sootuks ja v2ljas hakkasid juba linnud laulma K2tte oli j6udmas pritsi aeg!
Liivapritsi valmistasin ise ja n2eb v2lja selline:
Dyys:
6hk sisse:
Ja 6ige kogus liiva peale jooksma:
Mul on vist siiamaani tunke taskud ja voodri vahe liiva t2is, kuigi juba sada korda pesus k2inud....Liivaga puhastasin ka kere altpoolt ja esipaneeli jne jne, v2lja arvatud siis detailid mis v6ivad k6verduda(katus, kljed, uksed ja sellised.Liivaprits on tore asi aga aga.... detailid tuleb koheselt peale pritsi puhtaks harjata liiva tolmust, sest liiv on mineraale t2is ja mineraalid ehk soolad haukavad sealt edasi kus vanemal vennal,roostel, pooleli j2i.Peale harjamist tuleb detailid silikooni eemaldiga pesta ning katta EPO krundiga. Miks EPO? sest ta moodustab plastiku laadse kihi mis ei lase hapniku metallile ligi, temas ei ole ka poore, nagu tavalisel krundil ja ta j22b siga k6va kivistumisel.EPO peale v2rvitakse krunt v2rv M2RJALT! Miks? Sest EPO pind j22b kuivades libe ja siis oleks vaja uuesti karestada, et v2rv pidama j22ks.Peale neid protseduure kandsin peale vastava tooniga rekka seeria v2rvi
Nagu t2helepanite v6tab see protsess tohutu aja ja materjali, aga milleks teha asja yhekordseks kasutamiseks?
Tulemuseks:
P6hjaga sama, et EPO, t2itekrunt, kautsuki baasil p6hjamastiks, v2rv, hiljem lisandub veel bituumen ja p6hjavaha.
J2tkub....
Viimati muutis akuula, 10 Veebr 2014 21:41, muudetud 1 kord kokku.
Auto sai taas ratastele.Otsustasin et korrastan kapoti aluse, pagassi ja salongi ruumi ennem kui hakkan v2ljapoolt tegema.Nyhkimine ja m8kerdamine l2ks nii kiiresti ,et polnud aega enne kaamera j2rgigi haarata kui:
Ega te ometi ei arvanud, et pystakud......323i nn (j2medad) pystakud
ja tala:
Aga mis see on?:
Jep, Peka originaal teisaldatav k2rukonks Muidugi natuke imelik, et 35mm madaldust ja konks, aga mine sa tea millal v6ib vaja minna, seep2rast ka teisaldatav pealegi ma k2isin veel peaaegu eesti teises otsas j2rgi tal.Nimelt oli mul omal olemas raam ja sisemised tugevdus plekid aga, munaka ja kinnitus osa oid puudu. ostetud raam osutus k6veraks, kombineerisin kahest yhe.minu raam ja tugevdused, ostetud konksu munakas ja stuff:(pilt on tehtud enne teise konksu ostmist)
Suvi oli kuum, siis 6lle k6rvale sai ka pisut nikerdatud:
Panin pesu rippuma....
Sellised olid nad EPO krundi all:
ja siis mingi eriti kuumakindel ja hapete kindel v2rv, v2hemalt soovitati, eks n2is, imelik oli temaga v2rvida kyll:
Suurem osa asju tuleb originaalis: veljed, spoilerid, lisavarustus ja tuuning (samuti originaal)
Motorsport 6x13 :
T2nud Raunzile viienda velje eest mis on kyll BMW originaal ehk siis 5,5x13 aga ta o suurem osa ajast peidus
Huvitav jupstykk, loodame, et t88tab
Pusserdasi ka juhtmete kallal, ostsin riideteipi ja koostasin juhtmepuud,Tesa teeb v2ga sarnast teipi originaalile.koostasin tuled ja k6ik vajalikud juhtmed ka el vendi ja signa juhtmed kimbu sisse, et p2rast mingeid yleliigseid kimpe lotendamas ei oleks. Tulede poole pealt hindan head valgustust ning seega otsustasin Hella Kiti kasuks, kahjuks minu j2idki need hella uued tuled leidmata, kuna neid toodeti ainult E21 tarbeks ja sedagi v2ga lyhikest aega.Tuli midagist v2lja m6elda.... otsisin 4 tulega versiooni prillid ning l6ikasin nad pooleks(ma tean et pyhaduse teotus aga...) ning sobitasin nad ilusti suurte tulede k6rvale.Elemendina saab nyyd kasutada yks k6ik mis vanema BMW kaugtule elementi, ning reguleerimine k2ib nagu neljatulelisel versioonil. Ahjaaa, Zenderi spoila sai kylge ja tulemus on.......
