e32 750IA 91a. Tõnis

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

e32 750IA 91a. Tõnis

Postitus Postitas tõnis »

Et foorumit pisut mitmekesisemaks muuta tekitan oma e32 ka teema siia.

Alustaks siis kaugemast ajast pihta, siis kui rohi oli rohelisem ja taevas sinisem ja e32 ei olnud veel ametlikult klassik (aga ilmutas juba klassikalise auto iseloomujooni).
Noore ulja mehena oli hirmus kihk saada e32 omanikuks, see võis olla kümmekond aastat tagasi siis. Sai valitud Saksamaalt välja üks hõbedane e32 735, Pärnu autokaupmeestega kaupa tehtud ja tellitud siis Saksast kojutoomine. Nagu ikka siin elus ei miski lihtne, ei olnud ka selle auto toomine. Treiler autokoormaga jäi Poolas parklasse kinni, kohalikud arestisid ära ja peale nädalast seisakut lasti sellise kaubaga sealt tulema et see e32 jäi sinna maha (ju kellegile meeldis veel samapalju see auto kui mulle). Sellest autost tuli siis suu puhtaks pühkida. Järgmise käiguga toodi siis nn. asenduseks teine e32. See auto ei olnudki enam lihtne r6 vaid v12 mootoriga. Auto oli imeliku pika kerega, rohelist värvi ja kole pruun krobeline nahksisu koos ulmeliste lisadega (sellel ajal ulme). Vatasin, proovisin autot, mitu unetut ööd vaevlesin dilemma ees ja tegin raske otsuse, seda autot ma ei võta. Põhjuseks oli siis see et v12 tundus liiga ulme, majanduslik seis ei olnud ka kõige tugevam ja pidasin targemaks mitte ülejõu elama hakata. Minust jäi see auto pletsile ning sai tiba lihtsam e34 võetud ligi. Mõningad aastad hiljem ilmus see auto muidugi välja ja on nüüd ühe klubiliikme valduses ning siin foorumis üleval ka.
Selle auto proovimisest jäi mu hinge uss närima, no ei saanud enam rahu, et äkki ikka oleks hakkama saanud selle v12 isendiga ja äkki olid hirmul suured silmad. Muidugi proovisõit jättis sügava mulje ka. Mõningad aastad hiljem veeres mu õuele must lühikese kerega 750. Seda isendit sai igapäevase pereautona kasutatud mitu head aastat, lipsitud ja lakutud. Mingi hetk jäi ajale jalgu, tulid uuemad ja võimsamad autod peale ning jäi seisma, seejärel toodi selle eest raha mulle ja läks.
Mingil hetkel ilmus mu autoparki jällegi must lühikese kerega e38 750. Seda autot pidasin ma pea aasta. Sõita oli hea, remontida halb (viimast tuli suht tihedalt teha). Mingi hetk jõudsin järeldusele ka et e38 puudub üks autopede jaoks väga tähtis asi (e32 on see olemas), see on iseloom. Täiesti tuim tükk oli. Ära ta läks ja mida aeg edasi seda enam jõudsin teadmisele et mul on ikkagi ühte iseloomuga e32 vaja. Pea aasta aega hoidsin silma nii Saksa kui Eesti turul peal. Mul oli kindel soov. Auto peab olema v12 motoga, musta värvi, musta nahaga, lühike kere ja pakett akendega. Kui Saksas midagi sobivat müügis oli siis minu hammas peale ei hakanud ja Eestis muidugi ei olnud jälle midagi sobivat. Nii ma vaikselt praadisin. Ühel päeval aga EBK foorumit silmitsedes ja ühe sealse lugeja autoteemat lugedes hakkasin mõtlema, see ongi ju see auto mida ma tahan. Inimesel oli olemas auto mis vastas mu nõudmistele. Kirjutasin kirja, tegin pakkumise ja 2 päeva hiljem oli mu õuel jälle e32 750 8)

