BMW e28 524TD - s2si

Foorumiliikmete autod.
Vasta
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

BMW e28 524TD - s2si

Postitus Postitas s2si »

Tere

Kuna eile sai lõpuks hainina soetatud, siis teen teema ka, et endal ülevaade oleks ja nõu küsida.

Et kõik ausalt ära rääkida, siis noore poisina tundusid haininad väga koledad vanad pannid, aasta võis olla siis 2000 kanti ja nägin ühte Raplas ringi liikumas ja millegipärast on just selllised emotsioonid meelde jäänud seoses haininaga. Aga ajad ja mõtted muutuvad ning hainina sümpaatia sai alguse 2009 kui viibisin ajateenistuses ja heal sõbral justnimelt e28 2.8 sõiduvahendiks juhtus olema.
Tegemist siis selle autoga
Pilt

Meeldima hakkas just auto kuri välisilme ja lihtsad tehnilised lahendused võrreldes moodsate autodega. Samuti on oluline madalad sõidukulud ja seega sai hakatud mõtlema diisli või 1.8 peale, kuid suurem soov oli siiski diisli järgi. Kuna eestist midagi korralikku mõistliku raha eest pakkuda ei olnud/ole, siis sai vahitud saksa, hollandi soome ja leedu müügiportaale. Paar kroda sai isegi masina välja valitud, kuid asi takerdus inimeste taha, kes lubasid kohapeale vaatama minna ja mingi summa eest ära tuua, kuid asja nendest siiski ei olnud. Järgmise plaanina mõtlesin ise leetu järgi minna, kuid siis sattus vahetusena minu kätte üks diisel e28. Seis on suhteliselt nutune ja tulevikus plaanis see jätte varuosadeks ja leedust ikkagi korralikum tuua.

Autost täpsemalt ka siis. Tegemist on 524TD aastast 87 ehk masin on sama vana kui peremees. Minevik on tal ilmselt olnud üsna kirju.
Vigade nimekiri:
Esitiivad läbi
Sillad kolksuvad (käiguvahetusel kostub tagant kolks)
Esimesed amordid täiesti õhtul
Tagurpidi käik läheb raskelt sisse, peab kangi jõuga vasakule väänama
Kindalaeka lukustus puudu
Küljeliistud puudu
Juhipoolne karbiots lömmi sõidetud
Kapott tahab värvimist
Tagastange auklik
+ kindlasti veel miljon asja mida veel ei ole märganud.

Plussideks on:
Amordikannuümbrused peaaegu roostevabad
Põhi esmavaatlusel korralik kui see juhipoolne karbiots välja arvata
Pagassipõhi on väga kõva
Uksed on veel peaaegu rahuldavad

Esialgu on plaan korrastada sildasid ja amordid ära vahetada ning seejärel leida uued esitiivad ja koos kapotiga uue värvikihi alla saada. Samuti e34 originaal style 5 koos suverehvidega leida. Kõiki vigade osas kirjeldatud juppe ja velgi võib PSi pakkuda.

Pilte kah

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

Pole kaua midagi kirjutanud ja haininaga on paljugi muutunud, esimeses postis olev hainina sai kõvasti viisakamaks tehtud. Vahetatud said esitiivad, kleepsujama eemaldatud, salongis kindalaegas, käigukanginupp ning samuti tegin tagastange klaasriidega üle ning värvisin mattmustaks, mis jäi igati viisakam kui auklik kroom. Veel sai vahettaud esimesed amordid ja stabika vardad. Mõned pildid ka milliseks ta muutus.
Pilt
Pilt
Kahjuks sai auto sügisel Tartu kanti maha müüdud, sest ei olnud mingit isu neid küljekarpe keevitama hakata. Esialgu oli plaan järgmine suvi Leedust või Skandinaaviast asendus tuua, kuid siis tekkis motorsisse piltidelt väga kobe diisel hai müüki. Vigadeks oli puudu ülevaatus ja katkised kütusetorud. Sai kiirelt otsus vastu võetud ja vaatama mindud. Kohapeal selgus, et käivitamine on raskendatud ja katkisest kütusetorust võtab väga palju õhku vahele. Siiski sai käed löödud ja öösel kõige hullema lumetormiga ikkagi kuidagi kodupoole veerema hakatud. Teel olles suri masin küll tühikäigul mitmeid kordi välja ja nähtavus oli udus ja tuisus kohati 10-20meetrit kuid jõudsin siiski tervelt haiga koju. Kuna tegemist sama aasta ja sama mootoriga haiga, siis jätkan teemat siin edasi.