Ega te ometi ei arvanud, et pystakud......323i nn (j2medad) pystakud
ja tala:
Aga mis see on?:
Jep, Peka originaal teisaldatav k2rukonks Muidugi natuke imelik, et 35mm madaldust ja konks, aga mine sa tea millal v6ib vaja minna, seep2rast ka teisaldatav pealegi ma k2isin veel peaaegu eesti teises otsas j2rgi tal.Nimelt oli mul omal olemas raam ja sisemised tugevdus plekid aga, munaka ja kinnitus osa oid puudu. ostetud raam osutus k6veraks, kombineerisin kahest yhe.minu raam ja tugevdused, ostetud konksu munakas ja stuff:(pilt on tehtud enne teise konksu ostmist)
Suvi oli kuum, siis 6lle k6rvale sai ka pisut nikerdatud:
Panin pesu rippuma....
Sellised olid nad EPO krundi all:
ja siis mingi eriti kuumakindel ja hapete kindel v2rv, v2hemalt soovitati, eks n2is, imelik oli temaga v2rvida kyll:
Suurem osa asju tuleb originaalis: veljed, spoilerid, lisavarustus ja tuuning (samuti originaal)
Motorsport 6x13 :
T2nud Raunzile viienda velje eest mis on kyll BMW originaal ehk siis 5,5x13 aga ta o suurem osa ajast peidus
Huvitav jupstykk, loodame, et t88tab
Pusserdasi ka juhtmete kallal, ostsin riideteipi ja koostasin juhtmepuud,Tesa teeb v2ga sarnast teipi originaalile.koostasin tuled ja k6ik vajalikud juhtmed ka el vendi ja signa juhtmed kimbu sisse, et p2rast mingeid yleliigseid kimpe lotendamas ei oleks. Tulede poole pealt hindan head valgustust ning seega otsustasin Hella Kiti kasuks, kahjuks minu j2idki need hella uued tuled leidmata, kuna neid toodeti ainult E21 tarbeks ja sedagi v2ga lyhikest aega.Tuli midagist v2lja m6elda.... otsisin 4 tulega versiooni prillid ning l6ikasin nad pooleks(ma tean et pyhaduse teotus aga...) ning sobitasin nad ilusti suurte tulede k6rvale.Elemendina saab nyyd kasutada yks k6ik mis vanema BMW kaugtule elementi, ning reguleerimine k2ib nagu neljatulelisel versioonil. Ahjaaa, Zenderi spoila sai kylge ja tulemus on.......
Viimati muutis akuula, 10 Veebr 2014 21:47, muudetud 2 korda kokku.
Kuna kolisin j2llegi maalt linna, t2nu masule ja t2nu eesti riigile, et maal elamine inimestele v6imalikult keeruliseks on tehtud pole temaga viimasel ajal tegeleda j6udnud. Auto on krundi all ja ootab ega siis p2ris niisama ka asja j2tta ei saa, kuigi ise natuke eemal temast, nyydseks on olemas k6ik vajalik, et pidurid installida(torud, voolikud, klambrid, klotsid, kettad)esisilla tykid ootavad juba riiulis, et ma nad v2lja ostaks
And last, but not least.Tants aurukatla ymber:
Mootoriks tuleb M20, 2,3, 110kw. Jah mootor on E30-lt. Miks siiski see M20b23? Minu arust on ta piisav sellele autole, tol hetkel kui mootorit otsisin ei olnud yhtegi 2,5-st myygil. Avasin b8rsi ning leidsin mootori Sangastest. Too hetk olin veel vahtralehega ja muud autot ei olnud kui vanaisa kombi mosse Nii nii, k2ru j2rgi, vana torkasin ka autosse ja teele keskeestist Naljakas on tagant j2rgi seda k6ike m6elda.