Nüüd siis teema peategelasest lähemalt. Autoks on e32 750IA ja 91 aasta toode. Muidugi kui auto käes selgus tõsisasi, auto on individual (seda ma kaupa tehes ei teadnud). Autol on omamoodi värv, tehase sport vedrustus ja nipetnäpet omalooming nii seest kui väljast. Eelmisele omanikule olen ma südamest tänulik, tehnika hoolduse ja remondi pealt kokku ei hoitud. Kaasa sain paki varuosade ja remondi arveid, kokku lüües kerkis summa üle 150 tuhande krooni (seda kahe aasta jooksul mis tema käes auto oli). Tehniliselt oli ja on ka praegu auto väga eeskujulikus korras. Kerel roostet ei pistnud, värv pisut väsinud. Salong hindele 4, nahk pisut kulunud. Tehasest veeres see auto välja sport istmetega aga eelmine omanik pidas neid ebamugavaks ning vahetas tavaliste vastu välja. Tean kus autos mu sportistmed sõidavad, olen paari aasta jooksul üritanud neid sealt tagasi saada aga tulutult. Äkki kunagi õnnestub, kui vaja olen sobiva diili korral nõus koos autoga ka need ära ostma.
Mõned pildid ka autost milline ta ostes välja nägi:
Pilt
Pilt

Selle autoga sai sõidetud hooaja lõpuni ja järgmise hooaja peale. Lihtsalt võrratut sõidurõõmu võib pakkuda üks tehniliselt korralik v12. Seejärel jõudsin järeldusele et enne see auto talvekorterist ei välju kui on saanud endale sobiva seisusekohase välimuse. Mind kohutavalt häirisid pisikesed parklamõlgid, kriimud ja tuhmunud värv mida poleerida enam ei kannatanud, seega vajas hädasti ülevärvi. Lükkasin auto garaazi, hakkasin lahti nokkima ja ettevalmistusi tegema. Esmiesed uksed osutusid ikkagi alt pehmeteks, need hankisin uued (sain mitte pakettide uksed ja tegin pakettide jaoks ringi). Selge on see et kevadeks see auto sõitma ei saanud. Ostsin-tellisin jooksvalt uusi iludetaile, liiste, tihendeid, tüübleid jne. Reaalselt mitme talve jooksul kallale ei saanud, puhas ajapuudus ja laiskus.
Murdepunkt tekkis peale selle aasta Jaanipäevast üritust Värskas. Seal oli palju ilusaid autosid, palju v12 lõrinat ja mina sõitsin pisikese õmblusmasinaga. Vaatsin kalendrisse ja lugesin kokku mitu päeva Soome klubi ürituseni on, oli täpselt 27. See aeg peaks olema piisav et auto lõpuni lahti võtta, värvida, kokku tagasi laduda, tehniline hooldus teha ja Soome sõita. Hea sõber Roland lubas appi tulla ja nii läkski. Auto maandus töökojas ja õhtud ja nädalavahetused olid sisustatud.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kuna vahepeal selgus ikka et asjolude kokkulangemise tõttu Soome ei jõua (auto oleks valmis saanud aga muud tegurid) siis tõmbasin pisut aega maha ja noksitsesin rahulikumalt kokku.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd siis mingi päev vaja TÜV veel läbida ja saab jälle tänavatel ringi kruiisida. Selle hooaja lõpuni lihtsalt naudiks autot täiel rinnal ja talveks jätaks mõned salaongipoolsed täiendused.
Viimati muutis tõnis, 23 Juul 2012 09:19, muudetud 1 kord kokku.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Lisan lisavarustuse nimekirja ka pildi kujul. Ei oska kahjuks siia failina lisada:
Pilt
Pilt
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Peaks siis nii olema :wink:
Aga ilus on :P

Individual data present!

Vehicle information

Type Value
VIN WBAGB81000DC07955
Type code GB81
Type 750I (EUR)
E series E32 ()
Series 7
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M70
Displacement 5.00
Power 220
Drive HECK
Transmission AUT
Colour SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery (9990)
Prod.date 1991-10-29

Options

Code Description (interface) Description (EPC)
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Differential lock 25%
S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings
S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather
S352A DOPPELVERGLASUNG Insulating double-glazing
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S655A BMW BAVARIA C BUSINESS Radio Bavaria C business
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria
S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG special equipment BMW Individual

Individual vehicle data

Text
0490 Color
= Lackierung in montegoschwarz-metallic, FE 86-5424 BASF,
incl. Außenspiegel und Stoßstangen, gem. B 9079.C

Z1XX Upholstery
= - Innenausstattung in Naturleder Buffalo anthrazit,
wie Schl.Nr. 0180, bestehend aus:
. zwei BMW Sportsitze und Rücksitze
. Türspiegel
. Trittschutz
- restliche Innenausstattung wie bei Nappa-Leder schwarz
wie Schl.Nr. 0226

