BMW E30 320i `89 - eix22

Foorumiliikmete autod.
Vasta
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

BMW E30 320i `89 - eix22

Postitus Postitas eix22 »

Mõtlesin siis ka siia foorumisse teha teema ühest oma sõidukist, mis polegi tegelikult hetkel enam sõiduk või sõiduks võimeline :)
Ise ei pea nii uusi autosi küll eriliseks klassikuks, aga kuna kabriode facelift tuli alles 90a lõpus ja sinnamaani olid nad plekist stangedega ja vähe vanamoelisema välimusega, siis vast sobib ka.
Teema tehtud pool aastat tagasi ja hetkel copy-paste teisest foorumist.

Suures Pre facelifti hulluses sai siis ligi võetud järgmine masin. Tegemist siis 1989 aasta kabrioletiga.Naljakas on see, et pole kunagi huvitunud kabriodest, aga ära iial ütle iial .Sama nali oli ATM kastidega, et ei taha kunagi sellist autot,nüüd on 2tk mul ATM kastidega, lihtsalt kõik variandid peab läbi proovima...
Kabriodel oli siis 1989a veel pre facelift, kahjuks küll mitte sellised, nagu "päris" pre faceliftid, aga peaaegu Väliselt kere, tagatuled, stanged on pre omad, mootor ja tehnika ikka enamus asjadega facelifti omad.
Algselt tundus, et küsitud raha eest on miskit võtta küll ja nii saigi masin porisel sügiskuul ära toodud.
Jäiga ühendusega sai masin koju tiritud, alles kodus külavahel julgesin sellega esimesed proovisõidud teha
Kohe oli selge see, et sellise autoga tänavatele küll ei hakka minema, enne tuleb auto korda teha...nii saigi üsna pea hakatud autot lammutama...Sellises seisus masina puhul algab remont täiesti pulkadeks võtmisest.Mootor oli päris ergas ja üleeelmise omaniku remondi võis õnnestunuks lugeda (seda saab ka uus mootori omanik ilmselt rääkida), samuti oli tehniline pool enam vähem, eelmine omanik oli selles suunas raha investeerinud küllaga, aga kõik muu.....välimus, salong....Mitte miski nendest ei kannatanud kriitikat...Nalajakas on meenutada seda kiidulaulu eelmiste omanike autoteemades, aga eks piltidelt paistavad kõik asjad alati paremad välja ,kui reaalis. Mulle ei mahu pähe, mismoodi saab olla ilus ja äge pre faceliftile installitud lõhkine facelifti esiots ja katkine, rääbakil, üle poritiibade ulatuv facelifti tagastange?? Kujutan ette , et nendes läti spoilades nägi see auto palju parem välja.
Kõik asjad olid kinni ainult poolte kinnitusvahenditega või lihtsalt suvaliselt kruvi läbi kupatatud...
Parem tiib oli tava e30 b-osa toodang, juhipoolne oli ixi tiivale kabrio alumine äära keevitatud variandis.. Raha sellesse autosse investeeritud küll poldud, kõik oli üritatud väga odavalt teha ,poolikult teha või üldse tegemata jätta. Ees puudusid täielikult plastik katted, logarid, põhjakate...selle tulemusena on roostet seal, kus tavaliselt olla ei tohiks.
Tagaotsa "faceliftiks" tegemist sellisel moel näen esmakordselt, algselt oli arvata et on tagapaneeli vahetuse läbinud või vähemalt ülemise osa, aga ei....pre facelift tulede augud on lihtsalt suuremaks saetud, kõrvakesed keevitatud ja isepuurivatega kinni kupatatud, tuled igati kõverdi ja irvakil, suured vahed seed, vesi pagassis jne
Ok, aitab kritiseerimisest, seda saaks nagunii mitu lehekülge , aga kellel sellest enam kasu on.

Kere üldine seisukord pole väga kiita, enamus vigu tuli nähtavale peale hoolikat pesemist, siiski on kõik tehtav ja väga hull asi pole, kui võtta seda kui tava e30, siis on kere päris hea, suveauto kohta on ikka liialt käest lastud ja roostes.
Eks selle autoga on kõvasti paugutatud ka nii talvel kui suvel, olnud palju omanikke, oma jälje on jätnud gaasiseade, läti spoilades olek ja muidu kehvalt ja lohakalt tehtud teenindustööd.