Kaan on korrastatud ja ootab, ajasin kolektorid paika ning natuke ka portisin, eks n2is kuidas v2lja kukkus, nagu j2reldada v6ib, siis ei aja mingit ulme j6udu taga vaid turvalisust. Algul k2is peast m6te hoopis M30b35 panna aga....ma arvan, et need makaronid mida E21-el pooltelgedeks nimetatakse....... Pluss sada-miljon muud h2da: Liiga raske nina, radiootor ei mahu, kast ei taha h2sti mahtuda differ on liiga n6rk jne ne.
Hetkel ootab millal ma talle s2rava v2rvi peale lasen.V2rviks on originaali Hennarot 052 koodiga, v6tsin laki aluse kuigi p2ris algselt oli akryyl. omale meeldib laki alusega rohkem t88tada ja pind j22b tugevam ning ei tuhmu nii kiiresti.
Hetkel siis selline:
Andres
And last, but not least.Tants aurukatla ymber:
Mootoriks tuleb M20, 2,3, 110kw. Jah mootor on E30-lt. Miks siiski see M20b23? Minu arust on ta piisav sellele autole, tol hetkel kui mootorit otsisin ei olnud yhtegi 2,5-st myygil. Avasin b8rsi ning leidsin mootori Sangastest. Too hetk olin veel vahtralehega ja muud autot ei olnud kui vanaisa kombi mosse Nii nii, k2ru j2rgi, vana torkasin ka autosse ja teele keskeestist Naljakas on tagant j2rgi seda k6ike m6elda.
Kaan on korrastatud ja ootab, ajasin kolektorid paika ning natuke ka portisin, eks n2is kuidas v2lja kukkus, nagu j2reldada v6ib, siis ei aja mingit ulme j6udu taga vaid turvalisust. Algul k2is peast m6te hoopis M30b35 panna aga....ma arvan, et need makaronid mida E21-el pooltelgedeks nimetatakse....... Pluss sada-miljon muud h2da: Liiga raske nina, radiootor ei mahu, kast ei taha h2sti mahtuda differ on liiga n6rk jne ne.
Hetkel ootab millal ma talle s2rava v2rvi peale lasen.V2rviks on originaali Hennarot 052 koodiga, v6tsin laki aluse kuigi p2ris algselt oli akryyl. omale meeldib laki alusega rohkem t88tada ja pind j22b tugevam ning ei tuhmu nii kiiresti.
Hetkel siis selline:
Andres
Viimati muutis akuula, 10 Veebr 2014 21:44, muudetud 1 kord kokku.
