1. leht 5-st

E28 528i `84, dmk

Postitatud: 21 Veebr 2012 13:22
Postitas dmk
Tere
Kuna suvi tahaks nautida korraliku autoga, siis otsustasin eelmist e28 jäta pooleli ja teha korda ühe teise hainina.
Tegu siis 1984 aastal toodetud e28-ga.
Kere seisukord võiks öelda et ideaalne, läbivat roostet kusagil pole, ainult on pindmise rooste täpid.

Originaalis ta olnud 2,8i mootoriga.
Eestis olnud alates aastast 1993. 90-ndatel aastatel selle auto peal on olnud MK Motorspordi tehnika jne... hiljem asendatud M10B18 pritsega.
2001 aastal elas läbi avarii(kõrge äärekivi ja tänavavalgustuse post..), peale seda oli lükatud garaazi kus ta siiamaani seisis.

Natuke tehnikast:
Mootor oli planeeritud M10B20 koos B18 kaanega ja turboga või Dellorto karpadega.
Otsustasin M10B20 müüki panna, kuna endal kindlasti pole seda aega/raha et mootor korda teha ja ausalt öeldes sellele kerele see mootor jääb lahjaks.

Vedrustuse metall osad on viidud praegu liivapritsi, hiljem värvimisse.
Amordid: Bilstein B6.
Vedrud H&R.
Esisillas 300 mm ventileeritavad kettad, Ferodo klotsid.
Tagasild: ketas, tugevdatud õõtsadega.

Salong:
Beez sport nahksisu, Mtech I rool, el. katuseluuk, el. aknad.
Spetsiaalselt ehitatud e28 jaoks subwoofri kast, armatuurlaud 14 cm kesksageduse kõlarite kastidega! 4 kanaliga võim, Pionneri 9 seeria(vanakool) CD makk jne...

Praegu kapotialune ja salong on täiesti puhas ja kerevenitus tehtud.
Vasak esipoolraam oli täiesti kõver, nüüdseks uus poolraam olemas, krunditud ja läheb lähipäevadel alla.
Kapotialune ülevärvida, siis saab vedrustuse ja juhtmestiku hakata paika panema.
Mõned(tänase seisuga)fotod:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 21 Veebr 2012 15:57
Postitas sysi
Kuidas sisu säilinud on?

Postitatud: 21 Veebr 2012 16:13
Postitas dmk
Juhiistmel keskosa nahk väljaveninud aga vähemalt terve. Ülejäänud on täiesti korras ja terved, ukse paneelid ka korras. Kindalaeka "uks/kaan" on pisut kõver.

Natuke häirib et salongi ülemine osa on pruuni värvi, tahaks et oleks must.
Praegu sisu on teise hainina sees(doonoriks oli ostetud katkise mootoriga 2,4td, alguses olnud 2,5eta aastast 1987 detsember, ka päris hea kerega ja automaatkastiga)
Pildid doonorist:

Pilt
Pilt
Pilt
Dmitri

Postitatud: 21 Veebr 2012 16:28
Postitas karlerik
Pruun teeb asja eriliseks, jäta alles!

Postitatud: 01 Mär 2012 09:11
Postitas dmk
Vahepeal sai poolraam paika:
Pilt
Pilt
Esiosa paigas(kõik roostes kohad taastatud):
Pilt

Eile sai poodi külastatud ja jälle 200 euri sinna samasse jäetud.
Puksid, rooliotsad, tugilaagrid, stabikakondid jne...

Nüüd siis vaja ka värvipoodi külastada, et kapotialune ülevärvida.

VIN decooderiga sain teada ka mis värvi tegelikult auto on+lisad.

Type Value
Type code 4171
Type 528 I (EUR)
E series E28 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M30
Displacement 2.80
Power 0
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ARCTIC BLAU METALLIC (045)
Upholstery ANTHRAZIT (0129)
Prod.date 1984-09-03
Options
Code Description (interface) Description (EPC)
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
S485 RECARO-SITZE FUER FAHRER+BEIFA


Ja doonori lisad:
S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Differential lock 25%
S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) Dynamic stability control
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Central locking with anti-theft system
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Door mirror, driver lock, heated
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Window lifts, electric, front
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sports seat
S520A FOGLIGHTS Fog lights
S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Rear seat bench in fabric
S690A CASSETTE HOLDER Cassette holder

Postitatud: 01 Mär 2012 11:07
Postitas Helar1
Kui suur töö see nina vahtus oli?
Edu ja paksu rahakotti!

terv,
Helar

Postitatud: 01 Mär 2012 11:28
Postitas dmk
Kõige hullem on ikka nurkades, keevituse lahtilõikamine, kuhu kettaga ligi ei pääse... Ülejäänud on kõik punktkeevitus, mis on suhteliselt hästi näha ja loomulikult aitab kõvasti punktkeevituse väljapuurimis puur, sain Cedost(Tartu), hinnaga 10.-/tk, D=8mm.