Kuna eelmine õhtu sai autot pimedas uuritud, siis järgmine päev valges, selgus, et mõni koht tahab siiski ka keevitust. Nimelt poritiibade alt võiks veidi plekki taastada ja tagant numbritulede ümbruses olev plekk. Karbid on paar aastat tagasi tehtud, kuid vajavad siiski üle värvimist. Ilmselt kevadel tuleb masin värvimisse saata ja alumine ring üle värvida. Samuti vahetan kundepoolse esimese poritiiva välja, sest see on mõlkis. Uus B-osa on tänu kasutajale dmk juba minu poole teel. Sillad on ülimalt vaiksed ja peale kütusetorude vahetust läheb ilmselt puhtalt ülevaatuse läbi.

Lisadest väärivad mainimist välistemp näidik, katuseluuk ja tagaklaasi kardin.
Samuti on plaanis originaalistmed välja vahetada e34 sportistmete vastu, sest juhiiste on veidi katki. Originaalid säilitan kuskil kuivas kohas ja vajadusel saab tagasi panna. Samuti ei hakka masinaga talvel sõitma ning esialgu jääb ta kevadeni kuiva garaazi. Kevadeks on olemas ka 16 tollised style 32 veljed. Ideaalis paneks muidugi 16" Alpinad alla aga kui keegi just vahetada ei soovi velgi, siis ilmselt jään ikkagi olemasolevate juurde.
Mõned pildid müügikuulutusest ka, et juttu illustreerida:
Pilt
Pilt
Pilt

Lisade nimekiri ka:

Type code 4211
Type 524 TD (EUR)
E series E28 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M21
Displacement 2.40
Power 0
Drive HECK
Transmission MECH
Colour SMARAGDGRUEN METALLIC (182)
Upholstery (0264)
Prod.date 1987-03-04

Close Options
Code

Description (interface)

Description (EPC)
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Central locking with anti-theft system
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Slide/tilt sunroof, manually operated
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Outdoor temperature indicator
S663A BMW BAVARIA C ELEKTRONIC Radio BMW Professional (C44)
S680A RADIOANTENNE MANUELL Radio antenna, manual
S690A CASSETTENHALTERUNG Cassette holder
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Edu autoga 8)
Loodetavasti lisad lähiajal mõne terviku pildi ka sellest autost .
Hetkel nagu passipilt , kus ainult pool nägu on pildile jäänud :D

Tiiva kohapealt raviks ma selle originaali ära , pole see nii hull seis midagi . B-osa on b-osa , seda paika istumist selle osa puhul tahaks oma silmaga näha .
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
dmk
Postitusi: 191
Liitunud: 08 Juul 2008 23:17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas dmk »

B-osa ona jah, nii nagu ta on, aga kui oled piisavalt osav või keegi näitab kuda seda tuleb paika väänata, siis tulemus väga hull polegi.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Minu masina teisik, ainult diisel ja rohkem lisasid :D b-osa tiiva sobivust tahaks isegi näha.
Viimati muutis JanekEnde, 02 Nov 2012 06:23, muudetud 1 kord kokku.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

Need tiivad pole ka originaalid enam kahjuks ja ma usun, et B-osa paika väänata on lihtsam kui seda väänata. Tahtmise korral saaks muidugi ka sellest korraliku asja aga kuna nagunii värvida vaja, siis parem panen uue asja külge.
Praeguseid pilte võtke teaseritena ja korralikumad pildid panen alles kevadel ilmselt kui auto igapäeva kasutusse läheb, ilusti puhas on ja plekkide asemel teised veljed alla lähevad. Hetkel on ka velgede värvivalik lahtine ning mõtlen tumedama hõbedase või kuldse peale. Aga kuna hing ihkab ikkagi Alpinaid, siis panen müüki ja ehk õnnestub siiski Alpinad soetada.
Pilt

Plaanidest lisaks eelmainitule ei olegi midagi öelda, vedrusid lõikama ei hakka ja turborõhku peale ei keera, jätan originaaliks ning proovin jõudumööda täiustada. Näiteks on olemas ilma roosteta tagastange, mille kevadel külge panen kuna küljesoleval on ühel nurgal roostetäpid. Esistangesid on samuti 2 tk enamvähem korraliku kroomiga aga mõlemal on keskmine osa veidi kõver kahjuks.
Pilt

Ja nüüd tuli meelde, et BBS lisa, mis antud teema esimesel pildil ilutseb on ka nüüdseks minu valduses, suhteliselt räbal ta on aga loodetavasti õnnestub klaasriidega ära lappida ja viisakas ilme anda sellele.
Pilt
Pilt
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

Kuna ilmad on sellised nagu nad on ja soola teedele ei visata, siis otsustasin sügisel ikkagi veel autoga natuke tegeleda. Vahettaud said kütusetorud ja sellega sai lahenduse ka puuduva tühikäigu probleem ning auto enam ära ei sure. Küll aga on külmalt mootor ikkagi veidi turtsuv ja tagant tossab ka päris palju. Lähipäevil vahetan ka kütusefiltri ja vaatan kas asi muutub sellega paremaks. Samuti oli tagumikutunde järgi eelmise hai minek kuidagi parem aga samas vahet pole, sest tavaliikluseks liigub piisavalt. Seniste sõitude põhjal tundub, et ka kütet rüüpab suhteliselt tagasihoidlikult aga eks selgema pildi annab kindlasti järgmine suvi. Samuti on plaan enne talve ka ülevaatus ära teha ja kuni lume tulekuni autoga liigelda.
Välimuse poolelt oleks kiiremas korras aja paremale poole udutule augu katet, kuna see auk hetkel riivab silma.