Plaani on võetud masin täiesti korda teha, kõik asjad üle käia või tutikate vastu välja vahetada. Mootoriks tuleb tagasi 2.0, nagu tehasest oli, samuti kogu sisu, roolid ,nupud jne tulevad sellsed nagu sellel autol tehasest välja veeredes olid.
Lisavarustusega ei hakka ka siin pingutama, jääb peaaegu selline nagu tehasest, ilmselt lisan käetoe, udukad, karmima esilisa, väikese lip spoila pagassiluugile - mõistagi originaalosad, mitte tuuning.
Eks seda tulevik näitab.
Esialgne plaan oli masin järgmiseks suveks valmis teha, kuna tegu ikka liiga suure ettevõtmisega ajaliselt ja eriti rahaliselt, siis enne ülejärgmist aastat kindlasti valmis ei saa.

Tehase varustuse nimekiri on siis selline:

S288A LT/ALY WHEELS - BMW light alloy wheel, cross spoke29
S339A SATIN CHROME - ShadowLine
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM - Therm.insulat.glass green
S370A STOFFVERDECKSCHWARZ - Softtop,black
S380A HARDTOP PREPARATION - Hardtop preparation
S428A WARNINGTRIANGLE - Warning triangle and firstaid kit
S498A HEADRESTSINREAR, MECHANIC. ADJUSTABLE - Headrests mechanically adjustable,rear
S680A MANUAL AERIAL - Radio antenna, manual
S687A RADIO PREPARATION - Radio preparation
S815 OESTERREICH-AUSFUEHRUNG -
S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT - Additional Export tank filling

Varustus on kesine, aga nagunii on kabriodel standartvarustuses juba roolivõimendi, sportistmed ja 4x el. aknad - neid asju ei kanta lisavarustuse lehele.
Minukätte jõudes oli all ka LSD differ, mis oli üsna "vedel" ,et algselt ei tuvastanudki LSD olemasolu, aga siiski toimetas veel.
Ülemine osa eesti keelde pannes on siis 15" BBS valuveljed, mustade liistude ring, roheline klaasiring, manuaalne must pehme katus, kõvakatuse valmidus, ohukolmnurk ja esmaabikarp, tagumised peatoed, manuaal antenn, raadio valmidus, täis paak ekspordiks.
Teine "lisa" nimistus rikub ära ka pre faceliftiliku välimuse, kuna peale musta liisturingi on metallist pre facelifti stanged ka kerevärvi, ehk siis punased, mitte kroomid. Minu unistus oli ikka kroomirikkast pre faceliftist, aga läks teisiti nagu alati
tel 55570186 - e30 varuosad
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Pilt
Pilt
Pilt
Irvakil facelifti tagastange
Pilt
Pilt
tuled
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Gaasiseadest ja sisse voolanud veest järele jäänud augud ja rooste
Pilt
"põhjamatt"
Pilt
Pilt
Põhjal pole vigagi, keegi on musta värviga pisut "keretöid" teostanud, õnneks piisab seal tagajalgadejuures tutikatest korkidest, kohad on veel olemas, kuhu need külge keerata.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
tel 55570186 - e30 varuosad
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

väga ropp
Pilt
Pilt
Pilt
Mõningad asjad, mida saaks veel kasutada
Pilt
Hunnik prahti ja vanarauda
Pilt
Pilt

Peale tunde küürimist võib mõned asjad panna siiski oma aega ootama
Pilt
Pilt

Esialgu kõik,sai niigi palju pilte, loodan et kellegi arvutit ära ei ummista.
tel 55570186 - e30 varuosad
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Tõsine e30 fänn :)
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Cabrio tiibadega on selline asi, et need on tehases ka lisa osaga kokku pandud.
Ehk siis tavaline tiba ja all lisa serv. Kohati selline tunne, et keegi on ise teinud :wink:
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Tehasetiib peaks olema ikka ühes valus ja ilma lisaühenduskohata.
Tiib täiesti erinev alt, ei piisaks tava tiivale mingist jätkust või pikendusest, kuna tava e30 tiival on enne aluäärt kõrgem koht, kabrio tiival on juba seal ka süvend, sinna läheb see pikk liist. Nagunii lähevad uued a tiivad, eks siis näha ole.
tel 55570186 - e30 varuosad
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Tehase A osa tiib ei ole kohe kindlasti ühe osana, seda ma seletada üritangi.
Aga no eks sa võid ka tellides selles ise veenduda :wink:
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Terv, kust sul selline info pärineb? Nagu ma ütlesin, siis tiiva erinevus ei ole ainult pikemas lõpus, vaid ka liistu jaoks on süvend seal kus tava tiival on kõrgem koht. Tava tiival pole mingit jätku kohta, miks peaks kabrio tiival olema jätk?? Paljudel kabriodel on b osa tiivad ja see alumine originaaltiiva jupp otsa keevitatud, seda nägin kokkutulekul ka mitmel kabriol.
http://www.prussianmotors.com/Empower/P ... 093_05.jpg
tel 55570186 - e30 varuosad
Vasta