Postitatud: 08 Mär 2012 11:43
Postitas dmk
Tänud Meelisele korraliku esisillatala eest.
Tänud ka Einarile esisuportite kokkupaneku abi eest.


Sain kätte liivapritsist detailid ja eile sai veermiku osad krunditud(kahekomponentne).
Üritan täna vahelihvi teha ja värvida ka ära.
Pilt

Kapotilalune on ka valmis kruntimiseks ja värvimiseks. Proovin esimest korda elus kruntida "märg-märjale" kruntiga.
Pilt

Vahepeal sai ostetud BBS tagastangelisa

Pilt

ja selline Pfeba esistangelisa:
Pilt

Postitatud: 08 Mär 2012 21:51
Postitas eix22
jube usin oled ikka :)

Postitatud: 09 Mär 2012 00:38
Postitas dmk
täna jõudsin krunditud detailid ülelihvida ja ainult vedrud ülevärvida siniseks(nii nagu nad uuest peast olid)
Arvatavasti talad tulevad mustad, püstakud/õõtsad/stabikad punased......

Postitatud: 09 Mär 2012 15:05
Postitas dmk
Jälle poodi sai külastatud, märg-märjale krunt(500g), metallik värv(500g), lakk(500g), veermiku jaoks värv(1,5 kg) + igasugused topsid, karukeeled, paberid jne, kokku 68 euri.... :cry:

Postitatud: 12 Mär 2012 11:09
Postitas dmk
Laupäeval sai värvitud, lõpetasin kell 2 öösel....

Pilt

Vedrud ja tala ka värvitud:

Pilt

Ülejäänud detailid:

Pilt
Pilt

Postitatud: 12 Mär 2012 16:49
Postitas Cardo
Vääega kauunis töö! Kurb, et peale tuhandet sõidetud kilomeetrit kõik taas must ja porine on. Aga siis ongi rohkem motivatsiooni autot pesta :)

Postitatud: 13 Mär 2012 00:13
Postitas dmk
Tnx Cardo!
Jah, tean, et meie teede pigi teeb punase veermiku kiiresti mustaks...

Tänud paarile foorumikasutajale, kes paarisõnaga seletasid kuidas metallikuga tuleb värvida, kuna varem olen värvinud ainult tavavärviga.

Täna sai esipüstakud kokkulaotud.
Esisillal on jäänud veel kettad kergelt ületreida ja taastada keskmine roolivarras(ei kannata ja ei ole mõtet uut osta), siis saab esisilda allakruvida.

Järjekordselt tekkivad probleemid tagasillatalaga, kolmest tükist ükski ei kõlba, kas roostes või mõrad sees..

Oskab keegi öelda, kas trummel ja ketas taladel on mingi vahe sees(mõlemad on õõtsade liigenditega)?

Postitatud: 13 Mär 2012 00:40
Postitas Cardo
Talad on 2 tüüpi, sure puksiga õõtsaga ja väikesega.

Postitatud: 19 Mär 2012 15:37
Postitas dmk
Paar pilti:

Pilt
Pilt

Postitatud: 19 Mär 2012 16:35
Postitas dmk
Üks hea karbike kingiti(soomest pärit):
Pilt

Postitatud: 19 Mär 2012 19:16
Postitas lennukiga
Võta kohe must aerosoolipurk ja likvideeri see jubedus ära.

Postitatud: 20 Mär 2012 00:17
Postitas dmk
Paarkümmend kilomeetrit kruusateed ja saabki mustaks ja ei pea jälle 6 eurot raiskama aerosooli peale :lol:

Postitatud: 20 Mär 2012 15:06
Postitas lennukiga
Selle 6€ me klapime kokku sulle reedel.