T2nud heade s6nade eest eelk6nelejatele.Rahakott jah , v6iks puuga seljas olla Aga kuna tegu on hobiga, siis teen vastavalt v6imalustele. Poolikuid lahendusi ei tahaks kasutada. Kui midagi teha, siis teha seda juba h2sti, korralikult ja pysivalt, et oleks millegi yle ka uhkust tunda Ja seda mitte teistele n22idates vaid uhkust tunda oma tehtud t88 yle, See ongi ju hobinduse m6te
Selle p6hja v2rviga oli selline lugu, et mul oli tol hetkel punast v2rvi suht v2he ja kuna v2rvidega tegelev pood j22b umbes 45 km kaugusele (Viljandi, Latoog, t2nud Guitsile ) siis ei tahtnud sugugi ainult v2rvi j2rgi s6ita.Kyll oli aga sama seeria v2rvi tumesinisel kujul. Kuna katan p6hja nagunii hiljem pigiga, sis m6eldud tehtud.Silla alt punane, nagu keregi kuna pigi igale poole p2rast ei ulatu ja suured lamedad pinnad tumesiniseks(jalgade alt ja pagassi p6hi)
Natuke tehnoloogolist juttu kaa.Kruntv2rv ja kivikaitse on poorsed st, et nad lasevad vett l2bi, sellep2rast tuleb nad ALATI katta v2rviga. Kivikaitse puhul, juhul kui keegi katab karpe n2iteks, talitan mina nii: valmistan pinna ette(matistan, pesen silikooni eemaldiga pinnad, mitu korda, sest l2ikivale ja rasvasele pinnale ei nakku 6ieti midagi),katan krundiga vajadusel, siis pihustan kivikaitse peale.Kui on vaja, et kivikaitsega pind oleks v2hem reljeefne(nagu tehase kivikaitse) kasutan silikooi eemaldiga niisutatud r2tti ja t6mban kivikaitse "siledamaks",seda muidugi j2rgmisel p2eval, mitte m2rga kivikaitset Seej2rel katan krundiga, karestan krundi ja v2rvin yle.Nii j22b ta ka kestma ja v2rv ei tule tykkidena lahti, v6i veel hullem lahkub koos kivikaitsega
Kui teiegi ostate Kivikaitset, siis uurige mille baasil nad valmistud on: odavamad on tehtud kunstvaigu baasil, kallimad kautsuki baasil(dinitrol).Kehtib kindel reegel:Kallim kaup on kvaliteetsem....yldjuhul.
Natuke ka p6hjapigist: pigi tuleb katta ka p6hjavahaga.Miks? pigi muutub kylmaga hapraks st, et talle tulevad praod sisse, vesi l2heb pragude vahele ja pigi alla.K6ik on vist n2inud vaatepilti kui mastiks on pealt nagu terve, aga kummis, l2hemal uurimisel ja surkimisel leidub all paras rooste uss...(sama asja kohtab ka v2rvimata kivikaitse puhul) Vaha aga m2ngib paremini temperatuuridega kaasa....
Ja 2rge kasutage aerosooli tooteid! sest 60% sellest sisust on lahusti, l6pptulemus on maha visatud raha(kivikaitsed, pigid, sise ja v2lisvahad)
Auto on algselt olnud burgundrot metallic, v2rvitud miski p2rast vahepeal siniseks Mina j2llegi otsustasin, et burgundrot on ilus v2rv kyll aga tiba synge v6itu, see konkreetne sinine ei sobi nagu h2sti ja v2lja valituks osutus henna P6hja, kapoti all ning salong ja pagass ning muud sellised kohad on v2rvitud siiski akryyliga(laki alune oleks nagu natuke overkill seal) seal p2ike ei pleegita teda.
Sai j2lle hoogu mindud vist
Natuke tehnoloogolist juttu kaa.Kruntv2rv ja kivikaitse on poorsed st, et nad lasevad vett l2bi, sellep2rast tuleb nad ALATI katta v2rviga. Kivikaitse puhul, juhul kui keegi katab karpe n2iteks, talitan mina nii: valmistan pinna ette(matistan, pesen silikooni eemaldiga pinnad, mitu korda, sest l2ikivale ja rasvasele pinnale ei nakku 6ieti midagi),katan krundiga vajadusel, siis pihustan kivikaitse peale.Kui on vaja, et kivikaitsega pind oleks v2hem reljeefne(nagu tehase kivikaitse) kasutan silikooi eemaldiga niisutatud r2tti ja t6mban kivikaitse "siledamaks",seda muidugi j2rgmisel p2eval, mitte m2rga kivikaitset Seej2rel katan krundiga, karestan krundi ja v2rvin yle.Nii j22b ta ka kestma ja v2rv ei tule tykkidena lahti, v6i veel hullem lahkub koos kivikaitsega
Kui teiegi ostate Kivikaitset, siis uurige mille baasil nad valmistud on: odavamad on tehtud kunstvaigu baasil, kallimad kautsuki baasil(dinitrol).Kehtib kindel reegel:Kallim kaup on kvaliteetsem....yldjuhul.
