BMW 528i, e28 1986a. Tõnis

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

BMW 528i, e28 1986a. Tõnis

Postitus Postitas tõnis »

Panen siis lõpuks oma kõige uuema hai ka siia ülesse, seda siis teatud haihuviliste rangete nõudmiste tõttu 8) . Ega midagi erilist ei ole siin küll näidata :) .

Tegu siis e28 kerepeal 528i ga, passis tootmisaastaks 86a. aga vin näitab 84a. 10 kuu.
Selle auto ostsin siis Taneli käest, esialgu oli plaanis natuke nipetnäpet nokkida ja teiseks pereliikuriks teha. Aga nooh läks nagu alati, nipetnäpet tegemistest sai jälle üks projekt :oops: . Kahjuks tumedate it seppade pärast mul enam auto esialgsest seisust pilte ei ole (kui eelmine omanik midagi siia poetab siis oleks tore). Niiet hakkan siis piltidega poolepealt pihta.
Kõigepealt siis läbis kere väikse uuenduse. uued karbid, koopaäär, tagumised nurgad, põhja serv, ukse alumised ääred, uued tiivad (minujaoks uued), igasugu suured antenniaugud kinni keevitatud ja kuna auto oli eelnevalt esiotsa paar pauku saanud ning spetsialistid taastanud, siis tuli väike kerevenitus ka teha. Nina oli viltu ja lanserid tulemüüri küljest lahti murdunud, selle tulemusel ka need kohad läbi roostetanud.
Paar pilti ka plekitööst:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Siis sai natuke puhastatud ning pahtliga mässatud:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
jne.

Kuna juba nina venitamiseks mootor maas oli, siis sai selle seisukord ka hinnatud. Surved olid liiga erinevad ja kui viimati mootorit töös kuulsin, siis oli see töö ikka väga ebaühtlane ja valus kõrvale kuulata. Seega läks moto laiali :twisted: .
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ja otse loomulikult läksid uued tihendid ning uued mootori-kasti tugipadjad ja igasugu gardaani vahemuhvid laagrid. Mõni pilt ka alles jäänud:
Pilt
Pilt
Pilt

Um st sai mõni uus lõdvik ja kummipuks ka pritsele tellitud, vanad olid juba suht mitteusaldusväärse välimusega:
Pilt
Pilt
Pilt

Uued tolmukaitse plekid ka jäid UM näppu:
Pilt

Ja kuna üks tagumine vedru oli pooleks ja vedrusid paaris vahetatakse, siis mõtlesin juba kõik uued vedrud panna, ka ette. aga kui juba vedrudega mässama hakata võiks ka uued amordid panna. Tegin siis väikse tellimude bilsteini tehasesse :D :
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Praegu käib kerge pidurite uuenduskuur:
Pilt
Pilt
Pilt

Sisuks on plaan panna üks tore M sisu, see praegu veel lõplikult puhastamatta, aga sügisest üks pilt jäänud kui kuuriall vedeles:
Pilt

Praegu siis auto ootab lõppviimistlust (alusvärvi ja värvi), sinna peaks nädala jooksul saama. Mootor ootab mahlade sisse panekut, radika külge monteerimist ja väljalaskesüsteemi paigaldamist. Veermikus on ka veel mõned jubinad puudu, plaan siis kõik välja vahetada, ei ole mõtet paari vana pulka uute vahele ussitama jätta.

Nüüd läks vist natuke pikaks see postitus, järgmises proovin väikese ülevaate auto varustustasemest anda :) .
Carclassic OÜ
enthusiast
Postitusi: 295
Liitunud: 05 Mär 2006 15:32

Postitus Postitas enthusiast »

mnjaa.....jõudu sulle :)

tore, et üks e28 saab hinge sisse..... 8)
E24 630CS `78
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Tõsine projekt. Esimesed pildid olid ikka suht masendavad... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

:shock: muljetavaldav töö... need pildid meenutavad minu kuueka keretöid :?
Aga kas korralike E28 keredega on tõesti juba nii kitsas, et selline taastamine end ära tasub? See kõver nina ei ole minu arust väga hea märk...
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Arvo kirjutas::shock: muljetavaldav töö... need pildid meenutavad minu kuueka keretöid :?
Aga kas korralike E28 keredega on tõesti juba nii kitsas, et selline taastamine end ära tasub? See kõver nina ei ole minu arust väga hea märk...

Korraliku kerega e28said põhimõtteliselt pole, vähemalt odavamas hinna klassis liigub neid väga vähe kõigil praktisliselt läbi karbid ja lanzekad selle minu 528 kere oli veel suht koht korralik va. see kõver nina, karbid, esitiivad, tulemüür ja lanzeka vaheline nurk ja mõned varjatud kohad.
Ja enamusel see uss suht varjatud kohtades mida ei näe: tõstekohtade juures, tulemüür jne.
Paar pilti siis ennem auto lahti võtmist ja müümist, ei saa välimuse järgi aru, et nii hull oleks olnd:
Pilt
Pilt
Pilt
Lisan siis ka veel ühepildi keretöödest, nüüd mul juba kahju et müüsin
Pilt
Viimati muutis tanele28, 03 Apr 2006 15:24, muudetud 2 korda kokku.
E28 525e & E28 535i
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Ausaltöeldes ei ole enam e28 keredega laiata, niipalju kui minu käest läbi käinud, on ikka kõik suht väsinud juba. Algul ei plaaninudki nii kapitaalselt teha, aga läks nagu alati.
Eks see ajendas ka tegema et autol suht hea varustus. Esimesed el. aknad, konditsioneer, suur kompu kella asemel, abs jne.
See et nina natuke viltu oli, arvan et sellest saan jagu, kuna igapäevaselt saab palju hullemaidki saane sirgu aetud .
Kuna nüüd igapäevaseks ringiuhamiseks on 750, siis jääb arvatavasti e28 pühapäeva autoks. Kui õigeks ajaks valmis saan, üritan sellel aastal BMW klubi ringraja etappidest sellega osa võtta. Mingit kohta taotlema ei lähe, lähen lõbutsen niisama. Ja ega ei olegi mõtet niisuure autoga Silweri ning tema püssi vastu sõdima minna :D .
Carclassic OÜ
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