Lisaks proovisin alla ka varutud style 32tesid. Hetkel on peal 205/55R16 rehvid, ning minu silmis on need selle auto alla täpselt parajad. Talve jooksul peaksid veljed uue värvikatte saama ja ilmselt osutub tooniks mingi tumehall. Hetkel mõtlen kas välimine rant tuleb poleeritud või mitte aga selleni on veel jupp maad minna ja lõpliku valiku teen enne värvimist. Rehvid tulevad ette 205/ 55 ja taha ilmselt 215/55 ning kindlasti V-mustriga, sest ka sellised pisiasjad annavad minu arvates autole välimuses oluliselt juurde

Pilt


Sisu on masinal pruuni värvi ja tüüpiliselt on juhiiste servast katki. Hetkel olen otsimas e34 sportistmeid aga tunduvad suhteliselt defitsiitne kraam olevat. Kui keegi näeb mõnda mõistlikku pakkumist võib märku anda. Piltidel olev hall makk saab ka kindlasti välja vahetatud musta värvi tehnika vastu.
Oskab keegi kompuutri funktsioondest ka midagi uut rääkida? Peale välistempi ja kellaaja/kuupäeva on vist palju tahetud sellest?

Pilt
Viimati muutis s2si, 10 Mär 2013 17:46, muudetud 1 kord kokku.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

e34 sportistmeid võid bmwclub'ist ka otsida, peaks neid liikuma.. Tumehallid veljed sobivad väga hästi sellise auto alla 8)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

Ei liigu neid korralikke e34 istmeid midagi, enamus on ribadeks kahjuks.
Küll aga sai täna veidi auto kallal kõpitsetud ja natuke nänni soetatud.
Pilt
Kiskusin eelsüüteküünlad laiali ja selgus, et 3 tk olid läbi ja vahetasin need uute vastu. Selle tulemusena süttib spidoblokis nüüd ka roheline tuli kui võib starterit anda. Samuti oli plaanis vahetada kütusefilter, kuid olles uue filtri peale juba diislit ajanud märkasin vana küljest kruttides, et kahjuks uus ja vana ei klapi omavahel. Vanal on all pisike kork ees aga uuel on põhjas suur auk. Kes oskab öelda, mis sinna auku minema peab? pakendil oli kirjas, et mingi andur? On kellelgi pakkuda ehk sellist? Äkki otsin ehituspoest vms mingi punni sinna ette ja käib küll? Või mis vahet neil filtritel on, acar annab ka mu masinale sellist filtrit nagu mulle poest müüdi, välja näeb selline.
Pilt
Pilt
Pilt
Olles ka ühe pikema otsa autoga läbinud, siis selgus, et originaalkõlarid krabisevad ning sinna oleks asendust vaja. Googeldades leidsin, et nii ees kui taga peaks olema 4x6 mõõdus kõlarid ning kuna mingit erilist helielamust ei otsi, siis leidsin ka soodsad asendused, mille ilmselt lähipäevil ära ostan ja autosse installin. http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ka ... ass-expert
Või oskab keegi midagi muud soovitada? Kasutatud kõlareid selle mõõduga praktiliselt pakkuda ei ole ja nende uute hind on naeruväärne ning ka helikvaliteet pole eriti oluline. Seega mõistlik diil minu arvates.
Lisaks on algusest peale spido jupsinud ja tahhokas hakkab tööle peale 5 min sõitu. Kas viga on spidoka akudes või on kala tõenäoliselt kuskil mujal? Samuti ei tööta ka salongivalgustus. Selle kaitsmed on armatuurlaua all?
Viimati muutis s2si, 02 Dets 2012 14:58, muudetud 1 kord kokku.
Jizz
Postitusi: 178
Liitunud: 17 Juun 2010 20:28
Asukoht: Tallinn / Ida-Viru

Postitus Postitas Jizz »

Soovitan NoorTehnik'st vaadata 4x6 kõlareid. Oli ka erinevas hinnaklassis neid.
1.8 power !
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