0940 Special request
= Shadow-Line, wie Schl.Nr. 339, gem. B 9068.D
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Ilus auto Tõnis :)
Aga pane nüüd ikka sisust ka pilte
635csi
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Eile lõunaajal ei pidanud närv vastu, hirmsasti sügeles sõitma ning otsustasin et lähen käin ülevaatusel ära, mida ma ikka siin viilin. Tulemuseks siis puhtalt läbitud TÜV ja legaalselt tänavatel.
Sisust hetkel värskemaid pilte ei ole, kaevasin mõned vanemad üles:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mingi aeg sai velgedega ka tegeletud. Karu kõpitses paari velge sirgemaks ja ma tuiskasin polaris 2 värviga üle. Rantide poleerimise välistasin, ei viitsi seda ranti orjata ja vahatada peale igat pesu.
Pilt
Pilt

Ja üks väike võrdlus e32 ratas versus e3 ratas :
Pilt
Carclassic OÜ
ander
Postitusi: 36
Liitunud: 03 Mär 2009 00:04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ander »

Loen siit,et see auto juba mõndaaega sinukäes olnud ?
Mäletan kui see veel Ergo oma oli ja siis ta kirumist lagunemise kohta :D Siiski sai kõik vahetatud temapoolt ja arved võisid päris korralikud olla.
Selliseid korralike on väga vähe veel jäänud alles.
Endal oli kunagi pikakerega V8,vahel olen siiani mõelnud,et oleks võinud alles jätta.Mul muidugi polnud kere eriti korralik ja see määravaks saigi.

Istmed läksid kunagi ühele 740-le 740TFE oli number.Praegu selle auto omanik ebk kasutaja risto88
Ergole millegipärast ei meeldinud jah need sportistmed,äkki oli asi käetugede puudumises,ei mäleta enam.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

ander kirjutas:Loen siit,et see auto juba mõndaaega sinukäes olnud ?
Mäletan kui see veel Ergo oma oli ja siis ta kirumist lagunemise kohta :D Siiski sai kõik vahetatud temapoolt ja arved võisid päris korralikud olla.
Selliseid korralike on väga vähe veel jäänud alles.
Endal oli kunagi pikakerega V8,vahel olen siiani mõelnud,et oleks võinud alles jätta.Mul muidugi polnud kere eriti korralik ja see määravaks saigi.

Istmed läksid kunagi ühele 740-le 740TFE oli number.Praegu selle auto omanik ebk kasutaja risto88
Ergole millegipärast ei meeldinud jah need sportistmed,äkki oli asi käetugede puudumises,ei mäleta enam.
Mina sain jah Ergo käest selle auto, vahepeal kuskil rännanud ei ole. Eks sellepärast ongi arvete pakk niisuur et kõik mis tehasest külge oli pandud hakkas vanadusse ära surema, Ergo korralikku omanikuna aga vahetas välja mitte ei lasknud rõõmsalt logiseva autoga edasi.
Istmete asukohta ma tean, need läksid hõbedasesse usastangedega 730-le. See auto vahetas mitu korda omanikku, oli müügis aegajalt. Helistasin müüjatele ja pakkusin tagasi vahetust koos suht kopsaka vaherahaga. Öeldi et ei taheta istmeid vahetada, sest need müüvadki seda autot ainult, tavalistega jääb kätte. Eks kunagi tekib kindlasti võimalus ja kas saab need istmed sealt eraldi kätte või võtan terve autoga koos ära :lol: On selline loll iseloom et kui midagi pähe võtan siis peab ka saama, iseasi millal :wink:

Vahepeal toimunust ka siis. Käisin eile targematelt pisut nõu küsimas ja hankisin natuke helitehnikat. Ammu olen juba tahtnud proovida Alpine heli, seega läks loosi Alpine makk, võim ja Perlessi bassi element. Originaal kõlariaukudes on juba elemendid välja vahetatud. Nüüd prooviks selle kompoti silma riivamatta autosse mahutada. Seega läheb sablonite lõikamiseks ja kasti projekteerimiseks, vaatab mis välja kukub. Eesmärk ei ole vali tümakas vaid normaalne puhas heli mis paitaks kõrva. Kindlasti paljud ütlevad et bmw originaal helisüsteem on ka piisavalt hea ja kvaliteetne, ei hakka vaidlema. Aga minul on originaalist ainult juhtmed järgi jäänud ja kuna tegu puhtalt hobiautoga siis lähen aretamise ning katsetamise teed.
Carclassic OÜ
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

tõnis kirjutas: Ja üks väike võrdlus e32 ratas versus e3 ratas :
Päris korralik tünder, mis mõõdus see rehv on?
Ma olen elus E32ga ainult põgusalt kokku puutunud ja sõitnud... on sul kogemust, kuidas E32 vedrustus madala rehviga eesti auklikel teedel muidu töötab? Võrreldes teiste seitsmekatega?
E24 635CSi | E10 2002
ander
Postitusi: 36
Liitunud: 03 Mär 2009 00:04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ander »