Natuke ka p6hjapigist: pigi tuleb katta ka p6hjavahaga.Miks? pigi muutub kylmaga hapraks st, et talle tulevad praod sisse, vesi l2heb pragude vahele ja pigi alla.K6ik on vist n2inud vaatepilti kui mastiks on pealt nagu terve, aga kummis, l2hemal uurimisel ja surkimisel leidub all paras rooste uss...(sama asja kohtab ka v2rvimata kivikaitse puhul) Vaha aga m2ngib paremini temperatuuridega kaasa....
Ja 2rge kasutage aerosooli tooteid! sest 60% sellest sisust on lahusti, l6pptulemus on maha visatud raha(kivikaitsed, pigid, sise ja v2lisvahad)
Auto on algselt olnud burgundrot metallic, v2rvitud miski p2rast vahepeal siniseks Mina j2llegi otsustasin, et burgundrot on ilus v2rv kyll aga tiba synge v6itu, see konkreetne sinine ei sobi nagu h2sti ja v2lja valituks osutus henna P6hja, kapoti all ning salong ja pagass ning muud sellised kohad on v2rvitud siiski akryyliga(laki alune oleks nagu natuke overkill seal) seal p2ike ei pleegita teda.
Sai j2lle hoogu mindud vist
Väga bro
Seda teemat sai päris pikalt oodatud, aga nagu alati kaua tehtud kaunikene Loodetavasti on kunagi ka teistest kaladest teemasid oodata, sest naised saunas rääkisid et sealgi pidi midagi veidi erilisemat olema
Aga see on sul tõesti väga super lähenemine, et tööde käiku ja teostust lähemalt ja täpsemalt kirjeldada, koos konkreetsete selgitustega mis ja kuidas teha tuleb ning miks just nii
Aga nagu sa juba tead, siis minu poolt kuhjaga respecti mehele kes teab mida teeb
Seda teemat sai päris pikalt oodatud, aga nagu alati kaua tehtud kaunikene Loodetavasti on kunagi ka teistest kaladest teemasid oodata, sest naised saunas rääkisid et sealgi pidi midagi veidi erilisemat olema
Aga see on sul tõesti väga super lähenemine, et tööde käiku ja teostust lähemalt ja täpsemalt kirjeldada, koos konkreetsete selgitustega mis ja kuidas teha tuleb ning miks just nii
Aga nagu sa juba tead, siis minu poolt kuhjaga respecti mehele kes teab mida teeb
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Iga asi omal ajal......minu puhul siis vahest natuke hiljem
Eks ma pyya jah oma teemas natuke 6petusi jagada, sest olen palju kohanud igasugu jama. Tegelikult on ju need asjad lihtsad t6ed, millest aga paljud ei tea. J22gu igayhe enda otsustada kuidas ta oma asju ehitab ja teeb. M6ni ostab mootori ja ehitab auto sinna ymber, teine meisterdab kere ja paneb sinna mootori. Asi on maitses sama kehtib ka minu jutu kohta, las igayks ise otsustab kas fitreerib siit miskit vajalikku v6i siis mitte
T2nud soojade s6nade eest
Eks ma pyya jah oma teemas natuke 6petusi jagada, sest olen palju kohanud igasugu jama. Tegelikult on ju need asjad lihtsad t6ed, millest aga paljud ei tea. J22gu igayhe enda otsustada kuidas ta oma asju ehitab ja teeb. M6ni ostab mootori ja ehitab auto sinna ymber, teine meisterdab kere ja paneb sinna mootori. Asi on maitses sama kehtib ka minu jutu kohta, las igayks ise otsustab kas fitreerib siit miskit vajalikku v6i siis mitte
T2nud soojade s6nade eest
Hetkel on asendus mootor peal milleks on 2,0. Teravam silm ilmselt leiab vasturääkivusi Tegemist on siis E21 m20b20 mootoriga millele on pandud eta kollektor ning L-jettronic pritse. Kooslus on huvitav, tänu eta kollektori pikkadele runneritele, jube mõnus madalal pöördel
Vahepeal on mootori poole pealt uued tuuled puhuma hakanud, komplekteeritud m20b23, millest eespool juttu oli, läks igapäeva sõiduki peale ning koopasse sai taritud m20b27... elame näeme