Nädala sees sain kõlarid kätte. Pakendil oli isegi märgitud, et peaks e28le 1:1 sobima
Täna proovisin neid originaalaukudesse ja nii roosiline muidugi asi ei ole, et kohe 1:1 istub, kõlarikatete jaoks on vaja mingid vahetükid teha, muidu ei saa neid peale panna ning lisaks on taha need kõlarid natuke sügavad. Seega jääb korralik install kevadesse ja teen sinna vajalikud vaheplaadid, et ilusti istuks. Samuti lähevad kõlaritele katted peale, seega mingeid ebaloomulikke kehasid salongi ei paista.
Eelsüüte küünalde vahetusest oli ka kindlasti kasu, sest olude sunnil seisis auto viimased 4 päeva õues ja täna läks poolest pöördest käima.
Samuti otsin endiselt kütusefiltrile alumist korki, ei olnud seda ei fixuses ega forssis müüa kuigi ise nad müüvad selliseid filtreid :roll:

Velgedega sai ka natuke tegeletud ja ära lihvitud, kui kõik läheb plaanipäraselt, siis paari nädala jooksul saavad uue värvikatte. Ilmselt tuleb värviks mingi tumehall
Viimati muutis s2si, 10 Mär 2013 17:45, muudetud 1 kord kokku.
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

Täna sai haiga ülevaatus puhta lehega läbitud. Nüüd vaja kõntsast puhtaks pesta ja kevadet ootama panna. Ainukese asjana öeldi, et mootoriga toimub midagi kahtlast, nimelt õlivarda august tuli auru, see vist päris normaalne pole?? Või võis kondensveega tegu olla? Ka tagumikutunne ütleb, et sellel autol on minekut ka vähem kui eelmisel. Kunagi peab ilmselt piiluma, mis karul kõhus on, sest tegelikult tundub, et tossab ka natuke liiga palju. Just hallikat viskab mitte tahma nagu diislid tavaliselt.

Lisaks sai ka style 32d üle värvitud ja tooniks sai sinakashall.

Pilt
Lisaks sai käsiraha makstud ka Alpina velgede eest ning kui müüja need oma auto alt ära võtab, siis rändavad need minu tagavaradesse. 16 tolli 5x120- esiveljed 16x7 ja et11 ning tagumised veljed 16x8 et24. Eks suvel vaatab kummad esialgu alla lähevad ning kuidas istuvad
Pilt
s2si
Postitusi: 132
Liitunud: 04 Mai 2010 23:17

Postitus Postitas s2si »

Vahepeal on auto jaoks veidi juppe soetatud nagu udutule aukude katted ja muud nipet näpet. Ka ülalmainitud Alpinad on juba jupp aega minu garaazis ning paari nädala jooksul lähevad klaaskuulipritsi ning peale seda saavad uue värvikatte. Taha sai soetatud 225/50 rehvid ja ette lähevad 205/55. Loodetavasti koopasse käima ei hakka :)
Lisaks õnnestus odavalt saada komplekt e34 sportistmeid, millel tüüpiliselt on juhipoolne külg veidi katki, kuid selle paikan ajutiselt ära, panen istmed autosse ja jahin edasi täiesti terveid istmeid.
Samuti sai keskkonsoolist välja visatud hõbedane jubedus ja asemele soetatud autosse rohkem sobiv Vieta CCM345R.
Kui lumi ära sulab, siis enne suviseks igapäevasõidukiks võtan ilmselt ette ka väiksed keevitus ja värvitööd, sest esimest poritiiba on vaja nagunii kohendada ja siis on juba üks tegemine. Esimeste tiibade alt oleks vaja natuke roostet eemaldada. Samuti on tagumiste numbritulede ümbrus mäda ja ka pagassipõhjas on väike auk.
Viimati muutis s2si, 10 Mär 2013 17:43, muudetud 1 kord kokku.
BuXTYP
Postitusi: 64
Liitunud: 27 Nov 2012 16:36
Asukoht: Rakvere

Re: BMW e28 524TD - s2si

Postitus Postitas BuXTYP »

tere, kas pilte polegi enam näha?
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Re: BMW e28 524TD - s2si

Postitus Postitas omega »

Viimane postitus ju 5a tagasi.
715ANN, näitab MNTamet üldse, et on 525e 95kw ja pole arvel, ega üv kindlustustki...
BUXTyp, sul läks auto nüüd keretöödesse endal?
E34 & E32
mis-w2rk-on
Postitusi: 74
Liitunud: 02 Mai 2013 20:12

Re: BMW e28 524TD - s2si

Postitus Postitas mis-w2rk-on »

715ANN läbis kerevahetuse ja rändas 4 aastat tagasi Jõgevamaale, edasine saatus teadmata. Originaal kere ilmselt ringluses mõneks purgiks muutunud. Teemas oleva autoga pole sellel mingit pistmist
Vasta