Istmete kohapealt veel seda,et ma mäletan millegipärast,et ta vahetas need Olegiga ära.Ehk siis selle 740 ammuse omanikuga aga pead panti ei julge anda :D Samas jumal teab kuhu need edasi võisid rännata.
Kunagi käisime suht palju läbi E32 omanikega,korraldasime isegi suve/talvepäevi.Nüüd aga enamikel teised autod kaasaarvatud ise.
Aga auto kohta ka siis :wink:
Mul oli pagasnikus kast koos kahe 12" elemendiga algselt päris pikkaaega aga parema efekti andis ikka üks freeair,mille paigaldasin suusaluugi auku.Ruumi mõttes oli nii ka mõistlikum,mahub pakiruumi ehk ka veel midagi.
Maki kohapealt soovitaks midagi beckeri toodangust,sobib selle ajastu autosse väga hästi ja heli on suurepärane.Ainuke asi,et neid vähe saada ja nii vana maki kohta kalli hinnaga.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Arvo kirjutas:
tõnis kirjutas: Ja üks väike võrdlus e32 ratas versus e3 ratas :
Päris korralik tünder, mis mõõdus see rehv on?
Ma olen elus E32ga ainult põgusalt kokku puutunud ja sõitnud... on sul kogemust, kuidas E32 vedrustus madala rehviga eesti auklikel teedel muidu töötab? Võrreldes teiste seitsmekatega?
Rehv on 265/40/17. Aga tundub et jõudu korralikult maha ei saa, agresiivsemalt sõites vilgub veojõud nagu jõululambike armatuuris. Kindlasti on asi ka rehvi vanuses kinni ning jäigas vedrutuses. Arvatavasti LSD on ka oma päevad ära elanud, see läheb talvel noorenduskuurile, hetkel ei viitsi alt kiskuda, tahaks sõita ka vahelduseks.
Mul on all pisut madalam ja jäigem vedrutus tehase poolt, peaks jämedam stabikas ka olema (üle mõõtnud ei ole). Hetkel siis ees Bilstein B8 ja taga suht jäigas seades nivoo. Hetkel on veel sõitmine talutav, kindlasti madalamat rehvi enam ei paneks. Samas kui kambris käisin olid all ajutised 15 veljed originaal rehvimõõduga. Palju pehmem ei olnud, lihtsalt roopas ei kippunud tuiama niipalju. Praegu tundub optimaalne seade vedrustuse-rehvi seisukohalt. Auto on piisavalt jäik, stabiilne ja täpne (juhitvuselt palju Jouni endisele m5 le alla ei jää), samas ei põruta väga hullult ka aukudes kui mõistusega sõita. Teiste seitsmestega võrreldes niipalju et nädalake tagasi oli siin kõrval e38 750 19 veljega ja standart vedrustusega. Käisin käänulist ja künkliku teedpidi sõitmas. Ütleme nii et kui e38 muutus kergelt vedelelaks, tahtis ise teed otsida ja sõitmine muutus ebamugavaks (lasid kiirust alla ja kruiisisid vaikselt) siis samal teel enda e32 ga on lausa lust. Kutsus kohe kiirust lisama ja nautima kiirete kurvide võtmist, tee ei tundunud enam nii künklik ka, auto nagu triikis tee siledaks. Eelmisel standartvedrustusega e32 ei olnud mul originaal mõõdust suuremat rehvi kasutusel, sellega sõitmine oli ka rohkem sinna kruiisimise poole, sportlikud omadused puudusid, lihtsalt mugav kulgeda.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