tõnis kirjutas:Kui õigeks ajaks valmis saan, üritan sellel aastal BMW klubi ringraja etappidest sellega osa võtta. Mingit kohta taotlema ei lähe, lähen lõbutsen niisama.
No aga 320-ga võiks Sa ka kohti taodelda, kui klassid samasugused on kui eelmisel aastal.
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Usun et kiiretel radadel ka 528sa täitsa konkurentsis, vedrustus ju täiesti uus, peaks väga hästi püsima rajal :)
E28 525e & E28 535i
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Ruut kirjutas:
tõnis kirjutas:Kui õigeks ajaks valmis saan, üritan sellel aastal BMW klubi ringraja etappidest sellega osa võtta. Mingit kohta taotlema ei lähe, lähen lõbutsen niisama.
No aga 320-ga võiks Sa ka kohti taodelda, kui klassid samasugused on kui eelmisel aastal.
Nooh, 320 valmib vast järgmiseks kevadeks, niikaua peab 528 läbi ajama :oops: .
Carclassic OÜ
Renx
Postitusi: 497
Liitunud: 07 Aug 2005 21:01
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Renx »

täitsa tuttav aparaat :D ...tanel oligi siis see inimene vist, kes selle aparaadi mu ninaalt ära ostis :twisted: :D ....aga kui neid pilte vaadata, siis hea ongi, et auto lõpuks Tõnise kätte jõudis....vähemalt saab auto normaalselt korda....endal poleks finants vist küll seda võimaldanud :? ....samas, ega mu enda 528i kerepoolest parem pole :cry: :cry:
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Vist juhtus jah nii :oops:
Aga omanikkule oli tähtis võimalikkult ruttu lahti saada õnnestus veel hindagi veidi painutada allpoole :P
E28 525e & E28 535i
Renx
Postitusi: 497
Liitunud: 07 Aug 2005 21:01
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Renx »

vazrider kirjutas:Vist juhtus jah nii :oops:
Aga omanikkule oli tähtis võimalikkult ruttu lahti saada õnnestus veel hindagi veidi painutada allpoole :P
ei ole hullu;)....ma jäin mingi paar tundi aint hiljaks...ei saand kohe raha kokku :D :D ....
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Nüüd siis auto värvimises 8) .
Ainuke mure on selles et ei tea mis värvi lasta värvida, kuul täitsa koos kohe :? . Kuna pms täielik ülevärvimine, siis ei ole ju erilist vahet mis värvi teha. See on aga kindel et värvi valik tuleb teha selle ajastu värvivalikust, mingit kameelioni või riisikoti tjuuning värvi ei tule :roll:
Carclassic OÜ
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Äkki jättad sama värvi see delfiinmetallik sobis sellele autole väga hästi :P
E28 525e & E28 535i
SwitC

Postitus Postitas SwitC »

Kui saladus ei ole,siis kust kaudu Bilsud ostsid ? :roll:
Mul õnneks alusvanker enamvähem tehtud,aga liiga hilja sain teada,et E34 tagumised amordid lähevad sinna :? ja siis panin taha bilsud ja ette koni'd,aga võimalus veel need ära vahetada :)
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 876
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Ei ole mingit saladust. Amordid tellisin Pärnust Rauneksist, see oli pikem tehasetellimus, mingi kuu aega ootasin.
Carclassic OÜ
SwitC

Postitus Postitas SwitC »

tõnis kirjutas:Ei ole mingit saladust. Amordid tellisin Pärnust Rauneksist, see oli pikem tehasetellimus, mingi kuu aega ootasin.

Kas hinna ka julged välja öelda ? :P
Sul need gaasid või õlid ?

Mul endal samasugused taga ja kui ma ei eksi,siis ma maksin nende eest tiba üle 800.- tk :roll:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Nojah ... aga õige Bilstein peaks ikkagi kollane olema :wink:
SwitC

Postitus Postitas SwitC »

Ruut kirjutas:Nojah ... aga õige Bilstein peaks ikkagi kollane olema :wink:
Ma pole veel siiani kollast näinud.ainult musti :roll:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

SwitC kirjutas:Ma pole veel siiani kollast näinud.ainult musti :roll:
Tsiteerin priitv8 ebk foorumist
Bilsteine on kollaseid ja muidu-Bilsteine.
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... stein1.htm (vt. ЖЕЛТОЕ)
OT oma e30 all kollased
Suletud