ander kirjutas:Istmete kohapealt veel seda,et ma mäletan millegipärast,et ta vahetas need Olegiga ära.Ehk siis selle 740 ammuse omanikuga aga pead panti ei julge anda :D Samas jumal teab kuhu need edasi võisid rännata.
Kunagi käisime suht palju läbi E32 omanikega,korraldasime isegi suve/talvepäevi.Nüüd aga enamikel teised autod kaasaarvatud ise.
Aga auto kohta ka siis :wink:
Mul oli pagasnikus kast koos kahe 12" elemendiga algselt päris pikkaaega aga parema efekti andis ikka üks freeair,mille paigaldasin suusaluugi auku.Ruumi mõttes oli nii ka mõistlikum,mahub pakiruumi ehk ka veel midagi.
Maki kohapealt soovitaks midagi beckeri toodangust,sobib selle ajastu autosse väga hästi ja heli on suurepärane.Ainuke asi,et neid vähe saada ja nii vana maki kohta kalli hinnaga.
Algul Oleg ihaldas neid istmeid aga lõpuks siiski läksid nad kasutaja JR usastangedega 730. Olen selle teemal rääkinud viimase härrasmehega ühel sügisgrillil, siis oli see auto juba tema valdusest lahkunud.
Helisüsteemi kohapealt oleks kindlasti Becker hea valik. Minul aga on nõudmine et kõik mis heli jaoks ostan peab uus olema ja kahjuks uued Beckeri makid ei ole kõige meeldivama hinnaga saadaval. Samas on mul ammu juba soov olnud Alpinet proovida (hetkel ei sega mind see pisut edevam välimus seal raadioaugus).
Freeair elemendi välistasin hetkel, targemad inimesed kellega olen konsulteerinud soovitavad ikka kasti. Inverter kasti ehitama ei hakka esialgu vaid teen kinnise, seega ei pea väga suureks seda ajama ja pidi lollikindlam olema (ma olen selle helialal suht tume alles, seega mida lihtsam seda parem alustuseks). Ruumipuudust pagasnikus ma ei karda, minupoolest võib suht täis ehitada, tegu on puhtalt hobiautoga ja kui kola vedada vaja võtan tarbetünni. Teen hetkel esialgsed plaanid teoks, kuulan katsetan ja kui ei meeldi midagi teen muudatused. See pisike heliprojekt on puhtalt eneseharimis mõttes ette võetud, laiendaks pisut silmaringi.
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Peerless on sul XLS/XXLS ? 10 või 12 tolli? 10-tollisele piisab ca 17L kinnisest kastist, 12-sele ca 22L. Niiet ruumiga ei tohiks probleemi tulla :)
Hea valik muidu, meil siin (ma mõtlen Eestis) mitmed SQ-võistlusautod kasutavad antud seeria bassielemente ja on ka euroopas küllaltki kõrgeid kohti võitnud.
635csi
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Iff kirjutas:Peerless on sul XLS/XXLS ? 10 või 12 tolli? 10-tollisele piisab ca 17L kinnisest kastist, 12-sele ca 22L. Niiet ruumiga ei tohiks probleemi tulla :)
Hea valik muidu, meil siin (ma mõtlen Eestis) mitmed SQ-võistlusautod kasutavad antud seeria bassielemente ja on ka euroopas küllaltki kõrgeid kohti võitnud.
Peerless on 10 tolli, usun et minu vajadused rahuldab. Kui mu mälu ei peta siis mõni aasta tagasi sa ise soovitasid mulle seda elementi ja nüüd soovitas ka inimene kes on selle alaga aastaid tegelenud ning võistelnud. Ta on ise sama elemendiga pikemalt eksperimenteerinud ja pidi suht hea kõlaga olema ning kannatama ka lõhkumist kui korralikult sisse mängitud. Esimese hooga oli plaan teha u 20 liitrine kinnine kast, tundub et väga mööda oma mõtetega ei pannudki :D
Pean mingi hetk Rakvere kanti pisikese tripi tegema, kui selleks ajaks kast valmis ja asjad paigas tulen vaatan su kuueka ka üle ning kuulame heli ka üle :)
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

Oh kurat, see auto lõpuks välja ilmunud :) . Mäletan ka kui Ergo neid istmeid vahetas ja ma ise kirusin,et endale ei saanud neid.
Mäletan kui Ergo pani veel suure summa alla sisselaske tihendite vahetuse alla.
Pilli ainsaks miinuseks mu arvates on ikkagi see,et ta on lühikese kerega.
Hea teada,et see auto pole kuskil nokkade käes ära tapetud
Nagu tavaliselt, teed sa suurepärast tööd, soovin edu ja jaksu vanakese putitamisel. .
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Vasta